Goedkoopste Online Broker: Flatex, Mexem, DeGiro of Bolero?
TIP
Goedkoopste Online Broker: Flatex, Mexem, DeGiro of Bolero?
ik wil penny-stock opkopen met winst-potentieel om kapitaal op te bouwen (paar honderd euro, maximum €1000):
Welke Online Broker geeft de laagste totaalkost om sporadisch aandelen te kopen met relatief kleine bedragen (paar honderd euro, maximum €1000)?
Als ik bijvoorbeeld bij de NYSE (New York Stock Exchange) met een budget van €1000 een aandeel aan $4.17 wil aankopen, welke online broker gaat hiervoor de laagste kost zijn?
Ik woon in België en ben een beginner-investeerder.
Flatex lijkt de goedkoopste te zijn, maar ik weet niet of die trade-gate een groot nadeel is en ook dat het niet in België is?
Mexem is duurder dan flatex op het eerste zicht, hun customer service reageert wel snel (via Facebook en email).
Degiro heeft 2 soorten accounts (custody en basic), via basic worden uw aandelen ook uitgeleend en weet niet of dit ok is.
Ik wil aandelen kopen aan een lage koers met hoog winst potentieel om kapitaal op te bouwen, er zal toch een online broker zijn die hiervoor interessanter is dan anderen?
Flatex de winnaar of toch niet door verborgen kosten ofzo waarvan ik niet op de hoogte ben of bestaat er een andere online broker die in mijn geval beter zou zijn om goedkope aandelen aan te kopen bij NYSE of in Japan bijvoorbeeld? Het doel is dan om die enkele maanden te laten staan, max 1j; totdat er een grote winst mee gemaakt word.
Flatex heeft ook een grote 'spread' blijkbaar, wat ik niet volledig begrijp; als je een limiet zet bij de aankoop-prijs dan zou dit toch geen probleem moeten vormen waardoor FLATEX sowieso de beste online broker is in mijn geval?
Of zie ik iets over het hoofd? Velen raden ook Bolero aan in België, maar deze is duidelijk duurder.
Welke Online Broker geeft de laagste totaalkost om sporadisch aandelen te kopen met relatief kleine bedragen (paar honderd euro, maximum €1000)?
Als ik bijvoorbeeld bij de NYSE (New York Stock Exchange) met een budget van €1000 een aandeel aan $4.17 wil aankopen, welke online broker gaat hiervoor de laagste kost zijn?
Ik woon in België en ben een beginner-investeerder.
Flatex lijkt de goedkoopste te zijn, maar ik weet niet of die trade-gate een groot nadeel is en ook dat het niet in België is?
Mexem is duurder dan flatex op het eerste zicht, hun customer service reageert wel snel (via Facebook en email).
Degiro heeft 2 soorten accounts (custody en basic), via basic worden uw aandelen ook uitgeleend en weet niet of dit ok is.
Ik wil aandelen kopen aan een lage koers met hoog winst potentieel om kapitaal op te bouwen, er zal toch een online broker zijn die hiervoor interessanter is dan anderen?
Flatex de winnaar of toch niet door verborgen kosten ofzo waarvan ik niet op de hoogte ben of bestaat er een andere online broker die in mijn geval beter zou zijn om goedkope aandelen aan te kopen bij NYSE of in Japan bijvoorbeeld? Het doel is dan om die enkele maanden te laten staan, max 1j; totdat er een grote winst mee gemaakt word.
Flatex heeft ook een grote 'spread' blijkbaar, wat ik niet volledig begrijp; als je een limiet zet bij de aankoop-prijs dan zou dit toch geen probleem moeten vormen waardoor FLATEX sowieso de beste online broker is in mijn geval?
Of zie ik iets over het hoofd? Velen raden ook Bolero aan in België, maar deze is duidelijk duurder.
Re: Goedkoopste Online Broker: Flatex, Mexem, DeGiro of Bolero?
Ik denk dat bij Flatex alles in € gehandeld wordt dus inklusief VS aandelen. Ook niet alles beschikbaar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waarom is het negatief dat alles in € word gehandeld bij FLATEX, incl. VS aandelen?
Welke online broker zou jij dan aanraden voor relatief kleine bedragen waar de kost het laagst blijft?
Alvast bedankt
Welke online broker zou jij dan aanraden voor relatief kleine bedragen waar de kost het laagst blijft?
Alvast bedankt
Zijn hier nu eigenlijk forumleden die met Mexem werken ? En daar tevreden of minder tevreden over zijn ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vermoed van niet of die durven het niet zeggen ... ;-)
Ik vind het ook vreemd dat Bolero mee in het lijstje zit in het onderwerp.
Ik vind het ook vreemd dat Bolero mee in het lijstje zit in het onderwerp.
-
- Full Member
- Contacteer:
Kun je met die brokers op de OTC-markt werken of is dat je bedoeling niet? Vroeger werkte ik steeds met die kleine bedragen. Soms maar 300 of 400 euro op de US-markten en ik heb de kosten niet vergeleken. Ik blijf een lynx-getrouwe fan.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
-
- Jr. Member
Er bestaat zo'n website waar je brokers kan vergelijken. Ben even de naam kwijt. Maar daar kan je online simulaties doen. Want de kosten van brokers kan je zomaar niet één op één vergelijken. De éne is duur voor kleine aankopen, de andere voor grote aankopen. Alles hangt er van af wàt je wil kopen, op welke beurs, in welke munt, voor welk bedrag.
Dus, ts, je zal even je huiswerk zélf moeten maken.
Dus, ts, je zal even je huiswerk zélf moeten maken.
Heeft iemand al ervaring met eToro?
Wel gevestigd in Cyprus, maar effecten komen niet in aanmerking voor haircuts op bankrekeningen, toch?
Wel gevestigd in Cyprus, maar effecten komen niet in aanmerking voor haircuts op bankrekeningen, toch?
etorro heeft 1 groot nadeel je moet zelf je beurstaks regelen wat een heel gedoe is als je veel handeld wat je bedoeling is . Flatex heeft zijn tarieven veranderd en belange niet meer goedkoop . Als je in US aandelen handelt zal de giro goedkoopst zijn wat eigenlijk ook onder flatex valt . Want flatex heeft de giro overgenomen .
Mexem is ook goed maar duurder dan de giro vooral voor US aandelen.
Mexem is ook goed maar duurder dan de giro vooral voor US aandelen.
Altijd iets met de giro:
https://www.reddit.com/r/DutchFIRE/comm ... en_degiro/
http://www.amsterdamtrader.com/2015/10/ ... ients.html
https://www.iex.nl/Column/164446/Ophef-over-DeGiro.aspx
Ik zou er nooit iets openen.
Ben bij Bolero geweest, beperkt en niet goedkoop, wel degelijk.Saxo (zeer slechte ervaringen, geld terugschrijven was een heel gedoe).
Nu Lynx (Tarieven in België hoger dan in Nederland) en daar tevreden over. Weet natuurlijk niet hoe het na de migratie naar Ierland Limited gaat zijn.
Ook bij Binck, ook tevreden maar daar gaat ook één en ander bewegen na de corona door het samengaan met Saxo.
https://www.reddit.com/r/DutchFIRE/comm ... en_degiro/
http://www.amsterdamtrader.com/2015/10/ ... ients.html
https://www.iex.nl/Column/164446/Ophef-over-DeGiro.aspx
Ik zou er nooit iets openen.
Ben bij Bolero geweest, beperkt en niet goedkoop, wel degelijk.Saxo (zeer slechte ervaringen, geld terugschrijven was een heel gedoe).
Nu Lynx (Tarieven in België hoger dan in Nederland) en daar tevreden over. Weet natuurlijk niet hoe het na de migratie naar Ierland Limited gaat zijn.
Ook bij Binck, ook tevreden maar daar gaat ook één en ander bewegen na de corona door het samengaan met Saxo.
Als beginnend belegger aarzel ik tussen die 3 (om verscheidene redenen), maar ik neig toch richting Lynx vanwege kosteloos transfer naar andere instelling.BEspaar schreef: ↑27 december 2020, 19:47 ...
DeGiro vermeldt een kost van minstens €100 per lijn.
Ok je kan mogelijks van een actie terugbetaling door nieuwe instelling profiteren.
De kostenstructuur van Lynx lijkt me correct en aavaardbaar.
Maar TS spreekt over transactiebedragen van honderden euros, dan kost het je toch wel wat.
Heeft iemand hier trouwens een idee of Trade Republic niet in BE actief wil worden?
Waarom is die transfer zo belangrijk? Je kan toch desnoods al je lijnen verkopen en bij een nieuwe broker aankopen?
Lijkt me alleszins veel kosteneffectiever dan €100 per lijn te gaan betalen.
Lijkt me alleszins veel kosteneffectiever dan €100 per lijn te gaan betalen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Iemand een idee of er met brokers te onderhandelen valt over kosten? Bv inningskosten op dividenden bij Bolero.
Heb je een portefeuille van pakweg 100 miljoen en doe je 5000 transacties in 1 maand dan zal er wel iets af kunnen .
Denk een mooie kalender op het einde van het jaar

kosteneffectiever

Is goedkoper voor kleine posities dat je ze verkoopt maar als je een beetje aandelen hebt is het veel goedkoper om over te laten zetten .