Bijlenen bij huidig woningkrediet
TIP
Bijlenen bij huidig woningkrediet
Hallo,
Wij zouden graag een renovatie doen in onze woning, hiervoor zouden we wat willen lenen.
Volgens onze bankier kunnen we dit niet bij ons huidig woningkrediet zetten. We dienen volgens hem een apparte lening te openen. "kbc renovatielening"
Klopt dit? Veel mensen hebben me al gezegd dat dit wel kan.
Zijn er trouwens banken die geen administratiekosten aanrekenen? Bij KBC moeten we 300 euro betalen!
Wij zouden graag een renovatie doen in onze woning, hiervoor zouden we wat willen lenen.
Volgens onze bankier kunnen we dit niet bij ons huidig woningkrediet zetten. We dienen volgens hem een apparte lening te openen. "kbc renovatielening"
Klopt dit? Veel mensen hebben me al gezegd dat dit wel kan.
Zijn er trouwens banken die geen administratiekosten aanrekenen? Bij KBC moeten we 300 euro betalen!
Laatst gewijzigd door Anonymous op 25 mei 2009, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Bijlenen
Bij mijn weten kan je enkel het bedrag terug ontlenen in hypotheek dat je al hebt terugbetaald. Misschien wenst u meer te ontlenen dan u al hebt afgelost in uw hypothecair krediet en stelt uw bankier daarom een renovatielening voor.
Indien dit echter niet van toepassing is, zie ik niet in waarom u geen deel van uw hypotheek terug zou kunnen ontlenen.
Kijk echter wel naar het verschil in rentevoet om te kijken onder welke noemer uw krediet het voordeligst is.
Indien dit echter niet van toepassing is, zie ik niet in waarom u geen deel van uw hypotheek terug zou kunnen ontlenen.
Kijk echter wel naar het verschil in rentevoet om te kijken onder welke noemer uw krediet het voordeligst is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Bijlenen
Bij een hypotecaire lening MET KREDIETOPENING kan je tot 30 jaar na de inschrijving van die lening het bedrag BIJLENEN tot maximaal het bedrag waarvoor je reeds de kapitaalsaflossing hebt gedaan. De afbetaling moet ook binnen die oorspronkelijke 30 jaar gebeuren.
Waarschijnlijk zal je bij KBC een gewone hypotecaire lening hebben, en daar kan je niet bij bijlenen.
De kosten voor een lening van kredietopening zijn maar een beetje duurder dan een gewone hypotecaire lening. Bij Fortis kan je enkel een hypolening met kredietopening afsluiten.
Waarschijnlijk zal je bij KBC een gewone hypotecaire lening hebben, en daar kan je niet bij bijlenen.
De kosten voor een lening van kredietopening zijn maar een beetje duurder dan een gewone hypotecaire lening. Bij Fortis kan je enkel een hypolening met kredietopening afsluiten.
Laatst gewijzigd door paul op 25 mei 2009, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bijlenen bij huidig woningkrediet
Ik zal me zowiezo toch nog eens informeren bij de bank, welk een lening ik nu juist heb. Bij mijn KBC bank krijg ik echt weinig informatie.
Soms denk ik dat ze er zelf niets van kennen...
Soms denk ik dat ze er zelf niets van kennen...
Re: Bijlenen bij huidig woningkrediet
Als je niet veel wilt bijlenen, is het misschien de moeite om een lening op afbetaling te overwegen ipv een hypothecaire lening.
Nadeel is een hogere intrestvoet.
Voordeel: je hebt geen dossierkosten, geen verplichte ssv, geen tussenkomst van notaris en je kan shoppen voor het beste tarief.
Nadeel is een hogere intrestvoet.
Voordeel: je hebt geen dossierkosten, geen verplichte ssv, geen tussenkomst van notaris en je kan shoppen voor het beste tarief.