Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Oei ... Bij jou in het misbruiken van onze geliefde moedertaal om mensen iets wijs te maken dat in feite niet waar is maar je wel waarheden voor gebruikt (demagogie). Dat is al een stuk beter natuurlijk.CarpeNoctem schreef: ↑5 december 2020, 09:49Het kan natuurlijk dat je goed bent in Engels, maar dan moet dat al beter zijn dan je Nederlands. Want dat blinkt uit in vaagheid.
Nee ... Dat kan ik niet aanvaarden of verdragen.CarpeNoctem schreef: ↑5 december 2020, 09:49'k Zal ekkik de geste doen: Ok, jij hebt de dikste en bent de beste.haelewyn schreef: ↑4 december 2020, 21:30 Maar zeg.. ik wil een geste doen.
Jij wil duidelijk iets winnen en ik wil je tegemoet komen. Waarmee kan ik je plezieren door te vertellen dat jij de dikste (wat ?) hebt of waarin je de beste (wat ?) bent ?
Dan doe ik dat gewoon en kunnen we weer wat minder vijandig zijn de komende tijd.
Wa zoede er van peijnzen ?
JIJ bent de beste en je hebt de dikste !
Je hebt altijd al gelijk gehad over Corona sinds februari en ik heb altijd gelogen, gezeverd ... ik had je talent niet mogen miskennen en had Caesar moeten geven wat hem toekomt.
"""Trump claims U.S. outpaces world in coronavirus testing, but numbers tell different story""""CarpeNoctem schreef: ↑5 december 2020, 09:49
Dan kom je af met een link die meer specifiek was :"We’ve tested more than every country combined.”
Dat was toch wel een zeer gewaagde uitspraak. En bleek dan ook niet te kloppen.
Als je citeert doe je het beter rechtstreeks da's een hoop herrie gespaard.
Want als de uitspraak van Trump werkelijk "we’ve tested more than every country combined” was dan was jouw uitspraak " hij beweerde dat de US meer tests deden dan eender ander land ter wereld" voor iemand met zo'n kennis van de Engelse taal very poorly translated.
Dat is dus wat ik beweerde.. In iets makkelijker Vlaams gezegd, maar dat is maar omdat iedereen het hier zou begrijpen.
Mijn bewering was wel degelijk juist. Dat had de man gezegd..
De rest is gespartel in een bassin van een paling die weet dat hij toch niet ontkomt ....
En dan is het alleen nog de vraag wie 'the idiot' is in het verhaal.vortex schreef: ↑5 december 2020, 10:06Dito, het is zoals Mark Twain schreef: “Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.”CarpeNoctem schreef: ↑5 december 2020, 09:49 Ik heb er eigenlijk al lang spijt van dat ik je in deze irrelevante discussie ben gevolgd
Voor de ene is dat de andere. Voor de andere is het de ene.
Voor mij ben jij de idioot. Voor jou ben ik het. Goed verdeeld zeker ?
Dat heeft een evenredige waarde.
CarpeNoctem schreef: ↑5 december 2020, 09:49 Ik heb er eigenlijk al lang spijt van dat ik je in deze irrelevante discussie ben gevolgd maar for argument's sake even recapiluteren.
Irrelevant : eerst discussieren en als je niet kan winnen zeg je dan : Ja maar dat is niet relevant he. Woehahahahahaha !!!
Natuurlijk heb je spijt. Je had ongelijk en je hebt twee van de drie quotes niet gelezen en daardoor was je antwoord lulkoek en boerenkool. En dat weet je zelf maar kan je gewoon niet toegeven.
Maar nog een geste voor het weekend : Je hebt altijd gelijk omdat je altijd gelijk hebt ! Neh ! Ik heb het gezegd.
Carpe !!! Je hebt gelijk !!!
Hou dat bij voor latere citaten.
Of ook: 'Een discussie kan maar gewonnen worden door haar niet aan te gaan' (Sparspaar)vortex schreef: ↑5 december 2020, 10:06Dito, het is zoals Mark Twain schreef: “Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.”CarpeNoctem schreef: ↑5 december 2020, 09:49 Ik heb er eigenlijk al lang spijt van dat ik je in deze irrelevante discussie ben gevolgd
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Waaruit blijkt dat niet enkel jij het verschil niet kent tussen absoluut en relatief, maar ook Trump en zijn horde factcheckers niet.
Bwa, evenredig? Jouw track record dienaangaande klopt dat van Vortex toch met gemak
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Haelewyn Carpe Vortex start aub een draadje met titel "Ge hebt gelijk ... moar zwijgt na" ofte "Ge hebt gelijk ... maar zwijg nu"
Eerste : neen...het ligt gewoon aan jou omdat je blijft lullen en doen alsof je gelijk hebt. Maar je hebt dat niet.CarpeNoctem schreef: ↑5 december 2020, 14:33Waaruit blijkt dat niet enkel jij het verschil niet kent tussen absoluut en relatief, maar ook Trump en zijn horde factcheckers niet.Bwa, evenredig? Jouw track record dienaangaande klopt dat van Vortex toch met gemak
Tenzij we omwille van zaterdag 5 december zeggen dat je altijd gelijk hebt en had.
Tweede : het oog van de meester maakt het paard vet.
Dit is jouw mening...
Een mening is zoals een hol in je gat. Niets speciaal : iedereen heeft er een.
Ik heb al even geleerd om aan die van de dorpsidioten hier een geringe waarde te hechten.
Zijn 'jullie' hier nu weer met jullie censuur? Blokkeer, lees niet, open je eigen tread, ... maar laat iedereen toch posten wat hij/zij/het wil. Is echt een afspiegeling van de Belgische politiek/wetgeving. Dit mag niet , dat moet, het moet anders, Europa zegt, de WHO wil, op Sint-Maarten doen ze het zus, ... Djeezes, het is hier maar een stom forum hoor !
Ik weet niet of je op mijn post reageert pukkie maar de vraag is gewoon om on-topic te blijven.
Van mij mag iedereen posten wat hij of zij wil maar dan wel in het correcte forum liefst.
Hier gaat het over corona en de cijfers en niet de grote vriendschap tussen haelwyn en carpe, daarvoor kunnen ze toch een eigen thread starten
Terug on-topic, het ziet er weer uit alsof de wereld gaat vergaan ...
https://www.hln.be/binnenland/versoepel ... ~af3565cd/
Blijkbaar zijn de grensstreken de grote boosdoeners dus nu zullen ze de grenzen moeten sluiten he.
Absolute cijfers volgens Sciensano
Bezetting van ziekenhuisbedden
Zaterdag 28 november -- 3 992
Zaterdag 5 december Evolutie -- 3 163
Evolutie -21%
Aantal ingenomen ICU bedden -20%
Zaterdag 28 november -- 946
Zaterdag 5 december Evolutie -- 753
Evolutie -20%
Van mij mag iedereen posten wat hij of zij wil maar dan wel in het correcte forum liefst.
Hier gaat het over corona en de cijfers en niet de grote vriendschap tussen haelwyn en carpe, daarvoor kunnen ze toch een eigen thread starten
Terug on-topic, het ziet er weer uit alsof de wereld gaat vergaan ...
https://www.hln.be/binnenland/versoepel ... ~af3565cd/
Blijkbaar zijn de grensstreken de grote boosdoeners dus nu zullen ze de grenzen moeten sluiten he.
Absolute cijfers volgens Sciensano
Bezetting van ziekenhuisbedden
Zaterdag 28 november -- 3 992
Zaterdag 5 december Evolutie -- 3 163
Evolutie -21%
Aantal ingenomen ICU bedden -20%
Zaterdag 28 november -- 946
Zaterdag 5 december Evolutie -- 753
Evolutie -20%
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nog eens een update nu we de trieste kaap van 1500 doden/miljoen inwoners gerond hebben.
Er zitten ondertussen al zes landen boven de 1000
En er is een derde Oost-Europees land de top 10 binnengeslopen, terwijl een paar andere een gestage opmars laten optekenen.
Zweden (25) en Nederland (34) zakken verder weg.
Er zitten ondertussen al zes landen boven de 1000
En er is een derde Oost-Europees land de top 10 binnengeslopen, terwijl een paar andere een gestage opmars laten optekenen.
Zweden (25) en Nederland (34) zakken verder weg.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
De cijfers van Zweden zijn volkomen onbetrouwbaar.
Hier de dagelijkse statistieken van Zweden.
December 9 (GMT)
Updates
19 new deaths in Sweden [source]
December 8
Updates
6,594 new cases and 8 new deaths in Sweden [source]
December 4
Updates
7,343 new cases and 22 new deaths in Sweden [source]
December 3
Updates
6,991 new cases and 22 new deaths in Sweden [source]
December 2
Updates
6,547 new cases and 29 new deaths in Sweden [source]
December 1
Updates
5,815 new cases and 30 new deaths in Sweden [source]
November 27
Updates
6,463 new cases and 40 new deaths in Sweden [source]
En zo blijft de USA buiten de Top 10 ...CarpeNoctem schreef: ↑9 december 2020, 23:48 En er is een derde Oost-Europees land de top 10 binnengeslopen
Ze doen nochtans heel hard hun best om de top 10 binnen te dringen, maar die dekselse Oosteuropeanen ...
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Nieuwe dag, nieuw wind
https://www.hln.be/binnenland/professor ... ~a8c8aa92/
Molenberghs is van gedacht veranderd, gisteren was een perimeter nodig maar vandaag is dat niet meer aan de orde.
Een andere expert dokter Devroey wil dan weer een harde lockdown invoeren.
Het is dit soort verwarrende communicatie die bijdraagt aan corona moeheid.
Kunnen we niet gewoon 1 communicatie verantwoordelijke aanstellen binnen dat team van experten zodat ze met 1 duidelijke boodschap naar buiten komen ipv dagelijks paniekberichten de media in te sturen?
In het bedrijfsleven heb je toch gelijkaardige functies ...
https://www.hln.be/binnenland/professor ... ~a8c8aa92/
Molenberghs is van gedacht veranderd, gisteren was een perimeter nodig maar vandaag is dat niet meer aan de orde.
Een andere expert dokter Devroey wil dan weer een harde lockdown invoeren.
Het is dit soort verwarrende communicatie die bijdraagt aan corona moeheid.
Kunnen we niet gewoon 1 communicatie verantwoordelijke aanstellen binnen dat team van experten zodat ze met 1 duidelijke boodschap naar buiten komen ipv dagelijks paniekberichten de media in te sturen?
In het bedrijfsleven heb je toch gelijkaardige functies ...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Heeft er iemand een idee hoeveel van de 11 miljoen Belgen al Covid gehad hebben ?
Zowel de officiële cijfers als een schatting van de reële cijfers zou ik interessant vinden.
Zowel de officiële cijfers als een schatting van de reële cijfers zou ik interessant vinden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.