Corona-virus.
Re: Corona-virus.
In uw geliefde US of A zijn er veel meer sherrifs die zich Dirty Harry wanen en dat mag je gerust letterlijk nemen. Eerst schieten en daarna vragen stellen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Your point being?
Enne, sherrifs? Really?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Zou Führer Berx echt pizzas later leveren met Kerstmis en nieuwjaar voor haar familiefeest?
Kan die niet gewoon koken ofzo, of toch minstens take-away doen bij een van de restaurants (alhoewel die haar vast niet meer willen bedienen)
Maar pizza... dat is wel een triestig feest
Kan die niet gewoon koken ofzo, of toch minstens take-away doen bij een van de restaurants (alhoewel die haar vast niet meer willen bedienen)
Maar pizza... dat is wel een triestig feest
We kunnen ook gewoon iedereen opsluiten van 25 December tot 25 Januari.
Je hebt tot 24 Dec tijd om voldoende eten en wc-papier te voorzien.
Enkel essentiele beroepen (dokters, verpleging, politie, brandweer, boekhouders, BV's en TV-virologen) mogen nog de baan op.
Ik durf wedden dat onze cijfers zullen dalen.
Je hebt tot 24 Dec tijd om voldoende eten en wc-papier te voorzien.
Enkel essentiele beroepen (dokters, verpleging, politie, brandweer, boekhouders, BV's en TV-virologen) mogen nog de baan op.
Ik durf wedden dat onze cijfers zullen dalen.
Go, Vlamingen, go!!!
Jullie hebben de 1e plaats van slechtste volkeren qua corona doden verdiend. Laat die 1e plaats jullie nu niet meer ontglippen !
De grens van reproductiegetal 1, waarbij wordt aangenomen dat de epidemie opnieuw in kracht toeneemt, lijkt daarmee helaas opnieuw in zicht in Belgie.
In vier Belgische provincies is de r-waarde zelfs al opnieuw gestegen tot boven de 1. Het gaat om Vlaams-Brabant (1,063), West-Vlaanderen (1,046), Oost-Vlaanderen (1,017) en Antwerpen (1,015).
Het kan ook zijn dat de Vlamingen redeneren: we zien een derde lockdown niet zitten. Laten we met zijn allen ervoor zorgen dat de 2e blijft duren.
(Het is deze week duidelijk geworden bij de internationale vergelijking van de kennis van wiskunde en wetenschappen: logisch redeneren is een zwak punt bij de Vlamingen).
Jullie hebben de 1e plaats van slechtste volkeren qua corona doden verdiend. Laat die 1e plaats jullie nu niet meer ontglippen !
De grens van reproductiegetal 1, waarbij wordt aangenomen dat de epidemie opnieuw in kracht toeneemt, lijkt daarmee helaas opnieuw in zicht in Belgie.
In vier Belgische provincies is de r-waarde zelfs al opnieuw gestegen tot boven de 1. Het gaat om Vlaams-Brabant (1,063), West-Vlaanderen (1,046), Oost-Vlaanderen (1,017) en Antwerpen (1,015).
Het kan ook zijn dat de Vlamingen redeneren: we zien een derde lockdown niet zitten. Laten we met zijn allen ervoor zorgen dat de 2e blijft duren.
(Het is deze week duidelijk geworden bij de internationale vergelijking van de kennis van wiskunde en wetenschappen: logisch redeneren is een zwak punt bij de Vlamingen).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nooit de vindingrijkheid van de burger tegen de politiestaat onderschatten. In Antwerpen zijn ze ondertussen aan het deeg begonnen:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Een flowchart voor beleidsmakers:
Ik weet wel niet waar ze het onderscheid politici/dummies halen
Ik weet wel niet waar ze het onderscheid politici/dummies halen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vraag me echt af wat je eigenlijk nog wel mag.
Ik ben alleenstaande maar de regels zijn godsamme niet duidelijk en nogal heel raar.
Je mag dus wel op bezoek gaan bij een gezin met 5 mensen maar omgekeerd mag ik geen 5 mensen uitnodigen
Ik ben alleenstaande maar de regels zijn godsamme niet duidelijk en nogal heel raar.
Je mag dus wel op bezoek gaan bij een gezin met 5 mensen maar omgekeerd mag ik geen 5 mensen uitnodigen
Thuis blijven mag altijd. En zolang je de deur niet open doet is er geen probleem... Door het raam mogen bezoekers voor alle veiligheid ook niet komen.
Sinterklaas is voorbij dus de schouw is ook geen probleem meer.
Wat je nu wel of niet mag als je buiten gaat : mooie samenvatting is altijd wel te vinden op de Corona websites.
Sinterklaas is voorbij dus de schouw is ook geen probleem meer.
Wat je nu wel of niet mag als je buiten gaat : mooie samenvatting is altijd wel te vinden op de Corona websites.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja dat bedoel ik niet Haelewyn
Maar een gezin mag mij als knuffelcontact zien en ik mag daarheen maar omgekeerd mag niet?
Maar een gezin mag mij als knuffelcontact zien en ik mag daarheen maar omgekeerd mag niet?
De redenering is wellicht dat als die 5 naar jou komen er 5 bezig zijn aan een verplaatsing terwijl als jij naar hen trekt er slechts 1 onderweg is. Iedere verplaatsing die niet nodig is moet vermeden worden.Timoootjex schreef: ↑10 december 2020, 13:10 Ja dat bedoel ik niet Haelewyn
Als die met het openbaar vervoer komen heb je gelijk, als die als 1 gezin in een auto zitten heeft het weinig effect en blijft het risico altijd even groot natuurlijk.geebee schreef: ↑10 december 2020, 13:30De redenering is wellicht dat als die 5 naar jou komen er 5 bezig zijn aan een verplaatsing terwijl als jij naar hen trekt er slechts 1 onderweg is. Iedere verplaatsing die niet nodig is moet vermeden worden.Timoootjex schreef: ↑10 december 2020, 13:10 Ja dat bedoel ik niet Haelewyn
Maar inderdaad de regels worden gemaakt om te zorgen dat er zo weinig mogelijk contacten plaatsvinden, wat mij dan niet duidelijk is, is hoe het komt dat vooral 80+ besmet is
https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf
Aantal bevestigde gevallen per leeftijdscategorie en geslacht per 100 000 inwoners toont evenveel 80+ als alle andere leeftijden samen
Dit lijkt inderdaad belachelijk, maar we zullen het even omdraaien.Timoootjex schreef: ↑10 december 2020, 13:10 Maar een gezin mag mij als knuffelcontact zien en ik mag daarheen maar omgekeerd mag niet?
De commentaar op de regels is nu reeds dat ze niet geheel duidelijk zijn.
Volgens mij is deze regel echter wél heel duidelijk:
"Je mag 1 knuffelcontact thuis uitnodigen. "
Kan moeilijk mis geïnterpreteerd worden.
Probeer eens een duidelijke regel te verwoorden, waarbij je het omdraait, zonder dat je de deur opent naar andere onduidelijkheden.
Omdat 1 ziektegeval in een rusthuis er 200 worden op 1 2 3 ?
Ik denk dat dat de cijfers erg beïnvloedt.
Ik denk dat dat de cijfers erg beïnvloedt.