Corona-virus.
Re: Corona-virus.
In het begin heeft men pogingen gedaan om te achterhalen hoe de besmettingen evolueerden, en van elke persoon te achterhalen vanwaar de besmetting kwam.Predah schreef: ↑20 december 2020, 17:33 Ik bekijk de cijfers op deredactie. Misschien niet de beste cijfers. En ja, ik lees dat het stijgt. Maar in mijn omgeving nog geen positieve gevallen. In jouw kennissenkring veel positieven?
De andere groepen? De armen/rijke stinkerds/nieuwe Belgen/studenten/middenklasse/...
jij leest wel de cijfers, waar zitten de positieve gevallen?
Maar plots zat het overal en was het onbegonnen werk. Nu probeert men te tracen met wie een besmet persoon in contact gekomen is, om zo eventueel personen op te sporen die mogelijk besmet zijn en die te testen.
Het zit letterlijk overal: bij alle leeftijden, in alle gemeentes. Het zit bij iedereen.
Nu zijn er zowat 2500 besmettingen per dag in heel België (en we komen van een dieptepunt van 2200). Op het hoogtepunt eind oktober waren er bijna 24.000 per dag. Het is dan ook normaal dat we de voorbije weken minder personen kennen die besmet zijn.
Maar het grote gevaar is dat het plots heel snel kan gaan. Tot eind september bleven we onder de 2000 per dag en exact een maand later zaten we aan 24.000 per dag.
En de reden dat dit een groot gevaar is: die 24.000 per dag lijkt heel weinig; er zijn 11,5 miljoen Belgen. Maar die 24.000 per dag waren voldoende om meer dan 7.000 bezette ziekenhuisbedden te veroorzaken op het hoogtepunt, waarvan bijna 1500 bezette bedden op Intensieve Zorgen, wetende dat de normale totale capaciteit op Intensieve Zorgen 2000 bedden is.
Door het feit dat alle cijfers (besmettingen, ziekenhuisopnames, sterfgevallen) weer zachtjes aan het stijgen zijn, zitten we nu aan de start van de derde piek. De trend kan nog gekeerd worden, maar het moet direct gaan. Want anders zitten we weer over enkele weken aan 20.000 en meer gevallen.
En dat zal dan weer een overrompeling van de ziekenhuizen betekenen. En wie denkt dat dokters, verplegers en ander personeel ervoor betaald worden, en maar hun werk moeten doen en niet klagen, die beseft niet wat het allemaal betekent.
Tussen de 1e piek en de 2e piek lagen er 6 maanden tussen. Als de 3e piek zich nu doorzet, amper een dikke 2 maanden tussen de 2e en de 3e piek.
En nog een laatste bedenking: tussen piek 1 en piek 2 lagen er zeer weinig corona-patienten op Intensieve Zorgen: enkele tientallen. Maar nu liggen er nog steeds 550 corona-patienten op Intensieve zorgen. Als de derde piek zich doorzet met dezelfde snelheid als piek 2,dan komen we aan meer dan 2000 mensen op Intensieve Zorgen over een maand. Dus meer dan de totale normale capaciteit van Intensieve Zorgen zullen door corona-patienten worden ingenomen.
Er is maar één manier om dit tegen te gaan: doorzetten en doorzetten en doorzetten.
Laatst gewijzigd door anonymous op 20 december 2020, 18:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Daar doen de plaatselijke overheden ook niet moeilijk over. En zo hoort het ook. Hertog en Nassau: 2 maten en 2 gewichten. Het staat u vrij uw maat en gewicht te kiezen. Democracy at last !paul schreef: ↑20 december 2020, 18:14 kledingwinkel verhuist tijdelijk 250 meter om lock-down te omzeilen
https://www.hln.be/baarle-hertog/opnieu ... ~a7f955f0/
kunnen ze m.i. geen spel tussen krijgen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De misdadigers! Zeker dat dit mag?
In Zwevezele zijn ze er in geslaagd vier (4!) chiromeisjes een boete aan te smeren omdat ze 's avonds/'s nachts in hun chirolokaal waren.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mwa hier in het parkje staan er sinds de kerstvakantie ook weer veel mensen.
Vandaag blijkbaar weer verschrikkelijk veel idioten die meenden op de Meir (de lelijkste , ongezelligste en veel te dure winkelstraat van de provincie Antwerpen) allerlei prullen te moeten gaan kopen die je elders (en online) veel goedkoper vindt. Onbegrijpelijke domheid. Zelfs in ruil voor 1025 euro weiger ik om daar een uur door te brengen.
Denk dat dit het geheim is van alle totalitaire staten: angst, verdachtmaking en verklikking.CarpeNoctem schreef: ↑20 december 2020, 19:02De misdadigers! Zeker dat dit mag?
In Zwevezele zijn ze er in geslaagd vier (4!) chiromeisjes een boete aan te smeren omdat ze 's avonds/'s nachts in hun chirolokaal waren.
En machtswellust niet te vergeten. De leden van de Algemeine SS (zwart uniform) waren in hun dorp bijna allemaal mislukkelingen.
We gaan er naartoe met dat politiek-correcte denken, bestrijding van het zgn racisme (black Pete), van partijen die niet aan de heksenjacht deelnemen enz ...
En de media collaboreren bijna allemaal.
Oh ventje toch, ga een beetje naar het voetbal kijken ... meer op uw "niveau".E10ne schreef: ↑20 december 2020, 17:29Ja, uw kop is misschien veel mooier?geebee schreef: ↑20 december 2020, 17:08
Ik heb de laatste tijd weinig redenen om te glimlachen, laat staan te lachen maar nu moet ik me toch even serieus inhouden om niet over de vloer te rollen van het lachen (ROFL).
Ben Weyts een leeuw, een vechter ... als ik die zijn kop zie op televisie - en hij komt er VEEL op - krijg ik spontaan kotsneigingen ... een leeuw, een vechter ... LOL
Jij kan ook beter, geebee. Dit genre van reacties moet je toch al ontgroeid zijn !?
Lokeren-Temse hervat pas in februari.
Waasland Beveren is aan het spelen tegen Royal Antwerp FC, maar tenzij om voor Antwerp te supporteren, ga ´k er niet van uit dat dit hem gaat interesseren.
Voorlopig staat het nog 0-0 en kan ik me hier niet echt verwarmen (yes, there are ways to still het access and watch football live).
Bedankt voor je praktijkproef. Inmiddels hebben we ook een officiële schriftelijke bevestiging, dat de Belgen hun kakje hebben ingetrokken. Geen Coronatest nodig voor wie korter dan 48 uur in België verblijft.pukkie007 schreef: ↑20 december 2020, 11:14 Een Nederlander mag gas komen tanken in België ( is hier de helft goedkoper).
Een Belg mag in Nassau zijn wekelijkse boodschappen gaan doen en benzine tanken ( allemaal goedkoper dan hier).
In beide gevallen heb je niks van documenten nodig en zal je na controle uw weg mogen verderzetten.
Heb het net weer uitgetest en ondervonden. Al kan het altijd zijn dat een ander korps de regels anders interpreteert of zelf regels bij maakt...
En
Neen, dat zou er GVD nog aan ontbroken hebben !De eis heeft dus ook geen betrekking op Nederlanders die in België wonen.
Overigens was dat al vanaf het begin duidelijk voor wie de (Franstalige) kwaliteitspers las.
De vlaamstalige kranten meldden echter het omgekeerde.
Hij kan wel degelijk de twee tegelijk zijn. Onbekwaam als politicus en een leeuw Niet ?
Toeren uitsteken en dan vechten als een leeuw om niet van zijn stoel geduwd te worden ?
Hoe zou dat nu komen ?CarpeNoctem schreef: ↑20 december 2020, 19:02 In Zwevezele zijn ze er in geslaagd vier (4!) chiromeisjes een boete aan te smeren omdat ze 's avonds/'s nachts in hun chirolokaal waren.
Moet zijn dat het niet mag zeker ?
In mijn gemeente zijn ze er in geslaagd om één persoon met de fiets een boete te geven. Hoe komt het ? Hij reed zonder licht en hij was zat ook. So what ? Het was te vermijden he....
Die mensen die 'altijd last hebben met de politie' ... Hoe zou het komen ? Ik heb daar nooit last mee. Gij wel ?
In de totalitaire staten (Belgie past al niet in het rijtje) hebben ze amper besmettingen want daar DOEN ze er ook niet aan. En je hebt er als burger niet de macht om te zeggen 'fuck you'.SparSpaar schreef: ↑20 december 2020, 19:25 Denk dat dit het geheim is van alle totalitaire staten: angst, verdachtmaking en verklikking.
En machtswellust niet te vergeten. De leden van de Algemeine SS (zwart uniform) waren in hun dorp bijna allemaal mislukkelingen.
We gaan er naartoe met dat politiek-correcte denken, bestrijding van het zgn racisme (black Pete), van partijen die niet aan de heksenjacht deelnemen enz ...
En de media collaboreren bijna allemaal.
Beter voor al die anderen die liever gezond zijn en dat recht om 'fuck you' te zeggen niet willen uitoefenen.
Dus : de staat is slecht en de media doen mee ?
En verder was er ook kiesfraude op gigantische schaal zeker he ?
Het verhaal klinkt net hetzelfde.
Graag gedaan.Dixit schreef: ↑20 december 2020, 22:16
Bedankt voor je praktijkproef. Inmiddels hebben we ook een officiële schriftelijke bevestiging, dat de Belgen hun kakje hebben ingetrokken. Geen Coronatest nodig voor wie korter dan 48 uur in België verblijft.
Ik kan hier net zo goed een topic over openen: De zondagse belevenissen van een Belgische grensbewoner in Baarle. Wie schiet er eerst uit zijn sloffen, Rutten of Van Ranst?
Wel nog ff meegeven dat er opvallend weinig Belgische nummerplaten te zien waren vandaag. Hard roepen, dreigen met hoge boetes en vermanende vingers opsteken heeft dus wel een invloed op het volkje. Al vermoed ik dat mijn reclame het aantal Belgische nummerplaten in Baaarle snel terug op peil zal brengen. Robin Hood spelen, dat ligt me wel.
Nog eentje die denkt dat hij meer invloed op de gemiddelde Vlaming heeft of moet hebben dan MVR.
Zo kennen we de Vlaming weer: zichzelf vergelijken met de schalkse, nobele Robin Hood die stal van de rijken om te schenken aan de armen.
In precies 4 weken van eind september tot eind oktober waren de dagelijkse corona-gevallen gestegen van 2000 naar 24.000.
In diezelfde 4 weken lagen er plots meer dan 7000 corona-patienten tegelijk in het ziekenhuis, waarvan 1500 op ICU; dat is 75% van de totale capaciteit van ICU.
Leren de Vlamingen daaruit? Neen hoor. Ze vinden zichzelf Robin Hood als ze hun best doen om de piek nu in 3 weken te bereiken in plaats van 4.
Als Darwin nu terug bij de levenden zou zijn, zou hij voor een groot raadsel staan. Hoe kan het dat één deel van de mensheid, de Vlamingen, achteruit evolueert, terwijl alle anderen vooruit evolueren, ondanks het feit dat die Vlamingen niet geïsoleerd wonen van de anderen?