Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Zeg man... Voorbehouden dat ik zou willen klagen en je post alleen een artikel zonder te zeggen van wie het is ...
Wat stel je dan voor. Dat ik het hier afprint en tegen dat stuk papier klaag ?
Ja man ... Dat universitair denken is toch ook niet alles he.
Eigenlijk mag ik niet klagen want Spanje staat in de miserielijst voor ons.. LOL. Ik ken er een paar die zouden denken dat dat mij plezier doet.
Komt uw artikel van dezelfde drukker als dit ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen heeft de onvermijdelijke MVR op HLN zijn spijt uitgedrukt dat de Vlamingen geen avondklok van 22u in de maag gesplitst gekregen hebben.
Dat vindt viroloog Marc Van Ranst. “Dan zouden mensen minder lang feestjes kunnen houden”, klinkt het.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het was gisteren al zover. Volgens de laatste cijfers gaat het aantal doden ook alweer omhoog.Weverke schreef: ↑18 december 2020, 07:21Het verloopt in fasen.
Geen paniek. Tegen half januari staan de ziekenhuis-cijfers, de ICU cijfers en de doden zelfs hoger dan bij de tweede piek.
Hoe luidt het motto van de Olympische Spelen weer: citius, altius, fortius? Sneller, hoger, sterker.
De Belgen zien hierin een oproep: nog sneller het corona record breken, de corona pieken nog hoger maken, de kracht van corona nog sterker maken.
Dat de gezondheidszorg, de economie, het onderwijs, de overheidsschuld onder druk staan? Daarmee moet je de Belgen niet lastigvallen. Dat is toch allemaal heel ver van hun bed hoor.
De Belgen laten niet zomaar hun eerste plaats van corona-doden afsnoepen door San Marino.
Tussen 9 en 16 december zijn dagelijks gemiddeld 94,7 mensen overleden aan het coronavirus. Dat is een lichte stijging van 2,2 procent tegenover de voorgaande zevendaagse periode.
Daarnaast zijn in diezelfde periode gemiddeld ook 2.535,3 mensen dagelijks besmet geraakt met het virus, een stijging van 15 procent.
In de voorbije zeven dagen zijn elke dag ook nog eens gemiddeld 186,4 mensen opgenomen in het ziekenhuis (+4 procent).
Opnieuw een harde lockdown in Londen en Zuid-Oost Engeland, Nederland verbiedt alle vluchten vanuit Groot-Brittannië. Ik verwacht dat de maatregelen bij ons ook nog verstrengd zullen worden voor Kerstmis.
Het ergste is de reden van de harde lockdown: een nieuwe variant van het virus die nog besmettelijker is.
Verstrenging bij ons is totaal uitgesloten.
Vrijdag heeft de Vlaamse regering verhinderd dat de avondklok in Vlaanderen vervroegd zou worden naar 22u.
In Vlaanderen vinden ze het belangrijker om cadeaus te kunnen geven (zie eens: dankzij ons is de avondklok pas om 24u).
Dat besmettingen, ziekenhuisopnames, en doden alweer allemaal stijgen, maakt hun zaak niet.
Dat de economie daar fantastisch onder gaat lijden, ook niet.
Dat de versoepeling van de corona-maatregelen daardoor niet kan gebeuren, ook niet.
Dat de mensen het allemaal niet meer zien zitten, dat corona-gedoe, ook niet.
Vlaanderen wil en zal ervoor zorgen dat Belgie de eerste plaats qua corona-doden weer vastpakt, en deze keer voor eeuwig.
De Vlaming zal hiervoor vechten tot de dood.
Dat laatste mag je letterlijk nemen.
Alles wat relativeren ivm die Corona doden. In de VS hebben heel veel Corona doden serieuze onderliggende aandoeningen. Morbide obesitas in combinatie met diabetes ofwel zijn ze stokoud. De gemiddelde Corona dode is tss de 80 en de 90 en ouder.
Misschien moet men zich eens focussen op deze risicogroepen en er een deftig beleid voor uitstippelen ipv halfslachtige en ridicule maatregelen te nemen.
Misschien moet men zich eens focussen op deze risicogroepen en er een deftig beleid voor uitstippelen ipv halfslachtige en ridicule maatregelen te nemen.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Eindelijk een verstandig voorstelGroupB schreef: ↑20 december 2020, 08:15 Alles wat relativeren ivm die Corona doden. In de VS hebben heel veel Corona doden serieuze onderliggende aandoeningen. Morbide obesitas in combinatie met diabetes ofwel zijn ze stokoud. De gemiddelde Corona dode is tss de 80 en de 90 en ouder.
Zo kennen we de Vlaming.
Too stupid and/or too lazy om eerst de cijfers op te zoeken, en zich pas daarna een mening te vormen.
Dan vliegen ze toch gewoon via Brussel.
Non-maatregel dus.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Inderdaad. Maar wat me daar weer aan opviel: de zakenreiziger is een zakenreiziger, omdat de werkgever een 'attestje' heeft verstrekt. Ik zag het weer helemaal gebeuren...
Mijn Duitse werkgever verstaat van al die vlaamse 'attestjes' geen bal en die weigeren dus ook die onzin in te vullen. Maar ik kan het weer oplossen...
Overigens hebben de Duitsers een reputatie van AUSWEIßE !, maar ze vinden de vlamen met hun 'attestjes nog erger inmiddels.
Enfin, voorlopig theoretische zaak: ik mag van mijn werkgever de grens niet over.
Waar een wil is is een weg. Met een betonblok erop. Toen de grens dicht was, was de grens toch wel erg dicht, toch ?Op het vliegveld geen probleem. De stations is al een ander paar mouwen. Je kunt moeilijk bij elke aankomende trein een politieagent zetten om te kijken wie met een valies uitstapt. En met de auto is het al helemaal een ramp. Grenzen controleren is allemaal mooi in theorie maar er is geen capaciteit om 24/7 alle grenzen te controleren. Vergeet niet dat veel politiemensen nu ook in verlof zijn en dat er veel capaciteit gaat naar het controleren van de huidige maatregelen en de Brexit begint op 1/1. Ook daarvoor moet veel volk geleverd worden voor controle aan de havens. Men verwacht immers ellenlange vrachtwagenfiles.
Terzijde: heeft iemand nu al begrepen of de 'buitenlanders' (niet-ingezetenen) sowieso een Coronatest bij zich moeten hebben ? Of alleen als ze langer dan 48 uur in België verblijven ?
info-coronatest zegt toch echt het eerste ! De kranten, de politiekers (!) en de TV het tweede.
Want dan is het toch simpel: een buitenlander zonder verblijfstitel en zonder Coronatest heeft een probleem. Ook al staat hij alleen maar in de bakker te Weelde.
Nee, dat was ze niet. Ik weet het maar van 1 van de 3 collega´s, maar die is tijdens al die weken van lockdown 1.0 slechts 1x aan de grens gecontroleerd (en had natuurlijk netjes een attestje van mij). Ze stonden aan geen enkele overgang 24/7 te controleren.Dixit schreef: ↑20 december 2020, 09:24
Waar een wil is is een weg. Met een betonblok erop. Toen de grens dicht was, was de grens toch wel erg dicht, toch ?
Terzijde: heeft iemand nu al begrepen of de 'buitenlanders' (niet-ingezetenen) sowieso een Coronatest bij zich moeten hebben ? Of alleen als ze langer dan 48 uur in België verblijven ?
info-coronatest zegt toch echt het eerste ! De kranten, de politiekers (!) en de TV het tweede.
Volgens het Journaal gisteren pas vanaf 48u.
Overigens is dat een belachelijke regel, zeker wanneer die opgelegd wordt door een land waar men pertinent weigert om u te testen als je ´onvoldoende symptomen´ hebt. Dat is mij intussen al 2x overkomen, 1x nadat contact tracing me (rijkelijk laat) had opgebeld dat ik met een positief persoon in contact was geweest).
De belangrijkste vuistregel blijft: HOU VERDOMME AFSTAND. Al die debiele regeltjes helpen anders niks. Je kan letterlijk 30 seconden na zo´n negatieve coronatest besmet worden.
Tja men legt nu al maanden delen van de economie plat. Een goede economie zorgt voor welvaart. Het virus is er, en het zal nooit meer verdwijnen. Het is wat is het is. Ik ben voor de vooruitgang. Politici en virologen storten landen en mensen in de afgrond.
Laatst gewijzigd door GroupB op 20 december 2020, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
https://trends.knack.be/economie/beleid ... 79467.html
Maar artikels worden eerst op papier gepubliceerd en daarna online, waardoor ik de link niet kon plaatsen
Indeed een non-maatregel. En de camions van de Britten denderen hier maar over onze snelwegen. Absurditeit alom.
En volgens dS vandaag idem. Maar info-coronavirus zegt nu toch echt dit:
Vanaf 25 december Woon je niet in België en kom je naar België ? Dan moet je een coronatest doen 48 voor je in België bent. Het resultaat moet negatief zijn.
Geen période de grâce dus voor grensshoppers.
Nu, het kan natuurlijk ook zijn, dat de media dus op Kerstdag ineens hun discours wijzigen.
"Oh ja... iedereen moet een Coronacertificaat hebben"
Inderdaad. Je schrijft 'land', maar in mijn geval was het een individueel doktoresje dat de boel saboteerde. Hoe ging dat bij jou ?Overigens is dat een belachelijke regel, zeker wanneer die opgelegd wordt door een land waar men pertinent weigert om u te testen als je ´onvoldoende symptomen´ hebt. Dat is mij intussen al 2x overkomen, 1x nadat contact tracing me (rijkelijk laat) had opgebeld dat ik met een positief persoon in contact was geweest).
Als je het echt wil weten, ken je de oplossing. coronatest.nl (als je je BSN nog hebt).
Heb je het nu uiteindelijk aan je taas gehad, denk je ? Na dat hoogrisicocontact ?De belangrijkste vuistregel blijft: HOU VERDOMME AFSTAND. Al die debiele regeltjes helpen anders niks. Je kan letterlijk 30 seconden na zo´n negatieve coronatest besmet worden.