Corona-virus.
Re: Corona-virus.
In die periode was trouwens Belgie de grote hotspot.
Maar bon, het probleem toen was dat er onvoldoende testcapaciteit was dus er moesten keuzes gemaakt worden.
Ondertussen hebben sommige landen zoals Spanje ook al maatregelen genomen zodat je een negatieve test moet voorleggen om het land binnen te komen (via lucht en water).
En als ik goed voorheb worden reizigers vanuit rode zones vanaf 18 december verplicht 10 dagen in quarantaine gezet met een test op dag 7. Ook als hebben die landen een lager incidentiegraad dan Belgie.
Ik vertrek volgende week en kom begin januari terug, ik zal het jullie laten weten
Maar bon, het probleem toen was dat er onvoldoende testcapaciteit was dus er moesten keuzes gemaakt worden.
Ondertussen hebben sommige landen zoals Spanje ook al maatregelen genomen zodat je een negatieve test moet voorleggen om het land binnen te komen (via lucht en water).
En als ik goed voorheb worden reizigers vanuit rode zones vanaf 18 december verplicht 10 dagen in quarantaine gezet met een test op dag 7. Ook als hebben die landen een lager incidentiegraad dan Belgie.
Ik vertrek volgende week en kom begin januari terug, ik zal het jullie laten weten
Ik bedoelde: En de reizigers op de luchthaven houden tot de uitslag van de test gekend is.zwembad schreef: ↑11 december 2020, 13:36 Waarom doen ze voor reizigers die terugkeren uit rode zone geen test op de luchthaven? En de reizigers op de luchthaven houden tot ze getest zijn, er is daar toch plaats genoeg om iedereen op voldoende afstand te zetten. Wie negatief is die mag naar huis. Wie positief is blijft in quarantaine op de luchthaven. Niet leuk, nee, maar er zou een pak minder volk naar roze zones afreizen.
Gedurende 24u? Want zo lang duurt het om uitslag van een gewone PCR test te krijgen
https://www.brusselsairport.be/nl/passe ... ls-airport
Dat is dan een dag extra vakantie
Er zijn al 10 dagen verlof voorzien in de quarantaine maar een extra dagje shopping in de tax-free lijkt wel mooi
In Noorwegen steken ze je dan 10 dagen in een hotel, maar je moet uiteraard wel betalen ervoor ^^
(500 kronen per nacht als particulier, 1500 kronen als firma)
Maar blijkbaar is dat een totaal verschrikkelijke straf die quarantaine, je doet het beter niet...
En uitslag van de gratis test op de luchthaven krijg je na ongeveer 16 uur.
Gisteren nog meeting gehad daarover met mensen ter plaatse.
(500 kronen per nacht als particulier, 1500 kronen als firma)
Maar blijkbaar is dat een totaal verschrikkelijke straf die quarantaine, je doet het beter niet...
En uitslag van de gratis test op de luchthaven krijg je na ongeveer 16 uur.
Gisteren nog meeting gehad daarover met mensen ter plaatse.
Quarantaine doe ik al lang:
Ik werk al van in Maart van thuis en madam mag in het beste geval in Februari 2021 weer aan het werk.
En de kinderen kunnen school volgens via de computer, dat deden ze voor al diegenen die al besmet geweest zijn ook.
Dus geen problemen voor ons
Een pak volk? Lang geleden dat je nog op de luchthaven bent geweest?zwembad schreef: ↑11 december 2020, 13:36 Waarom doen ze voor reizigers die terugkeren uit rode zone geen test op de luchthaven? En de reizigers op de luchthaven houden tot ze getest zijn, er is daar toch plaats genoeg om iedereen op voldoende afstand te zetten. Wie negatief is die mag naar huis. Wie positief is blijft in quarantaine op de luchthaven. Niet leuk, nee, maar er zou een pak minder volk naar roze zones afreizen.
Dat is dan ook geen echte quarantaine.Krikke schreef: ↑11 december 2020, 16:31Quarantaine doe ik al lang:
Ik werk al van in Maart van thuis en madam mag in het beste geval in Februari 2021 weer aan het werk.
En de kinderen kunnen school volgens via de computer, dat deden ze voor al diegenen die al besmet geweest zijn ook.
Dus geen problemen voor ons
Echt quarantaine is 10 dagen op een hotelkamertje en je kamertje niet uitmogen.
Wat je in vele andere landen hebt.
Poldermol is teruggekeerd uit een rode zone maar niet via Brussel. Dus met uw voorstel los je ook niet veel op; de passagiers'massa' zal zich verschuiven.zwembad schreef: ↑11 december 2020, 13:36 Waarom doen ze voor reizigers die terugkeren uit rode zone geen test op de luchthaven? En de reizigers op de luchthaven houden tot ze getest zijn, er is daar toch plaats genoeg om iedereen op voldoende afstand te zetten. Wie negatief is die mag naar huis. Wie positief is blijft in quarantaine op de luchthaven. Niet leuk, nee, maar er zou een pak minder volk naar roze zones afreizen.
Ik bedoel dat er een pak minder naar een rode zone zouden vertrekken.
In november kwamen 110 000 reizigers terug uit rode zone.
Door ze op de luchthaven te testen en de positieve gevallen daar te houden, zouden er geen 110 000 vertrekken en terugkeren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je pa diende tot inspiratie:
De vrije markt heeft voor alles oplossingen:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
of het mag ook op een 'nigeriaanse' bankrekening gestort worden, door op de link te klikken, gaat je rekening gratis op nul gezet worden
Bedankt voor de memes, CN ! Ik zal ze zeker naar pa doorsturen.
Hoewel ik niet helemaal zeker weet of hij de context daadwerkelijk gaat geloven.
"Meuh non, mon fils, arrête à raconter tes conneries sur les belges". Waarna hij uiteindelijk toch door heeft dat de pizzapolitie wel degelijk bestaat.
Hoe dan ook. Gisteren heeft mijn kwaliteitskrant een interessant stuk over een nieuw expertencomité geschreven.
Er komt dus een nieuwe soort-van-GEES met 12 vlamen, godzijdank 10 Franstaligen, 1 Duitstalige en nog 1 (Franstalige natuurlijk) vacature.
Baas van het geheel wordt dokter Erika.
De kern van dit comité wordt gevormd door dokter Erika, Van Ranst en die twee biostatistici die heden over lockdown en 10-kilometer-perimeter aan het dreigen zijn.
Wat blijkt ?
Dat stel heeft reeds advies gegeven aan VDB, maar dat zonder enig officieel mandaat. Dat werd toch echt wel genant. Wie moet de schuld krijgen als de politiekers de grondwet wederom verkr?chten ? Vooral ook omdat het een vlaams triumviraat was (De Croo, VDB en Annelies). Aldus werd een officieel orgaan opgericht. Dat dat orgaan opgericht is, is echter niet officieel bekend gemaakt, maar eerder door Le Soir ontdekt. Commentaar Béatrice Delvaux: côté transparence... ça commence bien.
Het gebruikelijke vlaame clubje - dokter Erika, MVR en die twee biostatistici - hadden reeds een onofficieel Whatsapp-clubje opgericht, namelijk the Wild Salmons. Een zalm zwemt immers tegen de stroom in en zij vonden, dat zij dat ook deden.
Dat dat clubje zichzelf the Wild Salmons noemde, las ik in De Standaard (de partnerkrant van mijn kwaliteitskrant).
Immers, Le Soir had het over le groupe Whatsapp Saumons Sauvages.
Nomen est Omen. Je dis ça, je dis rien.
Enfin, hoe dan ook, Béatrice Delvaux meldt nu ook terecht, dat we met deze club wel weten van waaruit de wind gaat waaien.
Hoewel ik niet helemaal zeker weet of hij de context daadwerkelijk gaat geloven.
"Meuh non, mon fils, arrête à raconter tes conneries sur les belges". Waarna hij uiteindelijk toch door heeft dat de pizzapolitie wel degelijk bestaat.
Hoe dan ook. Gisteren heeft mijn kwaliteitskrant een interessant stuk over een nieuw expertencomité geschreven.
Er komt dus een nieuwe soort-van-GEES met 12 vlamen, godzijdank 10 Franstaligen, 1 Duitstalige en nog 1 (Franstalige natuurlijk) vacature.
Baas van het geheel wordt dokter Erika.
De kern van dit comité wordt gevormd door dokter Erika, Van Ranst en die twee biostatistici die heden over lockdown en 10-kilometer-perimeter aan het dreigen zijn.
Wat blijkt ?
Dat stel heeft reeds advies gegeven aan VDB, maar dat zonder enig officieel mandaat. Dat werd toch echt wel genant. Wie moet de schuld krijgen als de politiekers de grondwet wederom verkr?chten ? Vooral ook omdat het een vlaams triumviraat was (De Croo, VDB en Annelies). Aldus werd een officieel orgaan opgericht. Dat dat orgaan opgericht is, is echter niet officieel bekend gemaakt, maar eerder door Le Soir ontdekt. Commentaar Béatrice Delvaux: côté transparence... ça commence bien.
Het gebruikelijke vlaame clubje - dokter Erika, MVR en die twee biostatistici - hadden reeds een onofficieel Whatsapp-clubje opgericht, namelijk the Wild Salmons. Een zalm zwemt immers tegen de stroom in en zij vonden, dat zij dat ook deden.
Dat dat clubje zichzelf the Wild Salmons noemde, las ik in De Standaard (de partnerkrant van mijn kwaliteitskrant).
Immers, Le Soir had het over le groupe Whatsapp Saumons Sauvages.
Nomen est Omen. Je dis ça, je dis rien.
Enfin, hoe dan ook, Béatrice Delvaux meldt nu ook terecht, dat we met deze club wel weten van waaruit de wind gaat waaien.