Tijd rijp voor landbouw en energiefondsen ?
TIP
Tijd rijp voor landbouw en energiefondsen ?
Ik ben van plan te gaan instappen in een energie(ook alternatieve) en in een landbouw fonds(ook voeding) fonds.
Toekomstgericht kan ik hier weinig slecht mee doen veronderstel ik.
Wat is jullie mening hierover ?
Toekomstgericht kan ik hier weinig slecht mee doen veronderstel ik.
Wat is jullie mening hierover ?
Re: Tijd rijp voor landbouw en energiefondsen ?
Mee eens, volgens mij zijn energie en voeding zowat de grootste struikelblokken die de toekomst brengt.
Fossiele brandstoffen zijn eindig in voorraad, en als we naar de huidige ontwikkelingen kijken zal dat eerder vroeger dan later een probleem worden. Niet zozeer als ze op zijn, maar lang daarvoor al, wanneer de prijzen de hoogte inschieten. Daarboven komt nog dat meeste fossiele brandstoffen vervuilend zijn, zeker nu met de nadruk op CO2 en daar dus ook 'vervuilingsbelastingen' en dergelijke op komen. Hernieuwbare energie is aan een opmars bezig (daarmee bedoel ik echte hernieuwbare/groene energie, geen verbranding van "groen afval" in oude steenkoolcentrales zoals bij Electrabrol), met windenergie aan de leiding. Ik meende zelfs onlangs te hebben gelezen dat windenergie de energiebron is die het meeste is bijgeinstalleerd in Europa (in MW) gedurende 2008.
En voeding mja, dat spreekt voor zich. Met een eindige landmassa en een steeds groeiende bevolking en bebouwing, toename van desertification, en elk jaar op het nieuws bericht dat de voedselproductie steeds verder achterloopt op de vraag... Water is misschien ook geen slecht idee
Fossiele brandstoffen zijn eindig in voorraad, en als we naar de huidige ontwikkelingen kijken zal dat eerder vroeger dan later een probleem worden. Niet zozeer als ze op zijn, maar lang daarvoor al, wanneer de prijzen de hoogte inschieten. Daarboven komt nog dat meeste fossiele brandstoffen vervuilend zijn, zeker nu met de nadruk op CO2 en daar dus ook 'vervuilingsbelastingen' en dergelijke op komen. Hernieuwbare energie is aan een opmars bezig (daarmee bedoel ik echte hernieuwbare/groene energie, geen verbranding van "groen afval" in oude steenkoolcentrales zoals bij Electrabrol), met windenergie aan de leiding. Ik meende zelfs onlangs te hebben gelezen dat windenergie de energiebron is die het meeste is bijgeinstalleerd in Europa (in MW) gedurende 2008.
En voeding mja, dat spreekt voor zich. Met een eindige landmassa en een steeds groeiende bevolking en bebouwing, toename van desertification, en elk jaar op het nieuws bericht dat de voedselproductie steeds verder achterloopt op de vraag... Water is misschien ook geen slecht idee
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
In plaats van een fonds (met instap-, beheers- en uitstapkosten te kopen), is het verstandiger de betere aandelen zelf te kopen (enkel aan- en verkoopkosten). Dan weet ge tenminste wat ge koopt.
Dit fonds is nog nieuw en heeft dus nog niet veel bewezen, beter een wat ouder fonds kiezen zodat je het rendement op langere termijn kan bekijken.Campzie schreef: Dit lijkt me hiervoor een ideaal fonds?
http://www.rabobank.be/nl/beleggen/comp ... =id_B17594
De dag van vandaag stijgen bijna alle aandelen, of ze nu goed zijn of niet.
Een voorbeeld: Fortis holding stijgt ook elke dag, en waarom, omdat alles stijgt.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Had ik ook in het oog.
[quote="cp1234"]
[quote="Campzie"]
Dit lijkt me hiervoor een ideaal fonds?
[quote="cp1234"]
[quote="Campzie"]
Dit lijkt me hiervoor een ideaal fonds?
deze heb ik ivm uw thema's
Petercam eq agrivalue
BGF new energy
BGF World energy
BGF World Mining
Fortis obam world
JPM Global Nat res fund
Groeten
Petercam eq agrivalue
BGF new energy
BGF World energy
BGF World Mining
Fortis obam world
JPM Global Nat res fund
Groeten
Nu de olieprijzen terug zullen stijgen worden energiefondsen zeer interessant denk ik.
Heb gisteren ingetekend op een energiefonds van Petercam.