Veranderen energieleverancier
Re: Veranderen energieleverancier
Ook via 'mijn energie' overgestapt van Engie naar Eneco.
45€ korting en 48% op de kWh-prijs.
Wel benieuwd wanneer ze precies die ( exclusief)nachttarief gaan aanpassen.
45€ korting en 48% op de kWh-prijs.
Wel benieuwd wanneer ze precies die ( exclusief)nachttarief gaan aanpassen.
-
- Jr. Member
Ik doe al jaren mee met groepsaankopen. Maar dat brengt eigenlijk niets meer op. Je moét wel meedoen, anders val je automatisch in duurdere contracten. Maar, als je zoals ik al jaren meedoet, valt er niet veel profijt meer te rapen.
Die exclusief nacht is normaal enkel bestemd voor verwarming (opladen accumulatoren en vloerverwarming).
De rest is tweevoudig tarief (dag + nacht). Deze nachttarief is iets duurder dan deze hierboven.
Ik doe deze overstap reeds 8 à 10 jaar en ben hier zeer tevreden over.
Wat wel meegenomen is, is een regelmatige meteropname (doe dit maandelijks) zodat je op termijn een representatieve waarde krijgt om uw jaarlijks verbruik te gebruiken.
Hoe meer jaren je hier kan verzamelen hoe minder de jaarlijkse schommelingen kunnen zijn.
Ik heb dag, nacht en exclusief nacht. De prijs van nacht en exclusief nacht is al enkele jaren gelijk. Als ik me goed herinner was exclusief nacht jaren geleden goedkoper dan nacht.
Ik ga overstappen via de groepsaankoop van samensterker.be. De resultaten van die veiling van 04/11/20 zijn al bekend met Lampiris en Mega als winnaars. Lampiris is goedkoper voor gas, Mega voor elektriciteit in daluren. Afhankelijk van eigen opgegeven verbruik kan Lampiris of Mega dus het voordeligste zijn. Je kan nog op deze groepsaankoop inschrijven tot en met 21/12/20 en de eerst mogelijke overstapdatum is 01/02/21 tot 01/08/21.
Ik heb mijn verbruik ook eens ingegeven via mijnenergie.be maar de beste voorstellen die ik kreeg (Eneco en Lampiris) waren duurder qua energieprijzen dan aanbod van groepsaankoop. In de groepsaankoop zit wel een jaarlijkse abokost (€15 à €30) die precies dan weer niet werd aangerekend via mijnenergie.be waardoor verschil op jaarbasis niet meer zo groot zal zijn.
Ik heb mijn verbruik ook eens ingegeven via mijnenergie.be maar de beste voorstellen die ik kreeg (Eneco en Lampiris) waren duurder qua energieprijzen dan aanbod van groepsaankoop. In de groepsaankoop zit wel een jaarlijkse abokost (€15 à €30) die precies dan weer niet werd aangerekend via mijnenergie.be waardoor verschil op jaarbasis niet meer zo groot zal zijn.
Exclusief nacht wordt toch afgeschaft?
Wat is nu het verschil tussen v test en mijn energie?
Wat is nu het verschil tussen v test en mijn energie?
Kan het zijn dat indien je voor beiden bij zelfde leverancier wil zitten je bij Engie uitkomt? Ik herinner me dat voorstel van een maand geleden. Liggen rekenen maar het huidige dat ik heb, van Mega kwam nog voordeliger uit.Yvekes schreef: ↑17 december 2020, 17:31 Ik ga overstappen via de groepsaankoop van samensterker.be. De resultaten van die veiling van 04/11/20 zijn al bekend met Lampiris en Mega als winnaars. Lampiris is goedkoper voor gas, Mega voor elektriciteit in daluren. Afhankelijk van eigen opgegeven verbruik kan Lampiris of Mega dus het voordeligste zijn. Je kan nog op deze groepsaankoop inschrijven tot en met 21/12/20 en de eerst mogelijke overstapdatum is 01/02/21 tot 01/08/21.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ik zat nu bij Engie die me vorig jaar goed aanbod deden met 40% korting maar dat was ook maar jaar geldig. Je krijgt ook enkel het aanbod via groepsaankoop als je voor elektriciteit en gas bij zelfde leverancier intekent (Lampiris of Mega). Indien je enkel gas of elektriciteit bij 1 leverancier wil, dan zijn de prijzen hoger en krijg je minder korting. Ik ga nu naar Lampiris.
v-test is van de overheid. Mijnenergie is commercieel.
De v-test houdt enkel rekening met de officiële tarieven.
Mijnenergie houdt ook rekening met (tijdelijke) promoties en bedingt ook extra kortingen bij enkele leveranciers als je via hen intekent.
ok anonymous.
Dus best de 2 eens naast elkaar leggen, kijken bij mijn energie en op de site van de goedkoopste aanbieder zelfs ook nog eens dan.
Toppie!
Ik moet mijn broer en ouders eens gaan heropvoeden, denk dat het in hun geval beter is dat ze gewoon elk jaar met een groepsaankoop gaan meedoen. Niet de beste prijzen, maar zeker niet slechter dan gewoon blijven bij een leverancier.
Ik hebzelf geen verbruik van elektriciteit of gas (mazout) dus het is niet voor mij
Dus best de 2 eens naast elkaar leggen, kijken bij mijn energie en op de site van de goedkoopste aanbieder zelfs ook nog eens dan.
Toppie!
Ik moet mijn broer en ouders eens gaan heropvoeden, denk dat het in hun geval beter is dat ze gewoon elk jaar met een groepsaankoop gaan meedoen. Niet de beste prijzen, maar zeker niet slechter dan gewoon blijven bij een leverancier.
Ik hebzelf geen verbruik van elektriciteit of gas (mazout) dus het is niet voor mij
Groepsaankoop Knack/Provincie West-Vlaanderen
Wel addertje onder het gras: korting pas na 12 maanden. Dus als je net 1 dag te vroeg overgeschakeld wordt door een leverancier. Foetsie korting.
Voor zekerheid wanneer je contract vb. begint 1/5, jaar daarop pas 1 week ervoor opzeggen. 1maand opzegtermijn en dan 1/6 instappen in nieuw contract? Want vb. intekenen in groepsaankoop in februari en selecteren 1/5, kan gevaarlijk zijn. Dan hang je van goodwill van leverancier af.
via mijnaanbieders.beWel addertje onder het gras: korting pas na 12 maanden. Dus als je net 1 dag te vroeg overgeschakeld wordt door een leverancier. Foetsie korting.
Voor zekerheid wanneer je contract vb. begint 1/5, jaar daarop pas 1 week ervoor opzeggen. 1maand opzegtermijn en dan 1/6 instappen in nieuw contract? Want vb. intekenen in groepsaankoop in februari en selecteren 1/5, kan gevaarlijk zijn. Dan hang je van goodwill van leverancier af.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Niet alleen dat, als je je jaarafrekening vroeger krijgt en de korting al in je maandelijkse afschrijving verwerkt had, ga je nog een stuk mogen bijbetalen...
Bijv mijn geval nu (en ja, het is Mega waar ik nu nog een paar maand bij zit):
Aanvang contract begin mei, korting na 1 jaar. Heb de korting verrekend en mijn voorschot verminderd. Moest in Januari meterstanden doorgeven, jaarafrekening gekregen (zonder korting uiteraard, want nog geen jaar klant), mocht bijbetalen... Nu mag ik nog 3 maand dokken om dan die korting in 1 keer terug te krijgen...
Bijv mijn geval nu (en ja, het is Mega waar ik nu nog een paar maand bij zit):
Aanvang contract begin mei, korting na 1 jaar. Heb de korting verrekend en mijn voorschot verminderd. Moest in Januari meterstanden doorgeven, jaarafrekening gekregen (zonder korting uiteraard, want nog geen jaar klant), mocht bijbetalen... Nu mag ik nog 3 maand dokken om dan die korting in 1 keer terug te krijgen...
als gij bij v-test van vreg.be gaat kijken kunt gij zien dat bij Essent en Vlaamse energieleverancier kosten ongeveer hetzelfde..
hangt af van netwerkbeheerder.
Vl. energielev..en fluvius hier...135€ verschil of 25% duurder dan uw beweringen. (mijnenergie.be)
en nog eens 143€ bij voor Mega
Vl. energielev..en fluvius hier...135€ verschil of 25% duurder dan uw beweringen. (mijnenergie.be)
en nog eens 143€ bij voor Mega
Laatst gewijzigd door gast9876 op 27 februari 2021, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
en ze gaan dat -automatisch- storten? Ga wachten tot groepsaankoop oost-Vl. 17/3 en dan evt. beslissen.azerty_123 schreef: ↑26 februari 2021, 22:55Nu mag ik nog 3 maand dokken om dan die korting in 1 keer terug te krijgen...
Engie was te duur nu.