Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Rendement +0,49% , geen boerenjaar zoals vorig jaar maar toch tevreden met dit rendement ( zo goed als geen tech en aanverwanten in portefeuille).
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
De rendementen die ik hier gisteren postte zijn time-weighted. Enkel de CAGR sinds start is money-weighted. Time-weighted returns zijn beter om je resultaten te vergelijken met een index bijvoorbeeld omdat het het effect van stortingen en opnames neutraliseert.
YTD money-weighted is 8,7% tegenover 6,8% time-weighted dankzij goedkoper bijkopen tijdens maart-november.
Ok, ik neem mijn woorden terug . Mooi resultaat!Poldermol schreef: ↑1 januari 2021, 12:16Gelukkig niet! Mijn bijstortingen in Maart (en begin april) bedroegen zowat 80-90% van het startbedrag op 1 januari 2020 en zouden dus duidelijk merkbaar moeten zijn op de grafiek. Maar het is wél dat bodemvissen dat uiteraard de gemiddelde prestatie omhoog trok.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
YTD bij bank van Breda 5,96 % voor het deel beleggingen.
Verspreid over 4 fondsen, waarbij het immofonds rendement -5% had, dat trekt alles wat naar beneden.
Verspreid over 4 fondsen, waarbij het immofonds rendement -5% had, dat trekt alles wat naar beneden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Hier niets complex; sinds 2016 geen nieuwe in- of uitstroom.
Naar Binck kijk ik niet meer voor het rendement; dat jaarlijks rendement klopt nooit; Mn rendement voor 2020 is volgens hun 17,74% wat helaas niet klopt.
@Poldermol, ik hoop dat voor u dat het verschil niet zo groot is tussen reëel & Binck-rendement
2016: 32,3%
2017: 58,2%
2018; 4,4%
2019: 22,7%
2020: 8,7%
CAGR sinds 2016 => 23,9%
sinds 2018 gaat het wat 'trager' => 11,7% CAGR
Cumulatief +191,5%
Al bij al geen slecht rendement voor 2020 als ik vergelijk met de indexen (maar 20% van de port in USD). In maart/april had ik dat niet durven hopen.
Uitblinkers waren Vestas & Livent. Bij beiden al stevig wat winst afgeroomd & de cash terug opgebouwd richting 10% van de port.
Naar Binck kijk ik niet meer voor het rendement; dat jaarlijks rendement klopt nooit; Mn rendement voor 2020 is volgens hun 17,74% wat helaas niet klopt.
@Poldermol, ik hoop dat voor u dat het verschil niet zo groot is tussen reëel & Binck-rendement
2018; 4,4%
CAGR sinds 2016 => 23,9%
Cumulatief +191,5%
Al bij al geen slecht rendement voor 2020 als ik vergelijk met de indexen (maar 20% van de port in USD). In maart/april had ik dat niet durven hopen.
Uitblinkers waren Vestas & Livent. Bij beiden al stevig wat winst afgeroomd & de cash terug opgebouwd richting 10% van de port.
Geen in en uitstroom, maar wel afgeroomd?Umi schreef: ↑1 januari 2021, 20:53 Hier niets complex; sinds 2016 geen nieuwe in- of uitstroom.
2018; 4,4%
CAGR sinds 2016 => 23,9%
Cumulatief +191,5%
Al die prachtige resultaten hier, minister van financiën Vincent Van Peteghem zal het graag lezen!
Vergeet niet tijdig je effectenportefeuille te splitsen over verschillende brokers, zoals een goede huisvader betaamt
Vergeet niet tijdig je effectenportefeuille te splitsen over verschillende brokers, zoals een goede huisvader betaamt
Ongeveer 25%.
Het is mijn eerste jaar en de meeste winst komt uit basic fit, deze positie ondertussen wel gesloten.
Succes in 2021 iedereen!
Het is mijn eerste jaar en de meeste winst komt uit basic fit, deze positie ondertussen wel gesloten.
Succes in 2021 iedereen!
YTD 8.12%, vooral door enkele investeringen in april op Aziatische fondsen en enkele thematische posities. Beetje tegengehouden door de zwakke Usd.
Grote winstposten zijn vrij kleine posities in het portfolio.
JPM China A Dist USD: +55%
CPR Invest Global Dsrpt Opp A EUR Inc: +42%
Shell : +26% (short)
Black Rock Continental Eurp Flex A4 EUR: +25%
JPM Pacific Equity A (acc) EUR: +19%
Drawdown: -11.59% (maart zelf -8.86%), had verwacht dat het meer was.
Vanaf 2021, afstappen van dure fondsen en kijken naar meer geconsolideerde alternatieven - 70% ETF's, 20% cash + 10% thematisch / aandelen in USD. 7% CAGR is het doel (was rond de 5% op een passief en defensief portfolio van 2013-2020).
Grote winstposten zijn vrij kleine posities in het portfolio.
JPM China A Dist USD: +55%
CPR Invest Global Dsrpt Opp A EUR Inc: +42%
Shell : +26% (short)
Black Rock Continental Eurp Flex A4 EUR: +25%
JPM Pacific Equity A (acc) EUR: +19%
Drawdown: -11.59% (maart zelf -8.86%), had verwacht dat het meer was.
Vanaf 2021, afstappen van dure fondsen en kijken naar meer geconsolideerde alternatieven - 70% ETF's, 20% cash + 10% thematisch / aandelen in USD. 7% CAGR is het doel (was rond de 5% op een passief en defensief portfolio van 2013-2020).
Laatst gewijzigd door Rune op 2 januari 2021, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik word alleszins een zescijferige sponsor van de staat, vrees ik. Ik moet nog even de totale 'schade' opmeten.
12.2%
Ik ben wel maar begonnen met beleggen in april.
Het had veel meer kunnen zijn maar ik ben toch best tevreden!
Details over mijn portefeuille:
https://tomblancketb.wixsite.com/euronextshares
Ik ben wel maar begonnen met beleggen in april.
Het had veel meer kunnen zijn maar ik ben toch best tevreden!
Details over mijn portefeuille:
Nee, als we het over absolute bedragen hebben zal de winst op de BVBA account redelijk fors uitvallen, en die is uiteraard belastbaar. Mijn winsten in de persoonlijke portefeuille ga ik niet aangeven, al is ook daar de TOB inderdaad een goede melkkoe voor de overheid gebleken. En als we het over absolute winsten (voor belasting) hebben van de persoonlijke + BVBA portefeuille, ja, dan hebben we het over een bedrag dat uw getal overstijgt. Ik ben wellicht niet heel slim bezig geweest door ook op de BVBA bij te kopen, bij nader inzien had ik de cash uit de BVBA naar de persoonlijke rekening moeten halen en ten persoonlijke titel beleggen. Maar ik weiger de persoon te zijn die gaat klagen over belastingen na een goed jaar! Maar het mogen aftrekken van bepaalde verliezen van voorgaande jaren zou wél welkom geweest zijn.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Misschien zou het interessant zijn om ook ons dieptepunt van het jaar te vermelden?
Eigenlijk hebben beleggers en markten nogal een vertrouwen, gemiddelde indexen in de plus na zo een jaar.
Met een vaccin dat niet goed werkt bij deze of de volgende mutatie zouden we weer een patat gaan.
Eigenlijk hebben beleggers en markten nogal een vertrouwen, gemiddelde indexen in de plus na zo een jaar.
Met een vaccin dat niet goed werkt bij deze of de volgende mutatie zouden we weer een patat gaan.
Mijn dieptepunt was in Maart toen ik maar bleef bijstorten (om de andere dag ongeveer) en alles maar bleef verder dalen. Af en toe had ik dan wel een moment van 'wat ben ik hier toch eigenlijk aan het doen'. Misschien dat ik daarom mijn strategie in de toekomst ga aanpassen en bij forse en agressieve dalingen misschien beter een ETF aankoop en blijf aankopen in plaats van individuele aandelen. Maar ik heb vaak wel een probleem met enkele van de bestanddelen van een ETF. Om maar een voorbeeld te geven, de tweede grootste positie van de iShares MSCI Canada is Shopify.
Maar goed, zoals eerder gemeld moet ik nog even de synthese maken van afgelopen jaar en zien hoe ik dingen anders moet doen in de toekomst.
Maar goed, zoals eerder gemeld moet ik nog even de synthese maken van afgelopen jaar en zien hoe ik dingen anders moet doen in de toekomst.
Tegen dat ze weer wat extra taksen uitgevonden hebben zal het pijn doen wanneer blijkt dat dit niet blijft duren
Men leest uiteraard mee en is creatief. Nu Engeland weg is zullen de taksen wel komen...