Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Kosten betaalrekening Argenta
De gekoppelde verzekeringen van Keytrade zijn inderdaad beperkt als je gaat vergelijken met andere producten. De prijs van de keytrade VISA kaart is dan natuurlijk ook €0 (als je > 12 transacties per jaar doet) tov bijna altijd niet gratis kaarten van de concurrenten.
Je zal voor je eigen moeten uitmaken of het voor jou de moeite is.
Goed de voorwaarden nalezen is dus de boodschap.
Je zal voor je eigen moeten uitmaken of het voor jou de moeite is.
Goed de voorwaarden nalezen is dus de boodschap.
-
- Jr. Member
Ik heb vorige week al mijn rekeningen van Argenta -al 5 jaren niet meer gebruikt- opgezegd.
Ik moest eerst de kosten betalen : 5 jaren zegelrecht + intresten X3
Goede raad : als je argenta niet meer gebruikt, laat je rekeningen niet 'slapen' maar zeg ze op, zelf ondernemen ze niets!
Ik moest eerst de kosten betalen : 5 jaren zegelrecht + intresten X3
Goede raad : als je argenta niet meer gebruikt, laat je rekeningen niet 'slapen' maar zeg ze op, zelf ondernemen ze niets!
Argenta is zwaar aan zakken....
Het enigste dat er nog is, is een gratis masterkaartje van 1250 Euro.
Gratis rekeningen heb je overal en zelfs zonder ieder jaar zegelrecht te moeten betalen.
Net alsof den Aldi de allures wil van Delhaize maar het wel niet kan.
Betalen om te mogen betalen zal ik nooit doen, nooit.
Het enigste dat er nog is, is een gratis masterkaartje van 1250 Euro.
Gratis rekeningen heb je overal en zelfs zonder ieder jaar zegelrecht te moeten betalen.
Net alsof den Aldi de allures wil van Delhaize maar het wel niet kan.
Betalen om te mogen betalen zal ik nooit doen, nooit.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Denk nu niet dat er zoveel mensen hun actieve rekening gaan opzeggen voor die €0.15 / jaar.
Het feit dat mogelijk slapende rekeningen ermee weggefilterd worden zal Argenta blij maken vermoed ik. Die klanten kosten de bank enkel maar geld met nieuwe kaarten iedere 5 jaar.
Wat Argenta doet is voor hen alleen maar een win situatie lijkt mij. Ja, je maakt klanten wat kwaad maar ze zullen altijd winnen lijkt me. Ze maken hun gratis producten betalend dus hoe dan ook zal er altijd meer geld binnen komen.
De klanten die ze kwaad maken en het afbollen zullen hoofdzakelijk die zijn die de rekening amper tot niet gebruiken.
Het feit dat mogelijk slapende rekeningen ermee weggefilterd worden zal Argenta blij maken vermoed ik. Die klanten kosten de bank enkel maar geld met nieuwe kaarten iedere 5 jaar.
Wat Argenta doet is voor hen alleen maar een win situatie lijkt mij. Ja, je maakt klanten wat kwaad maar ze zullen altijd winnen lijkt me. Ze maken hun gratis producten betalend dus hoe dan ook zal er altijd meer geld binnen komen.
De klanten die ze kwaad maken en het afbollen zullen hoofdzakelijk die zijn die de rekening amper tot niet gebruiken.
-
- Jr. Member
Het draait om dit : als je overlijdt, en de betrokken notaris vraagt aan àlle banken of je daar een rekening hebt, dan kunnen ze (zware) kosten aanrekenen om dat te laten weten, ook al is dat een slapende rekening, waar niks opstaat of negatief saldo.
En dat is véél meer dan 15 cent.
Een bank heeft graag dat je een rekening laat slapen, zeker als je voorbij de 50 bent.
Eens je rekening opgezegd is, kunnen ze dat niet meer.
En dat is véél meer dan 15 cent.
Een bank heeft graag dat je een rekening laat slapen, zeker als je voorbij de 50 bent.
Eens je rekening opgezegd is, kunnen ze dat niet meer.
Banken zijn verplicht om klanten van slapende rekeningen te contacteren. Indien dit na een paar pogingen niet lukt, moet het saldo van de rekening overgeschreven worden naar de overheid. Onder een bepaald bedrag (60 euro) gebeurt dit anoniem en ben je het geld definitief kwijt. Boven dat bedrag wordt het op naam overgeschreven en kan je (of je erfgenamen) het geld eventueel recupereren.
https://www.wikifin.be/nl/themas/uw-dag ... rekeningen
https://www.wikifin.be/nl/themas/uw-dag ... rekeningen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat we dat nog mogen meemaken. Lukske post iets waar ik me in kan vinden
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 4 januari 2021, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Jr. Member
Als banken verplicht zijn om houders van slapende rekeningen te contacteren (volgens bovenstaande posters), kan je mij dan eens uitleggen waarom ik na 5 jaren geen enkel bericht gekregen heb ivm mijn slapende rekeningen bij argenta?
Altijd toch dat economisch analfabeet geleuter over de zgn. "truken" van de banken. De realiteit is dat de banken geld verdienen aan de percentjes die ze pakken op de grote financiële verplichtingen die je gedurende je leven bij hen aan gaat: autolening, hypotheek, consumentenkrediet, verzekeringen, investeringen, piepkleine percentjes op elke kaartbetaling. Maar dat ziet de Vlaming niet, dus dat is er voor hem of haar niet. Dus in de plaats van daar over te discussiëren gaan ze hun gal spuien over de non-issues die nog wel in hun bevattingsvermogen passen, zoals de 15 cent zegelrecht of de 50 à 250 Euro die aangerekend wordt bij overlijden. Niet dat de banken dat geld laat liggen natuurlijk, maar je bent economisch analfabeet als je denkt dat het hen daar om te doen is.
Idem met het feit dat je automatisch ingeschaald wordt in het 3-Euro-per-maand-pakket voor een zichtrekening met kredietkaart met limiet van 2500 Euro als dat nu je limiet was. Wat had Argenta dan moeten doen? Iedereen in het gratis pakket steken? Of iedereen op eigen initiatief de bank laten contacteren om te zeggen wat ze willen en ze in het gratis pakket steken als ze de bank niet contacteren? Dan is het weer gezaag omdat mensen die hun e-mail niet lezen opeens voor voldongen feiten geplaatst worden wanneer ze opeens merken dat hun limiet lager was dan vroeger. Je kan dat eerlijker vinden, maar veel klanten betalen liever 3 Euro per maand dan hun bank te contacteren. Banken dalen dan in de achting van de gemiddelde klant door te proberen extra eerlijk te zijn (ik zeg extra eerlijk, want als je ziet hoe lang op voorhand ze het allemaal aangekondigd hebben vind ik het eerlijk genoeg).
Idem met het feit dat je automatisch ingeschaald wordt in het 3-Euro-per-maand-pakket voor een zichtrekening met kredietkaart met limiet van 2500 Euro als dat nu je limiet was. Wat had Argenta dan moeten doen? Iedereen in het gratis pakket steken? Of iedereen op eigen initiatief de bank laten contacteren om te zeggen wat ze willen en ze in het gratis pakket steken als ze de bank niet contacteren? Dan is het weer gezaag omdat mensen die hun e-mail niet lezen opeens voor voldongen feiten geplaatst worden wanneer ze opeens merken dat hun limiet lager was dan vroeger. Je kan dat eerlijker vinden, maar veel klanten betalen liever 3 Euro per maand dan hun bank te contacteren. Banken dalen dan in de achting van de gemiddelde klant door te proberen extra eerlijk te zijn (ik zeg extra eerlijk, want als je ziet hoe lang op voorhand ze het allemaal aangekondigd hebben vind ik het eerlijk genoeg).
Uit de Standaard van 1/06/2016
Marc Lauwers (ex-Belfius) wordt vanaf 1 september de nieuwe ceo van de Antwerpse spaarbank Argenta. Hij volgt John Heller op, die Argenta eind april verliet.
Mits de goedkeuring vanwege de toezichthouders neemt Marc Lauwers vanaf 1 september 2016 de leiding op van het directiecomité van Argenta en zal hij als ceo verantwoordelijk zijn voor zowel het bank- als het verzekeringsbedrijf.
Lauwers kan bogen op een rijkgevulde carrière binnen de financiële sector. Hij was ruim 25 jaar actief bij Bacob, Artesia, Dexia en Belfius. In 2006 werd hij lid van het directiecomité van Belfius en was er tot 2013 vicevoorzitter, verantwoordelijk voor retail en commercial banking. Daarna ging hij aan de slag voor KBL European Private Bankers, het vroegere KB Lux. Daar is zowel operationeel directeur als vice-ceo.
Toen had ik reeds een vermoeden waar Argenta naartoe ging evolueren...
Marc Lauwers (ex-Belfius) wordt vanaf 1 september de nieuwe ceo van de Antwerpse spaarbank Argenta. Hij volgt John Heller op, die Argenta eind april verliet.
Mits de goedkeuring vanwege de toezichthouders neemt Marc Lauwers vanaf 1 september 2016 de leiding op van het directiecomité van Argenta en zal hij als ceo verantwoordelijk zijn voor zowel het bank- als het verzekeringsbedrijf.
Lauwers kan bogen op een rijkgevulde carrière binnen de financiële sector. Hij was ruim 25 jaar actief bij Bacob, Artesia, Dexia en Belfius. In 2006 werd hij lid van het directiecomité van Belfius en was er tot 2013 vicevoorzitter, verantwoordelijk voor retail en commercial banking. Daarna ging hij aan de slag voor KBL European Private Bankers, het vroegere KB Lux. Daar is zowel operationeel directeur als vice-ceo.
Toen had ik reeds een vermoeden waar Argenta naartoe ging evolueren...
Misschien hebben ze geprobeerd je te bereiken, maar slagen ze er niet in (met GDPR en wat ze wel en niet mogen kan het behoorlijk moeilijk zijn).OdetteMaes schreef: ↑4 januari 2021, 16:43 Als banken verplicht zijn om houders van slapende rekeningen te contacteren (volgens bovenstaande posters), kan je mij dan eens uitleggen waarom ik na 5 jaren geen enkel bericht gekregen heb ivm mijn slapende rekeningen bij argenta?
Misschien beter even hier kijken of je rekening "slapende" is: https://eservices.minfin.fgov.be/myminfin-web/pages/ (inloggen en dan kiezen voor "Mijn slapende tegoeden raadplegen").
Overigens, een rekening waar €0 op staat, dient de bank dan moeite te doen om je te zoeken?
Het mag wat beschaafder niet?
Er is blijkbaar een hele reeks activiteiten waardoor je rekeningen niet meer als slapend wordt beschouwd.OdetteMaes schreef: ↑4 januari 2021, 16:43 Als banken verplicht zijn om houders van slapende rekeningen te contacteren (volgens bovenstaande posters), kan je mij dan eens uitleggen waarom ik na 5 jaren geen enkel bericht gekregen heb ivm mijn slapende rekeningen bij argenta?
Bv. je haalt met je bancontact kaart geld af van je zichtrekening, daardoor is je zichtrekening uiteraard niet meer slapend, maar ook je spaarrekening is niet meer slapend, zelfs al heb je al jaren geen verrichting op die spaarrekening gedaan.
Ander voorbeeld: via bancontact kaart gegevens elektronische identiteitskaart updaten. Dit veroorzaakt geen verrichting op je zicht- of spaarrekening, maar je rekeningen zijn weer wakker voor 5 jaar.
Dat soort mensen vind je bij elke retail-bank met kantoornetwerk. Ik denk eerder dat Argenta zich op hun kruispunt bevindt van digitale ongeletterdheid (wat je niet per se bent, maar wel kan zijn bij alle banken behalve Keytrade en de smartphone only-banken) en "gratis"-fetisjisme (alle banken die je in theorie gratis kan gebruiken)
-
- Full Member
Terechte opmerking : dit taalgebruik is ongepast denigrerend met een racistische ondertoon. Kan dit bericht verwijderd worden aub. Ik verwijs naar de gebruiksvoorwaarden van dpg media :
Reacties die beantwoorden aan volgende kenmerken zijn verboden, en zullen zonder kennisgeving worden verwijderd. DPG MEDIA kan daarnaast op elk ogenblik een einde maken aan je registratie en/of je de toegang tot een chatgroep ontzeggen indien je deze gedragsregels herhaaldelijk niet eerbiedigt.
Reacties die het privéleven of de goede naam van anderen aantasten;
Stalking, lasterlijke reacties, scheldpartijen, grove beledigingen;
Reacties die een uiting zijn en/of aanzetten tot rassenhaat, racisme, negationisme en discriminatie, van welke aard ook;