Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Aan uzelf ken je 1000 anderen hé?Weverke schreef: ↑16 december 2020, 15:44
Er is maar één ding dat sterker is dan het menselijk verstand, en dat is het menselijk onverstand.
Daar kunnen geen 100 vaccins tegenop.
Facetten van het menselijk onverstand zijn:
- complete kortzichtigheid
- volledig verduisterde oogkleppen dragen
- niet kunnen omgaan met feiten
- niet in staat zijn een trend te zien in cijfers
- niet in staat zijn in te zien hoe iets kan evolueren
- tilt slaan bij statistieken
- altijd de schuld te leggen bij de anderen
- steeds vinden dat de anderen de regels maar moeten volgen
- overal de bevestiging zien van het eigen gelijk, desnoods in theeblaadjes en ingewanden
Zich een superieure Vlaming voelen die het allemaal veel beter weet, is een hele stap in die verkeerde richting.
Die 15% idioten doen alle inspanningen teniet van de 85%.kingsfan schreef: ↑16 december 2020, 16:40 DE belg?
Volgens Sint MVR volgen 85% van de belgen de regels en sluiten zich braaf op en dragen mondvodjes, weinig bemoedigend om te veralgemenen voor al deze mensen die dagelijks hun leven aanpassen aan de corona angst.
Nog nooit op zoveel plaatsen zoveel maskertjes gezien maar cijfers blijven stijgen, goed beleid?
En weet je? Het zijn die 15% die altijd kritiek hebben op de experts en de beleidsmakers.
CarpeNoctem zit hier altijd te blazen dat hij zich niet houdt aan de regels, voor de dooie dood niet, dat hij gaat waar hij niet moet gaan.
En diezelfde CarpeNoctem zit hier altijd te blazen dat Belgie het hoogste aantal coronadoden heeft.
Hij is nu al zenuwachtig want San Marino heeft maar 3 doden extra nodig (ze hebben maar 34.000 inwoners) om Belgie van de eerste plaats te stoten.
In zijn ogen doen de VS het veel beter dan de Belgen. Yeah right. Ze doen het allemaal beter dan de Belgen. En de VS staan op plaats 12 op 220. Plaats 1 is de plaats met meest doden.
Je maakt jezelf schuldig aan een zwakke argumentatie... Er staan in BE geen zware straffen op.mouche schreef: ↑16 december 2020, 08:17 Mijn peil is inderdaad te laag. Ik durf dat in alle bescheidenheid toe te geven. Ik waag mij niet in discussies waar ik geen meerwaarde aan kan geven.
Ik lees dít topic af en toe, maar het valt me op dat sommigen hier liever zitten te schelden dan inhoudelijk op de man te spelen.
Je mag je aangesproken voelen, maar laat het denigrerende schelden voor één keer achterwege aub.
Je zegt dat A of B een laag peil heeft, stelt je de vraag (of meer zelfs : je bevestigt het antwoord al..) of ik aan de drank zit.
Maar als je dan het antwoord terug krijgt dat je zou moeten in staat zijn om een naam over te typen kom je bleiten.
Grow up, babytje ! !
Verder : Mijn peil is voor mijn part zo hoog als het jouwe dat je daar beschrijft maar ik ben hier niet mee begonnen.
Inhoudelijk op de man spelen man ? Dat is er ook zo weer een zeker ?
Een tip : de bal ... of de man.... Zoek het eens op ?
Denigrerend schelden ... . Euuuhhmmm... Was jij daar niet mee begonnen en kreeg je niet een antwoord in je gezicht terug gegooid ? Tja. Dat gebeurt soms wel eens als je met kak smijt. If shit hits the fan, ..Begrijp je dat een beetje ?
Sterk hoor, Mouche. Zeeeer sterk !
Laatst gewijzigd door haelewyn op 16 december 2020, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Weverke schreef: ↑16 december 2020, 16:11
De dichtste belager van Belgie staat er niet op: San Marino. Nog 3 doden in San Marino en Belgie is de eerste plaats kwijt.
Gelukkig is het aantal coronagevallen weer enkele dagen aan het stijgen; de week eindigend op gisteren: al +8% ten opzichte van de week daarvoor.
Over 2 weken begint weer de stijging in de ziekenhuizen en de ICI, en daarna de doden.
En dat is nog zonder de effecten van Kerst en Nieuwjaar!
,,,,,,,
En de Belg? Trekt zich daar geen fluit van aan. Want het is allemaal de schuld van de experts en de politici.
Weverke schreef: ↑16 december 2020, 17:33
Die 15% idioten doen alle inspanningen teniet van de 85%.
En weet je? Het zijn die 15% die altijd kritiek hebben op de experts en de beleidsmakers.
CarpeNoctem zit hier altijd te blazen dat hij zich niet houdt aan de regels, voor de dooie dood niet, dat hij gaat waar hij niet moet gaan.
En diezelfde CarpeNoctem zit hier altijd te blazen dat Belgie het hoogste aantal coronadoden heeft.
Hij is nu al zenuwachtig want San Marino heeft maar 3 doden extra nodig (ze hebben maar 34.000 inwoners) om Belgie van de eerste plaats te stoten.
In zijn ogen doen de VS het veel beter dan de Belgen. Yeah right. Ze doen het allemaal beter dan de Belgen. En de VS staan op plaats 12 op 220. Plaats 1 is de plaats met meest doden.
Vraag gerust eens aan Mouche of je peil hoog genoeg zit of je moet bijvullen.. Maar voor mij was dit wel een mooie opsomming. Ik had er nog een paar lijnen kunnen aan toevoegen maar het is wel voldoende zo.
Misschien kan het posten van een paar onnozele prentjes jouw boom doen omvallen voor sommigen hier maar ... blijkbaar bestaat dat allooi overal.
Ik prefereer toch een echte lockdown voor 2 weken zodat de cijfers echt dalen zodat er nadien terug ruimte is om dingen te doen. Geen auto gebruik, Musea dicht, ...
Mij lijkt het dat we op de huidige manier een trage groei gaan hebben waardoor we maanden niets kunnen doen.
Ik snak echt naar een wettelijke regeling om pakweg 1 gezin te ontvangen met telkens 1 week tussen ofzo.
Nu voel ik me een crimineel als mijn beide ouders op bezoek komen.
Mij lijkt het dat we op de huidige manier een trage groei gaan hebben waardoor we maanden niets kunnen doen.
Ik snak echt naar een wettelijke regeling om pakweg 1 gezin te ontvangen met telkens 1 week tussen ofzo.
Nu voel ik me een crimineel als mijn beide ouders op bezoek komen.
Het is zover .... de Belgen zijn de 1e plaats van corona-doden kwijt aan San Marino.Weverke schreef: ↑16 december 2020, 16:11De dichtste belager van Belgie staat er niet op: San Marino. Nog 3 doden in San Marino en Belgie is de eerste plaats kwijt.centiem schreef: ↑16 december 2020, 15:59 België doet het weer fantastisch.
https://media0.gmgroup.be/grapheCovid-1 ... 24x723.png
Gelukkig is het aantal coronagevallen weer enkele dagen aan het stijgen; de week eindigend op gisteren: al +8% ten opzichte van de week daarvoor.
Over 2 weken begint weer de stijging in de ziekenhuizen en de ICI, en daarna de doden.
En dat is nog zonder de effecten van Kerst en Nieuwjaar!
Half januari kunnen de ziekenhuizen en de ICU niet meer volgen.
Dokters, verplegers en ander personeel zijn nog maar pas gestart met te bekomen van de tweede piek en de derde is zich al aan het aankondigen.
En de Belg? Trekt zich daar geen fluit van aan. Want het is allemaal de schuld van de experts en de politici.
Eergisteren 1 dode, gisteren 2 doden, en San Marino staat op onze eerste plaats.
Maar geen nood: het aantal coronagevallen bij de Belgen stijgt steeds sneller (nu al 9% hoger dan de voorgaande week).
Binnenkort stijgen ook weer de doden. Hopelijk waren de 3 recente doden in San Marino een toevallige fluctuatie.
"Het is zover .... de Belgen zijn de 1e plaats van corona-doden kwijt aan San Marin"
Dat is het grote voordeel van landen met heel weinig inwoners, daar kan een of twee doden in zijn totaliteit per dag het verschil maken of ze al dan niet de winnaars zijn
Dat is het grote voordeel van landen met heel weinig inwoners, daar kan een of twee doden in zijn totaliteit per dag het verschil maken of ze al dan niet de winnaars zijn
Daar heb je volkomen gelijk in
Maar Belgie heeft ook weinig inwoners in vergelijking met de VS. En de Belgen wonen op een kluitje in vergelijking met de inwoners van de VS.
Als een dapper persoon, heer H, de kromme vergelijking van doden bij de Belgen en de VS rechttrekt door erop te wijzen dat je de Belgen zou moeten vergelijken met de staat New York of New Jersey, dan wordt hij door heer C afgekraakt.
Positief nieuws over België mag ook vermeld worden: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201216_97289010
Ik weet niet of er nu nog iemand is die gelooft dat herd immunity de oplossing is voor corona.
Indien wel, dan zal ook dit niet helpen.
Nina Derwael heeft positief getest op het coronavirus. De 20-jarige Limburgse onderging een coronatest nadat haar vriend, KV Mechelen-speler Siemen Voet, eerder besmet bleek te zijn.
De bal ging aan het rollen bij de besmetting van Siemen Voet afgelopen weekend. De verdediger van KV Mechelen testte voor een tweede keer positief, had niet voldoende antistoffen aangemaakt na zijn eerste besmetting in oktober en moest dus opnieuw in quarantaine.
Dus na 2 maanden kun je alweer prijs hebben. En van een professionele sportman kun je moeilijk beweren dat hij een risicogeval is met een hoop onderliggende aandoeningen. Of misschien heeft hij suikerziekte, hartritmestoornissen, parkinson, vroegdementie, een klaplong en een verkoudheid zonder dat dit aan het licht gekomen is.
Nina Derwael heeft positief getest op het coronavirus. De 20-jarige Limburgse onderging een coronatest nadat haar vriend, KV Mechelen-speler Siemen Voet, eerder besmet bleek te zijn.
De bal ging aan het rollen bij de besmetting van Siemen Voet afgelopen weekend. De verdediger van KV Mechelen testte voor een tweede keer positief, had niet voldoende antistoffen aangemaakt na zijn eerste besmetting in oktober en moest dus opnieuw in quarantaine.
Dus na 2 maanden kun je alweer prijs hebben. En van een professionele sportman kun je moeilijk beweren dat hij een risicogeval is met een hoop onderliggende aandoeningen. Of misschien heeft hij suikerziekte, hartritmestoornissen, parkinson, vroegdementie, een klaplong en een verkoudheid zonder dat dit aan het licht gekomen is.
Intussen werpen ze ook op om de scholen dicht te houden tot 31 januari en de zomervakantie in te korten.
Hoe lastig ook, organisatorisch, het lijkt me geen slecht idee.
Die kortere zomervakantie wordt ook wel een hel qua planning. Dat is professioneel een drukke periode, maar wel ook juist een periode met veel verlof. Als nu de (school)zomervakantie korter wordt, krijg je een grotere concentratie van mensen met kinderen die allemaal op ´t zelfde moment verlof willen. Normaal werd dat gespreid over 8 weken. Als dat er nu dan 4 worden, is ´t wel ff belangrijk om tijdig te plannen.
België kennende wordt dat in juni bekend gemaakt.
Nog maar effen geen zomerreis boeken dus. Was volop aan ´t kijken om minstens al 1 vd reizen vast te leggen.
Hoe lastig ook, organisatorisch, het lijkt me geen slecht idee.
Die kortere zomervakantie wordt ook wel een hel qua planning. Dat is professioneel een drukke periode, maar wel ook juist een periode met veel verlof. Als nu de (school)zomervakantie korter wordt, krijg je een grotere concentratie van mensen met kinderen die allemaal op ´t zelfde moment verlof willen. Normaal werd dat gespreid over 8 weken. Als dat er nu dan 4 worden, is ´t wel ff belangrijk om tijdig te plannen.
België kennende wordt dat in juni bekend gemaakt.
Nog maar effen geen zomerreis boeken dus. Was volop aan ´t kijken om minstens al 1 vd reizen vast te leggen.
Hij niet de enige bij KV Mechelen die voor de tweede keer prijs heeft. Ook Vanderbiest is opnieuw positiefWeverke schreef: ↑17 december 2020, 09:15 Ik weet niet of er nu nog iemand is die gelooft dat herd immunity de oplossing is voor corona.
Simon heeft er ook totaal geen last van. Compleet verrast dat hij positief bleek te zijn. Profvoetballers worden 2x per week getest. Bij ´een normale persoon´ zou deze besmetting onopgemerkt gebleven zijn. Geen hoesje, geen kuchje, niks. Toch positief.Weverke schreef: ↑17 december 2020, 09:15 Ik weet niet of er nu nog iemand is die gelooft dat herd immunity de oplossing is