Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta
Was ik ook aan het denken. Een deel van de oplossing zou zijn een knop om te vragen een rekening af te sluiten. Zoals een rekening openen direct online kan.
Wie zich kan bezighouden om te zeuren over 15 cent per jaar voor een spaarrekening heeft die rekening niet nodig.
En wat dan te denken van de mensen die zeuren over de mensen die zeuren over de 15 centGiskart schreef: ↑8 februari 2020, 14:49Was ik ook aan het denken. Een deel van de oplossing zou zijn een knop om te vragen een rekening af te sluiten. Zoals een rekening openen direct online kan.
Wie zich kan bezighouden om te zeuren over 15 cent per jaar voor een spaarrekening heeft die rekening niet nodig.
Zolang er maar niemand begint te zeuren over Argenta, medirect of Keytrade ... Want dat zijn heilige huisjes.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Haha, idd.
Ik ben één van die mensen die zeurt over die 15c, en al was het maar 1 cent dan nog ging ik erover zeuren. Al was het maar omdat ik enig bedrog van Argenta hierin bespeur. Bij Keytrade bvb was er enkel sprake van die 15 cent bij mensen die intresten ontvangen hadden, zij het dan debet
Geen intresten geen taks is daar het devies.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Net zoals vorig jaar (toen op 24/12), heeft Argenta vandaag aangekondigd via een bericht in de beveiligde omgeving dat:
-de interestberekening beschikbaar is op 2 januari vanaf 14h00;
-de 15 cent zegelrecht wordt aangerekend (met waarschuwing voor negatief saldo).
-de interestberekening beschikbaar is op 2 januari vanaf 14h00;
-de 15 cent zegelrecht wordt aangerekend (met waarschuwing voor negatief saldo).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Machtig, dit jaar zagen we er al over voordat het effectief van de rekening gegaan is
Jetzt geht los
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Tiens, zou dat zegelrecht ook bestaan voor niet-gereglementeerde rekeningen met 0% interest?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen heeft Argenta zijn jaarlijkse PR-blunder weer achter de rug. Ontwaart er iemand bij een andere bank een aftrek van die 25 15 cent bij zijn zichtrekening?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 1 januari 2021, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Jip, van elke rekening, ook een ongebruikte die nu dus 15 cent in de min staat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
https://www.belfius.be/webapps/nl/selfc ... htrekening
https://www.hln.be/de-krant/consternati ... ~a9681fd8/
Het zegelrecht is een wettelijk verschuldigde taks bij het versturen van elke interestafrekening voor uw betaalrekening. Het wordt u ook aangerekend wanneer u negatieve interesten hebt op uw betaalrekening. Dit recht bedraagt € 0,15 - conform artikel 8 van het Wetboek van de diverse rechten en taksen.
https://www.hln.be/de-krant/consternati ... ~a9681fd8/
Consternatie bij spaarders over zegelrecht dat al 104 jaar bestaat.
Bij bankenfederatie Febelfin bevestigen ze dat de banken wettelijk verplicht zijn om jaarlijks 0,15 euro van elke zichtrekening af te houden. Het zegelrecht bestaat al sinds 1914 en bedraagt sindsdien 6 frank - 0,15 euro, dus. ...
... Maar door de lage rente merken sommige spaarders dat zegelrecht nu pas op.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat lijkt me toch ook Argenta?
Is er een andere bank die het dit jaar doorrekent aan de klanten?
Voor alle duidelijkheid: wanneer er geen intresten uitgekeerd/aangerekend zijn.
Maar allé! Zelfs voor mijn drie minderjarige kinderen! Ik heb na het overlijden van mijn echtgenoot van de vrederechter een bank moeten kiezen voor de kinderen waar het deel van hun vader zou geblokkeerd en beheerd worden. (We waren gehuwd zonder huwelijkscontract helaas )In mijn miserie heb ik voor Argenta gekozen. Mijn "huisbank" was Keytrade, maar die lieten me vallen op het ogenblik van het overlijden. Ik had nergens meer inzage in.
Het geld van de kinderen bij Argenta heb ik dan op drie termijnrekeningen kunnen zetten, kwestie van dat ze er niet aankunnen als ze 18 worden. Maar ik moest er verplicht drie zichtrekeningen aan koppelen voor binnen x-aantal jaar. En inderdaad! Die drie rekeningen staan vandaag niet meer op nul, maar op -0,15€ . Oh, wat ben ik kwaad!
Het geld van de kinderen bij Argenta heb ik dan op drie termijnrekeningen kunnen zetten, kwestie van dat ze er niet aankunnen als ze 18 worden. Maar ik moest er verplicht drie zichtrekeningen aan koppelen voor binnen x-aantal jaar. En inderdaad! Die drie rekeningen staan vandaag niet meer op nul, maar op -0,15€ . Oh, wat ben ik kwaad!
1 euro op een zichtrekening bij Argenta zetten, en je kan er weer 6 jaar tegen
Zegelrecht is verplicht, doch niet elke bank rekent dit zichtbaar appart aan, maar zit dan mee verwerkt in je maand of jaar bijdrage..Lila B schreef: ↑1 januari 2021, 18:33 Maar allé! Zelfs voor mijn drie minderjarige kinderen! Ik heb na het overlijden van mijn echtgenoot van de vrederechter een bank moeten kiezen voor de kinderen waar het deel van hun vader zou geblokkeerd en beheerd worden. (We waren gehuwd zonder huwelijkscontract helaas )In mijn miserie heb ik voor Argenta gekozen. Mijn "huisbank" was Keytrade, maar die lieten me vallen op het ogenblik van het overlijden. Ik had nergens meer inzage in.
Bij Argenta is een zichtrekening kosteloos, dus moeten ze dat zegelrecht 0,15 cent/jaar wel appart aanrekenen.