Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Ik raak niet voorbij de betaalmuur, maar ik vrees dat Béatrice wel eens gelijk zou kunnen krijgen. Zo op het eerste gezicht zit het langs Vlaamse kant vol lockdownlovers. Alhoewel er een paar namen tussenzitten die je niet direct van mediageilheid kunt beschuldigen. Afwachten dus, alhoewel het gezond verstand wel weer eens vanuit Franstalië zou kunnen komen...
PizzapolitieDixit schreef: ↑11 december 2020, 19:57 Bedankt voor de memes, CN ! Ik zal ze zeker naar pa doorsturen.
Hoewel ik niet helemaal zeker weet of hij de context daadwerkelijk gaat geloven.
"Meuh non, mon fils, arrête à raconter tes conneries sur les belges". Waarna hij uiteindelijk toch door heeft dat de pizzapolitie wel degelijk bestaat.
Na de bankjespolizei weer een van de fijnere neologismen van Dixit.
Je verdient een prijs voor je taalvirtuositeit
Maar tenandere, dit getuigt toch wel weer van een verregaande wereldvreemdheid van de politiekers of TV-virologen? Ze gaan blijkbaar ook een TV-programma maken voor 11 miljoen landgenoten op Kerstavond?
Ik vertoef misschien in verkeerde kringen maar ik ken werkelijk niemand die op Kerstavond pizza eet of TV kijkt...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Pipo de clown is daar weer https://www.hln.be/binnenland/van-ranst ... ~a4620f63/
Gezien het aantal opgedoekte feestjes van de voorbije weken lijkt de avondklok toch niet veel te helpen. Of we nu vroeger moeten beginnen of niet, de oplossingen blijven even simpel:
-we feesten de hele nacht door
-de gasten blijven slapen
-indien beperkte afstand (en een slecht feestje), kan je het riskeren en als een dief in de nacht terug naar je eigen kot sluipen
no problemo
Hopelijk nodigt iemand mij uit
Gezien het aantal opgedoekte feestjes van de voorbije weken lijkt de avondklok toch niet veel te helpen. Of we nu vroeger moeten beginnen of niet, de oplossingen blijven even simpel:
-we feesten de hele nacht door
-de gasten blijven slapen
-indien beperkte afstand (en een slecht feestje), kan je het riskeren en als een dief in de nacht terug naar je eigen kot sluipen
no problemo
Hopelijk nodigt iemand mij uit
Weet je wat ontzettend grappig zou zijn?
Mocht er iemand op naam van Adolf Berx 5 pizza's bestellen en laten leveren met kerstavond
En nog grappiger zou zijn als de politie dan zou voorbij komen...
Alleen jammer dat als je gepakt wordt met dat te doen vast naar een concentratiekamp wordt gestuurd, daar heb ik geen zin in
Mocht er iemand op naam van Adolf Berx 5 pizza's bestellen en laten leveren met kerstavond
En nog grappiger zou zijn als de politie dan zou voorbij komen...
Alleen jammer dat als je gepakt wordt met dat te doen vast naar een concentratiekamp wordt gestuurd, daar heb ik geen zin in
Zou de politie daar niet constant in de buurt zitten om een oogje in het zeil te houden- de-niet verkozen- excellenties moeten toch beschermd worden tegen het plebs?
Alle respect voor de doortastende maatregelen van mevrouw Berx. Ik pleit voor een absolute nultolerantie voor de overtreders en een verdubbeling van de boetes.
Mevrouw Berx ... Van daar komt dus de wind.
Enjoy ur evening, luv.
Enjoy ur evening, luv.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zelfs Hendrik Vuye (professor staatsrecht, werkzaam aan de Universiteit van Namen) deelt mijn observatie. Zie zijn laatste zin:CarpeNoctem schreef: ↑11 december 2020, 20:13Maar tenandere, dit getuigt toch wel weer van een verregaande wereldvreemdheid van de politiekers of TV-virologen? Ze gaan blijkbaar ook een TV-programma maken voor 11 miljoen landgenoten op Kerstavond?
Ik vertoef misschien in de verkeerde kringen maar ik ken werkelijk niemand die op Kerstavond pizza eet of TV kijkt...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Spertijd om 8 uur is voor mij een ui-ter-ma-te symbolische maatregel.
Toen de pizzagouverneur de Antwerpse spertijd invoerde om 0h00 was mijn oma niet onder de indruk. Ze is 99 jaar, maar hoopt volgend jaar toch de 100 te vieren. En ze heeft de vorige spertijd onder de vorige Rijkscommissaris nog meegemaakt. Die hield ook niet van pizza.
Enfin, oma was niet onder de indruk. De spertijd werd oorspronkelijk in 1942 ingevoerd om 0h00 (net zoals nu bij ons). De reden was, dat de Engelsen de verlichting van Den Haag (en andere steden) zouden kunnen zien en er dan makkelijk bommen op konden gooien. Dus om 0h00 was het schluss. Iedereen naar binnen en verduisteringsgordijnen dicht. Een misplaatste bom op je kop is ook slecht voor de gezondheid. Vergeet niet, dat de brexiteers de Bezuidenhout bombardeerden - een woonwijk - terwijl ze V1-lanceerplaats Benoordenhout moesten hebben. Ook de Mortselaars kunnen u wat over de navigatiekunsten van de Engelsen vertellen.
Hoe dan ook...
Oma vertelde ook, dat het uitermate kwaadaardige karakter van de bezetter duidelijk werd toen de Spertijd werd vervroegd van 0h00 naar 8 uur 's avonds.
Daar was geen goede reden voor. Dat was gewoon om te pesten ! Een strafmaatregel.
Zij vond dus de Antwerpse spertijd van 0h00 een goed idee, logisch, en verdedigbaar.
En zie daar... nu spreekt men van 8 uur 's avonds. Tsja. l'histoire se répète...
Zie ook Wikipedia
Toen de pizzagouverneur de Antwerpse spertijd invoerde om 0h00 was mijn oma niet onder de indruk. Ze is 99 jaar, maar hoopt volgend jaar toch de 100 te vieren. En ze heeft de vorige spertijd onder de vorige Rijkscommissaris nog meegemaakt. Die hield ook niet van pizza.
Enfin, oma was niet onder de indruk. De spertijd werd oorspronkelijk in 1942 ingevoerd om 0h00 (net zoals nu bij ons). De reden was, dat de Engelsen de verlichting van Den Haag (en andere steden) zouden kunnen zien en er dan makkelijk bommen op konden gooien. Dus om 0h00 was het schluss. Iedereen naar binnen en verduisteringsgordijnen dicht. Een misplaatste bom op je kop is ook slecht voor de gezondheid. Vergeet niet, dat de brexiteers de Bezuidenhout bombardeerden - een woonwijk - terwijl ze V1-lanceerplaats Benoordenhout moesten hebben. Ook de Mortselaars kunnen u wat over de navigatiekunsten van de Engelsen vertellen.
Hoe dan ook...
Oma vertelde ook, dat het uitermate kwaadaardige karakter van de bezetter duidelijk werd toen de Spertijd werd vervroegd van 0h00 naar 8 uur 's avonds.
Daar was geen goede reden voor. Dat was gewoon om te pesten ! Een strafmaatregel.
Zij vond dus de Antwerpse spertijd van 0h00 een goed idee, logisch, en verdedigbaar.
En zie daar... nu spreekt men van 8 uur 's avonds. Tsja. l'histoire se répète...
Zie ook Wikipedia
Tijdens de bezetting in Nederland (1940-1945) werd er een spertijd ingesteld die oorspronkelijk liep van 00.00 uur tot 04.00 uur in de nacht. Deze spertijd lag niet vast. Op elk willekeurig moment konden de spertijden worden aangepast. Gedurende de oorlogsjaren werd vanaf 1 februari 1942 – als extra strafmaatregel – de spertijd in Amsterdam aangepast: nu moesten de inwoners van Amsterdam binnen blijven vanaf 20 uur tot aan de volgende ochtend
Als het aan Van Ranst ligt mogen we allemaal in onze schuilkelder kruipen en er gedurende een maand niet uitkomen. Misschien nog een ideetje voor big brother .... de rekeningen die we in een grootwarenhuis allemaal als big data achterlaten voor een cent of een punt kunnen ze ook verzamelen. Wie daar de komende weken voor meer dan 3 personen van hetzelfde koopt kan een bezoekje van de politie verwachten.
Eigenlijk nog geen slecht gedacht vind ik .... bon .... waar moet ik mij aanmelden voor een dikke wedde in ruil voor dit idiote gedacht.
Eigenlijk nog geen slecht gedacht vind ik .... bon .... waar moet ik mij aanmelden voor een dikke wedde in ruil voor dit idiote gedacht.
Dat komt nog. Te veel junk food gekocht -> strafpunten -> 3 weken geen Netflix
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chinese_s ... ietsysteem
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chinese_s ... ietsysteem
Nog steeds stijgen de besmettingen ook in vier provincies in Vlaanderen: West-Vlaanderen (+10,1 procent), Vlaams-Brabant (+7,7 procent), Oost-Vlaanderen (+5,1 procent) en Antwerpen (+4,4 procent). In de andere provincies dalen de besmettingen nog, in Brussel zelfs met -20 procent.
====
De Belgen, en vooral de Vlamingen, zijn vastbesloten hun eerste plaats bij de allerslechtste landen qua corona-doden te behouden.
Hun excuus? De dwaze uitspraken van sommige politici (pizzadozen bvb). Dat noopt de Vlamingen ertoe alle corona-voorzichtigheid overboord te gooien.
De Vlamingen denken namelijk binair: alles of niets. Ze zijn het gewend dat de overheid hen bij het handje houdt van de wieg tot het graf. Zelfstandig denken (zoals bvb het gezond verstand gebruiken), past niet in dit plaatje.
Dit plaatje past wel in het plaatje: "ik ben het (de slechtste qua coronadoden), ik blijf het".
====
De Belgen, en vooral de Vlamingen, zijn vastbesloten hun eerste plaats bij de allerslechtste landen qua corona-doden te behouden.
Hun excuus? De dwaze uitspraken van sommige politici (pizzadozen bvb). Dat noopt de Vlamingen ertoe alle corona-voorzichtigheid overboord te gooien.
De Vlamingen denken namelijk binair: alles of niets. Ze zijn het gewend dat de overheid hen bij het handje houdt van de wieg tot het graf. Zelfstandig denken (zoals bvb het gezond verstand gebruiken), past niet in dit plaatje.
Dit plaatje past wel in het plaatje: "ik ben het (de slechtste qua coronadoden), ik blijf het".
Zeer zeker geen slecht idee en vrij eenvoudig uit te voeren voor de grootwarenhuizen. Een zeer strenge controle op thuiswerk lijkt me nog doeltreffender als je al die files op de wegen ziet.Natal schreef: ↑11 december 2020, 23:26 Als het aan Van Ranst ligt mogen we allemaal in onze schuilkelder kruipen en er gedurende een maand niet uitkomen. Misschien nog een ideetje voor big brother .... de rekeningen die we in een grootwarenhuis allemaal als big data achterlaten voor een cent of een punt kunnen ze ook verzamelen. Wie daar de komende weken voor meer dan 3 personen van hetzelfde koopt kan een bezoekje van de politie verwachten.
Sint brengt als cadeautje het coronavirus bij 150 bewoners in woonzorgcentrum
ttps://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201211_98570 ... gn=webpush
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou echt eens graag weten hoe dat ze hierbij komen: "Bovendien bleek hij een zogenaamde superverspreider te zijn. "paul schreef: ↑12 december 2020, 09:02 Sint brengt als cadeautje het coronavirus bij 150 bewoners in woonzorgcentrum
Hoe test of bepaal je dat?
Superverspreider is een woord dat we zelf hebben uitgevonden, waar we nog niet eens een betekenis of definitie aan gegeven hebben...
Laat staan dat je het kan testen
Tot op heden is er nog geen enkel bewijs dat er een rusthuisbewoner besmet geraakt door die sint, by the way
Maar die titel levert minder clicks op...