Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Een verhaal mag de brave dokter altijd vertellen. Zonder de identiteit van zijn patient prijs te geven.Aerolla schreef: ↑25 december 2020, 11:09 Dat is geen medisch geheim he, het is niet dat hij namen geeft...
En hij is echt de coolste dokter ooit, ken je Dr House uit House MD? heel vergelijkbaar, alleen zonder stok
Moto, gitaar, en als je belt is hij te druk bezig (eigenlijk zit hij op café zijn gazet te lezen)
House valt nog mee .. zolang het maar de streken en magic van 'the young doctor' niet worden ben ik al dik blij.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik peisd'ol dat 't een beele geworden wos...
Niet te lopen langs de stroate achter den twoalven...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Meer dan 5.000 patiënten Covid-19 hebben momenteel intensieve medische zorgen nodig in Duitsland, en meer dan de helft daarvan wordt kunstmatig beademd. Maar volgens Voshaar, hoofdarts van de longkliniek van het Bethanien-ziekenhuis nabij Duisburg en voorzitter van de vereniging van Duitse longartsen, is dat gevaarlijk voor patiënt én gezondheidszorg. “Kunstmatige beademing is een belangrijke, levensreddende maatregel voor ernstig zieken, maar voor veel Covid 19-patiënten is dat onnodig en zelfs contraproductief. Erger nog: intubatie verhoogt de mortaliteit in extreme mate. 50 procent van hen sterft. Dat is een duidelijk teken dat we een andere weg moeten inslaan”, aldus Voshaar.
(Nieuwsblad)
Ook al even geen nieuws meer maar nogmaals bevestigd als vermoeden :-)
Minder kans op overlijden tijdens tweede golf? Sterfte coronapatiënten in ziekenhuis gehalveerd, volgens Nederlands onderzoek
https://www.hln.be/medisch/minder-kans- ... ~a7378ec5/
(Nieuwsblad)
Minder kans op overlijden tijdens tweede golf? Sterfte coronapatiënten in ziekenhuis gehalveerd, volgens Nederlands onderzoek
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
In Mol hebben ze blijkbaar 'de Sint met de staf', verward met 'Magere Hein met de zeis'.
Al 18 patiënten overleden en 132 besmet na de komst van de Sint.
Al 18 patiënten overleden en 132 besmet na de komst van de Sint.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 25 december 2020, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Zelfs MVR twijfelt eraan of die ´hulpsint´ het virus daar binnen heeft gebracht. Dus zolang daar geen uitsluitsel over is, aub, niet dergelijke assumpties maken.
Je zal maar die mens zijn en denken dat je 18 doden op je geweten hebt.
Je zal maar die mens zijn en denken dat je 18 doden op je geweten hebt.
Het lijkt wel redelijk zeker dat hij er voor iets tussen zit maar niet of die alle 18 dezelfde bron van besmetting hebben ? Zie ik dat goed ?
De hulpsint was wel degelijk besmet en is daar wel degelijk geweest ....
De hulpsint was wel degelijk besmet en is daar wel degelijk geweest ....
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Voor de 'hulpsint' gelden eigenlijk dezelfde regels als de overtreders van de samenscholingen. Hij moest het niet doen.
NIETS kon zijn aanwezigheid verantwoorden in deze grote groep van hoog-risicopatiënten.
Mogelijk heeft hij ze niet rechtstreeks ALLEMAAL besmet maar misschien wel onrechtstreeks (via tussenpersoon).
NIETS kon zijn aanwezigheid verantwoorden in deze grote groep van hoog-risicopatiënten.
Mogelijk heeft hij ze niet rechtstreeks ALLEMAAL besmet maar misschien wel onrechtstreeks (via tussenpersoon).
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
En er ligt nog een grotere verantwoordelijkheid bij de directie van die zorginstelling die toelating heeft gegeven of dergelijke risicovolle activiteit georganiseerd heeft.
Ik vind het spijtig, het is nog altijd NIET bewezen dat de goede sint de oorzaak was, toch wordt hij overal als (gemakkelijke) schuldige aangewezen.Spruitekop schreef: ↑25 december 2020, 13:16 Voor de 'hulpsint' gelden eigenlijk dezelfde regels als de overtreders van de samenscholingen. Hij moest het niet doen.
Is dit nu de tijdsgeest waarin we leven of zullen leven? Arme mensen (mensdom).
Dus oude mensen zijn ziek(elijk) volgens u? Ze gaan het graag horenSpruitekop schreef: ↑25 december 2020, 13:16 Voor de 'hulpsint' gelden eigenlijk dezelfde regels als de overtreders van de samenscholingen. Hij moest het niet doen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Mag ik even cynisch zijn?
Is dat geen grote besparing voor de gezondheidszorg? 18 rusthuisbewoners overleden ?
Ik wens het geen enkele rusthuisbewoner toe, voor een goed begrip.
Maar ik vraag me gewoon af of het een besparing is. Ik meende ergens iets gelezen te hebben dat de financiering van de WZC gegarandeerd zou worden.
Is dat geen grote besparing voor de gezondheidszorg? 18 rusthuisbewoners overleden ?
Ik wens het geen enkele rusthuisbewoner toe, voor een goed begrip.
Maar ik vraag me gewoon af of het een besparing is. Ik meende ergens iets gelezen te hebben dat de financiering van de WZC gegarandeerd zou worden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ligt volgens mij vooral aan de dexamethasone (eigenlijk is dat gewoon cortisone). En misschie ook een beetje aan het vermijden van intubatie.haelewyn schreef: ↑25 december 2020, 12:08 Meer dan 5.000 patiënten Covid-19 hebben momenteel intensieve medische zorgen nodig in Duitsland, en meer dan de helft daarvan wordt kunstmatig beademd. Maar volgens Voshaar, hoofdarts van de longkliniek van het Bethanien-ziekenhuis nabij Duisburg en voorzitter van de vereniging van Duitse longartsen, is dat gevaarlijk voor patiënt én gezondheidszorg. “Kunstmatige beademing is een belangrijke, levensreddende maatregel voor ernstig zieken, maar voor veel Covid 19-patiënten is dat onnodig en zelfs contraproductief. Erger nog: intubatie verhoogt de mortaliteit in extreme mate. 50 procent van hen sterft. Dat is een duidelijk teken dat we een andere weg moeten inslaan”, aldus Voshaar.
(Nieuwsblad)
ik zeg al van in begin dat intubatie oorzaak is van meeste doden op intensieve, het is niet evident nadien heel dat lichaam terug op te starten, shock voor menselijk systeem is groter dan dat van corona maar als men een mens ziet die bijna stikt doet men drastische zaken als reactie.
begrijpelijk maar hopelijk leert men hier iets uit, dokters doen ook maar hun best met trial and error
begrijpelijk maar hopelijk leert men hier iets uit, dokters doen ook maar hun best met trial and error
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Toch raar dat Vit D nog steeds niet aangeraden wordt:
https://doi.org/10.1016/S2213-8587(20)30268-0
... ‘’ Pending results of such trials, it would seem uncontroversial to enthusiastically promote efforts to achieve reference nutrient intakes of vitamin D, which range from 400 IU/day in the UK to 600–800 IU/day in the USA. These are predicated on benefits of vitamin D for bone and muscle health, but there is a chance that their implementation might also reduce the impact of COVID-19 in populations where vitamin D deficiency is prevalent; there is nothing to lose from their implementation, and potentially much to gain.’’
Potentieel zeer nuttig, en onschadelijk moest het toch niet helpen tegen Covid-19
https://doi.org/10.1016/S2213-8587(20)30268-0
... ‘’ Pending results of such trials, it would seem uncontroversial to enthusiastically promote efforts to achieve reference nutrient intakes of vitamin D, which range from 400 IU/day in the UK to 600–800 IU/day in the USA. These are predicated on benefits of vitamin D for bone and muscle health, but there is a chance that their implementation might also reduce the impact of COVID-19 in populations where vitamin D deficiency is prevalent; there is nothing to lose from their implementation, and potentially much to gain.’’
Potentieel zeer nuttig, en onschadelijk moest het toch niet helpen tegen Covid-19
Knappe vaccinatie strategie. Met wat geluk als dertiger voor 2022 een vaccin. als ze verwachten pas in mei de 65 plussers te starten ...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior