Fraude met creditcard
Re: Fraude met creditcard
Dat was standaard procedure, ja.
Card stop heeft me medegedeeld dat er automatisch door de bank een nieuwe kaart zal opgestuurd worden.
Ik heb me daar niet tegen verzet want tot nu toe is mijn bankrelatie met Citibank en Beobank perfect geweest. We zullen zien of dat zo blijft :-)
@Nefertari : thanks meiske.. komt wel goed ;-)
Navraag gedaan bij de bank : Bij TESLA is voor dik 1500 euro aangekocht online.
Verder heb ik een formulier moeten doorsturen naar Beobank...
Het lijkt een probleem van lange adem te zullen worden.
De transacties staan wel nog in approval en zijn nog niet goedgekeurd.. De bank raadt aan om even te wachten of de goedkeuring er wel zal komen.
Edit : verrichtingen verrekend voor rond de 1530 euro.
Verder heb ik een formulier moeten doorsturen naar Beobank...
Het lijkt een probleem van lange adem te zullen worden.
De transacties staan wel nog in approval en zijn nog niet goedgekeurd.. De bank raadt aan om even te wachten of de goedkeuring er wel zal komen.
Edit : verrichtingen verrekend voor rond de 1530 euro.
Brief van 22 december : we zijn een onderzoek gestart en we betalen onder voorbehoud al de betwiste bedragen terug op uw rekening , of zoiets...
Jaja.. het staat erop. Rond de 5 euro van één internetwinkel maar de 1500+ euro van die andere niet.
Bellen lukt niet want je raakt op de NL queue niet binnen.
Wachten zeker ?
Jaja.. het staat erop. Rond de 5 euro van één internetwinkel maar de 1500+ euro van die andere niet.
Bellen lukt niet want je raakt op de NL queue niet binnen.
Wachten zeker ?
Er zit nu toch al beweging in. Dat is beter dan niets.
Ja. Ik ben alleen nog niet zeker of we vooruit aan het gaan zijn
Een mens moet geduld hebben in het leven he.
Een mens moet geduld hebben in het leven he.
Alle bedragen zijn aangevuld en bijgeschreven met terugwerkende kracht, zij het onder voorbehoud.
Het onderzoek loopt nog.
Beobank lijkt mij zich tot nu toe, als alles zo blijft, aan zijn belofte gehouden te hebben.
Men zei van dag 1 dat dit geen probleem zou zijn... Dat het dossier duidelijk genoeg was.
Ik blijf (onder voorbehoud) een tevreden klant.
Het onderzoek loopt nog.
Beobank lijkt mij zich tot nu toe, als alles zo blijft, aan zijn belofte gehouden te hebben.
Men zei van dag 1 dat dit geen probleem zou zijn... Dat het dossier duidelijk genoeg was.
Ik blijf (onder voorbehoud) een tevreden klant.
Allee dan toch een (voorlopig) goede afloop voor jou.
Volgens mij hoef je verder niet meer ongerust te zijn.
Hopelijk wordt de fraudeur geïdentificeerd en krijgt hij een serieuze straf
Thanks.
En anders verliest Tesla in FR hier geld aan omdat ze verzaakt hebben om voor hun verkopen op de webshop een systeem te gebruiken met een tweede verificatie.
Ik vraag me af wat ik hierna ga doen...
Mijn zin in kredietkaarten en de miserie ermee, zelfs al is dit goed afgelopen, is een pak kleiner geworden.
Ofwel verminder ik mijn krediet tot het absolute minimum bij Beobank op mijn creditkaart. Ofwel gebruik ik alleen nog een prepaidkaart.
Ik ga alleszins ook mijn kaart minder gebruiken op allerhande webshops want ik denk persoonlijk dat een van die winkels mijn kaartgegevens heeft 'verloren'.
En anders verliest Tesla in FR hier geld aan omdat ze verzaakt hebben om voor hun verkopen op de webshop een systeem te gebruiken met een tweede verificatie.
Ik vraag me af wat ik hierna ga doen...
Mijn zin in kredietkaarten en de miserie ermee, zelfs al is dit goed afgelopen, is een pak kleiner geworden.
Ofwel verminder ik mijn krediet tot het absolute minimum bij Beobank op mijn creditkaart. Ofwel gebruik ik alleen nog een prepaidkaart.
Ik ga alleszins ook mijn kaart minder gebruiken op allerhande webshops want ik denk persoonlijk dat een van die winkels mijn kaartgegevens heeft 'verloren'.
Info Beobank :
"""Belangrijke wijziging betreffende online betalingen
Vanaf 19 april 2021 zullen Belgische bankinstellingen geen online betalingen van meer dan 100 euro (via debetkaart of kredietkaart) meer aanvaarden die worden gedaan op Europese websites die niet voldoen aan de sterke-authenticatievereiste. Vanaf 18 mei zullen online kaartbetalingen zonder sterke authenticatie niet meer kunnen worden bevestigd, ongeacht het bedrag.
Deze verplichting vloeit voort uit de Europese richtlijn inzake betalingsdiensten PSD2 en is van toepassing voor alle Europese banken.
Banken kunnen niet langer onlinebetalingen aanvaarden die worden verricht op Europese websites die niet voldoen aan de vereisten van de nieuwe richtlijn, d.w.z. sterke klantenauthenticatie.
Dit geldt voor alle onlinehandelaren die gebruik moeten maken van sterke authenticatie bij het bevestigen van een aankoop op hun website met een Europese betaalkaart.
Als de handelaar geen sterke authenticatie vraagt (bv. 3DS Verified by Visa, Mastercard Secure code, Bancontact) en zijn betalingssysteem niet aanpast, zullen de banken niet langer onlinebetalingen via kaart op zijn website kunnen aanvaarden."""
"""Belangrijke wijziging betreffende online betalingen
Vanaf 19 april 2021 zullen Belgische bankinstellingen geen online betalingen van meer dan 100 euro (via debetkaart of kredietkaart) meer aanvaarden die worden gedaan op Europese websites die niet voldoen aan de sterke-authenticatievereiste. Vanaf 18 mei zullen online kaartbetalingen zonder sterke authenticatie niet meer kunnen worden bevestigd, ongeacht het bedrag.
Deze verplichting vloeit voort uit de Europese richtlijn inzake betalingsdiensten PSD2 en is van toepassing voor alle Europese banken.
Banken kunnen niet langer onlinebetalingen aanvaarden die worden verricht op Europese websites die niet voldoen aan de vereisten van de nieuwe richtlijn, d.w.z. sterke klantenauthenticatie.
Dit geldt voor alle onlinehandelaren die gebruik moeten maken van sterke authenticatie bij het bevestigen van een aankoop op hun website met een Europese betaalkaart.
Als de handelaar geen sterke authenticatie vraagt (bv. 3DS Verified by Visa, Mastercard Secure code, Bancontact) en zijn betalingssysteem niet aanpast, zullen de banken niet langer onlinebetalingen via kaart op zijn website kunnen aanvaarden."""
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb een kredietkaart bij Argenta en daar kan je online betalen uitschakelen in de app! Het werkt perfect want ik heb eens binnen de paar seconden geprobeerd iets online te kopen en dat werd direct geweigerd!!!!
Interessant.
En kun je dat dan ook weer inschakelen ?
En kun je dat dan ook weer inschakelen ?
-
- VIP member
- Contacteer:
Ja ook binnen de paar seconden!
-
- Newbie
- Contacteer:
Wel oppassen als men maandelijkse automatische betalingen doet bvb Netflix abonnement of een krantenabonnement dan dient online betalingen voor kredietkaarten ingeschakeld te blijven anders gaan die betalingen niet door wat dus gevolgen kan hebben voor abonnementen.
Die uitschakeling en nog wat meer kan bv ook bij revolut.
Makkelijk, op je smartphone, in de app.
Makkelijk, op je smartphone, in de app.