Cake - banking app
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Cake - banking app
Voor mij zijn Belfius en ING de besten van de klas omdat je je saldo kan zien zonder in te loggen.
Ik begrijp niet waarom dat er bij de anderen niet bij zit..
KBC kan er voor mij niet aan tippen. Keytrade en Argenta heb ik niet. Fortis loopt voor mijn part ook een kilometer achter.
Subjectief, inderdaad.. Des gouts et des couleurs..
Ik begrijp niet waarom dat er bij de anderen niet bij zit..
KBC kan er voor mij niet aan tippen. Keytrade en Argenta heb ik niet. Fortis loopt voor mijn part ook een kilometer achter.
Subjectief, inderdaad.. Des gouts et des couleurs..
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat je hier beschrijftis de screen scaping methode, pre-PSD2. Heeft niets met PSD2 te maken en zal je ook geen last meer van hebbenhaelewyn schreef: ↑18 oktober 2019, 15:20 Ik heb dat eens geprobeerd bij KBC... En toen moest je voor ieder actueel saldo, niet een saldo van 4 dagen geleden dat opgeslagen werd, een code berekenen met kaart en bakje van de bank in kwestie.
En dan maak ik me de bedenking : als het echt zo moet, dan liever 5 apps van 5 banken dan altijd dat geleuter met codes en codegenerators.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Veiligheid misschien? Eerlijk gezegd, ik zie hier het nut niet van, misschien omdat ik mijn saldo ook gewoon "ken" op enkele euro's na. Maar ik behrijp heel goed dat banken zo'n functionaliteit niet willen aanbieden. Stel iemand vind je smartphone en kan je saldo zien zonder in te loggen? Vind je dit een comfortabel gevoel? Ik niet ... Maar zoals je zegt, smaken verschillen. Voor mij is het tonen van een saldo zonder aan te melden geen functionaliteit, maar een privacy issue.
Eerste gedeelte : wist ik. We hebben het er ruimschoots nog over gehad op dit forum.Jiraisking schreef: ↑22 oktober 2019, 10:28 Wat je hier beschrijft is de screen scaping methode, pre-PSD2. Heeft niets met PSD2 te maken en zal je ook geen last meer van hebben
Maar zoals je zegt, smaken verschillen. Voor mij is het tonen van een saldo zonder aan te melden geen functionaliteit, maar een privacy issue.
Dat ik er geen last meer zal van hebben : wist ik niet. . Nog eens proberen dan maar (ooit).
Je toelating om dingen te zien in de app van een andere bank verloopt nogal snel. Je moet dan ongeveer elke 3 maanden opnieuw codes genereren / tekenen. Te veel poespas voor mij. Het sop is de kool niet waard.
Je bent niet verplicht bij Belfius en ING om die functionaliteit (saldo tonen) te aanvaarden.
Mij kan het geen barst schelen dat eender wie kan zien hoeveel ik op mijn rekening heb. Het zijn geen cijfers waar ik me moet voor schamen. Het staat nog altijd in het zwart en niet in het rood.

Wie het wil zien zal ook mijn vinger nodig hebben om het scherm van de gsm te ontgrendelen. Bij mijn tablet is het wel simpel .. gewoon vegen over het scherm.
Je kan die functie zelf weglaten.. maar dan is de grote plus er voor mij wel af.
Ik begrijp dus niet waarom ze het niet aanbieden, sommige banken. Ik wil zelf kunnen kiezen wat ik wel wil of niet.
Wat mij minder interesseert zijn die extra's die banken in apps stoppen (ook weer ieder zijn zin) :
RodeNeuzendag.. Tanken zonder kaart... Parkeren zonder kaart .. dienstencheques betalen..
Openbaar vervoer is voor sommigen misschien wel nuttig maar niet voor mij (ik heb een abonnement op De Lijn en kortingkaart op NMBS).
Zowel KBC als Belfius proberen allerhande mogelijkheden toe te voegen die soms vergezocht lijken.
Als ik koffie wil hebben koop ik wel een espressomachine. Die wil ik niet per se uit mijn banking app halen.
Nu we een jaar verder zijn: gebruikt iemand cake en wat zijn jullie ervaringen?
Ik gebruik het nu reeds een heel aantal maanden.
Het hangt er natuurlijk vanaf, wat je ervan verwacht. Het is nog geen vervanger voor de eigen bankapp. Je kan er nog geen verrichtingen mee doen.
Ook jammer dat het linken van spaar- en beleggingsrekening nog niet gaat. Dit is dan ook weer de schuld van de PSD2 wetgeving, die momenteel enkel de zichtrekeningen verplicht.
De app geeft zeker mooie overzichten, waaraan je je geld besteedt. Al bij al een leuk initiatief.
En het heeft me tot hiertoe al een goeie € 118 opgebracht. Je gaat er niet rijk van worden, maar het is een leuk extraatje.
Het hangt er natuurlijk vanaf, wat je ervan verwacht. Het is nog geen vervanger voor de eigen bankapp. Je kan er nog geen verrichtingen mee doen.
Ook jammer dat het linken van spaar- en beleggingsrekening nog niet gaat. Dit is dan ook weer de schuld van de PSD2 wetgeving, die momenteel enkel de zichtrekeningen verplicht.
De app geeft zeker mooie overzichten, waaraan je je geld besteedt. Al bij al een leuk initiatief.
En het heeft me tot hiertoe al een goeie € 118 opgebracht. Je gaat er niet rijk van worden, maar het is een leuk extraatje.
Same, ik gebruik het een viertal maand (sinds BNP paribas kan gelinkt worden)
aan 118€ kom ik wel niet, maar je zal vast de cash-backs meerekenen (die vind ik nogal exotisch...)
maar bon, 7€ is toch iets he, om niks te doen...
aan 118€ kom ik wel niet, maar je zal vast de cash-backs meerekenen (die vind ik nogal exotisch...)
maar bon, 7€ is toch iets he, om niks te doen...
Nee, de enige cashback was voor Eneco en die zit er zelfs nog niet bij.
Maar tot een tijdje geleden zat er in de algemene voorwaarden een easter egg, waarmee je €100 in 1 keer kon verdienen.
Dus de € 18 is van de gewone maandelijkse uitkeringen.
Maar tot een tijdje geleden zat er in de algemene voorwaarden een easter egg, waarmee je €100 in 1 keer kon verdienen.
Dus de € 18 is van de gewone maandelijkse uitkeringen.
Ik vind het vooral handig om in één oogopslag de stand van al je zichtrekeningen te zien of nakijken of ene bedrag al gestort is.
Voor het volgen van uitgaven maar beperkt bruikbaar omdat kredietkaartaankopen niet individueel zichtbaar zijn (enkel de maandelijkse afschrijving).
Ik beschouw het eerder als een leuke gimmick
Voor het volgen van uitgaven maar beperkt bruikbaar omdat kredietkaartaankopen niet individueel zichtbaar zijn (enkel de maandelijkse afschrijving).
Ik beschouw het eerder als een leuke gimmick
€18 op "een heel aantal maanden" ?
En hoeveel moeite moet je daar dan voor doen?
Ik vind MV al op de grens van het lastige.
Een app die mij het leven makkelijker maakt lijkt me top, ééntje die me nog langer aan mijn smartphone houdt en subtiel aanzet om meer uit te geven dan ik normaal zou doen, da's minder. Tijd kost ook geld.
@itssam
Hoeveel moeite? Eurm ... niets.
Als je het enkel voor de rewards zou doen, is het enige dat je moet doen, de app installeren en om de 3 maand terug activeren.
Je rekening koppelen, is altijd maar voor 3 maand. Dus dat moet je om de 3 maand even vernieuwen. Het kost 2 min van je tijd.
Ik heb nog geen € meer uitgegeven dan vroeger, noch aan iets anders dan ik normaal zou doen.
De app geeft je gewoon meer inzichten in je aankoopgedrag/patronen. Het is interessant om eens te kijken naar wat je uitgiften allemaal gaan. Hoeveel geld geef je maandelijks uit aan eten/drinken? Hoeveel gaat er naar zaken, gerelateerd aan je huis? Hoeveel gaat er naar supermarkt? etc
Uiteraard kan je het zelf ook in excel bijhouden, of via andere apps. Aan u de keuze.
Maakt het je leven eenvoudiger? Misschien. Het geeft je gewoon wat meer info.
Houdt de app je langer aan je smartphone? Dat is aan jou. Je kan maandelijks eens naar kijken. Je kan er ook dagelijks uren mee bezig zijn. Dat kies je zelf.
Hoeveel moeite? Eurm ... niets.
Als je het enkel voor de rewards zou doen, is het enige dat je moet doen, de app installeren en om de 3 maand terug activeren.
Je rekening koppelen, is altijd maar voor 3 maand. Dus dat moet je om de 3 maand even vernieuwen. Het kost 2 min van je tijd.
Ik heb nog geen € meer uitgegeven dan vroeger, noch aan iets anders dan ik normaal zou doen.
De app geeft je gewoon meer inzichten in je aankoopgedrag/patronen. Het is interessant om eens te kijken naar wat je uitgiften allemaal gaan. Hoeveel geld geef je maandelijks uit aan eten/drinken? Hoeveel gaat er naar zaken, gerelateerd aan je huis? Hoeveel gaat er naar supermarkt? etc
Uiteraard kan je het zelf ook in excel bijhouden, of via andere apps. Aan u de keuze.
Maakt het je leven eenvoudiger? Misschien. Het geeft je gewoon wat meer info.
Houdt de app je langer aan je smartphone? Dat is aan jou. Je kan maandelijks eens naar kijken. Je kan er ook dagelijks uren mee bezig zijn. Dat kies je zelf.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik had wel meer verwacht. De opleveringen de laatste maanden zijn al bij al beperkt gebleven en er is nog niet direct een feature met een grote meerwaarde tov bank apps (zoals bvb peer comparison kan zijn). Al bij al visueel leuk gemaakt en goed dat je dingen kan categoriseren maar nog veel potentieel om te verbeteren. Snelheid van app updates zal wel drastisch moeten stijgen in 2021 om het de banken echt moeilijk te maken.
@anonymous dus die rewards gebeuren automatisch, je moet zelf niets claimen of invoeren of dergelijke?
Op zich vind ik het inventariseren van uitgaven een handige plus.
Het liefst van al zou ik gewoon een kassaticket scannen en dat komt dan vanzelfs in een (vooraf zelf ingestelde) budget tracker.
Natuurlijk, hoe meer we online gaan bestellen en/of aankopen, hoe minder dat nut zal hebben.
Maar ik ga bvb af en toe bij een kruidenier in het Brusselse en die stuurt mijn ticket per mail op.
Da's een meerwaarde voor mij. Is ook een stuk privacy opgeven, maar niet het stuk waar ik van wakker lig.
Op zich vind ik het inventariseren van uitgaven een handige plus.
Het liefst van al zou ik gewoon een kassaticket scannen en dat komt dan vanzelfs in een (vooraf zelf ingestelde) budget tracker.
Natuurlijk, hoe meer we online gaan bestellen en/of aankopen, hoe minder dat nut zal hebben.
Maar ik ga bvb af en toe bij een kruidenier in het Brusselse en die stuurt mijn ticket per mail op.
Da's een meerwaarde voor mij. Is ook een stuk privacy opgeven, maar niet het stuk waar ik van wakker lig.
Uiteraard. Mensen overschatten graag hoe uniek ze zijn en hoeveel hun persoonlijke data dus waard zouden moeten zijn.mockingbird schreef: ↑28 december 2020, 19:29 Ik had wel meer verwacht. De opleveringen de laatste maanden zijn al bij al beperkt gebleven
In het volle besef dat dit een oud topic is, toch even vragen: wie heeft er ondertussen ervaring met de Cake-app?
Ik ben namelijk op zoek naar een goede app om een mooi overzicht te krijgen over mijn uitgaven.
Veel apps in die categorie komen van onduidelijke makers. Ook al vul ik daar alles manueel in, toch voelt dat niet heel betrouwbaar aan.
Cake verkoopt je gegevens wel geanomiseerd, maar voldoet aan de Belgische wetgeving.
Al blijf ik twijfelen.
Is de Cake-app handig? En is de budgetbeheerfunctie de moeite?
Ik ben namelijk op zoek naar een goede app om een mooi overzicht te krijgen over mijn uitgaven.
Veel apps in die categorie komen van onduidelijke makers. Ook al vul ik daar alles manueel in, toch voelt dat niet heel betrouwbaar aan.
Cake verkoopt je gegevens wel geanomiseerd, maar voldoet aan de Belgische wetgeving.
Al blijf ik twijfelen.
Is de Cake-app handig? En is de budgetbeheerfunctie de moeite?