Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Een Nederlander mag gas komen tanken in België ( is hier de helft goedkoper).
Een Belg mag in Nassau zijn wekelijkse boodschappen gaan doen en benzine tanken ( allemaal goedkoper dan hier).
In beide gevallen heb je niks van documenten nodig en zal je na controle uw weg mogen verderzetten.
Heb het net weer uitgetest en ondervonden. Al kan het altijd zijn dat een ander korps de regels anders interpreteert of zelf regels bij maakt...
Een Belg mag in Nassau zijn wekelijkse boodschappen gaan doen en benzine tanken ( allemaal goedkoper dan hier).
In beide gevallen heb je niks van documenten nodig en zal je na controle uw weg mogen verderzetten.
Heb het net weer uitgetest en ondervonden. Al kan het altijd zijn dat een ander korps de regels anders interpreteert of zelf regels bij maakt...
In China draait de economie al terug op volle toeren. Gaan wij lessen trekken van de aanpak van China, Zuid-Korea, Nieuw-Zeeland, Japan, ... Nee hoor, wij weten het wel beter. We hebben hier nog geen echte harde lockdown gehad, In China duren die ongeveer een week: de tijd die nodig is om bijvoorbeeld 9 miljoen mensen te testen, degenen die besmet zijn of met hen in contact gekomen zijn, gaan in quarantaine en de rest terug aan het werk en naar school.
Als we zo blijven aanmodderen met de bevolking te vragen om iets niet te doen, de lockdownfeestjes, de reisjes, ... dan wordt de uitspraak dat we hiermee zullen zitten tot na de zomer van 2021 een self-fulfilling prophecy.
Als we zo blijven aanmodderen met de bevolking te vragen om iets niet te doen, de lockdownfeestjes, de reisjes, ... dan wordt de uitspraak dat we hiermee zullen zitten tot na de zomer van 2021 een self-fulfilling prophecy.
In dank aanvaard ... Ook al lees ik veel dingen al online die nog niet gepucliceerd zijn... maar dat is een detail.Aerolla schreef: ↑20 december 2020, 09:56https://trends.knack.be/economie/beleid ... 79467.html
Maar artikels worden eerst op papier gepubliceerd en daarna online, waardoor ik de link niet kon plaatsen
Ik geef toe dat ik aan de mening van Knack belang hecht ... PLUS ze zetten einidelijk eens een klassement waar CN niet meer kan beweren dat BE de slechtste van heel de wereld is. Alleen maar dingen om niet over te klagen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tsja, die komen dan ook uit West-Vlaanderen. Noblesse oblige, n'est-ce-pas?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Toeval of logisch gevolg van? Maar de eerste scheidingen in vrienden- en familiekring zijn een feit. Ook begint men onroerend goed te verkopen omdat de verkopers vrezen dat de prijzen snel zullen dalen. Beide tendensen ga ik eens een tijdje opvolgen.
Bwoah... Kassa kassa voor de immokantoren. Ik denk dat ik je niet ga horen klagen daarover.
De markt gaat op en neer..In Alles.
Kijk maar naar Coca Cola. Die hebben hun eerste echte dip in hoeveel jaren ?
A propos : SG lag er een dag uit gisteren !!! Wat dacht je ? Dat je geband was omdat je een stoute jongen geweest bent ?
Ik dacht net hetzelfde !!!!!
De markt gaat op en neer..In Alles.
Kijk maar naar Coca Cola. Die hebben hun eerste echte dip in hoeveel jaren ?
A propos : SG lag er een dag uit gisteren !!! Wat dacht je ? Dat je geband was omdat je een stoute jongen geweest bent ?
Ik dacht net hetzelfde !!!!!
Scheidingen gaan zeker de hoogte in. Nog enkele maanden en de fulltime teleworkers zitten een jaar thuis. Zonder veel vluchtroutes wordt het tenen lopen. Een mens raakt uitgepraat en de kleine kantjes worden plots grote ergernissen.
En gaan wandelen of fietsen, .... ge moogt zeggen wat ge wilt, maar dat vind ik in de winter toch minder gezellig. Om maar te zwijgen van de madam die na een uur al naar toilet moet. In den berm schat, er is geen café open.
Runshoppen dan maar ? Elk om beurten een half uur wachten aan de kledingwinkel ? Nope. Fun is er ook niet bij.
Enige fun wordt dan het knuffelcontact. Je vlucht er is naar toe, kan je hard uitstorten, elkaar troosten, knuffelen, .... en plots ben je verliefd. Daarna kom je thuis en is er weer de vertrouwde partner met dezelfde ergernissen die alleen maar groter worden.
Wie moet er nog een advocaat hebben ?
En gaan wandelen of fietsen, .... ge moogt zeggen wat ge wilt, maar dat vind ik in de winter toch minder gezellig. Om maar te zwijgen van de madam die na een uur al naar toilet moet. In den berm schat, er is geen café open.
Runshoppen dan maar ? Elk om beurten een half uur wachten aan de kledingwinkel ? Nope. Fun is er ook niet bij.
Enige fun wordt dan het knuffelcontact. Je vlucht er is naar toe, kan je hard uitstorten, elkaar troosten, knuffelen, .... en plots ben je verliefd. Daarna kom je thuis en is er weer de vertrouwde partner met dezelfde ergernissen die alleen maar groter worden.
Wie moet er nog een advocaat hebben ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik ben een beetje (!!!) een natuurmens en ik zie op elke godverlaten wegel wel verdomd veel volk wandelen, zelfs op een koude dag in de winter... daar waar je vroeger een dag dood kon liggen zonder dat iemand het merkte.
Ook een Corona evolutie.
Ook een Corona evolutie.
Ik ben eens benieuwd voor binnen twee weken. De Britten gaan een gelukkig nieuw jaar tegemoet: gemuteerde variant van het coronavirus + tekorten door de Brexit. Rule Britannia.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je leedvermaak is nogal misplaatst. Als je meent dat die mutatie nog niet bij ons is vergis je je deerlijk. En wat de Brexit betreft zal vooral Vlaanderen ook hard getroffen worden.
Twee weken? Dat virus zorgt er voor dat het vrij verkeer van personen deze nacht al wordt afgeschaft Zal ook wel zijn weerslag hebben op verdere onderhandelingen. Of dergelijke paniek nog wel zin heeft valt te betwijfelen, die nieuwe variant zou al van in september bestaan, en is wellicht al lang overgestapt naar de rest van de wereld. Dat wij die variant nog maar een paar keer gevonden hebben wil niks zeggen, wie niet zoekt, wie niet vindt.
WeverkeWeverke schreef: ↑20 december 2020, 07:45Het ergste is de reden van de harde lockdown: een nieuwe variant van het virus die nog besmettelijker is.
Verstrenging bij ons is totaal uitgesloten.
Vrijdag heeft de Vlaamse regering verhinderd dat de avondklok in Vlaanderen vervroegd zou worden naar 22u.
In Vlaanderen vinden ze het belangrijker om cadeaus te kunnen geven (zie eens: dankzij ons is de avondklok pas om 24u).
Dat besmettingen, ziekenhuisopnames, en doden alweer allemaal stijgen, maakt hun zaak niet.
Dat de economie daar fantastisch onder gaat lijden, ook niet.
Dat de versoepeling van de corona-maatregelen daardoor niet kan gebeuren, ook niet.
Dat de mensen het allemaal niet meer zien zitten, dat corona-gedoe, ook niet.
Vlaanderen wil en zal ervoor zorgen dat Belgie de eerste plaats qua corona-doden weer vastpakt, en deze keer voor eeuwig.
De Vlaming zal hiervoor vechten tot de dood.
Dat laatste mag je letterlijk nemen.
Wie zijn al die besmetten eigenlijk? In onze omgeving (gelukkig) al weken geen positieven. Niet in de familie/werk/vrienden. Ook zij zeggen geen kennis te hebben van mensen in hun omgeving.
Ik concludeer daaruit drie zaken:
- de besmette personen zitten in een totaal andere groep als de mensen waar wij contacten mee hebben. Benoem dat dan ook, zodat de rest terug een koppel kan uitnodigen.
- of mensen zijn beschaamd om toe te geven dat ze besmet zijn.
- of de cijfers zijn bedrog.
Edit typfouten
Laatst gewijzigd door Predah op 20 december 2020, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
De vliegtuigen en de treinen 24 uur weren maar de auto's, van's en vrachtwagens laten doordenderen gaat een virus dat reeds verspreid is niet echt deren, me thinks. We are not English, we are Scouse!
Daarnet samen met vrouwke een fietstochtje gemaakt. Tijdens het rijden een jeugdlokaal voorbij gekomen, hier waren ongeveer een 40 à 50 tal jongeren uitgelaten aan het genieten van deze zondag. Stel dat deze +/- 50 jongeren getest worden zou het me niet verwonderen dat hiervan voor de vuist weg 30 à 35% besmet zijn zonder verschijnselen. Dit is dan groot nieuws in het journaal want er zijn zoveel besmettingen. In werkelijkheid zijn het enkelingen welke hier problemen van ondervinden.
Deze welke hier de grootste problemen ondervingen zijn de ouderen (vanaf ong. +50j). Vraag me af waarom een ganse bevolking kort houden (gijzelen) en weinig of niks doen voor dezen welke uiteindelijk het meeste slachtoffers zijn?
Wat mij betreft moet er vnl ingezet worden in de mogelijke contacten van en met ouderen (grootouders).
Maar ja, de slimme virologen (?) zullen het wel uitleggen.
Een ander geval; er worden dit weekend 2 voetbalmatchen uitgesteld omwille van corona. De besmettelingen gaan in quarantaine en binnen een 10 tal dagen is iedereen present en worden de matchen gespeeld. Tot heden geen speler die hiervan ernstige hinder heeft van ondervonden.
Dus waarom gijzeling van de ganse bevolking?
Deze welke hier de grootste problemen ondervingen zijn de ouderen (vanaf ong. +50j). Vraag me af waarom een ganse bevolking kort houden (gijzelen) en weinig of niks doen voor dezen welke uiteindelijk het meeste slachtoffers zijn?
Wat mij betreft moet er vnl ingezet worden in de mogelijke contacten van en met ouderen (grootouders).
Maar ja, de slimme virologen (?) zullen het wel uitleggen.
Een ander geval; er worden dit weekend 2 voetbalmatchen uitgesteld omwille van corona. De besmettelingen gaan in quarantaine en binnen een 10 tal dagen is iedereen present en worden de matchen gespeeld. Tot heden geen speler die hiervan ernstige hinder heeft van ondervonden.
Dus waarom gijzeling van de ganse bevolking?