De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik begrijp uw post niet... Een goede belegger weet dat hij niets weet?B7H4long schreef: ↑12 december 2020, 20:05Een goede belegger weet dat hij niets weet.Blancaut schreef: ↑12 december 2020, 17:29
Een goed belegger neemt wel verlies!
Nooit verlies nemen en blijven zitten in een aandeel doe je alleen wanneer je LT vertrouwen hebt (Ik heb het dan niet over -5 Of 10%).
Ik heb al eens een zwaar verlies genomen en onmiddellijk geïnvesteerd in een ander aandeel waarvan ik wist dat het op heel korte tijd sterk zou stijgen.
Er zijn strategien waar je nooit hoeft te beslissen over winst nemen, verlies nemen.
In welke strategiën hoef je nooit te beslissen om winst of verlies te nemen?
https://tomblancketb.wixsite.com/euronextshares
Ik begrijp uw post niet... Een goede belegger weet dat hij niets weet?B7H4long schreef: ↑12 december 2020, 20:05Een goede belegger weet dat hij niets weet.Blancaut schreef: ↑12 december 2020, 17:29
Een goed belegger neemt wel verlies!
Nooit verlies nemen en blijven zitten in een aandeel doe je alleen wanneer je LT vertrouwen hebt (Ik heb het dan niet over -5 Of 10%).
Ik heb al eens een zwaar verlies genomen en onmiddellijk geïnvesteerd in een ander aandeel waarvan ik wist dat het op heel korte tijd sterk zou stijgen.
Er zijn strategien waar je nooit hoeft te beslissen over winst nemen, verlies nemen.
In welke strategiën hoef je nooit te beslissen om winst of verlies te nemen?
In de zijlijn strategie .....
Een goede belegger weet dat hij de toekomst niet kan voorspellen; dat hij "niets weet" van wat er in de toekomst zal gebeuren. De laatste tijd zijn er een reeks posters die denken dat ze een glazen bol hebben. De beurs is inherent onvoorspelbaar.
In "Buy en Hold" strategieën moet je niet "beslissen om winst of verlies te nemen", zoals de naam het zegt koop je en hou je het bij.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Een belegger die niets weet is per definitie een slechte belegger want hij weet niet waar hij mee bezig is ....
Buy en hold werkt alleen maar bij goed gespreide EFT's . In individuele aandelen werkt dit NIET . Op een bepaald moment word een aandeel te duur waarbij je beter verkoopt of gaat de winst achteruit enz . Als je dan op uw lauweren blijft zitten heeft dit verlies tot gevolg . Buy en hold is een goed voornemen als je een aandeel koopt , dit wil zeggen dat je het bedrijf in kwestie vertrouwd maar als je alles zijn gang laat gaan zal je dikwijls tegen de lamp lopen . Buy en hold en hou uw ogen open zegt meer hoe deze strategie werktB7H4long schreef: ↑13 december 2020, 20:56Een goede belegger weet dat hij de toekomst niet kan voorspellen; dat hij "niets weet" van wat er in de toekomst zal gebeuren. De laatste tijd zijn er een reeks posters die denken dat ze een glazen bol hebben. De beurs is inherent onvoorspelbaar.
In "Buy en Hold" strategieën moet je niet "beslissen om winst of verlies te nemen", zoals de naam het zegt koop je en hou je het bij.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat weet jij niet.
Maar aangezien jij meent dat wel te weten ben jij minder wijs dan iedereen die weet dat ie het niet weet.
Ik weet het niet, dat weet ik, dat geef ik eerlijk toe en gelukkig maar.
Socrates:
"I am wiser than this man, for neither of us appears to know anything great and good; but he fancies he knows something, although he knows nothing; whereas I, as I do not know anything, so I do not fancy I do. In this trifling particular, then, I appear to be wiser than he, because I do not fancy I know what I do not know"
https://en.wikipedia.org/wiki/I_know_th ... ow_nothing
-
- Full Member
- Contacteer:
quote B7H4long: "Een goede belegger weet dat hij niets weet"
lees trouwens eens wat er staat...
een belegger die weet dat hij niets weet is heel wat anders dan een belegger die niets weet.
Dat een belegger die weet dat hij niets weet het meestal beter doet dan een belegger die niet weet dat hij niets weet, daar twijfel ik zelfs niet aan. Net als beleggersgrootheden als Warren Buffet en John Bogle trouwens.
“By periodically investing in an index fund, the know-nothing investors can actually outperform most investment professionals.” – Warren Buffett
Een belegger die weet dat hij niets weet heeft een spaarboekje en that is it ......
... en kan de rest in een breed gespreid indexaandelen fonds beleggen en is zo gegarandeerd om even goed te presteren dan de markt, beter dan 9/10 van de actieve fondsen en waarschijnlijk beter dan het merendeel van de actieve beleggers op dit forum.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
uiteraard weten we niet wat aandelen morgen doen (laat staan dat we weten wat aandelen vandaag gaan doen...). Toch kan heeft ieder belegger bepaalde redenen om aan een bepaalde koers in te stappen... en heeft iedereen ook een bepaalde koersdoel voor ogen.lop schreef: ↑14 december 2020, 03:15Buy en hold werkt alleen maar bij goed gespreide EFT's . In individuele aandelen werkt dit NIET . Op een bepaald moment word een aandeel te duur waarbij je beter verkoopt of gaat de winst achteruit enz . Als je dan op uw lauweren blijft zitten heeft dit verlies tot gevolg . Buy en hold is een goed voornemen als je een aandeel koopt , dit wil zeggen dat je het bedrijf in kwestie vertrouwd maar als je alles zijn gang laat gaan zal je dikwijls tegen de lamp lopen . Buy en hold en hou uw ogen open zegt meer hoe deze strategie werktB7H4long schreef: ↑13 december 2020, 20:56
Een goede belegger weet dat hij de toekomst niet kan voorspellen; dat hij "niets weet" van wat er in de toekomst zal gebeuren. De laatste tijd zijn er een reeks posters die denken dat ze een glazen bol hebben. De beurs is inherent onvoorspelbaar.
Dat zinnetje blijft me triggeren ^^
Stel dat je zoon thuis komt met 2/10 op zijn rapport, en het klasgemiddelde is 2/10, ga je hem dan feliciteren?
En als hij dan op het einde van het jaar moet blijven zitten, ga je dan gaan klagen " ja maar, het is toch even goed dan het klasgemiddelde, dus hij mag naar volgend jaar"?
PS: je doet het dan even goed dan de markt-0,2% , om correct te zijn...
Je kan het per definitie niet even goed doen dan de markt, enkel als je de aandelen fysisch zelf aankoopt (wat voor aan particulier niet haalbaar is, daar zijn we het over eens)
Maar bon, ik wil niet over je methode discussieren, we kennen ze allemaal en ik snap perfect waarom jij en anderen ze goed vindt
(enkel deze kleine nuance om correct te zijn ^^ )
Een belegger die weet dat hij niets weet zal zijn centen zeker niet in etf's steken want dat is te ver van zijn bed af, probeer maar eens om met Jan Modaal over etf's te spreken, hij zal het in Keulen horen donderen ....
Iemand die iets weet van etf's is reeds een gevorderde belegger, zeker geen amateur.
Een koersdoel is maar een indicatie voor de korte termijn maar zegt niks over het bedrijf zelf . Waar is de tijd dat apple als koersdoel 50$ had . Als je dan hebt verkocht sla je jezelf nu tegen de kopBlancaut schreef: ↑14 december 2020, 13:55uiteraard weten we niet wat aandelen morgen doen (laat staan dat we weten wat aandelen vandaag gaan doen...). Toch kan heeft ieder belegger bepaalde redenen om aan een bepaalde koers in te stappen... en heeft iedereen ook een bepaalde koersdoel voor ogen.lop schreef: ↑14 december 2020, 03:15
Buy en hold werkt alleen maar bij goed gespreide EFT's . In individuele aandelen werkt dit NIET . Op een bepaald moment word een aandeel te duur waarbij je beter verkoopt of gaat de winst achteruit enz . Als je dan op uw lauweren blijft zitten heeft dit verlies tot gevolg . Buy en hold is een goed voornemen als je een aandeel koopt , dit wil zeggen dat je het bedrijf in kwestie vertrouwd maar als je alles zijn gang laat gaan zal je dikwijls tegen de lamp lopen . Buy en hold en hou uw ogen open zegt meer hoe deze strategie werkt