MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
Had ik ook gelezen maar is niet een vaste regel. Ik denk dat het is voor tijdens een crisis of als ze opeens de rente (veel) laten zakken. Ik ben er zeker van dat dit binnen een bepaalde periode zal gebeuren.
Spaargeld= geld dat je niet direct nodig hebt maar ook niet in aandelen ed. wilt beleggen (dat is de definitie voor mij).
Ik heb mijn 'systeem' dat ik de getrouwheidspremie van mijn spaargeld, dat ik uit het verleden heb opgebouwd, verwerf in januari of december. Na het verwerven, kijk ik of er een groot verschil is met de rente op andere spaarrekeningen. Indien dit het geval is kan ik het gemakkelijk in 1 keer overschrijven
Het deel van mijn loon, dat ik tijdens het jaar niet gebruik zet ik op een rekening met hogere basisrente. In december, januari bekijk ik dan welk bedrag ik zeker niet direct nodig heb en voeg ik toe bij mijn spaargeld.
Dan moet ik alleen ik alleen maar in januari en december kijken waar op dat moment de beste spaarrekeningen zijn. Zo blijft het overzichtelijk en moet je niet het hele jaar door bekijken wanneer je de premie hebt verworven en waar op dat moment de beste rente is.
Edit: De reden dat ik voor januari, december heb gekozen is omdat meestal dan actie's met getrouwheidspremies zijn/ nieuwe betere rekeningen op de markt komen( was toch zo in het verleden). Op die manier kan ik er snel op reageren.
Maar ik vroeg het vooral voor als je (onverwacht) een hoger bedrag nodig hebt, en verlies van de premie wilt vermijden. Op die manier moet je geen maanden overschrijven per schijven van €5k.
Ik zie nog het nadeel of voordeel van in. Persoonlijk wil ik het juist gecentreerd hebben ivm spaargeld.EarthNvstr1 schreef: ↑26 december 2020, 18:23 Dat kan je inderdaad zo doen. Waarom je dat zou willen doen, is iets anders ;-)
Ik wil net de getrouwheidsperiode van mijn spaargelden enigszins gespreid over het jaar hebben.
Spaargeld= geld dat je niet direct nodig hebt maar ook niet in aandelen ed. wilt beleggen (dat is de definitie voor mij).
Ik heb mijn 'systeem' dat ik de getrouwheidspremie van mijn spaargeld, dat ik uit het verleden heb opgebouwd, verwerf in januari of december. Na het verwerven, kijk ik of er een groot verschil is met de rente op andere spaarrekeningen. Indien dit het geval is kan ik het gemakkelijk in 1 keer overschrijven
Het deel van mijn loon, dat ik tijdens het jaar niet gebruik zet ik op een rekening met hogere basisrente. In december, januari bekijk ik dan welk bedrag ik zeker niet direct nodig heb en voeg ik toe bij mijn spaargeld.
Dan moet ik alleen ik alleen maar in januari en december kijken waar op dat moment de beste spaarrekeningen zijn. Zo blijft het overzichtelijk en moet je niet het hele jaar door bekijken wanneer je de premie hebt verworven en waar op dat moment de beste rente is.
Edit: De reden dat ik voor januari, december heb gekozen is omdat meestal dan actie's met getrouwheidspremies zijn/ nieuwe betere rekeningen op de markt komen( was toch zo in het verleden). Op die manier kan ik er snel op reageren.
Maar ik vroeg het vooral voor als je (onverwacht) een hoger bedrag nodig hebt, en verlies van de premie wilt vermijden. Op die manier moet je geen maanden overschrijven per schijven van €5k.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tenzij dat die doelrekening een max/mnd heeft ...Denfi schreef: ↑26 december 2020, 19:12 Ik heb mijn 'systeem' dat ik de getrouwheidspremie van mijn spaargeld, dat ik uit het verleden heb opgebouwd, verwerf in januari of december. Na het verwerven, kijk ik of er een groot verschil is met de rente op andere spaarrekeningen. Indien dit het geval is kan ik het gemakkelijk in 1 keer overschrijven
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ook dat kan net een reden zijn om je getrouwheidsperiodes te spreiden over het jaar ...
Daarom dat ik daar ook niet elke maand stort op die max rekening. Als de rente dan te zwaar is gezakt (wat sowieso gaat gebeuren) en er betere rekeningen zijn... dan sta je daar... Dan kun je niet vlug actie ondernemen zonder de premie te verliezen, moet je 12 maanden overdoen om alles over te schrijven.EarthNvstr1 schreef: ↑26 december 2020, 19:17Tenzij dat die doelrekening een max/mnd heeft ...Denfi schreef: ↑26 december 2020, 19:12 Ik heb mijn 'systeem' dat ik de getrouwheidspremie van mijn spaargeld, dat ik uit het verleden heb opgebouwd, verwerf in januari of december. Na het verwerven, kijk ik of er een groot verschil is met de rente op andere spaarrekeningen. Indien dit het geval is kan ik het gemakkelijk in 1 keer overschrijven
Ieder zijn eigen voorkeur
Als de getrouwheidspremie zakt, gaat die natuurlijk pas in voor je gestorte bedragen eens de vorige getrouwheidspremie afgelopen/verworven is. Dus zelfs al duurt het een jaar, dat maakt niet uit.
Taaltips
Waag mijn kans met nieuw onderwerp.
D of T ?
Veel leden twijfelen in tussen uitgang -D en -T in het voltooid deelwoord. Is het 'de regering is geklemt' of 'de regering is geklemd ' ?
Daarom deze eenvoudige tip: kijk naar de verleden tijd.
In dit geval: de regering klemde. Het is dus D.
D of T ?
Veel leden twijfelen in tussen uitgang -D en -T in het voltooid deelwoord. Is het 'de regering is geklemt' of 'de regering is geklemd ' ?
Daarom deze eenvoudige tip: kijk naar de verleden tijd.
In dit geval: de regering klemde. Het is dus D.
Je reageert op een post van een jaar geleden. Toen was het waarschijnlijk nog €500.
Het kwam al aan bod. Je kan dus blijkbaar maar 5000 euro overschrijven van getrouwheidsrekening ook. Ik botste gisteren op de melding "De waarde van deze overschrijving overschrijdt de maandelijkse stortingslimiet van €5000 per Fidelity Sparen (Spaarplan). Voor verdere gegevens, gelieve onze veelgestelde vragen sectie te raadplegen. " En dat bij een poging tot overschrijving van 5000 euro van fidelity naar maandsparen. Daar sta je dan met je verworven premie. Kun je geld niet weghalen. Dat is een foute inschatting geweest van mij.
Van het maandsparen begrijp ik het. Gaat om even grote inleg, hoewel je na enkele jaren ook problemen zou kunnen hebben. Van de getrouwheidsrekening vind ik een flauw, maar goed, het zal vermeld zijn.
Nog vreemder, zelfs na een geslaagde overschrijving verandert de simulaties voor verdere afhandeling niet. In het tabblad "detail getrouwheidspremie" verandert er niks na overschrijving. Normaal zou toch het afgeschreven bedrag moeten in minder gebracht worden? Ook op de rekening waar het geld toekomt is er bij "detail getrouwheidspremie" geen spoor terug te vinden van de overschrijving terwijl het effect geboekt staat.
Van het maandsparen begrijp ik het. Gaat om even grote inleg, hoewel je na enkele jaren ook problemen zou kunnen hebben. Van de getrouwheidsrekening vind ik een flauw, maar goed, het zal vermeld zijn.
Nog vreemder, zelfs na een geslaagde overschrijving verandert de simulaties voor verdere afhandeling niet. In het tabblad "detail getrouwheidspremie" verandert er niks na overschrijving. Normaal zou toch het afgeschreven bedrag moeten in minder gebracht worden? Ook op de rekening waar het geld toekomt is er bij "detail getrouwheidspremie" geen spoor terug te vinden van de overschrijving terwijl het effect geboekt staat.
Bij een poging om de voorbije dagen 5.000€ over te schrijven van de Fidelity Rekening naar de Maandsparen Max stuitte ik ook verschillende keren op de mededeling: "De waarde van deze overschrijving overschrijdt de maandelijkse stortingslimiet van €5000 per Fidelity Sparen (Spaarplan). Voor verdere gegevens, gelieve onze veelgestelde vragen sectie te raadplegen. "
Bleek dus dat de – uiteraard minimale - rente die op de Max was bijgeschreven ook meetelde voor die 5.000€. Een bijpassende overschrijving van 4.990 ongeveer, werd dan wel aanvaard.
En inderdaad de simulatie van de opgebouwde getrouwheidspremies klopt (nog) niet. Ze laten de bedragen nog staan bij de Fidelity Rekening i.p.v. over te hevelen naar de Max.
Bleek dus dat de – uiteraard minimale - rente die op de Max was bijgeschreven ook meetelde voor die 5.000€. Een bijpassende overschrijving van 4.990 ongeveer, werd dan wel aanvaard.
En inderdaad de simulatie van de opgebouwde getrouwheidspremies klopt (nog) niet. Ze laten de bedragen nog staan bij de Fidelity Rekening i.p.v. over te hevelen naar de Max.
Uit de FAQ bij MeDirect:
"Wat is het maximumbedrag dat ik kan overschrijven?
Uit veiligheidsoverwegingen worden uitgaande betalingen beperkt tot 50.000 EUR per dag. Deze limiet wordt elke werkdag om middernacht opnieuw op nul gezet. Overschrijvingen tussen uw MeDirect-rekeningen zijn niet beperkt. Als u een bedrag wil overboeken dat groter is dan € 50.000 in één dag, gelieve ons dan een beveiligd bericht te sturen en wij helpen u graag verder."
Dit geldt natuurlijk niet voor overboekingen of stortingen naar de Maandsparen Max omdat daar een limiet geldt van 5.000€.
"Wat is het maximumbedrag dat ik kan overschrijven?
Uit veiligheidsoverwegingen worden uitgaande betalingen beperkt tot 50.000 EUR per dag. Deze limiet wordt elke werkdag om middernacht opnieuw op nul gezet. Overschrijvingen tussen uw MeDirect-rekeningen zijn niet beperkt. Als u een bedrag wil overboeken dat groter is dan € 50.000 in één dag, gelieve ons dan een beveiligd bericht te sturen en wij helpen u graag verder."
Dit geldt natuurlijk niet voor overboekingen of stortingen naar de Maandsparen Max omdat daar een limiet geldt van 5.000€.
Heb al een klacht ingediend bij Me klachtendienst. complaints@medirect.beDCM78 schreef: ↑5 januari 2021, 05:55
Zou voorstellen kaart dit ook aan.
Is al een hele tijd aanslepend probleem.
Bij een belletje lossen ze het op.
De maand of paar maanden is het nog steeds van het zelfde.
Naargelang reactie Me wordt het iets voor ombudsman banken.
Natuurlijk hoe meer het aankaarten ..... hoe sneller de oplossing .
Getrouwheids premie op rekening waar afgehaald daalt wel degelijk hoor.
Alleen op nieuwe rekening wordt dit niet zichtbaar , storting en premie in overzicht.
Estate Guru believer.
Persoonlijk ga ik ervan uit dat:
Hoe meer klachten er in het begin van dit jaar ingediend worden, hoe trager alles zal opgelost geraken.
(O.a. wegens overbelasting door een combinatie van: personeelsgebrek in deze bizarre corona-tijden, én voor bankzaken ongeveer de drukste periode van het jaar)
Ik wacht dus gewoon geduldig af: uiteindelijk zal alles wel opgelost geraken.
Hoe meer klachten er in het begin van dit jaar ingediend worden, hoe trager alles zal opgelost geraken.
(O.a. wegens overbelasting door een combinatie van: personeelsgebrek in deze bizarre corona-tijden, én voor bankzaken ongeveer de drukste periode van het jaar)
Ik denk het ook. De simulatie van de renteberekening is niet altijd correct, maar de echte renteuitkering blijkt toch altijd te kloppen. Ik wacht ook af.Nefertari schreef: ↑5 januari 2021, 10:59 Persoonlijk ga ik ervan uit dat: