Corona-virus.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Zoals ik in het topic « cijfers en corona « al zei, het lijkt erop dat de afvlakking van de curve 3 weken na het heropenen vd scholen is opgetreden, en dus wellicht hiermee gerelateerd.
Anderzijds zijn de meeste kinderen besmet in huiselijke kring, eerder dan dat ze op school oplopen.
Verder vind ik het op zich niet erg dat kinderen Covid-19 krijgen, maar ze mogen het niet (direct of indirect) doorgeven aan de grootouders.
Daarenboven vind ik een goede opleiding superbelangrijk, en enkel thuisonderwijs werkt voor veel kinderen niet. Voor Charlesvdw is openhouden vd scholen prioritair.
Anderzijds zijn de meeste kinderen besmet in huiselijke kring, eerder dan dat ze op school oplopen.
Verder vind ik het op zich niet erg dat kinderen Covid-19 krijgen, maar ze mogen het niet (direct of indirect) doorgeven aan de grootouders.
Daarenboven vind ik een goede opleiding superbelangrijk, en enkel thuisonderwijs werkt voor veel kinderen niet. Voor Charlesvdw is openhouden vd scholen prioritair.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je mag Covid niet vergelijken met andere infecties. We hebben veel geleerd, bv het concept van asymptomatische transmissie, daar werd bij andere virussen nooit over gesproken.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Net daarom is - naar mijn mening - de "school" (als algemeenheid) wel degelijk de motor achter de start van deze derde (of moet ik 2,5 zeggen) golf. Ze zijn asymptomatisch en brengen het van school mee naar de gezinnen en niet zoals jij denkt van de gezinnen naar de school.Charlesvdw schreef: ↑14 december 2020, 21:26 Je mag Covid niet vergelijken met andere infecties. We hebben veel geleerd, bv het concept van asymptomatische transmissie, daar werd bij andere virussen nooit over gesproken.
Het maatschappelijk gegeven van de scholen openhouden is een andere discussie en wellicht heb je daar wel gelijk maar ik ben het plaatje dat men draait zo stilaan beu, de cijfers stijgen en men weet begot niet van waar het komt of men pretendeert dan men het niet weet, men komt dan maar af met coronamoeheid en de overexposure van een paar lockdownfeestjes (alsof die feestjes de dagelijkse besmettingen verklaren).
Voor mij is het overduidelijk dat één van de grote verspreiders onze jeugd is (en hiermee verwijt ik hen niks) en men zal - zolang er geen massale vaccinatie en/of groepsimmuniteit is - tot in de oneindigheid kunnen voortdoen met regeltjes, maatregelen, avondklokken, ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik vermoed dat dit de eerste keer in de coronadiscussie is dat ik je mening deel.geebee schreef: ↑14 december 2020, 21:37Het maatschappelijk gegeven van de scholen openhouden is een andere discussie en wellicht heb je daar wel gelijk maar ik ben het plaatje dat men draait zo stilaan beu, de cijfers stijgen en men weet begot niet van waar het komt of men pretendeert dan men het niet weet, men komt dan maar af met coronamoeheid en de overexposure van een paar lockdownfeestjes (alsof die feestjes de dagelijkse besmettingen verklaren).
Voor mij is het overduidelijk dat één van de grote verspreiders onze jeugd is (en hiermee verwijt ik hen niks) en men zal - zolang er geen massale vaccinatie en/of groepsimmuniteit is - tot in de oneindigheid kunnen voortdoen met regeltjes, maatregelen, avondklokken, ...
Hopelijk ben je niet te teleurgesteld
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De laatste weken, mss wel maanden maar daar ben ik niet zeker van, veegt gewoon elke leeftijdsgroep zijn voeten aan de te absurde regels.geebee schreef: ↑14 december 2020, 21:37 Voor mij is het overduidelijk dat één van de grote verspreiders onze jeugd is (en hiermee verwijt ik hen niks) en men zal - zolang er geen massale vaccinatie en/of groepsimmuniteit is - tot in de oneindigheid kunnen voortdoen met regeltjes, maatregelen, avondklokken, ...
- jongeren blijven samentroepen en hebben lak aan de bubbels.
- jongvolwassenen frequenteren de ontelbare illegale feestjes. Soms met 4 soms met 50.
- bepaalde bevolkingsgroepen, u all know who, blijven de regels halsstarrig negeren.
- ook veel volwassen Belgen zie je nog in grote getale samen mountainbiken, thuis afspreken, met ganse families keuvelen in winkelstraten en een vakantiehuisje afhuren over de taalgrens.
- veel 65+'s gaan ook 'illegaal' naar de kapper, gaan nog steeds bij elkaar op de koffie op zondag en kletsen wat bij op het kerkplein.
Je kan dus moeilijk concluderen dat 1 groep ( die 15% van MVR) het voor de slaafjes naar de vaantjes helpt.
Ik heb je reactie afgedrukt en in mijn poëzieboekje gestopt - nu moet je gewoon nog een mooi gedichtje schrijvenCarpeNoctem schreef: ↑14 december 2020, 21:46Ik vermoed dat dit de eerste keer in de coronadiscussie is dat ik je mening deel.geebee schreef: ↑14 december 2020, 21:37Het maatschappelijk gegeven van de scholen openhouden is een andere discussie en wellicht heb je daar wel gelijk maar ik ben het plaatje dat men draait zo stilaan beu, de cijfers stijgen en men weet begot niet van waar het komt of men pretendeert dan men het niet weet, men komt dan maar af met coronamoeheid en de overexposure van een paar lockdownfeestjes (alsof die feestjes de dagelijkse besmettingen verklaren).
Hopelijk ben je niet te teleurgesteld
Bromance ! Mooi zo net voor de kersttijden. Hou het veilig, hé mannen.
1. Dat ligt volgens mij aan je vermogen om dingen te begrijpen. Niks mis mee.. we hebben van elkaar weinig last.Fakkel schreef: ↑14 december 2020, 19:56 Ik kan weinig maken van je tekst, het slaat nergens op.
Mijn post ging over het feit dat de cijfers momenteel overal de slechte kant uit gaan, niet alleen in Vlaanderen. En dat ik vermoed dat er een link met het weer is. (En dus, wink wink, niet naar daar geëxporteerd is door Vlamingen).
Wat jij er vervolgens allemaal bijsleurt, inclusief raar gedichtje, gaat niet in echt op wat ik schrijf.
2. Wat er voor jouw post kwam heb ik niet echt gelezen. Er wordt hier al te lang en te veel gewandeld door halfdronken café nozems met een hoge eigendunk. Het jouwe heb ik nog gelezen...
3. Raar gedichtje : zie 1.
Het is nochtans een feit dat jij er een van de groep bent die van virologie niets afweet maar er wel de grootste mond over opzet. Die maatregelen wel of niet volgt zoals het hem zelf goed dunkt zonder enig begrip van zijn eigen doen of laten of de gevolgen ervan. Maar wel de illusie koestert dat zijn eigen doen altijd beter is dan dat van een ander..CarpeNoctem schreef: ↑14 december 2020, 20:12 Hoe haelewyn en zijn extremer broertje zo feitenvrij kunnen raaskallen gaat mijn petje te boven.
Of de Vlamingen echt dommer zijn dan andere volkeren is niet zo gemakkelijk vast te stellen. Dat we een ferme genetische aderlating hebben gehad in 1585 staat als een paal boven water.
En erger, de Nederlanders hebben onze intelligentsia met open armen ontvangen.
Maar ze maken nu eenmaal vaker de landenscores op per land en niet per deelstaat:
Dus het "Belgisch" IQ ligt wel degelijk lager dan het Nederlandse, maar hoger dan bvb het Australische. Dus IQ zal met onze eerste plaats niet zo veel te maken hebben. Ons (terechte!) wantrouwen in de overheid daarentegen zal een veel grotere rol gespeeld hebben.
Dat Nederlanders onze intelligentsia met open armen ontvangen ? Jou waren ze dat ene weekend (samen met de soortgenoten) in Sluis anders liever kwijt. Vergeten zeker he ?
IQ niet hoog genoeg ?
Een IQ test is een nietsbetekenend testje. Voor iedere test die te bedenken valt is er de zekerheid dat je het moet treffen met de vragen of de opdrachten.
Is die test dezelfde in Finland, Nederland of Portugal ? Tellen ze de coronadoden in Italië, USA of Nederland identiek ? En in België ?
Ze tellen per land zeg je... Als je per regio telt is het met Vlaanderen in de wereld nog niet zo slecht gesteld. So what. Wat zit je dan al een jaar te klagen ? Denk je nu dat ik zo debiel ga doen als jij en voor de honderdste keer dezelfde statistiek ga posten. Ach man... Ga wat in je pamper kakken.
Ik geloof er niet echt in, in jouw cijfers over IQ. Nonsens statistieken.. net zoals die vergelijking op zichzelf weinig betekenend is. Nog minder dat het iets te maken heeft met wat ik eerder vertelde of met de bekwaamheid om Corona te ontlopen. Maar dat zal jij liever anders uitleggen. Of : jij hebt het gehad dus jouw IQ was laag ?
Dat de Belg een redelijk iq heeft volgens jou is alleszins niet te zien aan hoe hij zich gedraagt in deze pandemie waarbij jij voor slechter dan het gemiddelde kan doorgaan. Laat me raden. Je moet dat zo doen wegens te hoog / laag IQ?
Was dit een klassement op basis van een testje 'made in China' ?
Kan meneer de universitair misschien eens een kaart van Europa nemen en voor zichzelf een uitleg verzinnen waarom NL , D, FR zouden overstromen maar wij bij wonder gespaard zouden blijven ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Klopt.
Bwa, de mijn kan bijlange niet tippen aan de jouwe. (Enne, deze keer weet je blijkbaar wel wat een superlatief is?)
Ik kan het je ten zeerste aanbevelen. Je gaat er je veel gelukkiger door voelen.
Neen, helemaal niet. Je verwart me met jezelf. Ik heb nooit de neiging gehad anderen mijn marsrichting op te leggen. Vrijheid blijheid, weet je wel?
Dat klopt dan ook weer helemaal niet. Ten eerste behoor ik niet tot de intelligentsia, en ten tweede waren we daar - zoals gewoonlijk- zeer welkom. De Nederlanders zijn steeds een zeer mercantiel volkje geweest en pecunia non olet.
We werden er niet binnengetrokken zoals in de Beenhouwersstraat in Broekzele maar desalniettemin waren we er zeer welkom
Je begrijpt niets van de ingesteldheid van de kleine zelfstandige. Die is echt niet geïnteresseerd in je IQ, zolang je je maaltijd betaalt is alles dik in orde.
Ik had van jou niets anders verwacht.
Ik kan weinig maken van je tekst, het slaat nergens op.haelewyn schreef: ↑15 december 2020, 00:02 Dat de Belg een redelijk iq heeft volgens jou is alleszins niet te zien aan hoe hij zich gedraagt in deze pandemie waarbij jij voor slechter dan het gemiddelde kan doorgaan. Laat me raden. Je moet dat zo doen wegens te hoog / laag IQ?
Was dit een klassement op basis van een testje 'made in China' ?
(Misschien moet dit maar het standaardantwoord antwoorden als je weer eens aan het raaskallen slaat?)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
De Vlamingen gaan naarstig verder op de ingeslagen weg.
De groei van coronagevallen versnelt in Belgie, grotendeels te danken aan de Vlamingen.
Iedereen, behalve de corona-ontkenners, weten wat dit betekent: exponentiële stijging van het aantal coronagevallen; gevolgd door exponentiële stijging van hospitalisaties; gevolgd door exponentiële stijging van het aantal doden.
=============
De stijging van het gemiddelde aantal besmettingen met het coronavirus versnelde de afgelopen dagen. Op het coronavirus-dashboard van gezondheidsinstituut Sciensano is dinsdag te zien dat het gemiddelde aantal nieuwe besmettingen tussen 5 en 11 december met 6 procent gestegen is in vergelijking met de voorgaande zeven dagen, tot 2.274. Maandag werd nog een stijging gemeld van 3 procent, zondag van 1 procent.
Het aantal nieuwe besmettingen groeit in alle Vlaamse provincies, behalve Vlaams-Brabant. Antwerpen kent in de update van dinsdag de felste toename (met 13,4 procent), maar wordt meteen gevolgd door Oost-Vlaanderen (+13 procent), Limburg (+12,1 procent) en West-Vlaanderen (+10,9 procent). In Wallonië kennen Namen (+12,8 procent) en Henegouwen (+4,6 procent) een toenemend aantal besmettingen.
De groei van coronagevallen versnelt in Belgie, grotendeels te danken aan de Vlamingen.
Iedereen, behalve de corona-ontkenners, weten wat dit betekent: exponentiële stijging van het aantal coronagevallen; gevolgd door exponentiële stijging van hospitalisaties; gevolgd door exponentiële stijging van het aantal doden.
=============
De stijging van het gemiddelde aantal besmettingen met het coronavirus versnelde de afgelopen dagen. Op het coronavirus-dashboard van gezondheidsinstituut Sciensano is dinsdag te zien dat het gemiddelde aantal nieuwe besmettingen tussen 5 en 11 december met 6 procent gestegen is in vergelijking met de voorgaande zeven dagen, tot 2.274. Maandag werd nog een stijging gemeld van 3 procent, zondag van 1 procent.
Het aantal nieuwe besmettingen groeit in alle Vlaamse provincies, behalve Vlaams-Brabant. Antwerpen kent in de update van dinsdag de felste toename (met 13,4 procent), maar wordt meteen gevolgd door Oost-Vlaanderen (+13 procent), Limburg (+12,1 procent) en West-Vlaanderen (+10,9 procent). In Wallonië kennen Namen (+12,8 procent) en Henegouwen (+4,6 procent) een toenemend aantal besmettingen.
Pffff... als je zo'n vragen stelt verpest je echt grappen
Maar goed, ik zal antwoorden: omdat wij bekwame politici hebben!
(you see what I did there? ^^ )
Ik begrijp ook niet dat onze politiekers het nu nodig vinden om in de media hun mening te geven over al dan niet ieuwe maatregels. Het is verdorie maar 3 dagen meer voor ze samen zitten om te beslissen.geebee schreef: ↑14 december 2020, 17:36 Wat zou het hier strenger gaan worden, het virusfabriekje genaamd "school" gaat na de kerstvakantie gewoon weer open en zal zijn werk doen zoals het de laatste maanden al heeft gedaan, nl. lekker verder verspreiden van corona, intussen worden plaatsen waar er nauwelijks of geen besmettingen (kunnen) gebeuren gesloten. Opperkabouter Weyts - slimmer dan de meeste anderen, tenslotte heeft hij 9 jaar over zijn hoger onderwijs gedaan - heeft alweer voor zijn beurt gesproken.
Ik zeg het je klaar en duidelijk : scholen open = virus verspreiden, scholen dicht = virus weg ... als dat maatschappelijk te verantwoorden is is een andere vraag maar stop met ons blaaskens wijs te maken.
En zoals hier eerder al aangegeven, iedereen weet dat het virus ook in scholen zit en dat het een keuze is om die open te houden. We kunnen gewoon alles sluiten voor een maand en iedereen verplicht binnenhouden, vraag is dan of de gevolgen niet erger gaan zijn dan wat we vandaag zien
Ondertussen heeft men zoveel cijfers beschikbaar. Men moet toch een beeld hebben van waar er veel besmettingen zijn.
Persoonlijk kan ik enkel afgaan over wat ik in de media lees.
En voor mij zijn er 2 zaken die men zou moeten aanpakken.
- indertijd was de uitspraak dat slechts 2% van de reizigers besmet was. Maar 2%? dat zijn er 2.000 op 100.000!!!! Ook al zie ik voor me zelf geen hoger risico door ergens in het buitenland in de natuur te gaan wandelen. Toch zou ik het gerechtvaardigd vinden aan de hand van de cijfers om reizen naar het buitenland tijdelijk te verbieden.
- En hoe vaak hoor je over besmettingen in het voetbal. Zet dat eens in percentages. En de meerderheid van de prof voetballers kunnen er financieel wel even tegen. Veel kleine zelfstandigen die nu verplicht gesloten zijn zien hun levenswerk verloren gaan. Net als het vele personeel dat nu werkloos is en de toekomst somber tegemoet zien.
Grenzen sluiten + voetbal competitie stoppen.
Procentueel quick win en op de reis sector na geen financiële drama's.
Binnenlands toerisme kan er maar wel bij varen.
Want cijfers dat de horeca de grote verspreider is heb ik nog niet gezien.
Persoonlijk kan ik enkel afgaan over wat ik in de media lees.
En voor mij zijn er 2 zaken die men zou moeten aanpakken.
- indertijd was de uitspraak dat slechts 2% van de reizigers besmet was. Maar 2%? dat zijn er 2.000 op 100.000!!!! Ook al zie ik voor me zelf geen hoger risico door ergens in het buitenland in de natuur te gaan wandelen. Toch zou ik het gerechtvaardigd vinden aan de hand van de cijfers om reizen naar het buitenland tijdelijk te verbieden.
- En hoe vaak hoor je over besmettingen in het voetbal. Zet dat eens in percentages. En de meerderheid van de prof voetballers kunnen er financieel wel even tegen. Veel kleine zelfstandigen die nu verplicht gesloten zijn zien hun levenswerk verloren gaan. Net als het vele personeel dat nu werkloos is en de toekomst somber tegemoet zien.
Grenzen sluiten + voetbal competitie stoppen.
Procentueel quick win en op de reis sector na geen financiële drama's.
Binnenlands toerisme kan er maar wel bij varen.
Want cijfers dat de horeca de grote verspreider is heb ik nog niet gezien.