Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Kosten betaalrekening Argenta
Bij mij is die limiet reeds aangepast naar 1250 €.jeff schreef: ↑11 december 2020, 13:23...
Waar kan je in de beveiligde zone zien dat ze dat in orde gebracht hebben.
Wat bij mij zal veranderen is de maandelijkse gebruikslimiet kredietkaart, van €2500 naar €1250. Maar die is nog niet aangepast. Lijkt me ook logisch want hun nieuw pakkettensysteem gaat pas in op 1 februari 2021
En nu je het zegt: normaal moesten ze dat pas doen tegen februari 2021. Maar geen erg: ik heb momenteel deze (voor mij reserve-) kredietkaart tóch niet nodig, wegens geen reizen door corona.
En de 2de kredietkaart staat aangeduid als "gedesactiveerd", zoals ook door mij gevraagd.
-
- Verbannen Gebruiker
Geen enkel probleem ondervonden bij de 'overschakeling".
Op voorhand van de aankomende wijziging op de hoogte gebracht via persoonlijke mail en in de beveiligde zone van het internetbankieren.
Een tijdje later automatisch via het mailadres van het lokale kantoor het greenpakket voorgesteld.
Met de mededeling dat als ik niet akkoord was ik een ander pakket kon aanvragen via het kantoor (afspraak, mail of telefoon).
Sinds corona ook niet meer in het kantoor geweest.
Alles wordt via kantoormail geregeld.
Een tijdelijke dagverhoging van de zichtrekening naar +25.000 € via mail is ook nooit een probleem geweest.
Allemaal heel vlot verlopen en geen enkel nadeel van ondervonden.
Op voorhand van de aankomende wijziging op de hoogte gebracht via persoonlijke mail en in de beveiligde zone van het internetbankieren.
Een tijdje later automatisch via het mailadres van het lokale kantoor het greenpakket voorgesteld.
Met de mededeling dat als ik niet akkoord was ik een ander pakket kon aanvragen via het kantoor (afspraak, mail of telefoon).
Sinds corona ook niet meer in het kantoor geweest.
Alles wordt via kantoormail geregeld.
Een tijdelijke dagverhoging van de zichtrekening naar +25.000 € via mail is ook nooit een probleem geweest.
Allemaal heel vlot verlopen en geen enkel nadeel van ondervonden.
hier toch wel wat moeilijker geweest hoor.
"Automatisch ingedeeld" bij Silver, en dat moet ik dan lezen via een document in mijn argenta app.
Na zélf contact opgenomen te hebben met Argenta, werd ik verondersteld een afspraak te maken in het kantoor (!) om daar zelf van Silver naar Green om te laten zetten, zogezegd was mijn handtekening vereist. Kheb mij eens kwaadgemaakt en gezegd dat dit er los over gaat. Zelfde dag nog werd het aangepast en was mijn handtekening plots niet meer noodzakelijk.
Dit zijn praktijken die ik verwacht van commerciële haaien, niet van een bank als Argenta.
Sorry maar.. teleurgesteld. Hopelijk blijft het niet die toer op gaan.. ik denk dat ik niet voor mezelf spreek als ik zeg dat hun trouwe doelpubliek hier NIET mee opgezet is.
"Automatisch ingedeeld" bij Silver, en dat moet ik dan lezen via een document in mijn argenta app.
Na zélf contact opgenomen te hebben met Argenta, werd ik verondersteld een afspraak te maken in het kantoor (!) om daar zelf van Silver naar Green om te laten zetten, zogezegd was mijn handtekening vereist. Kheb mij eens kwaadgemaakt en gezegd dat dit er los over gaat. Zelfde dag nog werd het aangepast en was mijn handtekening plots niet meer noodzakelijk.
Dit zijn praktijken die ik verwacht van commerciële haaien, niet van een bank als Argenta.
Sorry maar.. teleurgesteld. Hopelijk blijft het niet die toer op gaan.. ik denk dat ik niet voor mezelf spreek als ik zeg dat hun trouwe doelpubliek hier NIET mee opgezet is.
Dames en heren,
Ik lees hier een hoop geklaag over de pakketten (al dan niet terecht), maar heeft er iemand ook iets zinnigs te zeggen over het verzekeringspakket bij gold? Voor onze reis vorig jaar waren we namelijk 120 euro kwijt enkel aan reis- en annulatieverzekering, dan vind ik dit nog meevallen hoor.
Heeft er iemand dus wat meer info over, of een link?
Ik lees hier een hoop geklaag over de pakketten (al dan niet terecht), maar heeft er iemand ook iets zinnigs te zeggen over het verzekeringspakket bij gold? Voor onze reis vorig jaar waren we namelijk 120 euro kwijt enkel aan reis- en annulatieverzekering, dan vind ik dit nog meevallen hoor.
Heeft er iemand dus wat meer info over, of een link?
Lees de kleine lettertjes.
Er is dan ook een wezenlijk verschil in de reisannulatie op een kredietkaart en die dat je kan vastkrijgen bij je touroperator.
Die op een kredietkaart is zeer beperkt tot overlijden, ziekte, ongeval/ziekte van familielid (en nog een paar andere https://www.argenta.be/content/dam/arge ... tkaart.pdf).
Bij de reisannulatie van een willekeurige touroperator zit al in het basis pakket herexamens, verlies werk of een afgezegde huwelijksreis in. Bij een meer geavanceerde zit dan ook nog niet stabiele ziektes of communie / huwelijk in...
Een reisannulatieverzekering van €120 is wel de hoofdvogel. Mijn random touroperator vraagt 5% (basis) of 9% (de geavanceerde) van prijs van de reis.
Je reis moet al minstens €1350 kosten om aan €120 zitten aan annulatieverzekering bij de duurste 9% (€2400 bij de 5%).
Als je dus vaak op reis gaat en de voorwaarde van je kredietkaart volstaan, dan zal je al snel voordeel halen met de meerprijs dat je kredietkaart je kost.
Boek je daarentegen eerder goedkopere reizen / reis je minder frequent of zijn de voorwaarden te beperkt dan is een specifieke annulatieverzekering mogelijk een betere optie.
Dit gezegd zijnde, de verzekeringen op kredietkaarten zijn typisch wel zeer interessant al zijn het uiteraard maar basis verzekeringen (dus oppassen met de kleine lettertjes).
Er is dan ook een wezenlijk verschil in de reisannulatie op een kredietkaart en die dat je kan vastkrijgen bij je touroperator.
Die op een kredietkaart is zeer beperkt tot overlijden, ziekte, ongeval/ziekte van familielid (en nog een paar andere https://www.argenta.be/content/dam/arge ... tkaart.pdf).
Bij de reisannulatie van een willekeurige touroperator zit al in het basis pakket herexamens, verlies werk of een afgezegde huwelijksreis in. Bij een meer geavanceerde zit dan ook nog niet stabiele ziektes of communie / huwelijk in...
Een reisannulatieverzekering van €120 is wel de hoofdvogel. Mijn random touroperator vraagt 5% (basis) of 9% (de geavanceerde) van prijs van de reis.
Je reis moet al minstens €1350 kosten om aan €120 zitten aan annulatieverzekering bij de duurste 9% (€2400 bij de 5%).
Als je dus vaak op reis gaat en de voorwaarde van je kredietkaart volstaan, dan zal je al snel voordeel halen met de meerprijs dat je kredietkaart je kost.
Boek je daarentegen eerder goedkopere reizen / reis je minder frequent of zijn de voorwaarden te beperkt dan is een specifieke annulatieverzekering mogelijk een betere optie.
Dit gezegd zijnde, de verzekeringen op kredietkaarten zijn typisch wel zeer interessant al zijn het uiteraard maar basis verzekeringen (dus oppassen met de kleine lettertjes).
Inderdaad, de reis was van die grootorde dus dat klopt wel dan.SMGGM schreef: ↑16 december 2020, 21:36 Lees de kleine lettertjes.
We hebben zoals je zei ook vastgesteld dat de reisverzekering minder uitgebreid is.
We zijn nog aan het afwegen dus.
Alvast bedankt voor je reactie!
Koppels met een gezamenlijke rekening bij Argenta en met elk een eigen kredietkaart komen automatisch in Silver terecht. De enige mogelijkheid om Green (=gratis) te behouden is door één kredietkaart in te leveren en het maximum op de overblijvende kaart op €1250 in te stellen.
Ik denk dat Argenta hiermee slapende honden heeft wakker geschud.
Ik heb ondertussen alvast een gezamenlijke Keytrade zichtrekening geopend. Op termijn denk ik de Argenta rekening op te zeggen.
Ik denk dat Argenta hiermee slapende honden heeft wakker geschud.
Ik heb ondertussen alvast een gezamenlijke Keytrade zichtrekening geopend. Op termijn denk ik de Argenta rekening op te zeggen.
Je kan ook een nieuwe (gratis) zichtrekening openen bij Argenta en daar een kredietkaart voor vragen. Je mag immers meerdere 'green' pakketten hebben.
Geen idee of ze daar moeilijk over zouden doen...
Geen idee of ze daar moeilijk over zouden doen...
-
- Verbannen Gebruiker
Om die reden heb ik ook even overwogen om van Green over te stappen op Gold.Broekie schreef: ↑16 december 2020, 20:29 Ik lees hier een hoop geklaag over de pakketten (al dan niet terecht), maar heeft er iemand ook iets zinnigs te zeggen over het verzekeringspakket bij gold? Voor onze reis vorig jaar waren we namelijk 120 euro kwijt enkel aan reis- en annulatieverzekering, dan vind ik dit nog meevallen hoor.
Tot ik de voorwaarden van Argenta in detail eens ben gaan doornemen.
Kon toch niet tippen aan mijn lopende resiverzekering bij een verzekeringsmaatschappij.
Ben jaren geleden al van de reis per reisbijstandsverzekering van de touroperator overgestapt op een jaarverzekering van een reguliere verzekeringsmaatschappij. Als je met het gezin een duurdere reis maakt of meerdere keren per jaar reist haal je dat er zo uit.
Als ik me goed herinner kost die jaarverzekering voor alle gezinsleden ingeschreven op hetzelfde adres ook geen 60€ per jaar.
Een annulatieverzekering hebben we toch al via de mastercard van een andere bank.
En de Kbc kredietkaart verzekering al eens nagelezen.David_DeWa schreef: ↑17 december 2020, 16:29Om die reden heb ik ook even overwogen om van Green over te stappen op Gold.Broekie schreef: ↑16 december 2020, 20:29 Ik lees hier een hoop geklaag over de pakketten (al dan niet terecht), maar heeft er iemand ook iets zinnigs te zeggen over het verzekeringspakket bij gold? Voor onze reis vorig jaar waren we namelijk 120 euro kwijt enkel aan reis- en annulatieverzekering, dan vind ik dit nog meevallen hoor.
Tot ik de voorwaarden van Argenta in detail eens ben gaan doornemen.
Kon toch niet tippen aan mijn lopende resiverzekering bij een verzekeringsmaatschappij.
Ben jaren geleden al van de reis per reisbijstandsverzekering van de touroperator overgestapt op een jaarverzekering van een reguliere verzekeringsmaatschappij. Als je met het gezin een duurdere reis maakt of meerdere keren per jaar reist haal je dat er zo uit.
Als ik me goed herinner kost die jaarverzekering voor alle gezinsleden ingeschreven op hetzelfde adres ook geen 60€ per jaar.
Een annulatieverzekering hebben we toch al via de mastercard van een andere bank.
Heb hier al een tijd terug gepost Axa waar Argenta mee scheep gaat.
Reizen van meer dan 6000 € is inderdaad prive het beste.
Estate Guru believer.
-
- Verbannen Gebruiker
Nee dat heb ik niet.
Ik heb geen zichtrekening en geen kredietkaart bij KBC.
Ik begrijp je punt ook niet. Wat hebben KBC kredietkaartverzekeringen, AXA en een reis van 6.000 € met elkaar te maken?
Ik heb nu een reisbijstandsverzekering + famiale verzekering voor het gehele gezin voor de pakketprijs van 92 € voor het afgelopen jaar. De prijs voor 2021 krijg ik pas in januari 2021 toegestuurd.
Ik ben daar tot nu toe best tevreden over.
Niet dat ik er in 2020 veel aan gehad heb.
Ik heb geen zichtrekening en geen kredietkaart bij KBC.
Ik begrijp je punt ook niet. Wat hebben KBC kredietkaartverzekeringen, AXA en een reis van 6.000 € met elkaar te maken?
Ik heb nu een reisbijstandsverzekering + famiale verzekering voor het gehele gezin voor de pakketprijs van 92 € voor het afgelopen jaar. De prijs voor 2021 krijg ik pas in januari 2021 toegestuurd.
Ik ben daar tot nu toe best tevreden over.
Niet dat ik er in 2020 veel aan gehad heb.
Mijn man en ik hebben elk een aparte zichtrekening bij Argenta, maar alleen op die van mij hadden we elk een kredietkaart.edward schreef: ↑17 december 2020, 14:30 Koppels met een gezamenlijke rekening bij Argenta en met elk een eigen kredietkaart komen automatisch in Silver terecht. De enige mogelijkheid om Green (=gratis) te behouden is door één kredietkaart in te leveren en het maximum op de overblijvende kaart op €1250 in te stellen.
...
De 2de kaart heb ik intussen al laten annuleren.
Momenteel hebben we geen 2de kaart nodig, maar als we weer mogen/durven gaan reizen, dan kan hij gewoon een kaart op zijn eigen rekening aanvragen, zodat ons gezamenlijk krediet hoger is.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik denk dat zijn punt is dat je de kredietkaartverzekeringen van Argenta (via AXA blijkbaar) en KBC onderling kunt vergelijken, en dat als je reis minder dan 6000€ kost dit nog onder de dekkingen van die kredietkaarten (met beperking tot overlijden, ...) valt. Als je een duurdere reis boekt is het waarschijnlijk verstandiger om een losse verzekering te nemen, of iets wat bij de reis behoord.David_DeWa schreef: ↑17 december 2020, 19:13 Ik begrijp je punt ook niet. Wat hebben KBC kredietkaartverzekeringen, AXA en een reis van 6.000 € met elkaar te maken?
De kredietkaartverzekeringen van Argenta lopen via IPA (inter partner assistance) en dit is een onderdeel van de AXA groep. IPA is na Europ-assistance de grootste bijstandverzekeraar op de Belgische markt.
Los daarvan kun je toch niet verwachten dat voor de beperkte premie die je betaalt, je een premiumproduct gaat krijgen? Het zou erg zijn moest zo'n kredietkaartverzekering van hetzelfde niveau zijn als een aparte reisverzekering waar je makkelijk 100+ euro/jaar voor betaalt.
Los daarvan kun je toch niet verwachten dat voor de beperkte premie die je betaalt, je een premiumproduct gaat krijgen? Het zou erg zijn moest zo'n kredietkaartverzekering van hetzelfde niveau zijn als een aparte reisverzekering waar je makkelijk 100+ euro/jaar voor betaalt.
Ik denk niet echt dat Argenta wakker ligt van klanten die enkel een zicht - en spaarrekening hebben waar een hoop spaargeld op staat, waar Argenta voor moet betalen en die voor de rest zo weinig mogelijk willen uitgeven . Indien Argenta geen enkele klant wou verliezen dan hadden ze nooit deze oefening gedaan, integendeel.
Denk je dat banken zich kunnen veroorloven, in een theoretische denkoefening, om alle klanten te verliezen die alleen een zicht- en spaarrekening hebben ?
Ik niet ....
Denk je dat de bakker zich kan veroorloven om alle klanten te verliezen die alleen brood kopen en nooit patisserie ?
Ik niet ....
Denk je dat de bakker zich kan veroorloven om alle klanten te verliezen die alleen brood kopen en nooit patisserie ?