Brokers met online platform
TIP
Brokers met online platform
Kunnen jullie onderstaande lijst aanvullen aub?
Gericht naar gebruikers met woonplaats in BE uiteraard.
Platformen van banken die in België actief zijn: ik denk dan aan Keytrade, of Bolero, nu ook Lucy van BNPF.
Waarschijnlijk kan je bij alle Belgische banken een effectenrekening openen en zelfstandig online transacties orderen? Argenta, Axa, Belfius, Beobank, Bpost, Crelan, DuetscheBank, ING, KBC, Nagelmackers, Triodos, VdK?
Broker met BE IBAN: Binckbank, MeDirect
Brokers met buitenlandse IBAN: Lynx, DeGiro
Buitenlandse brokers waar ik niet zoveel van af weet (behalve dat ze door sommige spaargidsers worden vermeld/gebruikt):
- Flatex (heeft DeGiro overgenomen?)
- Mexem
- Traders Only
- Interactive Brokers (platform gebruikt door Lynx en Traders Only?)
“Brokers” waar ik regelmatigs advertenties van zie, maar er wordt quasi nooit over gesproken op Spaargids (ik neem aan dat daar een reden voor is, bvb zelf zorgen dat taksen in orde zijn):
- eToro
- Bux
Bux is enkel via app en schijnbaar heel beperkt aanbod, hoofdzakelijk derivaten ipv aandelen (als dat mag dat in BE?).
Mis ik hier belangrijke / interessante spelers?
Edit: Interactive Traders > Brokers!
Gericht naar gebruikers met woonplaats in BE uiteraard.
Platformen van banken die in België actief zijn: ik denk dan aan Keytrade, of Bolero, nu ook Lucy van BNPF.
Waarschijnlijk kan je bij alle Belgische banken een effectenrekening openen en zelfstandig online transacties orderen? Argenta, Axa, Belfius, Beobank, Bpost, Crelan, DuetscheBank, ING, KBC, Nagelmackers, Triodos, VdK?
Broker met BE IBAN: Binckbank, MeDirect
Brokers met buitenlandse IBAN: Lynx, DeGiro
Buitenlandse brokers waar ik niet zoveel van af weet (behalve dat ze door sommige spaargidsers worden vermeld/gebruikt):
- Flatex (heeft DeGiro overgenomen?)
- Mexem
- Traders Only
- Interactive Brokers (platform gebruikt door Lynx en Traders Only?)
“Brokers” waar ik regelmatigs advertenties van zie, maar er wordt quasi nooit over gesproken op Spaargids (ik neem aan dat daar een reden voor is, bvb zelf zorgen dat taksen in orde zijn):
- eToro
- Bux
Bux is enkel via app en schijnbaar heel beperkt aanbod, hoofdzakelijk derivaten ipv aandelen (als dat mag dat in BE?).
Mis ik hier belangrijke / interessante spelers?
Edit: Interactive Traders > Brokers!
Laatst gewijzigd door itssam op 1 januari 2021, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Brokers met online platform
Thanks, kan het zijn dat Mexem ook zelfde platform gebruikt?
Geen klant van Mexem. Maar google leert me dat ze ook het platform van IBKR gebruiken.
123 trade
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hier nog eentje die ook via interactive brokers werkt:
https://trading.prorealtime.com/nl/brokerage
https://trading.prorealtime.com/nl/brokerage