Beleggen in Bitcoins?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Beleggen in Bitcoins?
De woorden "(non-)believer" zijn toch relevant.
Moet je een believer zijn om in aandelen te beleggen? Ik denk het niet. Moet je een believer zijn om in obligaties te investeren? Ik denk van niet. Moet je een believer zijn om goud te kopen? Misschien wel.
Moet je een believer zijn om bitcoins te kopen? Zeker. En dat is een "probleem"...
Het geloof heeft niks te maken met investeren, denk ik.
Moet je een believer zijn om in aandelen te beleggen? Ik denk het niet. Moet je een believer zijn om in obligaties te investeren? Ik denk van niet. Moet je een believer zijn om goud te kopen? Misschien wel.
Moet je een believer zijn om bitcoins te kopen? Zeker. En dat is een "probleem"...
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
De woorden "(non-)believer" zijn toch relevant.
Edit : sorry, ik stotter.
Edit : sorry, ik stotter.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
-
- Full Member
- Contacteer:
Alleen maar als je een glazen bol hebt. Stel dat bitcoin eind 2021 op 60.000$ staat, ga je de huidige koerswaarde van 27.000$ dan in retrospectie high of low noemen?Superspaarder schreef: ↑29 december 2020, 07:42 Om geld te verdienen, een mogelijkheid :
1. "Buy low, sell high" ?
2. "Buy high, sell low" ?
Het is toch duidelijk...
De cryptocurrency markt is net zoals de aardbeien markt cyclisch maar ....
1. ik zie op dit moment weinig indicatie dat de winter nu al voor de deur staat.
2. in tegenstelling tot aardbeien stijgen ze iedere winter x10 in waarde
Aandelen van bedrijf X of Y koop je toch ook alleen maar wanneer je gelooft dat het bedrijf in de toekomst goed zal blijven presteren? Ik zie daar geen verschil in.Superspaarder schreef: ↑29 december 2020, 09:49 De woorden "(non-)believer" zijn toch relevant.
Veel mensen kopen aandelen of aandelen en noemen zichzelf 'investeerders' terwijl ze in de basis eigenlijk ook niet meer zijn dan veredelde langetermijns speculanten.
In die internetbubbel zijn er een paar pareltjes gekomen maar er zijn heel wat van die internetbedrijven waar niks van overgebleven is.Dietn schreef: ↑29 december 2020, 09:33 Het is een gok op een technologie met veel potentieel. Is normaal dat er dan wat bubbels geblazen worden maar op lange termijn komt dat meestal goed.
Kijk naar die internetbubbel. Iedereen die iets met internet deed, werd zeer hoog gewaardeerd om dan enkele maanden / jaren later niets meer waard te zijn.
Maar!, als je dan nu kijkt zijn het wel die bedrijven (google, amazon, facebook, ...) die het meest gegroeid zijn.
Uit die bitcointoestanden zal er waarschijnlijk ook wel ergens een parel opduiken maar of dat de BTC zal zijn is maar de vraag ?
-
- Full Member
- Contacteer:
Bij iedere investering moeten er vragen gesteld worden. Maar de beschikbaarheid van het antwoord op die vragen maakt het verschil tussen onduidelijkheid en anderzijds onwetendheid.geebee schreef: ↑29 december 2020, 19:50 In die internetbubbel zijn er een paar pareltjes gekomen maar er zijn heel wat van die internetbedrijven waar niks van overgebleven is.
Uit die bitcointoestanden zal er waarschijnlijk ook wel ergens een parel opduiken maar of dat de BTC zal zijn is maar de vraag ?
https://coinmarketcap.com/
Er bestaan zoal 4135 verschillende cryptocurrencies. Dit hoeft niet noodzakelijk af te leiden van het feit dat Bitcoin en Etherium nog steeds de meest relevante en zekere cryptocurrencies op dit moment zijn die samen 80% van de markt kapitalisatie in handen hebben.
Des te langer je wacht op meer zekerheid, hoe waarschijnlijker dat de onderliggende waarde al ingerekend zal zijn in de koerswaarde.
Ongetwijfeld zit er nog altijd iemand te wachten met het kopen tesla aandelen te kopen, tot hij meer zekerheid dat de elektrische auto en niet de waterstofauto de toekomst is ...
Intussen blijft cryptocurrency qua adoptie opschuiven. Dit bevindt zich al lang niet meer in de innovatie of early adopter fase maar de early majority.
De huidige prijsstijging is dan ook niet retail maar institutioneel gedreven. Paypal die bitcoin aanbiedt, Visa die Ethereum based stablecoins integreert, verzekeringsbedrijven die investeringen van 100 miljoen $ naar bitcoin verschuiven, ...
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ing-demand
https://www.theblockcrypto.com/post/895 ... ng-to-deck
https://www.reuters.com/article/ruffer- ... SL8N2IW3FO
Dit zijn geen hobby speculanten meer.
Met de compliances waaraan crypto exchanges tegenwoordig voldoen, wordt de crypto markt intussen een pak serieus genomen en niet langer herleid tot witwaspraktijken voor criminelen.
Ik ga uit van een minimale koerswaarde van 100.000$ voor bitcoin tegen eind 2021. Dit is een zeer conservatieve schatting. Etherium (momenteel 740$) staat zelfs niet op zijn ATH van 2017. 1.000$ is een quasi zekerheid, $10.000 is tegen eind 2021 haalbaar.
Door het gratis geld stijgt de bitcoin in waarde, eigenlijk heeft men dit zelf gezocht.
Helicopter geld in de US ("stimulus payments" aan jan met de pet), en hoeveelheid dollars die in de US gedrukt zijn in 2020. Zie https://www.cityam.com/almost-a-fifth-o ... this-year/
voor wie een stukje BTC als ETN wil aankopen -> DE000A28M8D0
https://beursig.com/2020/11/26/vaneck-b ... -de-beurs/
https://beursig.com/2020/11/26/vaneck-b ... -de-beurs/
-
- Jr. Member
Ik ben volslagen leek wat bitcoins betreft. Argwanend lees ik krantenberichten over de torenhoge koersen dat dat bereikt. Ik kén het niet en waag er me niet aan. Ben ik alleen?
Waarschijnlijk niet want anders stond hij nog hoger.OdetteMaes schreef: ↑5 januari 2021, 20:20 Ik ben volslagen leek wat bitcoins betreft. Argwanend lees ik krantenberichten over de torenhoge koersen dat dat bereikt. Ik kén het niet en waag er me niet aan. Ben ik alleen?
Ik ken het wel en waag me er niet aan.OdetteMaes schreef: ↑5 januari 2021, 20:20 Ik ben volslagen leek wat bitcoins betreft. Argwanend lees ik krantenberichten over de torenhoge koersen dat dat bereikt. Ik kén het niet en waag er me niet aan. Ben ik alleen?
Avoid bitcoin like The Plague.
(John C. Bogle)
Laatst gewijzigd door sintorama op 6 januari 2021, 09:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Weet er trouwens iemand of er een eenvoudige manier bestaat om bitcoin the shorten?