Argenta => conversie begunstigden naar SEPA (BIC en IBAN)
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Argenta => conversie begunstigden naar SEPA (BIC en IBAN)
Als Argentaklant stuurde ik enige tijd geleden een e-mail naar de helpdesk met vraag of mijn bewaarde begunstigden (en dit zijn er heel wat, gezien ik al ruimte tijd klant ben bij Argenta) kunnen overgezet worden van hun huidige Belgische banknummer naar de SEPA structuur (dus met IBAN en BIC code).
Eerst kreeg ik als antwoord dat men dit ging bespreken, daarna enkele herinneringen van mijnentwege kreeg ik vorige week antwoord: "Neen, u dient alle begunstigde 1 voor 1 opnieuw in te voeren met vermelding van IBAN en BIC code".
Ik begrijp niet hoe dit kan. Anno 2009 .
Zelf ben ik werkzaam binnen de software, en al onze klanten kunnen met 1 klik op de knop al hun bestaande Belgische banknummers converteren naar IBAN en BIC. Dit wordt door de conversietool automatisch opgevangen.
Technisch is dit perfect mogelijk. Hoe kan een bank daar nu zo licht over gaan.
Zijn er nog onder jullie die hier reeds voor geïnformeerd hadden bij Argenta?
Eerst kreeg ik als antwoord dat men dit ging bespreken, daarna enkele herinneringen van mijnentwege kreeg ik vorige week antwoord: "Neen, u dient alle begunstigde 1 voor 1 opnieuw in te voeren met vermelding van IBAN en BIC code".
Zelf ben ik werkzaam binnen de software, en al onze klanten kunnen met 1 klik op de knop al hun bestaande Belgische banknummers converteren naar IBAN en BIC. Dit wordt door de conversietool automatisch opgevangen.
Re: Argenta => conversie begunstigden naar SEPA (BIC en IBAN)
Als je geen buitenlandse betalingen moet doen, is de SEPA zinloos volgens mij. Bij Dexia kan je kiezen, ik blijf de Belgische rekeningnummers gebruiken.Bart schreef: Als Argentaklant stuurde ik enige tijd geleden een e-mail naar de helpdesk met vraag of mijn bewaarde begunstigden (en dit zijn er heel wat, gezien ik al ruimte tijd klant ben bij Argenta) kunnen overgezet worden van hun huidige Belgische banknummer naar de SEPA structuur (dus met IBAN en BIC code).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik had al 2 bestendige opdrachten in Sepa structuur ingebracht, toen ik mij realiseerde met welk gekkenwerk ik bezig was.
Je moet hiervoor nl. TWEE keer door de hele procedure met die Digipas!
Je brengt je volledige SEPA bestendige opdracht in en je bevestigt die.
Daarna met je nog een keer dezelfde procedure doorlopen om diezelfde bestendige opdracht met Belgisch rekeningnummer te annuleren.
Of vice versa.
Eerst dacht ik, dat kan niet, ik MOET hier iets over het hoofd gezien hebben.
Op mijn Argenta kantoor werd ik hieromtrent gerustgesteld, want dat was echt de juiste manier van werken.
Ik heb hen gezegd dat alleen het vooruitzicht mijn bestendige opdrachten op die manier om te zetten mij bij voorbaat stress gaf.
De bankbediende heeft mij echter de oplossing aangereikt: ik mag mijn overschrijvingen binnenbrengen en zij zullen dat voor mij regelen.
Van dat aanbod ga ik gretig gebruik maken, alhoewel ik mij nu afvraag in welke eeuw wij eigenlijk leven.
@ Pieterjan
Je hebt voor die SEPA toestand - als ik mij niet vergis - nog tijd tot 2010.
Daarna met je nog een keer dezelfde procedure doorlopen om diezelfde bestendige opdracht met Belgisch rekeningnummer te annuleren.
Of vice versa.
Op mijn Argenta kantoor werd ik hieromtrent gerustgesteld, want dat was echt de juiste manier van werken.
Ik heb hen gezegd dat alleen het vooruitzicht mijn bestendige opdrachten op die manier om te zetten mij bij voorbaat stress gaf.
De bankbediende heeft mij echter de oplossing aangereikt: ik mag mijn overschrijvingen binnenbrengen en zij zullen dat voor mij regelen.
Van dat aanbod ga ik gretig gebruik maken, alhoewel ik mij nu afvraag in welke eeuw wij eigenlijk leven.
@ Pieterjan
Inderdaad, tot mijn groot ongenoegen. Nu bij Dexia moet je gewoon het SEPA bolletje aanvinken. Dan krijg je automatisch het sepa overschrijvingsformulier. Belgische rekeningnummers blijven wel standaard bij Dexia. Ik weet niet hoe het bij argenta is. Ben er geen klant.Tope schreef: Ik had al 2 bestendige opdrachten in Sepa structuur ingebracht, toen ik mij realiseerde met welk gekkenwerk ik bezig was.
Of vice versa.
@ Pieterjan
hmm, ik moet de procedure toch maar 1 keer doorlopen hoor! Het is wel zo als ik en een overschrijving via SEPA doe én 1 gewone overschrijving, ik beide apart moet bevestigen. Maar als ik enkel SEPA doe, heb ik toch geen dubbelwerk!Tope schreef: Ik had al 2 bestendige opdrachten in Sepa structuur ingebracht, toen ik mij realiseerde met welk gekkenwerk ik bezig was.
Of vice versa.
Bij bestaande Argenta bestendige opdrachten kan je vb. het bedrag of de uitvoeringsdatum wijzigen, maar niet het rekeningnummer in SEPA omzetten.
Ik heb geen andere manier gevonden dan de desbetreffende bestendige opdracht volledig opnieuw in te brengen en dan te bevestigen op de Digipas.
Ook het verwijderen van de oude opdracht moet op dezelfde manier bevestigd worden.
Per bestaande bestendige opdracht moet je - bij mijn weten - dus 2 keer de procedure met de Digipas doorlopen, terwijl dat in één keer zou kunnen.
Of is er iemand die een andere manier gevonden heeft?
Ik heb geen andere manier gevonden dan de desbetreffende bestendige opdracht volledig opnieuw in te brengen en dan te bevestigen op de Digipas.
Ook het verwijderen van de oude opdracht moet op dezelfde manier bevestigd worden.
Per bestaande bestendige opdracht moet je - bij mijn weten - dus 2 keer de procedure met de Digipas doorlopen, terwijl dat in één keer zou kunnen.
Het omzetten van bestendige opdrachten is maar 1-malig en zo erg niet.
Tenminste, ik til daar niet zo zwaar aan.
Als eens geteld hoelang je zal bezig zijn om bvb. 100 bewaarde begunstigden opnieuw in te tikken met IBAN en BIC?
Tenminste, ik til daar niet zo zwaar aan.
Als eens geteld hoelang je zal bezig zijn om bvb. 100 bewaarde begunstigden opnieuw in te tikken met IBAN en BIC?
ok, ik had het verkeerd gelezen. begrijp wat je bedoeld ;-)Tope schreef: Bij bestaande Argenta bestendige opdrachten kan je vb. het bedrag of de uitvoeringsdatum wijzigen, maar niet het rekeningnummer in SEPA omzetten.
waarom willen jullie je begunstigden naar SEPA omschakelen?
een nationale overschrijving zal nog heeeeeel lang geldig zijn. je kan zeker zijn dat Argenta de omschakeling automatisch zal doen wanneer een nationale overschrijvingen niet meer geldig zullen zijn...
een nationale overschrijving zal nog heeeeeel lang geldig zijn. je kan zeker zijn dat Argenta de omschakeling automatisch zal doen wanneer een nationale overschrijvingen niet meer geldig zullen zijn...
Facturen van Proximus, electrabel,... dus de "grote" bedrijven bevatten al de nieuwe overschrijvingsformulieren.
Het is gemakkelijk als je dit gewoon kan overnemen in je internetbankieren.
En Zoooo lang zijn ze ook niet meer geldig hoor. Nog anderhalf jaar.
Enfin. Gratis service... zucht
Het is gemakkelijk als je dit gewoon kan overnemen in je internetbankieren.
En Zoooo lang zijn ze ook niet meer geldig hoor. Nog anderhalf jaar.
Enfin. Gratis service... zucht
Geduld is een mooie deugd
Zolang je bank de "oude" Belgische formaat aanvaard, laat het gewoon zo.
Op moment van de overstap zullen ze wel oplossingen aanreiken zeker.
Je kunt ook gewoon je SEPA begunstigden bewaren telkens je een overschrijving doet. (en de Belgische op het laatste in een blok verwijderen)
Verder heb je nog ZOOMIT voor een aantal leveranciers waar je volgens mij ook niets meer hoeft te doen voor de omschakeling.
Zolang je bank de "oude" Belgische formaat aanvaard, laat het gewoon zo.
Op moment van de overstap zullen ze wel oplossingen aanreiken zeker.
Je kunt ook gewoon je SEPA begunstigden bewaren telkens je een overschrijving doet. (en de Belgische op het laatste in een blok verwijderen)
Verder heb je nog ZOOMIT voor een aantal leveranciers waar je volgens mij ook niets meer hoeft te doen voor de omschakeling.
Bij Keytrade geef je het gewone banknummer in en wordt SEPA en IBAN opgezeocht
Inderdaad, als ik me niet vergis hadden ze op een dag alles zelf omgezet naar SEPA, zonder toeten noch blazen. Maar ja, laat ons a.u.b. de vergelijking Argenta Keytrade achterwege laten, op technologisch gebied is er gewoonweg geen vergelijking... (no pun intended)johan d schreef: Bij Keytrade geef je het gewone banknummer in en wordt SEPA en IBAN opgezeocht
Inderdaad, ben een tevreden klant bij argenta, maar als het een internet-bank zou zijn, waren ze al lang failliet. De e-spaar is een degelijk alternatief voor hun maxi-rekening, maar daar stopt voor mij hun internet-verhaal dan ook.phase schreef:Inderdaad, als ik me niet vergis hadden ze op een dag alles zelf omgezet naar SEPA, zonder toeten noch blazen. Maar ja, laat ons a.u.b. de vergelijking Argenta Keytrade achterwege laten, op technologisch gebied is er gewoonweg geen vergelijking... (no pun intended)johan d schreef: Bij Keytrade geef je het gewone banknummer in en wordt SEPA en IBAN opgezeocht
Keytrade is daar inderdaad niet mee te vergelijken, persoonlijk vind ik van alle online-rekeningen/ banken die ik heb, keytrade er mijlen boven uit steken.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ben ik de enige die niet begrijp waarom iemand in godsnaam 100 bewaarde begunstigden heeft??? Ik heb er een stuk of 5.Bart schreef:
Je bewaart toch niet elke rekening waar je ooit eens 1 overschrijving moet naar doen? Alles wat met domiciliëring kan, betaal ik met domiciliëring en dan zijn er nog een stuk of 5 dingen die ik maandelijks moet storten zonder domiciliëring. Die bewaar ik dan. Dingen die slechts 1 keer per jaar moeten betaald worden sla ik niet op hoor...