Corona-virus.
Re: Corona-virus.
De laatste post was toch niet de druppel die de emmer deed overlopen: het ging echt over corona(premiebelastings)cijfers
Snik, snik.CarpeNoctem schreef: ↑28 december 2020, 20:13 Ja MoM, je bent eraan voor de moeite. Vaganzza heeft je topic gesloten. Haelewyn en ik gaan hier terug moeten komen redetwisten over de cijfers
en nu had ik eens een succesvol topic
Wat een giller ! Meneer had geen goesting ... Waar heeft die zich mee bezig gehouden de laatste 9 maanden?
CN,
Overigens wel vermelden dat ik het kleven van psychiatrische labels op iemand omdat men het niet met hem eens is, absoluut verwerpelijk vind. Wat mij betreft ging het topic dan ook voor mij veel te ver. Mensen die wel competent zijn zo'n diagnoses te maken mogen die ook nooit publiek maken. Ze mogen die hoogstens aan collega's laten weten voor de behandeling en aan de persoon zelf als die erom vraagt. Maar goed, verder ga ik hierover niet uitweiden of er wordt ook hier ingegrepen.
Overigens wel vermelden dat ik het kleven van psychiatrische labels op iemand omdat men het niet met hem eens is, absoluut verwerpelijk vind. Wat mij betreft ging het topic dan ook voor mij veel te ver. Mensen die wel competent zijn zo'n diagnoses te maken mogen die ook nooit publiek maken. Ze mogen die hoogstens aan collega's laten weten voor de behandeling en aan de persoon zelf als die erom vraagt. Maar goed, verder ga ik hierover niet uitweiden of er wordt ook hier ingegrepen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, ik probeerde daar me te houden aan het topic (cijfers!), maar er waren daar een aantal posters die medeposters van allerlei mentale kwalen beschuldigden en zelf het zelfmoordpreventienummer werd er gepost ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Waarom gooit men die posters er dan niet uit ipv het topic te sluiten? Typisch Belgische ingreep.
Op heterdaad betrapt ! De commissaris zit voor.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het commentaar van Vaganzza "Ik heb geen zin om gans dit topic uit te kuisen" doet me vermoeden dat iemand hem op die psychiatrische diagnoses gewezen heeft. Jij soms?MoreOrLess schreef: ↑28 december 2020, 20:34Wat mij betreft ging het topic dan ook voor mij veel te ver.
Ik vind het alleszins ook spijtig dat die draad afgesloten is. Nu zal ik weer hier met mijn cijfers moeten komen leuren
Bij deze:
De zorgmedewerkers ervaren ook wat een belastingdruk er is in dit land. De politiekers die met veel show andermans geld aan het uitdelen waren eisen namelijk op het einde van de rit ook hun deel:
Link
"Politiek gaat helemaal niet over beleid, maar over hoe je als politieker armzwaaiend in het nieuws komt met geld dat je niet zelf moest verdienen, om er werk dat je niet zelf moet doen mee te betalen, op een zodanige manier dat je het maximaal vaak opnieuw zal kunnen doen"
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Neen, hoor. Ik heb mijn lesje geleerdCarpeNoctem schreef: ↑28 december 2020, 21:28Het commentaar van Vaganzza "Ik heb geen zin om gans dit topic uit te kuisen" doet me vermoeden dat iemand hem op die psychiatrische diagnoses gewezen heeft. Jij soms?MoreOrLess schreef: ↑28 december 2020, 20:34Wat mij betreft ging het topic dan ook voor mij veel te ver.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En der is natuurlijk al een meme:CarpeNoctem schreef: ↑28 december 2020, 21:28"Politiek gaat helemaal niet over beleid, maar over hoe je als politieker armzwaaiend in het nieuws komt met geld dat je niet zelf moest verdienen, om er werk dat je niet zelf moet doen mee te betalen, op een zodanige manier dat je het maximaal vaak opnieuw zal kunnen doen"
Bwoaaahhhh... Catalogeer mijn commentaar bij de hoop karton.MoreOrLess schreef: ↑28 december 2020, 21:51Neen, hoor. Ik heb mijn lesje geleerdCarpeNoctem schreef: ↑28 december 2020, 21:28
Het commentaar van Vaganzza "Ik heb geen zin om gans dit topic uit te kuisen" doet me vermoeden dat iemand hem op die psychiatrische diagnoses gewezen heeft. Jij soms?
Ik weet nu dat jij wel weet waarover je spreekt en ik vind dat jouw expertise niet moet in vraag getrokken worden door mensen die die expertise niet hebben.
Zoals mijzelf en alle anderen.
Misschien kende je alleen niet het volledige verhaal (wie wel ?)
Voor wat de mod betreft : die ga ik ook niet tegen zijn kar rijden over dergelijke topics. Vrijheid blijheid ... Hij doet dat goed. En hij kan nu eenmaal niet alles doen zodanig dat iedereen tevreden is.
Zoals hij al zei : topics genoeg.
Ik denk dat ik deze keer niet aan de basis lag van de sluiting van het topic. Dus : ik beter met ouder worden.
Ik heb na het sluiten van het topic inderdaad alleen de laatste pagina gelezen. Toen er door CN ook geschreven werd over dat iemand de Zelfmoordlijn had aangehaald, ben ik daar ook even naar op zoek geweest. Daarvoor heb ik honderden of misschien zelfs duizenden berichten niet gelezen. Ik ken inderdaad niet 'het volledige verhaal'.
Maar het is niet alleen omdat het deontologisch en ethisch niet kan dat ik problemen heb dat er met psychiatrische labels wordt gesmeten in een discussie, en dan heb ik het niet specifiek over deze discussie hier. Er zijn namelijk een heleboel mensen die wel een psychotische kwetsbaarheid hebben. Dat is - afhankelijk van de definitie - zo'n 1 tot 3% van de bevolking. Die mensen moeten tegen zeer veel vooroordelen opboksen. Zij worden zwaar gestigmatiseerd. Zij hebben het moeilijker om een baan te vinden, een relatie, een woonst, men is bang van hen omdat ze door de media en filmindustrie onterecht als gewelddadig worden beschouwd (dat is niet zo: ze zijn juist veel vaker slachtoffer dan dader in vergelijking met de gemiddelde Belg). Hun psychosegevoeligheid wordt sowieso altijd tegen hen gebruikt in een gerechtelijke context, denk aan een burenruzie, een echtscheiding, ... Neem van me aan: met zo'n psychiatrisch label rondlopen is - afgezien van de stoornis dan nog zelf - absoluut geen pretje.
Ik vind het dan ook niet kunnen dat men deze termen dan misbruikt in gelijk welke discussie. Mensen met een psychosegevoeligheid kunnen even zinnige of onzinnige zaken vertellen in een discussie dan om het even welke andere Vlaming. Daar heeft hun psychiatrisch label niks mee te maken. Maar door het voor te stellen dat een argument in een discussie psychotisch is, stigmatiseert men deze mensen eens te meer als dat ze alleen maar wartaal vertellen en dat men hen daarop mag beoordelen.
Overigens nog melden dat 25% van de Belgen ooit psychiatrische hulp nodig heeft. Het is dan ook een nog groter probleem dan alleen de hier vermelde psychotici.
Ik heb me de laatste tijd niet schuldig gemaakt, denk ik, aan mensen 'psychotisch' te noemen.
Hooguit dom maar dat ligt in the eye of the beyolder.. Net zoals imho een IQ test half waardeloos is.
Ik ken in mijn eigen omgeving mensen waarvan ik denk dat ze psychotische kenmerken vertonen..
Maar wie ben ik om dat als diagnose met zekerheid te zeggen ? Het zou in professionele omstandigheden voor mij al voldoende zijn om mijn indruk door te geven als dat relevant is, met alle waarnemingen ter staving, en het aan de deskundigen overlatend of er al dan niet sprake is van deze stoornis.
Ik ken er niet veel van.. Iemand die in het onderwijs staat zal zich misschien ook wel wat inlezen in psychiatrische stoornissen en ziektebeelden maar het lezen van een artikel op Wikipedia maakt ons geen kenner.
Als 25 procent van de mensen op een dag beroep doet op psychische hulp moeten we er wel van uitgaan dat een mooi aantal Belgen het goed zou kunnen gebruiken maar er geen beroep op doet om meerdere redenen.
Hooguit dom maar dat ligt in the eye of the beyolder.. Net zoals imho een IQ test half waardeloos is.
Ik ken in mijn eigen omgeving mensen waarvan ik denk dat ze psychotische kenmerken vertonen..
Maar wie ben ik om dat als diagnose met zekerheid te zeggen ? Het zou in professionele omstandigheden voor mij al voldoende zijn om mijn indruk door te geven als dat relevant is, met alle waarnemingen ter staving, en het aan de deskundigen overlatend of er al dan niet sprake is van deze stoornis.
Ik ken er niet veel van.. Iemand die in het onderwijs staat zal zich misschien ook wel wat inlezen in psychiatrische stoornissen en ziektebeelden maar het lezen van een artikel op Wikipedia maakt ons geen kenner.
Als 25 procent van de mensen op een dag beroep doet op psychische hulp moeten we er wel van uitgaan dat een mooi aantal Belgen het goed zou kunnen gebruiken maar er geen beroep op doet om meerdere redenen.
Haelewyn's gidsland is wel zeer kordaat bezig met hun corona-regels, straks emigreert hij nog naar daar...
https://www.dailynk.com/english/north-k ... ine-rules/
Volgens mij kijkt onze Antwerpse Fuhrer en de minister van gezondheidspropaganda met grote bewondering naar dit, hunkerend naar de mooie jaren 30-40...
https://www.dailynk.com/english/north-k ... ine-rules/
Volgens mij kijkt onze Antwerpse Fuhrer en de minister van gezondheidspropaganda met grote bewondering naar dit, hunkerend naar de mooie jaren 30-40...