Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Kosten betaalrekening Argenta
Waarom ga je nu appels met peren vergelijken?
Kostenstructuur voor kredietkaarten is anders dan voor bancontact.
Kostenstructuur voor kredietkaarten is anders dan voor bancontact.
De bron die jij aanhaalde handelt enkel over de situatie in de V.S., waar de interchange fee (bedrag dat de merchant acquirer aan de kaartuitgever betaalt) gemiddeld ongeveer 2% is. In de E.U. is de maximaal toegestane interchange fee 0,2% voor debit cards en 0,3% voor credit cards. Daar kan Beobank (kaartuitgever) z'n 1% cashback niet mee betalen. Kredietkaartologie is een Amerikaans fenomen, je let best op met wat je daar als niet-Amerikaan over leest op internet. Het merk van het kaartnetwerk is maar een heel klein deel van het verhaal, de rest verschilt enorm van rechtsgebied tot rechtsgebied.
Laatst gewijzigd door Kumquat op 24 december 2020, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat de meeste uitgevende instellingen geld verdienen aan elke kaarttransactie geld verdienen is waar, maar daar staat ook tegenover dat ze forfaitaire kosten hebben voor het uitgeven en actief houden van de kaarten zelf. Een kaart die niet of amper gebruikt wordt, daar verliezen ze geld aan.
Dat moet zeker zijn dat ze daar kosten aan hebben. Al is het niet mijn persoonlijke ervaring dat de front-office mensen daarmee bezig zijn.
Ik voel mij niet comfortabel om rekeningen, kaarten en zeker kredietkaarten (=chargekaart) te laten bestaan als ik dat zelfs geen marginale bestaansreden voor kan verzinnen.
Ik heb spontaan mijn Argenta kredietkaart laten stopzetten toen ik uitzonderlijk eens persoonlijk in het kantoor was. Ik gebruikte die toch niet. Geen probleem natuurlijk maar de bediende reageerde zeer verbaast toen ik vertelde dat ik ze toch niet gebruikte en ik Argenta geen onnodige kosten wou laten maken.
Heb ook vanwege dezelfde reden mijn kredietkaart van Keytrade laten stoppen. De debitkaart van Argenta gebruik ik ook niet maar dat is mijn sleutel voor internetbankieren. KBC vereiste zelfs dat ik een rekening opende met debitkaart die ik niet wou, niet ging gebruiken en ook niet gebruik i.v.m. uittreding CERA. Ook Europabank was zeer snel om heruitgifte van de kredietkaart die ik wel gebruik te doen om een potentieel probleem op te lossen. Wel zeer klantvriendelijk.
Ik voel mij niet comfortabel om rekeningen, kaarten en zeker kredietkaarten (=chargekaart) te laten bestaan als ik dat zelfs geen marginale bestaansreden voor kan verzinnen.
Ik heb spontaan mijn Argenta kredietkaart laten stopzetten toen ik uitzonderlijk eens persoonlijk in het kantoor was. Ik gebruikte die toch niet. Geen probleem natuurlijk maar de bediende reageerde zeer verbaast toen ik vertelde dat ik ze toch niet gebruikte en ik Argenta geen onnodige kosten wou laten maken.
Heb ook vanwege dezelfde reden mijn kredietkaart van Keytrade laten stoppen. De debitkaart van Argenta gebruik ik ook niet maar dat is mijn sleutel voor internetbankieren. KBC vereiste zelfs dat ik een rekening opende met debitkaart die ik niet wou, niet ging gebruiken en ook niet gebruik i.v.m. uittreding CERA. Ook Europabank was zeer snel om heruitgifte van de kredietkaart die ik wel gebruik te doen om een potentieel probleem op te lossen. Wel zeer klantvriendelijk.
Bij wie zouden jullie een golden kredietkaart aanschaffen? Is keytrade een gebruiksvriendelijke bank?
Volgens mijn ervaring is Keytrade als internetbank gebruiksvriendelijk.
Echter over het aanschaffen van een 'golden' kredietkaart kun je niet zélf beslissen: je kan er wel een aanvragen, maar die kan ook geweigerd worden, want het is de bank die beslist of je aan de vereiste voorwaarden voldoet.
Alle in België actieve retailbanken zijn gebruiksvriendelijk. Claims dat deze of gene bank niet gebruiksvriendelijk is zijn meestal het gevolg van mensen die spijkers op laag water zoeken omdat ze per se een hele rankschikking willen van dienstenaanbieders die au fin fond allemaal functioneel hetzelfde product aanbieden aan bijna dezelfde prijs.
Waarom wil je een golden kredietkaart? Hoge uitgavelimiet? Neem een Beobank kaart en stort bij wat je wil uitgeven, of neem een prepaid of debit kaart bij Monese of een Belgische bank. Verzekeringen? Welke dan? Controleer of Beobank ze ook op hun gewone kaarten biedt en beslis op basis van wat je nodig hebt. Een "gold" kredietkaart heb je enkel nodig als je heel specifieke verzekeringen én een hoge uitgavelimiet in één kaart wil.
Laatst gewijzigd door Kumquat op 26 december 2020, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Er van uitgaand dat een Belg "een VISA of MasterCard" bedoelt waneer hij of zij het over een "kredietkaart" heeft: bij Belfius kan je de Gold MasterCard als prepaid kaart krijgen, dan wordt je gegarandeerd goedgekeurd.
https://www.belfius.be/retail/nl/produc ... index.aspx
Gezien de kaarten bij Keytrade gratis zijn en hun voorwaarden niet echt ergens duidelijk vermeld staan zou ik niet gewoon even een rekening bij Keytrade openen met de hoop meteen die kaart aan te vragen.
Iets doet mij vermoeden dat klanttrouwheid een van de parameters zijn van beoordeling. Er bestaat hier wel ergens een topic over waar mensen hun ervaring erover delen. Komt neer op ofwel een zeer goed loon hebben ofwel al enige tijd klant zijn en wat producten bij hen hebben.
Ik heb de mijne vooral vanwege het het laatste puntje. Op zich goed tevreden over de kaart zelf (al heb ik nog geen gebruik gemaakt van de gekoppelde verzekeringen), maar zoals altijd: lees de kleine lettertjes van de verzekeringen om zeker te zijn wat er wel en niet onder valt.
-
- Jr. Member
Ik heb een slapende zichtrekening bij Argenta. Al zeker 5 jaar niet meer gebruikt, maar ook nooit opgezegd. Ze sturen nu een brief dat die rekening omgevormd wordt, en vanaf maart 2021 kost dat 3,... euro/maand. Er staat niets op de rekening.
Wat is het beste : negeren of naar het kantoor gaan en die rekening opzeggen?
Wat is het beste : negeren of naar het kantoor gaan en die rekening opzeggen?
Je kan de rekening opzeggen maar je kan hen ook vertellen dat je de gratis zichtrekening wenst.
Als ik me niet vergis is er jaarlijks wel een zeer kleine kost voor het zegelrecht.
Als je nog een week wacht (na 1 januari) komt hier zeker nog aan bod hoeveel die kost bedraagt.
Als ik me niet vergis is er jaarlijks wel een zeer kleine kost voor het zegelrecht.
Als je nog een week wacht (na 1 januari) komt hier zeker nog aan bod hoeveel die kost bedraagt.
-
- Jr. Member
Waarom vormen ze mijn rekening niet zelf om tot een gratis rekening? Ik gebruik die rekening al jàren niet meer, en heb voor de rest niéts meer te maken met argenta. Is dat een truc om wat geld op te halen?
Wij hebben zelf ook niets te maken met Argenta.OdetteMaes schreef: ↑26 december 2020, 18:11 Waarom vormen ze mijn rekening niet zelf om tot een gratis rekening? Ik gebruik die rekening al jàren niet meer, en heb voor de rest niéts meer te maken met argenta. Is dat een truc om wat geld op te halen?
Ik heb er zelfs helemaal niets voor, eerder tegen. Dus : we weten het ook niet. Vraag het eens aan Argenta ?
Een gokje ? Omdat, als ze iedereen standaard op een rekening overschakelen die 3 euro per maand kost, er heel veel mensen gaan zijn die de moeite niet doen om dat te veranderen.
Argenta wil niet per se geld ophalen, maar ze willen naar een model overgaan waar een zichtrekening betalend en winstgevend is.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 26 december 2020, 18:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Waarom zouden zij een niet aktieve rekening willen houden?OdetteMaes schreef: ↑26 december 2020, 18:11 Waarom vormen ze mijn rekening niet zelf om tot een gratis rekening? Ik gebruik die rekening al jàren niet meer, en heb voor de rest niéts meer te maken met argenta. Is dat een truc om wat geld op te halen?
Nu hebben ze ofwel een kleine vergoeding voor de kost van die rekening(*) ofwel hebben ze contact met jou.
(*) en als je negatief gaat kunnen ze de rekening waarschijnlijk snel opdoeken
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dan lijkt het mij duidelijk wat je best kan doen ... ;-)OdetteMaes schreef: ↑26 december 2020, 18:11 Ik gebruik die rekening al jàren niet meer, en heb voor de rest niéts meer te maken met argenta.