Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Het staat hen vrij de boete aan te vechten en weigeren te betalen. Het is aan het parket om te oordelen of de boete al dan niet terecht is.CarpeNoctem schreef: ↑21 december 2020, 11:29Als jij echt vindt dat 4 chiromeisjes straf verdienen omdat ze tesamen in hun chirolokaal waren terwijl ze 's anderendaags probleemloos met 50 in een schoolbus mogen geperst worden ben je nog verder heen dan ik al vermoedde...
Het is gemakkelijk om vanuit je luie zetel commentaar te leveren op wat wel en niet opportuun zou zijn, uiteraard zonder enige kennis van de feiten.
Hetzelfde met die commentaren over het op slot gooien van de UK. Ik heb veel familie in de UK wonen. Zij vertellen mij dat het aantal besmettingen nu door het dak gaat. De ziekenhuizen in en om London liggen vol en de NHS staat op instorten. Als je elke dag meer dan 10.000 vrachtwagens laat komen die zich vervolgens over heel Europa verspreiden lijkt het tijdelijk op slot gooien tot je meer zekerheid hebt of een deftige regeling (bijvb snelle coronatest ter plaatse voor je op de boot gaat) me een logische maatregel.
Mijn oom die hier een winkel met Engelse producten uitbaat was ginder om zijn voorraad op te halen. Hij spreekt van hallucinante taferelen. Hij is net op tijd terug geraakt voor de tunnel dicht ging. In Dover staat ondertussen en rij vrachtwagens van kilometers en kilometers lang.
Cijfertjes uit de UK
https://www.bbc.com/news/uk-51768274
Ik maak mij wel zorgen of die principes nog wel goed gaan in vlaanderen. Toen de Procureurs ineens de boetes verhoogden naar € 4000 (voor de organisator) en € 750 (voor de deelnemers) kwam eentje het omstandig uitleggen op de RTBF.
Die maakte er een hele nuance van, dat die hoge boetes alleen gelden voor hen die er moedwillig een groot en professioneel feest van bouwen. Een échte Lockdown Party. Dus geen verhalen over sukkelaars thuis waar er net eentje te veel naar het toilet ging.
François De Brigode bleef maar doorvragen. De circulaire bevat namelijk geen definitie van fête. Allez dan... als het moet... op antenne uitleggen wat een écht Lockdown Feest is. Wel, met een professionele organisator, Licht & Geluid en discobar, bar met keuze uit verschillende soorten alcohol, shuttle service....
De arme man bleef professioneel, maar leek zich wel af te vragen: "Zijn die hier nu zo simpel"
En daar komen de vlamen op het toneel...
Complete verslagen van rechtszittingen waar de ene na de andere sukkelaar met boetes en gevangenisstraffen om de oren wordt geslagen. Duidelijk TEGEN de geest van de nationale omzendbrief.
Ik denk, dat ik me er maar eens in ga verdiepen hoe de beklaagde een zaak op de Franstalige taalrol kan laten zetten.
"Quatre filles de Patro dans leur local, monsieur le Juge. Quatre !."
"Quoi ? C'est tout ? Vous n'avez pas compris votre propre circulaire, monsieur le Procureur ? Hop...sortez de mon cour tout de suite."
Tsja. Wie van de vier was de organisatrice ? Wie de DJ ? Wie verkocht de consumptiebonnetjes ? Wie reed de shuttle service ? Wie bediende de lachgasflessen ?Het is gemakkelijk om vanuit je luie zetel commentaar te leveren op wat wel en niet opportuun zou zijn, uiteraard zonder enige kennis van de feiten.
Feiten, feiten... we kennen ze inderdaad niet.
Vandaag in HET NIEUWSBLAD : "4.000 euro boete, zelfs voor oma die etentje geeft"
Burgemeester van Oostende Bart Tommelein wil NULTOLERANTIE.
De kleinkinderen hebben er niets met te maken : zon,zee,strand enz. op de Canarische Eilanden
Burgemeester van Oostende Bart Tommelein wil NULTOLERANTIE.
De kleinkinderen hebben er niets met te maken : zon,zee,strand enz. op de Canarische Eilanden
Ik snap dit niet...
Is de boete nu 250€ of 750€?
En waar ligt de lijn? Ik dacht dat alles 750€ was nu, maar blijkbaar niet
Ik heb zo een vermoeden dat het een beetje à la tête du client is...
Kwestie dat ik weet welk budget ik moet vrijmaken voor eventuele boete's
Het ALLERgrootste probleem in Belgie: rechtsonzekerheid...
Is de boete nu 250€ of 750€?
En waar ligt de lijn? Ik dacht dat alles 750€ was nu, maar blijkbaar niet
Ik heb zo een vermoeden dat het een beetje à la tête du client is...
Kwestie dat ik weet welk budget ik moet vrijmaken voor eventuele boete's
Het ALLERgrootste probleem in Belgie: rechtsonzekerheid...
Onder het motto van volksgezondheid uiteraard.
Hopelijk brengt dat vaccin snel wat verlichting want onze maatschappij is volledig aan het doorslaan.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Deze Bart?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dit is het zoveelste bewijs dat personen die geloven in complot-theorieën in alles de bevestiging zien van het complot waarin ze geloven.
Een foto van speelgoed "gebracht door de sint" jaagt hen direct in de gordijnen.
Er is daar een sint geweest !!!!!! Dat mag niet !!!!!!!!
CarpeNoctem is zo iemand die nog steeds gelooft dat als de kinderen 's avonds een jenevertje, een biertje en een raap leggen, en het is 's morgens weg, dat het geconsumeerd is door de sint, piet en het paard. Of in een andere volgorde.
Gisteren jupiter en saturnus in conjunctie?
Het absolute bewijs dat de overheid fascistisch is, want het is al 400 jaar niet meer voorgekomen !!!!!!!!
Probeer maar eens als overheid een corona-strategie uit te werken met dergelijk volkje.
Laatst gewijzigd door anonymous op 22 december 2020, 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Weverke toch !! Het is bewezen door CN... Zie de foto ! Wat doe je nog moeilijk !
One cartoon a day keeps the common sense away !
One cartoon a day keeps the common sense away !
Bwah, die gaan toch allemaal in quarantaine moeten en dat gaat stevig gecontroleerd worden door onze overheid dus waar is het probleem?anonymous schreef: ↑22 december 2020, 12:50 Bedoel je onderstaand volkje?
https://www.hln.be/reizen/verontwaardig ... ~a0d9683a/
De overheid die een beroep doet op het gezond verstand van Belgen. Wat een gedacht; stomme overheid.Krikke schreef: ↑22 december 2020, 13:58Bwah, die gaan toch allemaal in quarantaine moeten en dat gaat stevig gecontroleerd worden door onze overheid dus waar is het probleem?anonymous schreef: ↑22 december 2020, 12:50 Bedoel je onderstaand volkje?
https://www.hln.be/reizen/verontwaardig ... ~a0d9683a/
De overheid heeft geprobeerd de Belgen te sensibiliseren. Wat een gedacht; stomme overheid.
De overheid heeft geprobeerd de Belgen te overtuigen. Wat een gedacht; stomme overheid.
De overheid heeft geprobeerd de Belgen afstand te laten houden. Wat een gedacht; stomme overheid.
De overheid heeft gedreigd met boetes. Wat een gedacht; stomme overheid.
De overheid heeft lage boetes toegepast. Wat een gedacht; stomme overheid.
De overheid heeft gedreigd met hogere boetes. Wat een gedacht; stomme overheid.
De overheid heeft hogere boetes toegepast. Wat een gedacht; stomme overheid.
Pfffff. Stomme overheid.
Wel ... Ge zou niet de enige zijn die denkt dat Weverke en Haelewyn dezelfde persoon zijn.
Maar toch is het niet zo.
Ik ben daarnet pizza gaan halen en ik kwam nog perfect toe voor Haelewyn alleen. Ik heb voor Weverke niets moeten meebrengen.
Ik zie trouwens een groot verschil in stijl en af en toe zijn Weverke en ik het over dingen zelfs niet eens.
Laatste argument : ik vind het leven zo al druk genoeg met één nick. Een tweede heb ik zeker niet nodig.
Ge MOET me niet geloven natuurlijk... Maar als je even terugkijkt : CN heeft al een tipje van de sluier opgelicht onlangs.
Dat is een bewijs dat we wel dezelfde persoon zijn! We hebben een aparte stijl gemaakt en zijn het soms met elkaar niet eens.
Dat is allemaal bedoeld om de anderen zand in de ogen te strooien.
Het ultieme bewijs !!!!!!