De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Er loopt hier onder het thema "mijn portefeuille" op het forum een discussie over de "mijn portefeuille beleggingswebsite"...
Maar met den dezen is het veel erger gesteld!!!
Maar met den dezen is het veel erger gesteld!!!
Stimulus deal is er na maanden door en de futures dalen. Leg mij dat eens uit?
Corona + Brexit (Europa dan toch).
Maar vooral Corona: nieuwe lockdowns, grenzen die sluiten, wat wil je nog meer om een beurs te doen dalen.
Maar vooral Corona: nieuwe lockdowns, grenzen die sluiten, wat wil je nog meer om een beurs te doen dalen.
COVID-20 paniek
Het probleem is dat jij denkt dat je dit vooraf kon voorzien. En het is hopeloos omdat hier op dit forum al minstens 50 berichten zijn gepost waarin jou als beginnende belegger wordt uitgelegd dat het onmogelijk is dat te voorzien. En dat het grote risico is dat je bij toevallig succes, zoals nu, je nog meer overmoedig zal worden.
Maar goed:wat baten kaars en bril....
Dat probleem lost zich vanzelf op, de eerste die uitstel van goedkeuring krijgt of de kleinste tegenslag, zal hij het wel misschien snappen
We moeten gewoon dat moment afwachten :p
We willen hem alleen de pijn besparen, maar bon, wie niet horen wil moet voelen he
We moeten gewoon dat moment afwachten :p
We willen hem alleen de pijn besparen, maar bon, wie niet horen wil moet voelen he
Een leuke illustratie van het feit dat de beurs op korte termijn niet te voorspellen is.
Ik was ervan uitgegaan dat de beurs zich van niets iets aantrekt, en maar blijft stijgen
Ja, dat is het kalkoen-effect. Een kalkoen stelt elke dag vast dat hij lekker eten krijgt. 1 januari, 2 januari, ..., februari, ... augustus.
Dus denkt de kalkoen: leuk, ik zal voor eeuwig elke dag lekker eten krijgen. En dan is het Thanksgiving ...
Daarom dat ik mijn gedacht niet echt had neer geschreven.
Maar had deze reactie vandaag toch wel verwacht.
Mijn gedacht nu is : dat het een korte paniek reactie is en morgen of overmorgen ofzo terug herstel, tegen 2e helft week.
We zullen zien
Maar had deze reactie vandaag toch wel verwacht.
Mijn gedacht nu is : dat het een korte paniek reactie is en morgen of overmorgen ofzo terug herstel, tegen 2e helft week.
We zullen zien
Er is één belangrijke voorwaarde wil de beurs tot in de eeuwigheid steeds maar blijven stijgen. Namelijk dat het kapitalisme als overheersend economisch systeem blijft bestaan. De eerstkomende jaren zal dat hoogstwaarschijnlijk zo blijven. Maar er kunnen omstandigheden zijn zoals bijv een klimaatcatastrofe waardoor men gedwongen wordt om de wereld anders te organiseren. Het kan gebeuren bijv binnen 25 jaar - geen idee. De beurzen zouden dan de jaren ervoor reeds enorme verliezen lijden. Het is op dit moment moeilijk voor te stellen maar het valt ook niet volledig uit te sluiten.
Een klimaatcatastrofe zou leiden tot innovatieve bedrijven die er munt uit zullen slaan.MoreOrLess schreef: ↑21 december 2020, 12:48 Maar er kunnen omstandigheden zijn zoals bijv een klimaatcatastrofe waardoor men gedwongen wordt om de wereld anders te organiseren.
Om het kapitalisme natuurlijk te doen ophouden te bestaan zou er iets moeten uitgevonden worden dat het einde van beperkte middelen inhoudt, denk aan een replicator zoals in Star Trek waarmee je eindeloos voedsel kunt bijmaken zonder grondstoffen, inspanning of andere limitaties. Zover zijn we nog niet.
Het zou inderdaad kunnen dat het kapitalisme op een andere manier ophoudt te bestaan. Dan denk ik in eerste instantie aan een dictatuur die geinstalleerd wordt, bvb te gevolge van een oorlog.
In beide scenario's is het instorten van de beurs het laatste van je zorgen want het impliceert dat ook alle andere assets waardeloos zijn (grondgebied, drinkwater, goud, cash, mensenrechten,...).
Dus de beurs gaat toch weer gestegen zijn tov vrijdag tegen dat de dag om is
Heel veel online bezoekers trouwens vandaag ...
Wat te doen? Verkopen? Niet verkopen? Wachten tot morgen? Tot overmorgen? Bijkopen? Niet bijkopen? Wachten tot morgen? Tot overmorgen?
Moeilijk... moeilijk .... moeilijk ....
Wat te doen? Verkopen? Niet verkopen? Wachten tot morgen? Tot overmorgen? Bijkopen? Niet bijkopen? Wachten tot morgen? Tot overmorgen?
Moeilijk... moeilijk .... moeilijk ....