Nieuwe auto kopen (dan MOET je dit lezen)
Nieuwe auto kopen (dan MOET je dit lezen)
stop
Laatst gewijzigd door pol op 4 augustus 2009, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Nieuwe auto kopen (dan MOET je dit lezen)
Denk niet dat er door deze reportage nu ineens veel mensen hun wagen in Polen gaan aanschaffen. Ook al scheelt het zoveel geld...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wie weet hoeveel invoertaksen enz. je misschien moet betalen. Denk ook niet dat die papierwinkel voor een auto uit polen in te voeren zo eenvoudig is.
Misschien moet je ook wel Pools kunnen om er iets van terecht te kunnen brengen?
Voor het jaarlijks nazicht en de garantie effen terug naar Polen rijden.
Misschien moet je ook wel Pools kunnen om er iets van terecht te kunnen brengen?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
De garantie kunnen ze in België wel overnemen denk ik, op voorwaarde dat je naar een concessiehouder van het originele merk gaat.
Ik meen wel eens een artikel gelezen te hebben, enkele jaren geleden, dat beschreef dat er wel verschillen kunnen zijn op eenzelfde type wagen, uit het buitenland, die een pak minder kost. Namelijk de veiligheidsuitrustingen. (ESP, Airbags, enzomeer).De normen in die landen met betrekking tot veiligheid liggen merkelijk lager, zodat de constructeur hier een aardige duit op kan besparen. Dit zal dan ook merkelijk verschillen in de verkoopsprijs.
Ik meen wel eens een artikel gelezen te hebben, enkele jaren geleden, dat beschreef dat er wel verschillen kunnen zijn op eenzelfde type wagen, uit het buitenland, die een pak minder kost. Namelijk de veiligheidsuitrustingen. (ESP, Airbags, enzomeer).De normen in die landen met betrekking tot veiligheid liggen merkelijk lager, zodat de constructeur hier een aardige duit op kan besparen. Dit zal dan ook merkelijk verschillen in de verkoopsprijs.
Een link met informatie over aankoop van een nieuwe wagen in het buitenland:paul schreef: Wie weet hoeveel invoertaksen enz. je misschien moet betalen. Denk ook niet dat die papierwinkel voor een auto uit polen in te voeren zo eenvoudig is.
http://www.eccbelgie.be/upload/download ... _nl(1).pdf
http://www.eccbelgium.be/NL/infocenter/ ... =6&nID=711
De garantie van een wagen is geldig in heel Europa.
Die normen mbt oa de de veiligheid zijn Europese normen en zouden dus dezelfde moeten zijn.relativity schreef: De garantie kunnen ze in België wel overnemen denk ik, op voorwaarde dat je naar een concessiehouder van het originele merk gaat.
De uitrustingsniveaus kunnen natuurlijk wel verschillen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
In Nl was hij 700 € goedkoper, dat zou ik nog wel zien zitten om hem daar te kopen, als de kosten om hem in B te krijgen niet te duur zouden zijn, en dat de garantie wordt overgenomen door een concessiehouder in de buurt van waar je woont.
Maar heb me 3 jaar geleden een andere wagen aangeschaft en hoop daar nog heel wat jaartjes mee verder te kunnen, dus momenteel is het nog niet aan de orde![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Maar heb me 3 jaar geleden een andere wagen aangeschaft en hoop daar nog heel wat jaartjes mee verder te kunnen, dus momenteel is het nog niet aan de orde
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder