Beginnen met beleggen
TIP
Re: Beginnen met beleggen
Ook niet vergeten dat de LT rente nu al ongeveer 35 jaar daalt en dan doen goede dividend-betalers het uiteraard ook zeer goed. Maar kan die rente nu nog meer dalen?
Is het posten van een topic en dan naar de respons komen kijken zonder zelf te reageren ook trollen?MoreOrLess schreef: ↑27 december 2020, 19:31...Het is wel een gegeven waarmee trollen graag aan de slag gaan, wat niet noodzakelijkerwijze wil zeggen dat dit ook bij dit topic zo is.
Ik ben zelf nieuw en een gelijkaardige vraag in nieuwe thread gesteld. Het duurt een dag of zo voordat je eerste posts worden goedgekeurd, daarna gaat het vlot. Dit dateert toch ondertussen al.
De vraag is onschuldig genoeg.
De username van TS doet me wel glimlachen
lop schreef: ↑27 december 2020, 18:48 https://valuejagers.com/wp-content/uplo ... 68x361.png
Nog steeds wil jij niet toegeven daarvoor hier de harde cijfers
https://valuejagers.com/blog/dividendaandelen-beurs/
https://valuejagers.com/wp-content/uplo ... 68x611.png
Maar jij zal wel weer een uitleg hebben . zoals een echte trol het befaamd
1. +1 op dit
Picaro schreef: ↑27 december 2020, 19:45 Het lijkt me dat je hier nogal een enorme survivorship bias in steekt. Uiteraard doen bedrijven het goed als je op voorhand weet dat je geen bedrijven meerekent als ze bijvoorbeeld dividenden eens (tijdelijk?) hebben verlaagd, waardoor je enkel die bedrijven overhoudt die het steeds heel gemakkelijk hadden. Die grafieken en tabellen vind je overal terug, maar het is heel makkelijk om achteraf die winnaars aan te duiden natuurlijk...
2.
Klassieke truc (en ik heb er al veel gezien):
Men vergelijkt met een niet toepasselijke benchmark!
De return van de US large caps (market cap weight - dat de echte referentie is) op die periode is 10,34%
portfoliovizualizer
Alternatieve calculator .
Er komen maar twee dividend strategien een beetje in de buurt, en alle strategien hebben een hogere standaard deviatie
3.
en ik blijf ook met mijn vraag zitten:
In indexen kan je niet beleggen.
nog pogingen?
Als een website probeert geld te verdienen via zijn marketing moet je de data wel extra dubbel checken.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 27 december 2020, 21:55, 4 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Waarom denk je dat 20 tot 25 aandelen ideaal is qua spreiding?lop schreef: ↑27 december 2020, 19:01 IN spreiding moet je niet overdrijven anders kun je de bedrijfsresultaten onmogelijk nog bijhouden tussen de 20 en 25 aandelen is ideaal qua spreiding en geeft je de kans om de focus te leggen op de beste waarden . Iemand die honderd aandelen aanhoud speelt vogelpik
Hoe kan je daarmee voldoende spreiden over de sectoren, de bedrijfsgroote en de regio's?
Hier is een goed artikel investopedia illusion-of-diversification: The Myth Of The 30 Stock Portfolio
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Waarom gaan de dividenden hen rustiger houden?
Zeker als ze zien dat hun aandelen feller zakken dan de brede markt.
Als jij 50 bedrijven elk kwartaal kunt ( wil ) doornemen doe dit gerust maar als je grondig te werk wil gaan is daar geen begin aan het is veel te veel werk .B7H4long schreef: ↑27 december 2020, 20:52Waarom denk je dat 20 tot 25 aandelen ideaal is qua spreiding?lop schreef: ↑27 december 2020, 19:01 IN spreiding moet je niet overdrijven anders kun je de bedrijfsresultaten onmogelijk nog bijhouden tussen de 20 en 25 aandelen is ideaal qua spreiding en geeft je de kans om de focus te leggen op de beste waarden . Iemand die honderd aandelen aanhoud speelt vogelpik
Hoe kan je daarmee voldoende spreiden over de sectoren, de bedrijfsgroote en de regio's?
Hier is een goed artikel investopedia illusion-of-diversification: The Myth Of The 30 Stock Portfolio
Als je telkens de top uit de sector uitkiest kom je zeker toe qua spreiding in alle sectoren .
Elke succesvolle belegger die qua prestatie iets heeft betekend doet dit met een kleine portefeuille . Het is beter te beleggen in 1 bedrijf waar je van overtuigd bent dan 5 gemiddelde te kopen in die sector waar je achterna moet vaststellen dat het te veel werk is om ze te analyseren . En ondermaats rendement te behalen met meer risico .
In de us rekenen veel mensen op de inkomsten uit hun portefeuille waardoor ze deze aandelen blijven vasthouden ook in turbulente tijden . Wat iedereen die belegd eigenlijk zou moeten doen als de bedrijfsresultaten niet drastisch veranderen .
Bedankt voor de link naar dit interessante artikel !B7H4long schreef: ↑27 december 2020, 20:52Waarom denk je dat 20 tot 25 aandelen ideaal is qua spreiding?lop schreef: ↑27 december 2020, 19:01 IN spreiding moet je niet overdrijven anders kun je de bedrijfsresultaten onmogelijk nog bijhouden tussen de 20 en 25 aandelen is ideaal qua spreiding en geeft je de kans om de focus te leggen op de beste waarden . Iemand die honderd aandelen aanhoud speelt vogelpik
Zij die dieper willen ingaan op het wel of niet belangrijk zijn van dividenden kunnen baat hebben bij:Divi schreef: ↑26 december 2020, 17:57 Amerikaanse en Canadese aandelen zijn veel betrouwbaardere dividendbetalers dan europese. Heb je hier een referentie van?
Dit komt omdat bedrijven aldaar dit aanzien als hun maatschappelijke plicht en dus tweemaal nadenken voor een dividendcut of verlaging door te voeren. Vele amerikanen gebruiken dividenden voor hun pensioen of als aanvulling op hun wettelijk pensioen(tje).
Ik geef er een"belgische" toets aan. Wij hebben hier het voordeel van onbelaste meerwaarden. Ik gebruik het dividend om ondergewaardeerde solide bedrijven op te sporen en aan te kopen. Waarom denk je dat "dividend" een goede manier is om "ondergewardeerde solide bedrijven" op te sporen? Wachten op meerwaarde en ondertussen dividend betaald te krijgen. Waarom is de uitbetalting van het dividend belangrijk voor jou? Eens je het minimum van 800 Euro bereikt hebt betaal je 30% RV, en je hebt steeds de kost van het herbeleggen van de dividenden indien je nog in de accumulatie fase zit. Bij voldoende meerwaarde verkopen.
Ben Felix - Youtube: The Irrelevance of Dividends, en
Ben Felix : Rational Reminder Podcast : Ep127: Fooled by Dividends
Ergens in zijn betoog vergelijkt Ben Felix het kopen van dividend stocks met het kopen van bedrijven die met een A beginnen. Zowel het "betalen van dividenden" en "het beginnen met een A" zijn even zinvol als beslissing om stocks te selecteren.
In het "YTD" topic op dit forum publiceer ik de resultaten van een "A-fonds". Gewoon verbluffende resultaten.
Maar die hebben natuurlijk niets te maken met het feit dat de naam van het aandeel met een A begint.
Code: Selecteer alles
1 Week 1 Mnd 3 Mnd 6 Mnd YTD 1 Jr 3 Jr 5 Jr
2,1 7,5 -0,1 27,3 43,4 49,6 30,8 24,81 Het A fonds
Hmmm, als je dan elke type markt en en type industrie wil afdekken kom je aan 90 aandelen?B7H4long schreef: ↑27 december 2020, 20:52Waarom denk je dat 20 tot 25 aandelen ideaal is qua spreiding?lop schreef: ↑27 december 2020, 19:01 IN spreiding moet je niet overdrijven anders kun je de bedrijfsresultaten onmogelijk nog bijhouden tussen de 20 en 25 aandelen is ideaal qua spreiding en geeft je de kans om de focus te leggen op de beste waarden . Iemand die honderd aandelen aanhoud speelt vogelpik
Misschien eens zo'n portefeuille samenstellen en zien waar je na een jaar uitkomt. Bestaat er daar geen voorbeeld van, bestpresterend op de afgelopen paar jaar?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Tja B7H4. Een heleboel info om te verwerken......
Wat die value jagers betreft, helemaal met je eens! Geef daar geen euro aan uit! Bedrog!
Maar laat daar ons nu eens mee ophouden en gewoon eens de vraag van de vraagsteller beantwoorden.En niet te moeilijk maken! Hij vraagt gewoon naar belgische en europese dividendaandelen !!!!! Dan kan de één colruyt aanbrengen,nog één wereldhave. Dan ga ik zeggen bekijk eens de zeezoutjes voor uw belgische en de "noble 30 european dividendaandelen" voor uw europese aandelen.En dan kan B7H4 zeggen "pas op" uw spreiding zit scheef neem ook wat IDWA in uw portefeuille.
En dat is het!! Dit is het enige juiste en eenvoudige antwoord.....
Wat die value jagers betreft, helemaal met je eens! Geef daar geen euro aan uit! Bedrog!
Maar laat daar ons nu eens mee ophouden en gewoon eens de vraag van de vraagsteller beantwoorden.En niet te moeilijk maken! Hij vraagt gewoon naar belgische en europese dividendaandelen !!!!! Dan kan de één colruyt aanbrengen,nog één wereldhave. Dan ga ik zeggen bekijk eens de zeezoutjes voor uw belgische en de "noble 30 european dividendaandelen" voor uw europese aandelen.En dan kan B7H4 zeggen "pas op" uw spreiding zit scheef neem ook wat IDWA in uw portefeuille.
En dat is het!! Dit is het enige juiste en eenvoudige antwoord.....
Men vertelde mij vroeger dat leerlingen vooraan in het alfabet succesvoller waren omwille van lessenaar vooraan in klas, meer aandacht van leerkracht etc. (vergelijkbare studie gevonden url)
Misschien een gelijkaardig effect voor A-fonds en Dividend aristocraten? i.e. omwille van meer aandacht van beleggers (en dus zo ook geld instroom) voor aandeel omwille van vooraan in alfabet of omwille van dividend status?
Als het vervolg van de studie mag uitblijken, zou op langere termijn het effect verdwijnen.
Het is geweten dat meerdere bedrijven gaan lenen om hun dividenden te kunnen uitbetalen.Divi schreef: ↑27 december 2020, 14:30 Dividenden liegen niet.Het gaat om "echt"geld. Die door bedrijven verdiend moet worden om aan mij te geven.
Daardoor kan ik veel beter een bestuur van een bedrijf beoordelen.
Een dividendverlaging is een bewijs dat een bedrijf koorts maakt.
Dividendverhogingen bewijs van blakende gezondheid.
Vooral bedrijven die al X jaar hun dividend niet verlaagd/verhoogd hebben vinden het nodig om te lenen om hun track record intact te houden.
Ik weet ook niet in hoeverre het dividend anno 2020 voor de bedrijven en beleggers nog steeds hetzelfde is als vroeger. Tegenwoordig kopen veel bedrijven eigen aandelen in met hun gerealiseerde winst ipv dat gedeeltelijk uit te keren als dividend. Ook keuzedividenden waarin beleggers zelf kunnen opteren voor een uitbetaling in nieuwe aandelen komt tegenwoordig meer voor dan vroeger.
Helemaal juist.Daarom dat je onderzoek moet doen.Lage uitbetalingsratio in combinatie met dividendgroei en weinig schulden.Die combinatie moet je opzoeken.