Voorafbetaalde kredietkaarten
Voorafbetaalde kredietkaarten
Hallo,
Heeft er hier iemand ervaring/meer informatie over ?
Groeten,
Heeft er hier iemand ervaring/meer informatie over ?
Groeten,
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Voorafbetaalde kredietkaarten
www.montepaschi.be
Bij "Multi Card" vind je hier meer info over. Het lijkt mij alleszins een dure kaart. Je bent beter af met een gewone kredietkaart.
Bij "Multi Card" vind je hier meer info over. Het lijkt mij alleszins een dure kaart. Je bent beter af met een gewone kredietkaart.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ben uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken.
Amai, zo'n hoge kosten en je moet dan wel steeds voldoende geld op je rekening hebben staan wil je ze kunnen opladen.
Geef mij dan maar de combinatie van de Argenta Maestro kaart met gratis geldopnames over de gehele wereld en de Argenta VISA kaart voor betalingen en geldafhalingen in noodgevallen.
Amai, zo'n hoge kosten en je moet dan wel steeds voldoende geld op je rekening hebben staan wil je ze kunnen opladen.
Geef mij dan maar de combinatie van de Argenta Maestro kaart met gratis geldopnames over de gehele wereld en de Argenta VISA kaart voor betalingen en geldafhalingen in noodgevallen.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Het zou mij verbazen als hier in ons klein België voor zo'n kaart een markt is. Misschien op de lange baan, indien hier een pak minder kosten aan verbonden zijn.
Mijns inziens is het enkel positief voor mensen die minder kredietwaardig zijn maar toch de veelzijdigheid wensen van een kredietkaart.
Mijns inziens is het enkel positief voor mensen die minder kredietwaardig zijn maar toch de veelzijdigheid wensen van een kredietkaart.
Het voordeel is natuurlijk dat, wanneer je kaart gestolen wordt, men slechts maximaal met het bedrag dat er opstaat kan gaan lopen. Je bepaalt zelf hoeveel geld je erop zet.
Met een gewone kredietkaart kan er veel meer geld gestolen worden.
Maar volgens mij is het alleen nuttig voor als je op reis wil gaan, waar je in winkels niet met de gewone maestro-kaart kan betalen maar wel met mastercard. Als je niet graag met cash geld rondloopt is zo'n kaart handig.
Maar de kosten zijn voor mij veel te hoog ten opzichte van de voordelen.
Met een gewone kredietkaart kan er veel meer geld gestolen worden.
Maar volgens mij is het alleen nuttig voor als je op reis wil gaan, waar je in winkels niet met de gewone maestro-kaart kan betalen maar wel met mastercard. Als je niet graag met cash geld rondloopt is zo'n kaart handig.
Maar de kosten zijn voor mij veel te hoog ten opzichte van de voordelen.
Awel, de perfecte oplossing om aankopen te doen via het net zonder achteraf dubieuze facturen aangerekend te krijgen.
Natuurlijk niet goed voor het gewone gebruik.
Hoop dat de andere banken dit ook gaan ontwikkelen.
Natuurlijk niet goed voor het gewone gebruik.
Hoop dat de andere banken dit ook gaan ontwikkelen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
ahja voor kopen op het internet is het inderdaad ook handig, dan laad je je kaart op voor het bedrag dat ja nodig hebt, zodat ze er zeker niets meer kunnen afhalen.
Is die kaart ook beschikbaar voor niet-klanten van Monte ?
Nog andere voorafbetaalde kredietkaarten buiten die van Monte ?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Als je meer info wenst over die kaartjes van Monte, contacteer hen dan maar. Ik denk niet dat op dit forum veel mensen hiervan gebruik maken. Het systeem is dan ook vrij nieuw in België.
Anderzijds, gezien de kosten, opteer een "standaard" kredietkaart (eventueel gratis) bij de banken die je hier bovenaan kan selecteren.
Hou er ook rekening mee dat je geld bij een voorafbetaalde kredietkaart geen cent interest opbrengt. Het kan er maandenlang opstaan, niks opbrengen, terwijl er betere alternatieven zijn.
Tot slot, laat de kredietkaarten met flexibele terugbetalingen links liggen. Dit is de beste manier om jezelf te verzuipen in schulden. Een kredietkaart is een betaalmiddel, geen kredietlijn... (Of zo zou het toch moeten zijn).
Anderzijds, gezien de kosten, opteer een "standaard" kredietkaart (eventueel gratis) bij de banken die je hier bovenaan kan selecteren.
Hou er ook rekening mee dat je geld bij een voorafbetaalde kredietkaart geen cent interest opbrengt. Het kan er maandenlang opstaan, niks opbrengen, terwijl er betere alternatieven zijn.
Tot slot, laat de kredietkaarten met flexibele terugbetalingen links liggen. Dit is de beste manier om jezelf te verzuipen in schulden. Een kredietkaart is een betaalmiddel, geen kredietlijn... (Of zo zou het toch moeten zijn).
Of beter gezegd, dat zouden wij willenrelativity schreef: Tot slot, laat de kredietkaarten met flexibele terugbetalingen links liggen. Dit is de beste manier om jezelf te verzuipen in schulden. Een kredietkaart is een betaalmiddel, geen kredietlijn... (Of zo zou het toch moeten zijn).

Daar heb je ook de mogelijkheid om op veilig te spelen met Internetbetalingen via "Citi Internet Number", waarbij je een virtuele kaart aanmaakt met vaste specificaties (beperkt bedrag, aantal betalingen,...) om online te gebruiken zonder risico dat men je nummer onderschept en de kaart leeghaalt.
And for the record: Ik ben niet werkzaam in de financiele sector, en al helemaal niet bij Citi

- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Als men zowel in het buitenland als op het internet altijd even vlot met een debetkaart zou kunnen betalen, was er al veel minder vraag naar die kredietkaarten. Is trouwens de enige reden dat ik er zelf ook één heb. Menig bestelling op internet is meestal makkelijker en sneller dan via overschrijving en minder werk.
In het buitenland (vooral buiten Europa) kan een kredietkaart handig zijn.
Nu beginnen ze stilaan te zeveren met betalen via gsm. Alsof je met bancontact, proton en visa/mastercard en cash geld nog niet genoeg op zak hebt... Als ze dan uwe gsm ratten hebde nog meer aan uw hoofd. Trouwens, een gsm dient om te bellen, niet om facturen mee te betalen.
Maar ja, de aanbieders van elektronische betaalmiddelen willen natuurlijk van elke financiële transactie op de markt hun graantje meepikken...
In het buitenland (vooral buiten Europa) kan een kredietkaart handig zijn.
Nu beginnen ze stilaan te zeveren met betalen via gsm. Alsof je met bancontact, proton en visa/mastercard en cash geld nog niet genoeg op zak hebt... Als ze dan uwe gsm ratten hebde nog meer aan uw hoofd. Trouwens, een gsm dient om te bellen, niet om facturen mee te betalen.
Maar ja, de aanbieders van elektronische betaalmiddelen willen natuurlijk van elke financiële transactie op de markt hun graantje meepikken...