Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Volgens de Binck rendementsontwikkelings-tool 52.2% op mijn BE portefeuille (portefeuille aangehouden in België, dus uiteraard ook internationale effecten erin). Maar ik heb wel bijgestort in maart, geen idee hoe dat verrekend wordt in hun tooltje.
Voor mijn buitenlandse rekeningen is het nog even wachten tot ik de overzichten krijg van de brokers (want redelijk wat withdrawals terug naar België in anticipatie op de uitwisseling van gegevens). Maar wellicht meer dan 52% want daar zaten redelijk wat grondstoffen in. En uiteindelijk is het toch nog het jaar van Koper geworden
Voor mijn buitenlandse rekeningen is het nog even wachten tot ik de overzichten krijg van de brokers (want redelijk wat withdrawals terug naar België in anticipatie op de uitwisseling van gegevens). Maar wellicht meer dan 52% want daar zaten redelijk wat grondstoffen in. En uiteindelijk is het toch nog het jaar van Koper geworden
Wat maakt dat uit ?kierkegaard schreef: ↑13 december 2020, 23:22 Ik wacht nog altijd op de eerste die me kan aantonen dat de Europese beurzen 'hoog gewaardeerd' zijn.
Als de US onderuit gaat dan gaat EU toch vlotjes mee of zie ik dat verkeerd ?
Ola, dat zijn andere cijfers. Proficiat, Poldermol.
YTD: 6,8%
3y: 9,6%
5y: 9,5%
CAGR sinds start (mei 2015): 9,7%
(berekend met de bogleheads return calculator)
Portefeuille is nu 77% IWDA/13% IUSN/9% EMIM.
3y: 9,6%
5y: 9,5%
CAGR sinds start (mei 2015): 9,7%
(berekend met de bogleheads return calculator)
Portefeuille is nu 77% IWDA/13% IUSN/9% EMIM.
Voortschrijdend rendement
- YTD 12,33
- 1 jaar 12,22
- 3 Jaar (Ann.) 9,92
- 5 Jaar (Ann.) 10,92
- 10-Jaar (Ann.) 4,95
- YTD 12,33
- 1 jaar 12,22
- 3 Jaar (Ann.) 9,92
- 5 Jaar (Ann.) 10,92
- 10-Jaar (Ann.) 4,95
Ik ben de eerste om toe te geven dat ik per accident een goede bijkooptiming had. Ik ben redelijk zeker dat het in zowel absolute als relatieve stijging het beste jaar in mijn geschiedenis was. Maar zoals gezegd, dankzij wat geluk door het (kunnen en durven) bijkopen tijdens de crash. Dus ik blijf nederig 2021 zal vooral in het teken staan van kapitaalbehoud, ik ben ook benieuwd of dit nu mijn beleggingsgedrag zal veranderen. Zal ik minder risico's durven nemen? Of net meer omdat 'als je 10 of 15.000 investeert en het zakt met de helft, so be it' komt bovendrijven?
En voor de ongelovige thomassen, ik heb dan maar een screenshot upgeload: https://imgur.com/a/NHre7rG (Ja lach maar, Poldermol kan nog altijd geen afbeeldingen invoegen op Spaargids).
Dit is wat Binck zelf schrijft over zijn rendementsontwikkelingstool.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Beardstown math?
-
- Newbie
- Contacteer:
Alain heeft een YTD 26,63%.
Dit jaar serieus beginnen beleggen (na 5 jaar fail en error). Redelijk chance gehad met Maart en November timing. Lukt Alain geen tweede keer.
Dit jaar serieus beginnen beleggen (na 5 jaar fail en error). Redelijk chance gehad met Maart en November timing. Lukt Alain geen tweede keer.
YTD 6,41% ondanks een zeer conservatieve portefeuille met Sofina, Gimv, TINC, VGP, Care Property Invest, ...
Amai, knap resultaat! Allemaal individuele aandelen die hierin zitten? En is dit rendement met margin gebruik waarover we het laatst hadden? En gebruik van opties schrijven en dergelijke of zuiver long posities op aandelen?Poldermol schreef: ↑31 december 2020, 14:24 Volgens de Binck rendementsontwikkelings-tool 52.2% op mijn BE portefeuille (portefeuille aangehouden in België, dus uiteraard ook internationale effecten erin). Maar ik heb wel bijgestort in maart, geen idee hoe dat verrekend wordt in hun tooltje.
Als je dit rendement enkele jaren weet vol te houden, stroomt het geld binnen
Hier ook iets soortgelijks.Alain_VanDam schreef: ↑31 december 2020, 16:23 Alain heeft een YTD 26,63%.
Eerlijk is eerlijk aandelen verkocht aan +55pct maar er staan er nu ook op -20pct (euronav).
Dusja goed voor 1 jaar maar gelet op alles toch niets voor mij. Dus ik hou het op etfs vanaf 2021
Nee, dit is een Binck account, dus geen margin (veel te duur. De margin heb ik op Interactive Brokers, maar dat is een kleinere account, het is niet dat ik honderdduizenden euro's leen, ik hoop dat ik die indruk niet heb gegeven!). Wat er wél in zit (in de Binck portefeuille van de afbeelding) zijn de optiepremies van geschreven put- en call opties, dat klopt. Dit zal wellicht zo'n 8-10% van het resultaat vertegenwoordigen, vermoed ik, maar dat is een wilde schatting...Picaro schreef: ↑31 december 2020, 19:06
Amai, knap resultaat! Allemaal individuele aandelen die hierin zitten? En is dit rendement met margin gebruik waarover we het laatst hadden? En gebruik van opties schrijven en dergelijke of zuiver long posities op aandelen?
Als je dit rendement enkele jaren weet vol te houden, stroomt het geld binnen
Edit: en ik reken er he-le-maal niet op dat deze percentages opnieuw haalbaar zijn. Ik laat het op 31 December 2021 weten Maar ik maak me zeker geen illusies. Ik ga wellicht wat meer in dividend-aandelen steken in plaats van zot te doen.
Uit interesse, mogen we weten wat de keine hiccup was eind november?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.