Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
En dan komt mijn punt/vraag.contextbinder schreef: ↑11 december 2020, 10:31Idd, en nu kan ik spreken uit eigen ervaring: gestart met beleggen in 2017/18/19 om dan vast te stellen dat je port -40% staat in maart 2020, ik heb veel cash beschikbaar en desondanks het verstand mij vertelde: spendeer alles, verkoop je vastgoed en spendeer ook dat heb ik dat niet gedaan. Ik ben wel blij dat ik mijn port heb verdubbeld waardoor we terug positief staan.
Als je schrijft dat je "terug positief staat"; tel ja dan enkel je aandelen? Of tel je dan ook je cash mee?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik had in maart dit jaar nog welgeteld 0 euro op mijn spaarrekening. Al wat cash was, zat toen in aandelen.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dan kan je jouw beleggingen misschien vergelijken met een "gemiddelde aandelenportefeuille"; het rendement van de gemiddelde Euro belegd in een breed gespreide portefeuille van de 1600 grootste aandelen uit de ontwikkelde markten.
Code: Selecteer alles
1 Week 1 Mnd 3 Mnd 6 Mnd YTD 1 Jr 3 Jr 5 Jr
5,36 0,46 2,43 9,76 7,88 6,76 9,27 9,49 IWDA – MSCI world
Als je belegd in indexfondsen zal je gegarandeerd het gemiddeld resultaat van de markt halen.
Ieder moet voor zichzelf beslissen of die garantie voor hem nut heeft.
Als je van de markt afwijkt heb je een grotere kans dat je beter zal doen dan de markt, en een grotere kans dat je slechter zal doen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
- Hero Member
- Contacteer: