Beginnen met beleggen
TIP
Re: Beginnen met beleggen
Dat is juist het probleem , je wil winst najagen dat kan enkele keren goed lukken in een normale markt maar aan het einde van de rit zul je ondermaats presteren . Ik koop alleen maar ondergewaardeerde aandelen op zoals ik hier in het verleden al heb genoemd en bij slechte markcondities zoals in maart . ik hou deze posities niet aan ben nu mijn winsten aan het vastleggen hierop en gevestigde waarden terug aan het opkopen die achtergebleven zijn . Deze hou ik verder aan en heb ik normaal binnen 50 jaar nog . Tenzij als een aandeel te veel overgewaardeerd word wissel ik . Zoals het geval was met target . Iemand ziet 50% winst en valt bijna achterover maar normaal over tientallen jaren kijk je naar honderden procenten winst . Waarom moet je een aandeel verkopen als je bijvoorbeeld 100% winst hebt terwijl het potentieel onbeperkt is ?
Ik kocht bijvoorbeeld Abbvie op in 2015 aan een koers van 48$ tussentijd is de koers verdubbeld en heb ik een dividendsrendement op mijn aankoop van bijna 12% en staat nog altijd zeer koopwaardig .
Heb Op 24-12 hiervan nog een stuk verkocht laat ons eens rekenen aankoopkoers op 13-3 was 92,25 hiervan de verkoopkoers was 132,5 dat is 44% op 9 december heb ik hierop ook nog een stockrente ontvangen die zelfs iets hoger was dan normaal 4,65% netto dat maakt een totaal van 48,65% op een obligatie !B7H4long schreef: ↑26 december 2020, 19:23Ja laat ons die Rabo certificaten nemen.lop schreef: ↑26 december 2020, 19:06
Welke transactie bedoel je toen ik zei NRZ te kopen toen hij noteerde aan 3.5$ ? Toen ik zij UNM te kopen toen hij aan 14$ noteerde ? Toen ik zei FRT op te kopen toen het onder de 70$ noteerde ? Toen ik zij bank ozk op te kopen aan 16,5$ misschien?
Of toen ik zei NNN op te kopen aan 32.5$ ? Of toen ik zei dat de rabo certificaten een koopje waren aan 95 €
Denk als iemand mij gevolgd is in al deze aandelen een zeer gelukkig man is . De gemiddelde winst is bijna 50% maar blijkbaar doe jij toch nog beter , een geluk voor u
Je schijnt nog altijd te denken dat dit een schitterende belegging was.
Maar met die belegging heb je beduidend minder gedaan dan de markt.
Als je gewoon "de markt" had gekocht ipv met hoog risico op een aandeel te gokken had je 10000 (tienduizend) Euro hoger rendement gehad.
Nee, gegeven dat je geen rieking schijnt te houden met het risico van individuele aandelen en zelfs achteraf niet een goede belegging kan herkennen geeft mij mij helemaal geen vertrouwen in de tips die jij geeft.
ref: de-beurs-vandaag-t12706-15765.html?hili ... en#p470807
Als je kijkt naar IWDA haal je maar een rendement van 33,7 % !!!
Op mijn oorspronkelijke inleg betekend dit dus dat ik ruim 33000€ meer heb ontvangen dan als ik had belegd in IWDA !
Blijkbaar scheelt er iets aan uw wiskundige knobbel maar die certificaten hebben IWDA met 15% netto rendement verslagen in de zelfde tijd .
Als er tegenopziet om 1 code in te vullen op je belastingsbrief moet je in Belgie blijven , keuze genoeg maar zijn mij allemaal te duur . Binck bank , medirect , argenta , deutsch bank .EarthNvstr1 schreef: ↑26 december 2020, 19:36Ja natuurlijk, maar welke broker(s) zijn daarvoor als Belg het meest geschikt ?
Lynx werd bv. al vernoemd, maar dat is dus niet "gewoon aankopen en klaar".
Ik gebruik de giro omdat ik meestal beleg in amerikaanse aandelen en de giro is veruit de goedkoopste hiervoor .
Op uw belastingsbrief is het 1 cijfer dat je moet overtypen dat je terugvind in uw jaaropgaves .
Uw moet eenmalig de aangifte doen aan de NNB ( kan online ) en uw moet 1 keer het formulier invullen W8-BEN om de bronbelastingen te verminderen naar 15% . Alles samen is dit hooguit 15 min werk dus daarom moet je het niet laten .
Beurs taks word tenzij je het zelf anders wenst afgehouden van De giro zelf .
Jij zal nu nog ontkennen dat amerikaanse aandelen veel betrouwbaarder zijn Qua dividend dan Europese ?B7H4long schreef: ↑26 december 2020, 18:07Divi schreef: ↑26 december 2020, 17:57 Amerikaanse en Canadese aandelen zijn veel betrouwbaardere dividendbetalers dan europese. Heb je hier een referentie van?
Dit komt omdat bedrijven aldaar dit aanzien als hun maatschappelijke plicht en dus tweemaal nadenken voor een dividendcut of verlaging door te voeren. Vele amerikanen gebruiken dividenden voor hun pensioen of als aanvulling op hun wettelijk pensioen(tje).
Ik geef er een"belgische" toets aan. Wij hebben hier het voordeel van onbelaste meerwaarden. Ik gebruik het dividend om ondergewaardeerde solide bedrijven op te sporen en aan te kopen. Waarom denk je dat "dividend" een goede manier is om "ondergewardeerde solide bedrijven" op te sporen? Wachten op meerwaarde en ondertussen dividend betaald te krijgen. Waarom is de uitbetalting van het dividend belangrijk voor jou? Eens je het minimum van 800 Euro bereikt hebt betaal je 30% RV, en je hebt steeds de kost van het herbeleggen van de dividenden indien je nog in de accumulatie fase zit. Bij voldoende meerwaarde verkopen.
Hoeveel Europese aandelen ken je die al 50 jaar hun dividend elk jaar verhogen ? Denk dat je rap zal uitgeteld zijn
Het dividendsrendement wordt ZEER vaak gebruikt bij sterke bedrijven om de huidige waardering te bepalen .
Klein voorbeeldje 3 m 10 jaar gemiddelde 2,6% huidige is 3,3% is een eerste indicator dat het aandeel kan ondergewaardeerd zijn . In Europese aandelen word dit niet gebruikt omdat het een gewoonte is om ongeveer de helft van de winst uit te keren .
Met het dividend kun je herbeleggen in op dat moment ondergewaardeerde bedrijven .
Met een EFT koop je ongeacht .
Het is niet mijn post waar je op reageerde waar dit toont aan hoe weinig je van beleggen kent !
Overzicht dubbel belastingverdragen en brokers in België door Test Aankoop Invest: https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... dividendenlop schreef: ↑26 december 2020, 23:23Als er tegenopziet om 1 code in te vullen op je belastingsbrief moet je in Belgie blijven , keuze genoeg maar zijn mij allemaal te duur . Binck bank , medirect , argenta , deutsch bank .EarthNvstr1 schreef: ↑26 december 2020, 19:36
Ja natuurlijk, maar welke broker(s) zijn daarvoor als Belg het meest geschikt ?
Lynx werd bv. al vernoemd, maar dat is dus niet "gewoon aankopen en klaar".
Ik gebruik de giro omdat ik meestal beleg in amerikaanse aandelen en de giro is veruit de goedkoopste hiervoor .
Op uw belastingsbrief is het 1 cijfer dat je moet overtypen dat je terugvind in uw jaaropgaves .
Uw moet eenmalig de aangifte doen aan de NNB ( kan online ) en uw moet 1 keer het formulier invullen W8-BEN om de bronbelastingen te verminderen naar 15% . Alles samen is dit hooguit 15 min werk dus daarom moet je het niet laten .
Beurs taks word tenzij je het zelf anders wenst afgehouden van De giro zelf .
Dank je lop om ter hulp te snellen.Trouwens uw lijst met aandelen zijn voor mij heel vertrouwde namen.Bevat veel dividendkoningen en dividendaristocraten.Ik kan hier pagina's vol schrijven over dividendbeleggen.Dat ga ik niet doen,heeft niemand wat aan! Toch even voor B7H4 eventjes dit.
Beleggen op basis van een dividendstategie is altijd al een winstgevende bezigheid gebleken.Zelfs de simpelste verslaan in de meeste jaren hun "referentie".
Neem nu de "dogs of the dow " strategie,vele jaren beter dan de dow zelf
De canadese tegenhanger" beat the TSX",vele jaren beter dan de TSX.
Hier onze eigen zeezout met zijn zeezoutjes, vele jaren beter dan de BEL20.
Dividenden liegen niet.Het gaat om "echt"geld.Die door bedrijven verdiend moet worden om aan mij te geven.Daardoor kan ik veel beter een bestuur van een bedrijf beoordelen.Een dividendverlaging is een bewijs dat een bedrijf koorts maakt.Dividendverhogingen bewijs van blakende gezondheid.
Beleggen op basis van een dividendstategie is altijd al een winstgevende bezigheid gebleken.Zelfs de simpelste verslaan in de meeste jaren hun "referentie".
Dividenden liegen niet.Het gaat om "echt"geld.Die door bedrijven verdiend moet worden om aan mij te geven.Daardoor kan ik veel beter een bestuur van een bedrijf beoordelen.Een dividendverlaging is een bewijs dat een bedrijf koorts maakt.Dividendverhogingen bewijs van blakende gezondheid.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hm... bij wat er op zo'n artikel (van testaankoop of anderen) staat, stel ik mij meestal toch ook vragen over de correctheid en/of volledigheid.
Bv.:
"Deutsche Bank: de verlaagde bronheffing voor de VS wordt gratis en automatisch toegepast."
Nochthans lees ik in het tarieven overzicht van DB iets anders:
https://public.deutschebank.be/f2w/medi ... pdf?r=4869
Buitenlandse effecten: 2,30% (incl. BTW) met een minimum van 2,42 euro (incl. BTW) en een maximum van 60,50 euro (incl. BTW
Bv.:
"Deutsche Bank: de verlaagde bronheffing voor de VS wordt gratis en automatisch toegepast."
Nochthans lees ik in het tarieven overzicht van DB iets anders:
https://public.deutschebank.be/f2w/medi ... pdf?r=4869
Buitenlandse effecten: 2,30% (incl. BTW) met een minimum van 2,42 euro (incl. BTW) en een maximum van 60,50 euro (incl. BTW
Er is een verschil tussen het toepassen van een verdrag (gratis) en het incasseren van dividenden (niet gratis). Beide zijn twee verschillende dingen uiteraard.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ha ja, inderdaad ;-)
Ha poldermol,Na anderhalve week is mijn formulier voor verlaagd dividendbelasting voor canadese aandelen in orde gebracht door mijn broker.Ik had je voor de tip nog niet bedankt.....Bij deze dus: een dikke merci !!
Het is niet voldoende om soms iets beter te doen om een succesvollere strategie te zijn.Divi schreef: ↑27 december 2020, 14:30 Beleggen op basis van een dividendstategie is altijd al een winstgevende bezigheid gebleken.Zelfs de simpelste verslaan in de meeste jaren hun "referentie".
Er is niets speciaal aan dividend aandelen; niet aan stijgende dividenden, niet aan hoge dividenden. Je vermindert enkel je diversificatie. Het "betalen van een dividend" is geen statische factor in de prestaties aandelen. De prestaties van dividendaandelen kunnen volledig verklaard worden door factoren zoals: waarde, profitability (aandelen van winstgevende bedrijven doen het beter) en de investment (aandelen van bedrijven met een hoge groei van de activa hebben benedengemiddelde rendementen). De recente podcast van Ben Felix is goed: https://rationalreminder.ca/podcast/129
Zelfs Zeezout schreef in zijn post deze week: "Ieder jaar worden de trackers en index beleggingen een groter deel van het geheel."
Hieronder de grafieken van de wereldwijde dividend fondsen die je kan vinden op justETF.
Op langer termijn deden de dividendfondsen het duidelijk minder goed dan de algemene markt; enkel een fonds houdt de trend.
Bij een crash zoals dit jaar gingen veel dividendfondsen ook dieper dan de algemene markt; een paar konden beter doen.
Er is niets speciaal aan dividendfondsen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Die zelfde zeezout schreef ook,in dezelfde post:
"Het resultaat (2020) -1,57% voor de zeezoutjes versus -8,34% voor de BEL20.
Sinds de start hier is het nu +141% (zeezoutjes) versus +32% (BEL20)
Voorlopig heeft de BEL20 nog geen enkel jaar de zeezoutjes kunnen verslaan."
Einde citaat
Een mooier bewijs dat het mogelijk is om zijn eigen referentie te verslaan bestaat er toch niet !!!
Dit geldt ook voor de andere 2 .(Dogs en BTSX)
Dat dit nu toevallig dividendstategieen zijn,tot daar aan toe.Ik maak er zeker geen heilig graal van.
Einde citaat
Een mooier bewijs dat het mogelijk is om zijn eigen referentie te verslaan bestaat er toch niet !!!
Dit geldt ook voor de andere 2 .(Dogs en BTSX)
Dat dit nu toevallig dividendstategieen zijn,tot daar aan toe.Ik maak er zeker geen heilig graal van.
Dit is zoals "eenoog in het land der blinden".Divi schreef: ↑27 december 2020, 15:26 Die zelfde zeezout schreef ook,in dezelfde post:
Einde citaat
Er is toch niemand die enkel in de BEL20 belegt. Dat is ongeveer 0.3% van aandelenmarkt en onderpresteert al jaren.
En hoe kan je kosteffectief in deze strategieën beleggen, als Belg?
Als deze strategieën echt succesvol zijn verwacht ik dat er fondsen zijn die de strategie uitvoert.
Hier is de grafiek van SDOG tov zijn neutrale index; de eerste jaren gelijklopend, en dan minder.
Let ook vooral op aan de drawdown in het begin van het jaar.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
en nog 1 om het af te leren: HDOGX (door 2 economische cycli)