Corona-virus.
Re: Corona-virus.
We wachten tot Nederland, Duitsland en Frankrijk overstromen door de opwarming van de aarde, zodat we ook een eiland worden.
Dus nog eventjes geduld
Is toch al eens goed gelukt tijdens WO1, ijzerbekken laten vollopen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
We moeten helaas wachten tot de 15% à 20% idiote Vlamingen - corona ontkenners dood zijn.
Tot dan zijn alle inspanningen van de 75% à 80% Vlamingen die wel gezond verstand hebben compleet zinloos.
De coronamaatregelen zullen versoepeld worden aan 800 besmettingen per dag. We zijn nog niet gedaald tot 2000 en sinds enkele dagen zijn de cijfers in alle Vlaamse provincies weer aan het stijgen.
Over een maand weer de ziekenhuizen onder druk, de ICU weer onder druk, het aantal doden weer pijlsnel omhoog.
En CarpeNoctem, de hogepriester van de corona-ontkenners, zal dan weer de statistieken van de corona-doden van alle landen posten, met Belgie prominent op de eerste plaats, en dan weer zijn plaatje afdraaien hoe slecht de Belgen het toch doen.
(Quasi) alle landen doen het slecht, en op zich is dat perfect voorspeld door het orakel van Ranst. De temperaturen doken een beetje naar beneden, en hopla.
De Vlamingen zijn inderdaad niet de scherpste potloden in de doos, maar dat is enkel een sluitende reden als elders de cijfers veel beter zouden zijn. Helaas - Duitsland en Nederland kampen met dezelfde problemen. Of hebben wij virus geëxporteerd naar daar?
19 januari dus. Geen verjaardag van een ex collega vieren in Hollandse horeca. Benieuwd of donderdag 4 februari wel lukt. ´t Is wel een goedkoop jaar geworden op die manier.
De Vlamingen zijn inderdaad niet de scherpste potloden in de doos, maar dat is enkel een sluitende reden als elders de cijfers veel beter zouden zijn. Helaas - Duitsland en Nederland kampen met dezelfde problemen. Of hebben wij virus geëxporteerd naar daar?
19 januari dus. Geen verjaardag van een ex collega vieren in Hollandse horeca. Benieuwd of donderdag 4 februari wel lukt. ´t Is wel een goedkoop jaar geworden op die manier.
De reden dat olijke Ben in de politiek gegaan is onder andere omdat hij 9 jaar heeft gedaan over zijn hoger onderwijs. Met een gewone job ging hij immers nooit aan voldoende gewerkte jaren raken om een volledig pensioen te kunnen krijgen. De politiek heeft voor zichzelf beslist dat zij genoeg hebben aan 20 jaar om een volledig pensioen te krijgen. Leuk voor olijke Ben.geebee schreef: ↑14 december 2020, 17:36
Wat zou het hier strenger gaan worden, het virusfabriekje genaamd "school" gaat na de kerstvakantie gewoon weer open en zal zijn werk doen zoals het de laatste maanden al heeft gedaan, nl. lekker verder verspreiden van corona, intussen worden plaatsen waar er nauwelijks of geen besmettingen (kunnen) gebeuren gesloten. Opperkabouter Weyts - slimmer dan de meeste anderen, tenslotte heeft hij 9 jaar over zijn hoger onderwijs gedaan - heeft alweer voor zijn beurt gesproken.
Ik zeg het je klaar en duidelijk : scholen open = virus verspreiden, scholen dicht = virus weg ... als dat maatschappelijk te verantwoorden is is een andere vraag maar stop met ons blaaskens wijs te maken.
Over je laatste zin : ik hoop dat je het niet zelf gelooft...Fakkel schreef: ↑14 december 2020, 18:41 (Quasi) alle landen doen het slecht, en op zich is dat perfect voorspeld door het orakel van Ranst. De temperaturen doken een beetje naar beneden, en hopla.
Waarom doet Vlaanderen het slecht ?
Lees dit forum en je weet het. Gewoonlijk is de groep hier relevant voor de rest van de bevolking.
De doorsnee benevelde cafégast na middernacht. Veel blabla maar weinig hersenen.
We tellen teveel mensen met een graad van intelligentie die net voldoende is om hen in staat te stellen hun kont af te vegen.
En dat is nu net de categorie die vindt dat zij het onderwerp Coronamaatregelen beter beheersen en het zich kunnen veroorloven om te doen wat zijzelf goed vinden of niet te doen wat hen wordt opgelegd.
De doorsnee Vlaming die de maatregelen wil volgen wordt coronamoe en brengt er minder van terecht dan voordien.
Of er elders meer of minder idioten tussen het volk lopen : ik zou het niet weten maar ik zou denken : minder.
En men grijpt sneller in.. plus er is geen communautair probleem en 82 bestuursniveaus. Maar dat was eentje die MVR ook al gezien heeft.
Hij was precies niet fout ook. Maar kan dat wel ? Hij draagt altijd hetzelfde truitje dus kan toch niet meer weten over virologie dan de gemiddelde spaargidser ?
Ze geurde naar seringen.
Haar ouders waren rijk.
Ik wilde haar bespringen.
De rest, dat is gezeik.
Mocht Australië België zijn en België Australië dan zaten zij met de problemen en het slechte weer en zaten wij nu te genieten van onze barbie (en nee niet Barbie van Ken) down under m.a.w. Australië is een EILAND, net iets makkelijker om de boel gesloten te houden dan wij, letterlijk het kruispunt van Europa.
De Minister-President heeft zojuist de Natie toegesproken. En die heeft dat heel goed gedaan.
Samenvatting (Fakkel hintte er al naar): Nederland neemt ongeveer de maatregelen die België in maart nam - minus natuurlijk de Bankjespolizei.
En tot op heden hebben ze alle zotten die over pizzadozen begonnen ook binnen kunnen houden.
Ook de scholen zijn (dus) gesloten. Het gaat enigszins interessant zijn om de resultaten met België te vergelijken. Hoewel de Nederlandse 'Kerstvakantie' daarmee 4 weken in plaats van 2 weken is geworden. Is dat significant ?
Het gaat ook interessant worden of de Nederlanders nu naar België aftaaien. Mijn gokje: ja, dat zou wel eens een dingetje kunnen worden. Ondanks de verplichte quarantaine.
Belangrijk verschil. De Nederlanders kunnen per dag 2 gasten ontvangen. Elke dag twee andere gasten. Aangezien Kerst in Nederland 3 dagen duurt (24, 25 en 26) en 2 gasten (kinderen niet meegeteld) feitelijk 1 gezin zijn, kan Kerstmis wel degelijk op normale wijze worden gevierd.
En.... in Nederland blijven de fluoboeven natuurlijk wel buiten de voordeur.
Samenvatting (Fakkel hintte er al naar): Nederland neemt ongeveer de maatregelen die België in maart nam - minus natuurlijk de Bankjespolizei.
En tot op heden hebben ze alle zotten die over pizzadozen begonnen ook binnen kunnen houden.
Ook de scholen zijn (dus) gesloten. Het gaat enigszins interessant zijn om de resultaten met België te vergelijken. Hoewel de Nederlandse 'Kerstvakantie' daarmee 4 weken in plaats van 2 weken is geworden. Is dat significant ?
Het gaat ook interessant worden of de Nederlanders nu naar België aftaaien. Mijn gokje: ja, dat zou wel eens een dingetje kunnen worden. Ondanks de verplichte quarantaine.
Belangrijk verschil. De Nederlanders kunnen per dag 2 gasten ontvangen. Elke dag twee andere gasten. Aangezien Kerst in Nederland 3 dagen duurt (24, 25 en 26) en 2 gasten (kinderen niet meegeteld) feitelijk 1 gezin zijn, kan Kerstmis wel degelijk op normale wijze worden gevierd.
En.... in Nederland blijven de fluoboeven natuurlijk wel buiten de voordeur.
Ik kan weinig maken van je tekst, het slaat nergens op.haelewyn schreef: ↑14 december 2020, 19:08
Over je laatste zin : ik hoop dat je het niet zelf gelooft...
Lees dit forum en je weet het. Gewoonlijk is de groep hier relevant voor de rest van de bevolking.
De doorsnee benevelde cafégast na middernacht. Veel blabla maar weinig hersenen.
We tellen teveel mensen met een graad van intelligentie die net voldoende is om hen in staat te stellen hun kont af te vegen.
En dat is nu net de categorie die vindt dat zij het onderwerp Coronamaatregelen beter beheersen en het zich kunnen veroorloven om te doen wat zijzelf goed vinden of niet te doen wat hen wordt opgelegd.
De doorsnee Vlaming die de maatregelen wil volgen wordt coronamoe en brengt er minder van terecht dan voordien.
Of er elders meer of minder idioten tussen het volk lopen : ik zou het niet weten maar ik zou denken : minder.
En men grijpt sneller in..
Mijn post ging over het feit dat de cijfers momenteel overal de slechte kant uit gaan, niet alleen in Vlaanderen. En dat ik vermoed dat er een link met het weer is. (En dus, wink wink, niet naar daar geëxporteerd is door Vlamingen).
Wat jij er vervolgens allemaal bijsleurt, inclusief raar gedichtje, gaat niet in echt op wat ik schrijf.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hoe haelewyn en zijn extremer broertje zo feitenvrij kunnen raaskallen gaat mijn petje te boven.Fakkel schreef: ↑14 december 2020, 19:56Ik kan weinig maken van je tekst, het slaat nergens op.haelewyn schreef: ↑14 december 2020, 19:08
Over je laatste zin : ik hoop dat je het niet zelf gelooft...
En men grijpt sneller in..
Mijn post ging over het feit dat de cijfers momenteel overal de slechte kant uit gaan, niet alleen in Vlaanderen. En dat ik vermoed dat er een link met het weer is. (En dus, wink wink, niet naar daar geëxporteerd is door Vlamingen).
Wat jij er vervolgens allemaal bijsleurt, inclusief raar gedichtje, gaat niet in echt op wat ik schrijf.
Nu met cijfers:
De stand van zaken volgens Sciensano:
Of de Vlamingen echt dommer zijn dan andere volkeren is niet zo gemakkelijk vast te stellen. Dat we een ferme genetische aderlating hebben gehad in 1585 staat als een paal boven water.
En erger, de Nederlanders hebben onze intelligentsia met open armen ontvangen.
Maar ze maken nu eenmaal vaker de landenscores op per land en niet per deelstaat:
Bron
Dus het "Belgisch" IQ ligt wel degelijk lager dan het Nederlandse, maar hoger dan bvb het Australische. Dus IQ zal met onze eerste plaats niet zo veel te maken hebben. Ons (terechte!) wantrouwen in de overheid daarentegen zal een veel grotere rol gespeeld hebben.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Een eiland zoals australie vergelijken met ons is gewoon onnozel.
En als cijfers overal in europa stijgen is dat zeker omdat die lockdowns en maskertjes goed helpen zeker? En omdat de vlaming zo dom en hardleers is.
Het zal aan die 15% liggen die regels niet volgen, overal dan?
Wie zal ooit toegeven dat al die andere maatregelen enkel geen of zeer tijdelijk effect hebben tot het onvermijdelijke dan toch gebeurt, dus resistent, ziek of dood, uitstel geeft geen ontsnapping.
En als cijfers overal in europa stijgen is dat zeker omdat die lockdowns en maskertjes goed helpen zeker? En omdat de vlaming zo dom en hardleers is.
Het zal aan die 15% liggen die regels niet volgen, overal dan?
Wie zal ooit toegeven dat al die andere maatregelen enkel geen of zeer tijdelijk effect hebben tot het onvermijdelijke dan toch gebeurt, dus resistent, ziek of dood, uitstel geeft geen ontsnapping.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Scholen zijn niet de grote verspreiders van het virus. En al zeker niet op de manier waarop ze nu allerlei maatregelen nemen. Gescheiden eten, speeltijden geschrankt, enkel nog contact met klasgenoten, sluitingstijd verschillend per graad etc.geebee schreef: ↑14 december 2020, 17:36Wat zou het hier strenger gaan worden, het virusfabriekje genaamd "school" gaat na de kerstvakantie gewoon weer open en zal zijn werk doen zoals het de laatste maanden al heeft gedaan, nl. lekker verder verspreiden van corona, intussen worden plaatsen waar er nauwelijks of geen besmettingen (kunnen) gebeuren gesloten. Opperkabouter Weyts - slimmer dan de meeste anderen, tenslotte heeft hij 9 jaar over zijn hoger onderwijs gedaan - heeft alweer voor zijn beurt gesproken.
Ik zeg het je klaar en duidelijk : scholen open = virus verspreiden, scholen dicht = virus weg ... als dat maatschappelijk te verantwoorden is is een andere vraag maar stop met ons blaaskens wijs te maken.
Ik hoop dat de onderwijsbonden weer niet gaan proberen om een extra week betaald verlof te krijgen ! Andere sectoren vallen op 70% van hun loon als ze door corona moeten thuisblijven, maar het onderwijs kreeg een extra week betaald verlof na de herfstvakantie.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Leg me dan eens uit hoe het kom dat de scholen (en daarmee heb ik het niet specifiek over de scholen zelf want in principe gebeurt alles daar redelijk coronaveilig maar al de "schoolgerelateerde" zaken zoals kinderen/jongeren buiten de schoolpoort, verplaatsingen via openbaar vervoer, samentroepen op openbare plaatsen net voor en na school, ...) bij andere besmettelijke ziektes (virussen, bacterieën, ...) wel degelijk de grote motor zijn van de verspreiding en net bij dit uiterst besmettelijk beestje niet ?Charlesvdw schreef: ↑14 december 2020, 20:58 Scholen zijn niet de grote verspreiders van het virus. En al zeker niet op de manier waarop ze nu allerlei maatregelen nemen. Gescheiden eten, speeltijden geschrankt, enkel nog contact met klasgenoten, sluitingstijd verschillend per graad etc.
Is het je niet opgevallen dat de grote daling van de cijfers ongeveer kwam net na de (verlengde) herfstvakantie en dat de stabilisering en de stijging er komt een aantal weken nadat de scholen weer open zijn ... het kan natuurlijk allemaal "toeval" zijn. Waarom besluiten de Nederlanders en de Duitsers dan nu toch om hun scholen te sluiten ?