Veranderen energieleverancier
Re: Veranderen energieleverancier
Ook via 'mijn energie' overgestapt van Engie naar Eneco.
45€ korting en 48% op de kWh-prijs.
Wel benieuwd wanneer ze precies die ( exclusief)nachttarief gaan aanpassen.
45€ korting en 48% op de kWh-prijs.
Wel benieuwd wanneer ze precies die ( exclusief)nachttarief gaan aanpassen.
-
- Jr. Member
Ik doe al jaren mee met groepsaankopen. Maar dat brengt eigenlijk niets meer op. Je moét wel meedoen, anders val je automatisch in duurdere contracten. Maar, als je zoals ik al jaren meedoet, valt er niet veel profijt meer te rapen.
Die exclusief nacht is normaal enkel bestemd voor verwarming (opladen accumulatoren en vloerverwarming).
De rest is tweevoudig tarief (dag + nacht). Deze nachttarief is iets duurder dan deze hierboven.
Ik doe deze overstap reeds 8 à 10 jaar en ben hier zeer tevreden over.
Wat wel meegenomen is, is een regelmatige meteropname (doe dit maandelijks) zodat je op termijn een representatieve waarde krijgt om uw jaarlijks verbruik te gebruiken.
Hoe meer jaren je hier kan verzamelen hoe minder de jaarlijkse schommelingen kunnen zijn.
Ik heb dag, nacht en exclusief nacht. De prijs van nacht en exclusief nacht is al enkele jaren gelijk. Als ik me goed herinner was exclusief nacht jaren geleden goedkoper dan nacht.
Ik ga overstappen via de groepsaankoop van samensterker.be. De resultaten van die veiling van 04/11/20 zijn al bekend met Lampiris en Mega als winnaars. Lampiris is goedkoper voor gas, Mega voor elektriciteit in daluren. Afhankelijk van eigen opgegeven verbruik kan Lampiris of Mega dus het voordeligste zijn. Je kan nog op deze groepsaankoop inschrijven tot en met 21/12/20 en de eerst mogelijke overstapdatum is 01/02/21 tot 01/08/21.