Corona-virus.
Re: Corona-virus.
of de sint al dan niet de oorzaak is doet niet veel terzake
wel het feit dat hij een principiele overtreding van de coronaregels heeft gemaakt, contact met 150 mensen en dan nog zonder aanvraag of toelating heb ik op tv gehoord
wel het feit dat hij een principiele overtreding van de coronaregels heeft gemaakt, contact met 150 mensen en dan nog zonder aanvraag of toelating heb ik op tv gehoord
De Sint die ongevraagd op bezoek komt, geloof je dat, Paul? De directie weet van niks ... Right!
Oei, dat zijn al die verplegers en andere zorgverstrekkers eveneens in overtreding met de corona regels, ook zij hebben beroepshalve contact met meerdere mensen. Bij uitbreiding is zowat de ganse werkende populatie in overtreding met de corona regels, ook die komen met meerdere mensen in contact. Idem voor al die gebruikers van het openbaar vervoer. Om maar te zeggen dat ze weer totaal doorgeslagen zijn in regulities en het zoeken naar een overtreding. Als die sint de nodige basis regeltjes (afstand, mondmasker, handjes ontsmetten) gevolgd heeft is er geen verschil met ander verplegend personeel. De kans dat hij er op die manier in slaagt om op een paar minuten tijd 50 mensen te besmetten lijkt mij redelijk verwaarloosbaar, grotere kans dat hij daar zelf besmet is geraakt.
Dat klopt niet, want Frank Vandenbroucke en Verlinden hebben de sint ZELF een uitzondering gegeven op de regels...
Dus hij was perfect in regel volgens de wet...
De enige verantwoordelijken voor die besmettingen (onder de hypothese dat de sint de mensen heeft besmet) zijn bovenstaande politici...
"Op foto's was te zien hoe de Sint geen afstand hield en de bewoners geen mondmasker droegen".
De regeltjes werden dus helemaal niet gevolgd dus hoort de goedheilig man in de zak van zwarte Piet.
Nu maar hopen dat er geen stuk of tien oudjes sterven want anders wordt hier helemaal pijnlijk.
De regeltjes werden dus helemaal niet gevolgd dus hoort de goedheilig man in de zak van zwarte Piet.
Nu maar hopen dat er geen stuk of tien oudjes sterven want anders wordt hier helemaal pijnlijk.
Hoe dan ook in woonzorgcentra experimenteer je niet met afwijkingen van de coronaregels
Vandaag op de vtm was er een kapper die toch stiekem knipte.
Hij was niet echt veel gecamoufleerd, ben eens benieuwd of ze hem gaan zoeken.
Kapper in het centrum van Antwerpen vertelde men op vtm, zo moeilijk om die te vinden kan het niet echt zijn denk ik.
Ben eens benieuwd of Marc van Ranst op die Sinterklaas zou reageren
Vandaag op de vtm was er een kapper die toch stiekem knipte.
Hij was niet echt veel gecamoufleerd, ben eens benieuwd of ze hem gaan zoeken.
Kapper in het centrum van Antwerpen vertelde men op vtm, zo moeilijk om die te vinden kan het niet echt zijn denk ik.
Ben eens benieuwd of Marc van Ranst op die Sinterklaas zou reageren
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ah, eigenlijk is er niet zoveel veranderd.
Nu brengt de Sint het Corona-virus bij de oudjes, in hun jonge tijd bracht meneer pastoor syfilis.
Dat is eigenlijk van ondergeschikt belang, véél belangrijker is of het een 'zwarte piet' was of een 'roetpiet'.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Vroeger was de Sint een heuglijk bezoek, nu lijkt het op euthanasie als ik alle berichten lees.
Ik geloof ook eerder dat sint daar zelf ziek werd tijdens bezoek of moet men eindelijk toegeven dat maskertje niet helpt? Volgens alle getuigen heeft hij dat steeds opgehad! Wie nu zo losjes omgaat met coronaregels in die instelling zal dit anders zonder camera nog minder doen.
Ik geloof ook eerder dat sint daar zelf ziek werd tijdens bezoek of moet men eindelijk toegeven dat maskertje niet helpt? Volgens alle getuigen heeft hij dat steeds opgehad! Wie nu zo losjes omgaat met coronaregels in die instelling zal dit anders zonder camera nog minder doen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je bent nog niet lang in dit land?
MVR zou reageren moest er een sprinkhanenplaag in mijnen hof vastgesteld worden...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Semantisch wat verschillen maar de Ct-waarde van een PCR test is wel een stevige indicator voor besmettelijkheid. Die waarde kan enkel laag zijn als iemand effectief heel veel virusdeeltjes produceert. Bij een mogelijke superverspreider zie je tot 1000x meer virusdeeltjes per ml luchtwegvocht dan bij de overgrote meerderheid.vortex schreef: ↑12 december 2020, 10:42Een PCR test toont helemaal niet hoeveel virus iemand uitscheidt. De virusload op het test staafje is zelfs geen indicatie over hoeveel virus een besmet persoon met zich meedraagt, dat hangt meer af van hoe goed of slecht het staal is afgenomen. Om te weten hoeveel virus iemand uitscheidt zou je de virusload in de lucht die iemand uitademt moeten meten, iets wat vrijwel onmogelijk is en in the field nooit wordt gedaan. Trouwens de hoeveelheid virus in de luchtwegen is geen maat voor de hoeveelheid uitgescheiden virus, iemand met weinig virus die loopt te hoesten, roept of luid spreekt, kan toch meer virus uitscheiden dan bv iemand met veel virus zonder hoest symptomen.
https://www.demorgen.be/nieuws/zo-kan-j ... ~b1a3b936/Dat kan zeker. Na een positieve test kan u aan het ziekenhuis, het labo of aan uw huisarts meer uitleg vragen over uw ‘virale lading’. Na iedere positieve PCR-test kan een labo de zogenaamde Ct-waarde van de test aflezen. Die waarde vertelt iets over hoe moeilijk of makkelijk het was om het virus in uw staal te vinden. Ligt de Ct-waarde zeer laag (tussen 1 en 25) dan was het voor de test relatief eenvoudig om het virus te vinden. Conclusie? U draagt veel virusdeeltjes. Ligt de Ct-waarde echter zeer hoog (tussen 35 en 40) dan heeft de test het bijzonder moeilijk gehad om virusdeeltjes te vinden. Bovendien hebben wetenschappelijke studies uitgewezen dat de kans in dat geval slechts 3 procent is dat het om levende virusdeeltjes gaat. Conclusie? U draagt weinig virusdeeltjes en de kans is bijzonder groot dat het om een oude infectie gaat.
Uw huisarts of het labo moeten u die Ct-waarde kunnen meedelen en zij zouden die waarde bovendien ook correct moeten kunnen interpreteren. Er zijn zelfs al heel wat labo’s die automatisch aan de huisarts of patiënt laten weten in welke categorie ze vallen. Ze doen dat met de termen ‘hoog positief’, ‘gewoon positief’ en ‘laag positief’. Wie hoog positief is, draagt veel virusdeeltjes en is potentieel een superverspreider. Wie laag positief is, draagt weinig virusdeeltjes en loopt potentieel rond met een oude infectie.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En het blijft moeilijk blijkbaar.
Cathy Berx wou dan toch eens tonen aan het plebs dat ook politici -zij het onverkozen- het verfoeide mondmasker moeten dragen op de treurbuis tijdens Ter Zake maar kreeg te horen dat het mondmasker af was of niet in beeld komen.
Wat denken jullie dat er bij haar de bovenhand heeft gehaald? Veiligheid of mediageilheid?
Incident in wandelgangen VRT. ‘Masker uit of geen debat’, kreeg Cathy Berx vrijdag voor #Terzaketv te horen.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 12 december 2020, 20:16, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Neen is een besparing in de woon en zorgcentra+ besparing op de pensioenenkingsfan schreef: ↑12 december 2020, 19:42 Vroeger was de Sint een heuglijk bezoek, nu lijkt het op euthanasie als ik alle berichten lees.
Bij deze nogmaals.Fakkel schreef: ↑12 december 2020, 13:10Ik lees hier lang niet alles (meer) wegens tijdsgebrek.
Laatste keer in NL was eind augustus.
Maar ik heb 3 NL voor me werken. Die komen nog steeds elke dag, dus die kunnen toch die quarantaine niet volgen?
Voor iemand fulmineert dat ik die mensen thuis moet laten werken: in productie, onderhoud of magazijn ligt dat nogal moeilijk.
De vorige keer was er een held die zei "Ik kan niet in Nederland in thuisquarantaine, want ik heb daar geen thuis."
*zucht*
"Ja, maar agent, iek sta nie doebel geparkeerd met majn boesje, want iek heb maar 1 boesje"
Zie daar: de huidige pagina van de Rijksoverheid is aan die Belg aangepast !
Nu, er staat in die lap tekst een uitdrukkelijke uitzondering voor grenswerkers. Op het eerste gezicht zou de situatie van jouw Nederlanders daar onder kunnen vallen.
Maar hoe dan ook: boodschapjes/kapper/Black Friday/hotelrestaurant doen in Nederland valt nadrukkelijk niet onder de uitzonderingen.
Nu was ik laatst naar Putte (Woensdrecht) gefietst en daar heb ik op de grens een selfie geschoten met op de achtergrond een Enorm Lichtgevend Bord met de tekst "OPGELET ! ALLEEN NOODZAKELIJK GRENSVERKEER TOEGESTAAN !" Leuk weetje: het bord in kwestie had een Belgische nummerplaat. Gehuurd bij de Belgen van Putte-Stabroek dus.
Afgezien van het bord was er geen verdere handhaving. De Nederlanders hebben de Gendarmerie Nationale niet ingezet om het stof uit de Belgenkoppen te kloppen. Dat soort taferelen zien we uitsluitend in CN's provincie ter hoogte van Bray-Dunes (ik spreek uit ervaring).
Maar het tekort aan matrakken neemt natuurlijk niet weg, dat de verplichting tot 10 dagen quarantaine er wel degelijk is.