Beginnen met beleggen
TIP
Re: Beginnen met beleggen
Divi, jij maakt van dividendbeleggen geen heilige graal, maar voor anderen is de bogglehead strategie dat wel zo te lezen.
Wel er zijn geen bewijzen dat dividend investing "altijd al een winstgevende bezigheid gebleken.Zelfs de simpelste verslaan in de meeste jaren hun "referentie"."
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Welke aandelen juist ?Bae1 schreef: ↑24 december 2020, 11:56 Hallo allemaal,
Omdat spaarboekjes nagenoeg niets meer opbrengen, heb ik mijn gedachten gezet op de beurs.
Ik heb al een tiental Belgische aandelen in gedachten en enkele Europese met vooral het oog op hoog dividend en vooral lage volatiliteit.
Alleen maak ik mij een beetje zorgen over de spreiding van mijn portefeuille. Zeker aangezien ik van plan ben om ineens te starten met een bedrag ipv maandelijkse storttingen.
Is 2021 überhaupt wel een goed moment om hiermee te beginnen of wacht ik beter nog wat af?
Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!
Wat is "een bedrag" juist ?
10 componenten is volgens mij te weinig spreiding, maar je moet natuurlijk ergens beginnen.
Als je voorlopig 1/4 van je totaal te investeren kapitaal in deze portefeuille gaat spreiden over 10 componenten om te beginnen, lijkt me dat niet verkeerd.
B
Nog steeds wil jij niet toegeven daarvoor hier de harde cijfers
https://valuejagers.com/blog/dividendaandelen-beurs/
https://valuejagers.com/wp-content/uplo ... 68x611.png
Maar jij zal wel weer een uitleg hebben . zoals een echte trol het befaamd
https://valuejagers.com/wp-content/uplo ... 68x361.png