Dividendaandelen
TIP
Dividendaandelen
Vandaag mijn eerste dividendaandeel voor 2021 aangekocht, Glaxo Smith Kline aan 1382 p.
Re: Dividendaandelen
proficiat, goeie keuze en op naar uw volgende aankoop.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Prijs is goed (goedkoop) en een insider kocht op 30/12/20 36.000 aandelen aan 1376 p/ stuk (503 616 pond).
Gaf bij mij de doorslag.
Gaf bij mij de doorslag.
-
- Newbie
- Contacteer:
Eind vorig jaar ook GSK gekocht op de Londense beurs aan 1367 pence. De combinatie van een dividend van 6 percent, lage pond en lage P/E gaf de doorslag.
Ook LUMN een tijdje geleden gekocht aan 9,4 dollar. Dividend van 10 percent.
Ook LUMN een tijdje geleden gekocht aan 9,4 dollar. Dividend van 10 percent.
Lumn geeft jou dus netto 6 % dividend...maar pas op met de Amerikanen met hoog dividend, meestal zakt de koers evenredig.
Tijdig verkopen is de boodschap.
Tijdig verkopen is de boodschap.
-
- Newbie
- Contacteer:
Payout rate van LUMN is 80 percent en constante cashflow. Koers is al heel hard gezakt vandaar de aankoop
Alleen jij kan dat beoordelen, veel succes ermee.
Anglo Pacific Group blijft het goed doen sinds mijn aankoop in november, vandaag de kaap van 130 p genomen, gaat sneller dan ik gedacht had.
Laten we het misschien wat breder trekken en eens de portfolio-opbouw bespreken en wat erop jullie kooplijst staat.
Zo kunnen we wat van elkander leren.
Ikzelf ben een pure dividendbelegger, een aandeel zonder dividend komt er niet in.Een schrapping van dividend betekent ook de verkoop van het aandeel.
Mijn portefeuille opbouw :
Aangezien ik de komende jaren heel wat inflatie verwacht,deze opbouw:
-20% vastgoed
-25% grondstoffen
-30% consumptie gerichte aandelen
-25% cash
Dit is mijn streefdoel.Op dit moment meer cash.Doe geen aankopen wacht op een correctie van de markt.
TOP 3 KOOPLIJST
-Altria (meer dan 8% dividendrendement) heb reeds halve positie,wacht tot beneden de 40 dollar om aan te kopen.
-KP Tissue (rond de 5% dividendrendement)
-ATCO Ltd (canadese olie en gas holding)
Zo kunnen we wat van elkander leren.
Ikzelf ben een pure dividendbelegger, een aandeel zonder dividend komt er niet in.Een schrapping van dividend betekent ook de verkoop van het aandeel.
Mijn portefeuille opbouw :
Aangezien ik de komende jaren heel wat inflatie verwacht,deze opbouw:
-20% vastgoed
-25% grondstoffen
-30% consumptie gerichte aandelen
-25% cash
Dit is mijn streefdoel.Op dit moment meer cash.Doe geen aankopen wacht op een correctie van de markt.
TOP 3 KOOPLIJST
-Altria (meer dan 8% dividendrendement) heb reeds halve positie,wacht tot beneden de 40 dollar om aan te kopen.
-KP Tissue (rond de 5% dividendrendement)
-ATCO Ltd (canadese olie en gas holding)
Ik ben eveneens een dividendbelegger, zoek in grote lijnen naar koopjes die een dividend van rond de 6 % geven en verkoop ze opnieuw wanneer het dividendrendement om een of andere reden zakt naar 2 a 3 %.
Ik heb een voorkeur voor gezonde bedrijven die kwartaaldividenden betalen en die niet onderworpen zijn aan dubbele roerende voorheffing. 80% van mijn portfolio bestaat uit dit soort bedrijven.
Ik maak mij weinig zorgen over een verdeelpercentage omdat een groot deel van mijn portfolio bestaat uit Trusts die voor voldoende spreiding zorgen.
Elk aandeel dat ik met winst verkoop gaat in een virtuele port en blijf ik opvolgen, en koop het eventueel opnieuw wanneer het voldoende in prijs gezakt is (voorbeeld, ik verkocht een tijdje geleden APF rond de 180 pence en kocht het in november terug aan een gemiddelde prijs van 107.60 pence).
Altria heb ik niet in mijn port maar wel sectorgenoot IMB, kocht het in november 2019 en sta daarmee op een koersverlies van 14,56% .
Mijn grootste positie is EDIN waarvan ik nu en dan nog iets bijkoop.
Ik heb een voorkeur voor gezonde bedrijven die kwartaaldividenden betalen en die niet onderworpen zijn aan dubbele roerende voorheffing. 80% van mijn portfolio bestaat uit dit soort bedrijven.
Ik maak mij weinig zorgen over een verdeelpercentage omdat een groot deel van mijn portfolio bestaat uit Trusts die voor voldoende spreiding zorgen.
Elk aandeel dat ik met winst verkoop gaat in een virtuele port en blijf ik opvolgen, en koop het eventueel opnieuw wanneer het voldoende in prijs gezakt is (voorbeeld, ik verkocht een tijdje geleden APF rond de 180 pence en kocht het in november terug aan een gemiddelde prijs van 107.60 pence).
Altria heb ik niet in mijn port maar wel sectorgenoot IMB, kocht het in november 2019 en sta daarmee op een koersverlies van 14,56% .
Mijn grootste positie is EDIN waarvan ik nu en dan nog iets bijkoop.
Fijn! gelijkaardige strategie.Ik bereken het gemiddelde dividendrendement over de voorbije 10 jaar. Koop wanneer ze een stuk daaronder liggen en verkoop wanneer ze terug het gemiddelde aantikken. Wel een grote voorwaarde is "afgelopen 10 jaar stijgend dividend"!
Altria: gem div:6%
heden: op weg naar 9%
Ik verkoop ergens tussen de 5,5 en 6%
Ondertussen dividend opstrijken!
Werkt verbluffend goed!!
Altria: gem div:6%
heden: op weg naar 9%
Ik verkoop ergens tussen de 5,5 en 6%
Ondertussen dividend opstrijken!
Werkt verbluffend goed!!
Inderdaad, en het voordeel van deze strategie is dat er niet veel cash aangehouden moet worden gezien de constante instroom van dividenden.
Het grote voordeel van dividend aandelen is dat deze het goed doen bij een dalende Lange Termijn rente. Maar die LT rente is op dit moment negatief geworden. Veel lager kan niet meer. En als die rente terug zou gaan stijgen dan klappen de koersen van de dividend aandelen in elkaar. Best dat deze aandelen dan ook maar een deel van een ganse 'portefeuille' uitmaken.
Als de koersen instorten worden deze aandelen goedkoper en dus is het dan feest voor de dividendbeleggers.
We zijn niet afhankelijk van koerswinsten, dit is slechts bijzaak.
We zijn niet afhankelijk van koerswinsten, dit is slechts bijzaak.
Laatst gewijzigd door Mattia op 5 januari 2021, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Je ziet wat er gebeurd is met CTL , zou eerder wedden op AT&T dan op dan op lumn de waardering zit iets hoger maar dividend is betrouwbaarder al zijn de schulden hoger maar HBO max zou een goede katalysator kunnen zijn de komende jaren als er meer abonnementen binnenstromen . Vooral met de verkoop van direct TV en de verdere uitrol van het 5G netwerk. Het verschil met dis en netflix is nu gezakt tot 1$ per abonnement .Iceman1975 schreef: ↑4 januari 2021, 19:29 Payout rate van LUMN is 80 percent en constante cashflow. Koers is al heel hard gezakt vandaar de aankoop
Koers moet binnen 5 jaar weer de 40$ raken als ze de schulden verder kunnen afbouwen , maar ben er redelijk zeker van dat dit wel zal lukken .