Corona-virus.
Re: Corona-virus.
De Belgische grondwet
Art. 19 – De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12/08 ... ediensten/
Concreet vindt de Raad van State de huidige maatregel - met een totaalverbod - te streng.
"Er is een disproportionele beperking van de vrijheid van eredienst doordat de overheid zelfs niet in de mogelijkheid heeft voorzien om de collectieve uitoefening van de eredienst ten minste - bij wijze van uitzondering en onder voorwaarden - te laten plaatsvinden in bepaalde gevallen, eventueel enkel op aanvraag met opgave van plaats en tijdstip."
(vet van mij)
Nu de avondklok nog en de grondwet heeft terug enige betekenis in dit apenland
Een bananenrepubliek...
Art. 19 – De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.
Concreet vindt de Raad van State de huidige maatregel - met een totaalverbod - te streng.
"Er is een disproportionele beperking van de vrijheid van eredienst doordat de overheid zelfs niet in de mogelijkheid heeft voorzien om de collectieve uitoefening van de eredienst ten minste - bij wijze van uitzondering en onder voorwaarden - te laten plaatsvinden in bepaalde gevallen, eventueel enkel op aanvraag met opgave van plaats en tijdstip."
(vet van mij)
Een bananenrepubliek...
Art. 23
Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden.
Die rechten omvatten inzonderheid :
2° het recht op sociale zekerheid, bescherming van de gezondheid en sociale, geneeskundige en juridische bijstand;
4° het recht op de bescherming van een gezond leefmilieu;
Wie gaat naar de Raad van State en vecht de mondmaskerplicht aan (ik ben wel degelijk voorstander, dit terzijde) met als argument dat je door het dragen ervan geen menswaardig leven meer kan leiden ?
Wie gaat naar de Raad van State en vecht hun arrest aan (zie argumentatie in vorige post) met de redenering dat het toestaan van erediensten er toe zal leiden dat het aantal coronagevallen weer zal stijgen waardoor de bescherming van de gezondheid niet kan gegarandeerd worden.
Zo kunnen we nog een tijdje doorgaan.
Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden.
Die rechten omvatten inzonderheid :
2° het recht op sociale zekerheid, bescherming van de gezondheid en sociale, geneeskundige en juridische bijstand;
4° het recht op de bescherming van een gezond leefmilieu;
Wie gaat naar de Raad van State en vecht de mondmaskerplicht aan (ik ben wel degelijk voorstander, dit terzijde) met als argument dat je door het dragen ervan geen menswaardig leven meer kan leiden ?
Wie gaat naar de Raad van State en vecht hun arrest aan (zie argumentatie in vorige post) met de redenering dat het toestaan van erediensten er toe zal leiden dat het aantal coronagevallen weer zal stijgen waardoor de bescherming van de gezondheid niet kan gegarandeerd worden.
Zo kunnen we nog een tijdje doorgaan.
-
- VIP member
- Contacteer:
Zijt blij dat we nog chiquita bananen eten en geen oxfam... ik bedoel maar : we hebben het goed in België plus de politici denken aan onze mentale gezondheid. Ik lach elke dag meer en meer met de croo 1!!! En lachen is gezond! Ik heb er zelfs een zin voor! De Croo is een LachaertjeJW1 schreef: ↑8 december 2020, 23:12 De Belgische grondwet
(vet van mij)
Een bananenrepubliek...
Joe Biden wil 100 miljoen Amerikanen vaccineren tijdens eerste 100 dagen van zijn ambtstermijn.
HIER heeft men een jaar nodig (zeggen ze) om 9 miljoen mensen te vaccineren?
Het is niet alleen op school dat we achter lopen. Maar ja, de huidige politici liepen waarschijnlijk ook al achter in hun studententijd?
Het is niet alleen op school dat we achter lopen. Maar ja, de huidige politici liepen waarschijnlijk ook al achter in hun studententijd?
Wat een kromme vergelijking is dat? Amerika is veel groter. Je beseft toch dat zo'n inentingscampagne niet centraal gestuurd wordt? Het is niet zo dat die 100 miljoen amerikanen allemaal tesamen naar 1 plek komen voor een spuitje.
Hier in den belgique ook niet, integendeel zou makkelijker moeten gaan
Ik wil volgend jaar de honger uit de wereld helpen.E10ne schreef: ↑9 december 2020, 11:08 Joe Biden wil 100 miljoen Amerikanen vaccineren tijdens eerste 100 dagen van zijn ambtstermijn.
Ik wil volgend jaar discriminatie en racisme uit de wereld helpen.
Ik wil volgend jaar oorlog uit de wereld helpen.
Wat een apenland, die VSA, dat ze in 200 jaar niet hebben kunnen doen, wat ik in 1 jaar wil doen.
Ik was leergierig en ik heb de inspanning gedaan ook buiten de school veel kennis op te doen.
Jammer dat jij dat niet gedaan hebt.
Maar ja, die houding van: de overheid moet mijn handje vasthouden van de wieg tot het graf ...
Ja, jongens, Puurs heeft het maar druk om hun kwaliteitsvaccin op de vlieger te zetten !
En ondertussen zijn de Belgen lekker bezig in hun task groups...
Terzijde: de Coronalert app werkt dus. Wederom 1 laagrisicocontact gescoord. En mijn vrouw ook.
Spijtig alleen, dat de app helemaal geen indicatie geeft waar en wanneer dat is gebeurd.
Het is goed, dat zo'n melding komt om je scherp te houden. We hadden echter wel graag geweten wat we precies hebben uitgespookt om allebei 1 contact te scoren. Dan kunnen we overwegen om dat dan maar niet meer te doen (bijvoorbeeld).
En ondertussen zijn de Belgen lekker bezig in hun task groups...
Terzijde: de Coronalert app werkt dus. Wederom 1 laagrisicocontact gescoord. En mijn vrouw ook.
Spijtig alleen, dat de app helemaal geen indicatie geeft waar en wanneer dat is gebeurd.
Het is goed, dat zo'n melding komt om je scherp te houden. We hadden echter wel graag geweten wat we precies hebben uitgespookt om allebei 1 contact te scoren. Dan kunnen we overwegen om dat dan maar niet meer te doen (bijvoorbeeld).
Dus omdat het in Puurs wordt geproduceerd, maakt dat het aan Belgie toekomt?
Interessante zienswijze. Wanneer gaan de Belgen alle grondstoffen die ze uit Afrika hebben gestolen, teruggeven? Of minstens de waarde in geld?
Wanneer gaan de Britten de kunstschatten die ze geroofd hebben uit Griekenland, Egypte, Irak, Iran, ... teruggeven?
https://www.hln.be/dossier-coronavirus/ ... ~a1459d9f/
Aangezien we weer in paniekmode lijken geschoten te zijn, wat denken jullie dat de kans op een nieuwe lockdown is?
Er wordt verwezen naar perimeter restricties in Ierland.
Dit zouden de volgende zijn momenteel
Travel restrictions
While Ireland is at Level 3, you should not travel outside your county unless you have a reasonable excuse. The following list gives examples of reasonable excuses for leaving your home, as set out in Statutory Instrument 560 of 2020 (pdf):
- Traveling to work if you cannot work from home
- Providing care to a vulnerable person or attending to other vital family matters
- Farming and other agricultural activities
- Going to school or bringing your child to school
- Going to college where it is necessary to attend in person
- Accessing childcare services
- Travelling to visit your children as part of an access arrangement, or travelling to allow access to children
- Attending a medical or dental appointment, or going to a medical or dental appointment with a vulnerable
person or someone you live with
- Going to another person’s house if you are in a support bubble with them
- Seeking essential medical assistance for yourself, someone you live with or for a vulnerable person
- Donating blood
- Going to the vet
- Going to a wedding or funeral
- Going to court, obeying your bail instructions, attending court offices to initiate emergency legal proceedings
- Moving accommodation where it is necessary
- Travel to the airport or port to leave Ireland if you normally live in another country
- Fleeing domestic abuse or escaping danger
A Garda can give you a fixed charge notice of €100 for travelling without a reasonable excuse.
Aangezien we weer in paniekmode lijken geschoten te zijn, wat denken jullie dat de kans op een nieuwe lockdown is?
Er wordt verwezen naar perimeter restricties in Ierland.
Dit zouden de volgende zijn momenteel
Travel restrictions
While Ireland is at Level 3, you should not travel outside your county unless you have a reasonable excuse. The following list gives examples of reasonable excuses for leaving your home, as set out in Statutory Instrument 560 of 2020 (pdf):
- Traveling to work if you cannot work from home
- Providing care to a vulnerable person or attending to other vital family matters
- Farming and other agricultural activities
- Going to school or bringing your child to school
- Going to college where it is necessary to attend in person
- Accessing childcare services
- Travelling to visit your children as part of an access arrangement, or travelling to allow access to children
- Attending a medical or dental appointment, or going to a medical or dental appointment with a vulnerable
person or someone you live with
- Going to another person’s house if you are in a support bubble with them
- Seeking essential medical assistance for yourself, someone you live with or for a vulnerable person
- Donating blood
- Going to the vet
- Going to a wedding or funeral
- Going to court, obeying your bail instructions, attending court offices to initiate emergency legal proceedings
- Moving accommodation where it is necessary
- Travel to the airport or port to leave Ireland if you normally live in another country
- Fleeing domestic abuse or escaping danger
A Garda can give you a fixed charge notice of €100 for travelling without a reasonable excuse.
Laatst gewijzigd door Krikke op 9 december 2020, 12:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Uit Het Nieuwsblad:
In Nederland houden ze hun hart vast. “Een derde golf zou zomaar kunnen”, liet een adviseur van de regering zich zelfs op tv ontvallen. En ook bij ons is dat niet denkbeeldig, zegt Geert Molenberghs. “Er sluipt alweer een zekere laksheid in ons gedrag, en dat kan faliekant zijn.”
Bij onze noorderburen stijgt het aantal besmettingen de jongste week weer fors: van 34.000 naar 43.000 gevallen. Die ontnuchterende vaststelling deed intensivist Diederik Gommers, lid van de werkgroep die de regering-Rutte adviseert, stellen dat er een derde coronagolf voor de deur staat, wat een catastrofe zou betekenen voor het zorgsysteem. De versoepelingen die Nederland een tijd geleden afkondigde, komen dus als een boomerang terug, zeggen waarnemers.
Maar het beperkt zich niet tot Nederland. Het fenomeen van de afvlakkende curves is in heel Europa te zien, zegt biostatisticus Geert Molenberghs (UHasselt/KULeuven). En dat baart zorgen, want een eenvoudige verklaring is er op het eerste gezicht niet. “Ook bij ons stagneert de curve en dat is absoluut geen goed nieuws, want er zijn nog altijd veel te veel besmettingen waardoor een exponentiële stijging voor een catastrofe kan zorgen. Een klein vonkje is genoeg om het te laten ontploffen.”
Mobiliteit stijgt
De Nederlandse situatie is op zich wel specifiek, zegt Molenberghs. “Ze laten de testen ook analyseren door commerciële labo’s, die de resultaten niet altijd snel doorgeven. Daardoor krijgen ze dus geen duidelijk, up-to-date zicht op de cijfers. En dat leidt ertoe dat ze op een gegeven moment met grote toenames worden geconfronteerd als die resultaten massaal binnenstromen.”
In Nederland houden ze hun hart vast. “Een derde golf zou zomaar kunnen”, liet een adviseur van de regering zich zelfs op tv ontvallen. En ook bij ons is dat niet denkbeeldig, zegt Geert Molenberghs. “Er sluipt alweer een zekere laksheid in ons gedrag, en dat kan faliekant zijn.”
Bij onze noorderburen stijgt het aantal besmettingen de jongste week weer fors: van 34.000 naar 43.000 gevallen. Die ontnuchterende vaststelling deed intensivist Diederik Gommers, lid van de werkgroep die de regering-Rutte adviseert, stellen dat er een derde coronagolf voor de deur staat, wat een catastrofe zou betekenen voor het zorgsysteem. De versoepelingen die Nederland een tijd geleden afkondigde, komen dus als een boomerang terug, zeggen waarnemers.
Maar het beperkt zich niet tot Nederland. Het fenomeen van de afvlakkende curves is in heel Europa te zien, zegt biostatisticus Geert Molenberghs (UHasselt/KULeuven). En dat baart zorgen, want een eenvoudige verklaring is er op het eerste gezicht niet. “Ook bij ons stagneert de curve en dat is absoluut geen goed nieuws, want er zijn nog altijd veel te veel besmettingen waardoor een exponentiële stijging voor een catastrofe kan zorgen. Een klein vonkje is genoeg om het te laten ontploffen.”
Mobiliteit stijgt
De Nederlandse situatie is op zich wel specifiek, zegt Molenberghs. “Ze laten de testen ook analyseren door commerciële labo’s, die de resultaten niet altijd snel doorgeven. Daardoor krijgen ze dus geen duidelijk, up-to-date zicht op de cijfers. En dat leidt ertoe dat ze op een gegeven moment met grote toenames worden geconfronteerd als die resultaten massaal binnenstromen.”
Dit zou je niet zeggen als je je hier zo bezig hoort.
Indien er meer of zagemeel in uw kop zat zou je dergelijke zaken niet rondbazuinen.
Zou dat ook gelden voor de christelijke feestdag kerstmis?Concreet zullen erediensten in beperkte vorm dus weer mogelijk zijn vanaf 13 december, zegt Cloots. "Dat geldt voor alle geloofsgemeenschappen. Uiteraard op een veilige manier, met de maatregelen die de minister samen met de gemeenschappen zal uitwerken.
Dat is goed, want ik had net een eredienst gepland met kerstavond en kerstmis.
Ik zal me uiteraard wel aan de limiet houden van niet meer dan 50 personen aanwezig op een religieuze viering.
(we moeten ook niet overdrijven he, en zoveel volk kan er toch niet binnen... en dan voor zoveel mensen koken...)
Ik ben pastafari. Dat vergiet dient niet om te koken.