Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Dat maakt het op zich nog erger. Want dan weet hij zelfs niet dat hij anderen kan besmetten.Fakkel schreef: ↑17 december 2020, 09:51Simon heeft er ook totaal geen last van. Compleet verrast dat hij positief bleek te zijn. Profvoetballers worden 2x per week getest. Bij ´een normale persoon´ zou deze besmetting onopgemerkt gebleven zijn. Geen hoesje, geen kuchje, niks. Toch positief.Weverke schreef: ↑17 december 2020, 09:15 Ik weet niet of er nu nog iemand is die gelooft dat herd immunity de oplossing is
Dus na 2 maanden kun je alweer prijs hebben. En van een professionele sportman kun je moeilijk beweren dat hij een risicogeval is met een hoop onderliggende aandoeningen. Of misschien heeft hij suikerziekte, hartritmestoornissen, parkinson, vroegdementie, een klaplong en een verkoudheid zonder dat dit aan het licht gekomen is.
Het punt is niet zozeer dat hij er ziek van wordt of er last van heeft, maar wel dat hij anderen besmet die dan weer anderen besmetten die er dan wel aan doodgaan.
Vandaar de regels rond afstand houden, mondmaskers, geen funshoppen,... Je weet immers meestal niet dat je corona hebt.
Allemaal niet leuk, voor niemand. Maar herd immunity is ook geen oplossing. Hij is niet de eerste die het voor de tweede keer heeft.
----- toevoeging: ik had het bericht van anonymous nog niet gezien dat een andere speler van KV Mechelen het ook al voor een tweede keer heeft.
-
- Verbannen Gebruiker
In medische kringen is het al langer geen geheim meer dat herd immunity de oplossing niet is.
Vlak voor de eerste algemene golf was ik al besmet door het coronavirus.
Daarna heb ik me aangemeld als mannelijk vrijwilliger voor testen op plasma van besmette personen.
Maanden later werd duidelijk dat patiënten die licht besmet zijn nauwelijks tot maximaal drie maanden immuniteit hadden opgebouwd. Bij opgevolgde patiënten welke meer last hadden van de besmetting was de opgebouwde immuniteit meestal na zes maanden al verdwenen.
Het onderzoek loopt nog dus het zijn geen definitieve resultaten maar het geeft toch al een duidelijk richting aan.
Tenerife gaat vanaf morgennacht in lockdown voor 14 dagen. Wie nog op het eiland is kan er niet meer af. Zou ik nog vlug een ticket boeken
Ze zullen wel zwichten onder de hernieuwde druk om vakantie te verlengen, maar minder dan 100% lerarenloon of les geven in wat nu zomervakantie is zal tegen de pruim zijn. Ratio volledig zoek voor amper 4% van alle besmettingen bij die leeftijdsgroep.
Geef alle kinderen ineens diploma naar keuze of laat ze allemaal jaar overdoen en sluit ineens heel 2021. Niveau onderwijs toch bijna aan bodem. Als ze allen dokter of verpleging kiezen als diploma is dat probleem ook opgelost.
Virologen happy, grootouders kunnen terug babysitten en zijn happy of alle ouders sociaal verlof voor opvang, ook happy, alleen werkgevers niet happy maar die tellen toch al heel deze angstpsychose niet mee.
Geef alle kinderen ineens diploma naar keuze of laat ze allemaal jaar overdoen en sluit ineens heel 2021. Niveau onderwijs toch bijna aan bodem. Als ze allen dokter of verpleging kiezen als diploma is dat probleem ook opgelost.
Virologen happy, grootouders kunnen terug babysitten en zijn happy of alle ouders sociaal verlof voor opvang, ook happy, alleen werkgevers niet happy maar die tellen toch al heel deze angstpsychose niet mee.
Vergeet niet nog jouw coronatest snel te regelen want anders kan je niet vertrekken
Ik ken mensen die normaal morgen vertrekken naar Tenerife maar dat stond al enkele maanden gepland, zou eens moeten checken of ze toch nog gaan. Aangezien iedereen nu toch voorstander is voor een langere Kerstvakantie is zelfde quarantaine achteraf geen probleem voor de kinderen.
Voor de tweede keer positief testen is niet het zelfde als voor de tweede keer besmet zijn. Kan heel goed zijn dat een van die testen een vals positieve is, die testen hebben nu eenmaal een fouten marge. In een groep die twee of drie keer per week getest wordt hoeft het niet te verwonderen dat er zoiets opduikt.
Opnieuw besmet raken kan blijkbaar maar is zeer zeldzaam.vortex schreef: ↑17 december 2020, 11:41Voor de tweede keer positief testen is niet het zelfde als voor de tweede keer besmet zijn. Kan heel goed zijn dat een van die testen een vals positieve is, die testen hebben nu eenmaal een fouten marge. In een groep die twee of drie keer per week getest wordt hoeft het niet te verwonderen dat er zoiets opduikt.
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... ction.html
Zweedse koning geeft toe dat ze gefaald hebben.
https://www.hln.be/buitenland/zweedse-k ... ~a5ea029a/
Ik wacht op mea culpa van de Belgische politiek. We gaan waarschijnlijk lang kunnen wachten.
https://www.hln.be/buitenland/zweedse-k ... ~a5ea029a/
Ik wacht op mea culpa van de Belgische politiek. We gaan waarschijnlijk lang kunnen wachten.
Laatst gewijzigd door anonymous op 17 december 2020, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Er waren er hier nochtans die hiep hiep hoera riepen bij de Zweedse aanpak.
Initieel leek hun aanpak dan ook beter dan de onze als we zuiver naar de cijfers keken.
Dat ze fouten gemaakt hadden met rusthuizen hadden ze al eerder toegegeven.
Momenteel zijn hun cijfers hoger dan bij ons, ik ben benieuwd welke maatregels ze daar nu gaan nemen. Ze hebben wel nog wat meer ruimte voor verstrenging dan wij.
Maar morgen komen onze GEMS samen (Groep van Experten voor Management Strategie), ik ben benieuwd wat die uit hun mouw gaan schudden
-
- Verbannen Gebruiker
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
+1David_DeWa schreef: ↑17 december 2020, 13:30Wanneer dit gedoe achter de rug zal zijn blijven er nog maar weinig landen over die daarover hun vreugde kunnen uitroepen.
Wat hun aanpak ook geweest is.
Ik vrees dat er geen juiste aanpak is. Maar van de ene lockdown in de andere sukkelen is toch ook de oplossing niet.