Corona-virus.
Re: Corona-virus.
LOGICA
"Vermijdbare sterftes"
?
Sterven gebeurt ZEKER.
Het gaat hier dus over levensjaren.
Het overgrote % corona doden is 80+. Bejaardentehuizen.
De gemiddelde verblijfsduur is in BE 1.5 jaar.
De ontslaggever heet Pietje.
Die mensen zijn geen actieven he.
Dat wil zeggen dat economie zonder hen verder kan draaien.
De nazi's zaten (en zitten nog steeds) de economie slag na slag verder toe te brengen.
Productie tot stilstand forceren. Werkenden, gezonde mensen in quarantaine steken.
REKENEN
Neem Belgie.
11.5 miljoen bewoners.
Neem we worden 100 jaar.
Jaarlijks sterven dan 115000 mensen.
Wat is het corona doden aantal intussen voor Belgie?
Als dat minder is dan die 115000, is corona geen reden tot speciaal zorgen maken geweest - vooral omdat de corona doden vervat zitten in de 115000. Het verschil heet "jaar-oversterfte".
Zelfs als dat 2-3 keer zoveel zou zijn - de maatschappij gaat niet stuk zijn. De doden begraven, berouwen, en verder leven.
De maatregelen maken echter de maatschappij WEL stuk
Dus wat is dat corona dodental voor Belgie?
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Laten we ook niet vergeten dat veel overlijdens als Covid-19 in de statistieken zijn opgenomen zonder dat er een test is uitgevoerd. België is daar heel goed in.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Het volgende virus zal er misschien eentje zijn dat dodelijk is voor 20 tot 40 jarigen (cfr Spaanse griep).
Benieuwd of al die helden hier dan nog zo held zouden zijn.
Benieuwd of al die helden hier dan nog zo held zouden zijn.
Ja lol.
Een grappig scenario om dat te realiseren: iedereen vastpinnen op een lap grond, en gedurende de exponentiele curve de aarde doen krimpen zodat het virus nog steeds bij de volgende raakt.
Ahja, detail nog, degenen die de besmetting overleven (zowat 99,7%) gaan we een nekschot moeten geven anders raken we er toch nog niet.
Laatst gewijzigd door Owlus op 13 december 2020, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Ga je dan Wereldoorlog I herhalen, al die jonge sterke mensen tot soldaten indoctrineren/ronselen, in troepentransporten en loopgraven stampen en zo tot zwakke sukkels reduceren?
Het zijn de overheden die toen voor de oorlog, voor de verspreiding van het virus, en voor de vele jonge doden zorgden.
Je weet toch hoe de Spaanse Griep aan die naam kwam he?
Spanje was neutraal in de oorlog, en het virus werd daar niet weggecensureerd uit de media.
Elders wel, om "the Morale" van de te ronselen jeugdige burgers niet teveel aan te tasten, opdat ze bereidwillig zouden zijn bij het ronselen.
Een beetje het omgekeerde van nu, minimaliseren versus maximaliseren. Motief toen: burgers oorlogen doen uitvechten. Motief nu: burgervrijheden verder inperken.
Wat moet je dan zeggen van dat personeel van de staatscommittees?
Die wanpresterenden en klagers noemen zich Superhelden van De Zorg.
Bij golf 1 waren zij de superverspreiders in de WZC. Dito thuiszorg.
Niet dat "superverspreiden" foei is, het "superverspreidt" ook immuniteit
Maar de relevantie van het woord "held"? Nee, dat zie ik niet zo goed.
In de echte economie werken ze dag in dag uit heel het jaar door tegen max capaciteit.
Dat ze dat in de staatsnepeconomie betaald met datgene afgepakt uit de echte economie, nu ook eens moeten, is niet echt "heldhaftig" he?
Covid-19 mag met een kritische noot bekeken worden en het wangedrag en amateurismse van politci en virologen mag zeker in vraag gesteld worden. De Caluwe en Berx glunderen als ze spreken over ordehandhaving en het inzetten van de grote middelen tegen Corona overtreden. Het verlangen om te leven in een totalitaire staat druipt van hun gezicht.
Ik heb vandaag ook groepen jongeren zien skaten, knuffelen zuipen, en blowen, ze genoten in deze donkere dagen. Fantastisch ... En ik heb toch de indruk dat veel mensen beginnen te beseffen dat persoonlijke vrijheid iets dierbaar is.
Ik heb vandaag ook groepen jongeren zien skaten, knuffelen zuipen, en blowen, ze genoten in deze donkere dagen. Fantastisch ... En ik heb toch de indruk dat veel mensen beginnen te beseffen dat persoonlijke vrijheid iets dierbaar is.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
WO I of beter gezegd een zinloze oorlog (zoals alle oorlogen). Wel eentje die dankzij de waanzin van bevelhebbers en politici het leven heeft gekost aan een ganse generatie. De verloren generatie heeft ook bepaalde zaken van de overheden in vraag gesteld.Owlus schreef: ↑13 december 2020, 21:27Ga je dan Wereldoorlog I herhalen, al die jonge sterke mensen tot soldaten indoctrineren/ronselen, in troepentransporten en loopgraven stampen en zo tot zwakke sukkels reduceren?
Het zijn de overheden die toen voor de oorlog, voor de verspreiding van het virus, en voor de vele jonge doden zorgden.
Je weet toch hoe de Spaanse Griep aan die naam kwam he?
Spanje was neutraal in de oorlog, en het virus werd daar niet weggecensureerd uit de media.
Elders wel, om "the Morale" van de te ronselen jeugdige burgers niet teveel aan te tasten, opdat ze bereidwillig zouden zijn bij het ronselen.
Een beetje het omgekeerde van nu, minimaliseren versus maximaliseren. Motief toen: burgers oorlogen doen uitvechten. Motief nu: burgervrijheden verder inperken.
Ook al hebben we nu een enorme welvaart, wat er nu aan het gebeuren is moeten we in vraag stellen en dit zal de komende maanden ook gebeuren!!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Van je andere uitspraken distantieer ik mij. Maar die sint als bron van zoveel besmettingen in dat WZC, daar geloof ik ook niet veel van.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maar er staan jammer genoeg ook steeds mensen klaar om te collaboreren met repressieve regimes.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Béatrice Delvaux heeft het vandaag weer mooi gezegd:
Béatrice zegt het mooi. Deze pizzaflater is genoeg geweest. Ik houd me nu wel aan mijn eigen regels. Die zijn niet zo afwijkend van wat de Belgen bedenken. Maar een moreel appel hoeven ze niet meer te doen.
Een team van 11 miljoen - da's een hoop pizzadozen !
Cathy heeft echt wel de hoofdvogel afgeschoten met haar pizza's ! Zelfs Cowboy Karl ging niet zo ver.On ne peut donc que saluer la reprise en main en Belgique du grand n'importe quoi qui s'était installé chez certains gouverneurs et bourgmestres, surtout au nord du pays.
Le collège des procureurs généraux va décider ce lundi de mesures identiques pour tout le pays tandis que les ministres de l'Intérieur et de la Justice ont recadré ce week-end les possibilités saugrenues d'intervention de la police évoquées - drones et autres comptages de pizza - qui ont revolté même les plus obéissants.
Béatrice zegt het mooi. Deze pizzaflater is genoeg geweest. Ik houd me nu wel aan mijn eigen regels. Die zijn niet zo afwijkend van wat de Belgen bedenken. Maar een moreel appel hoeven ze niet meer te doen.
Een team van 11 miljoen - da's een hoop pizzadozen !
Maar, je snapt het niet, dat is om de mensen te informeren over het corona virus
We moeten blij zijn dat hij zich wil opofferen daarvoor, zo tegen zijn zin
Dat is toch wat sommigen hier me vertelden...
We moeten blij zijn dat hij zich wil opofferen daarvoor, zo tegen zijn zin
Dat is toch wat sommigen hier me vertelden...
Uiteraard. Zal een kwestie van tijd zijn vooraleer hij in de adelstand wordt verheven.
Zuid Africa?! De heuvels van Bertem bedoel je?E10ne schreef: ↑13 december 2020, 14:11
Het mooiste ware geweest dat ze deze man in Zuid Afrika gehouden hadden (zie TV programma Het Huis), i.p.v. hier veel onzin te blijven uitkramen. Ben eens nieuwsgierig voor welke partij deze zal opkomen bij volgende verkiezingen, wordt waarschijnlijk collega van VDB.
Hij had ook Volksunie sympathieën, met de nadruk op 'had' gezien de partij niet meer bestaat in die vorm.
Van daar naar de PVDA lijkt me toch wat ver!