De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het ging niet over mij. Het was om de talrijke online bezoekers, ongetwijfeld om hier te weten te komen wat ze moeten doen, een beetje te ... te ... .... te jennen
Dit is niet aan jou (sintorama) gericht, enkel aan wie op dit forum een richting zoekt.
Zorg dat je een strategie hebt, bijvoorbeeld elke eerste dag van een maand een bedrag beleggen volgens een vooraf bepaalde manier. Houd je aan je strategie. Automatisch, emotieloos, als een robot. Word je zenuwachtig van een daling van 3% zoals vandaag? Lig je er wakker van? Dan zijn aandelen niets voor jou, of enkel in beperkte mate.
Automatisch, emotieloos, als een robot? Zo wens ik niet te beleggen. Beleggen is voor mij een hobby, een plezier. Wie zijn hobby automatisch, emotieloos en als een robot uitoefent heeft de verkeerde hobby gekozen. Have funds and fun.
Voor mij is het beiden. De kern moet ijskoud zijn. Daarrond mag je je satellieten hebben als die je als hobbietjes behandelt.
-
- Jr. Member
Als je beleggen als een hobby ziet, wil dat zeggen dat je geld genoeg hebt en je het niet kan schelen wat er gebeurt. Voor de meeste mensen is het een alternatief voor spaarboekjes, om hun zuurverdiende centjes toch nog wat te laten opbrengen. En zéker geen hobby.
Je moet beleggen met geld dat je kunt missen. Dat laat je toe geduld te hebben en niet wakker te liggen van dalingen.
Voor mezelf;
Ik heb veel te hard en lang gewerkt om te kunnen beleggingen, ik heb ook een duidelijk doel met mijn beleggingen.
Ik ga dit niet verspelen met een hobby. Gelukkig heb ik andere manieren gevonden om mijn tijd te vullen.
Ik heb veel te hard en lang gewerkt om te kunnen beleggingen, ik heb ook een duidelijk doel met mijn beleggingen.
Ik ga dit niet verspelen met een hobby. Gelukkig heb ik andere manieren gevonden om mijn tijd te vullen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wat kost het meeste?OdetteMaes schreef: ↑21 december 2020, 16:10 Als je beleggen als een hobby ziet, wil dat zeggen dat je geld genoeg hebt en je het niet kan schelen wat er gebeurt. Voor de meeste mensen is het een alternatief voor spaarboekjes, om hun zuurverdiende centjes toch nog wat te laten opbrengen. En zéker geen hobby.
Voor 100.000€ vismateriaal kopen en gaan vissen of voor 100.000€ beleggen als hobby?
Beleggen is een zeer legitieme (en goedkope) hobby
Laatst gewijzigd door Aerolla op 21 december 2020, 16:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Nee, dat is niet waar. Wanneer je graag fietst, kan het je dan niet schelen dat je ketting rammelt, je versnellingsapparaat hapert, je remmen piepen? Ik denk juist integendeel. Van een hobby verwacht je juist altijd een soort van voldoening.OdetteMaes schreef: ↑21 december 2020, 16:10 Als je beleggen als een hobby ziet, wil dat zeggen dat je geld genoeg hebt en je het niet kan schelen wat er gebeurt.
Naast mijn beleggingen volgen vul ik mijn tijd ook nog met het lezen en posten van zever op Spaargids.
Ik denk dat je daar toch een aantal zaken noemt die onder ieder denkbaar scenario hun waarde zullen behouden. (in tegenstelling tot de beurs)
Sommige joden zijn het met u oneens. Hun goud en steentjes bleven misschien even veel waard, maar ze werden wel afgepakt.
In de crash van 2008 ging alles naar beneden: aandelen, obligaties, vastgoed, grondstoffen inclusief goud. Opties en credit default swaps waren het enige dat omhoog ging, tot het moment dat velen ervan waardeloos werden omdat de tegenpartij zijn verplichtingen niet kon nakomen.
Het feit dat ze werden afgepakt lijkt aan te geven dat goud en diamanten niet waardeloos geworden waren.
Bovendien hebben veel joden door dergelijke zaken aan de dood kunnen ontsnappen.