Revolut Mastercard
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Revolut Mastercard
Het is een prepaid kaart dus ik weet niet of dat probleem zich voordoet.
Daarnaast revolut is gratis en aangezien ik banken wil beperken en revolut soms meer geaccepteerd wordt dan andere kredietkaarten gebruik ik dat.
Daarnaast revolut is gratis en aangezien ik banken wil beperken en revolut soms meer geaccepteerd wordt dan andere kredietkaarten gebruik ik dat.
Is al gewijzigd 2 minuutje werkJanPeeterss schreef: ↑4 december 2020, 16:14 En hoe zit dat dan voor de aangifte van buitenlandse rekeningen?
Gaat iedereen met een revolut rekening aangeven aan de NBB dat hij geen rekening in Groot-Brittannië meer heeft en dat hij een nieuwe rekening in Litouwen heeft?
Ik snap zelfs niet dat zij dat zomaar mogen aanmaken /wijzigen voor jou.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hier ook alvast snel aangegeven. Britse Revolut rekening zelfs nog niet gewist, enkel LT toegevoegd. Hoe meer meldingen in het CAP hoe beter wat mij betreft. Laat ze 't maar eens uitzoeken. Ze staan zo goed als allemaal op nul.JanPeeterss schreef: ↑4 december 2020, 16:14 En hoe zit dat dan voor de aangifte van buitenlandse rekeningen?
Gaat iedereen met een revolut rekening aangeven aan de NBB dat hij geen rekening in Groot-Brittannië meer heeft en dat hij een nieuwe rekening in Litouwen heeft?
Ik snap zelfs niet dat zij dat zomaar mogen aanmaken /wijzigen voor jou.
Ook onmiddellijk doorgegeven met formulier
FORMULIER VOOR VERBETERING VAN DE REEDS AAN HET CENTRAAL AANSPREEKPUNT MEDEGEDEELDE GEGEVENS VAN EEN BUITENLANDSE REKENING
https://www.nbb.be/doc/cr/cap/annexe_5_nl.pdf
FORMULIER VOOR VERBETERING VAN DE REEDS AAN HET CENTRAAL AANSPREEKPUNT MEDEGEDEELDE GEGEVENS VAN EEN BUITENLANDSE REKENING
https://www.nbb.be/doc/cr/cap/annexe_5_nl.pdf
Waar vind je het LT rekeningnummer terug in de app?
Net geprobeerd om mijn Revolut rekening te voeden vanuit België, gebruik makend van mijn ING rekening waar instant overschrijvingen altijd een feit zijn en altijd gratis.
Test herhaald met de KBC plus rekening die ook instant betalingen toestaat.
Vertrekkend van Europabank was de instant overschrijving niet mogelijk. De software van Europabank herkende het rekeningnummer in LT niet als een nummer waarop instant kon overgeschreven worden.
De overschrijving bracht het geld op mijn Revolut kaart op een Litouwse rekening binnen enkele seconden, vertrekkend van KBC en ING. Prachtig resultaat.. en zeker iets om in het achterhoofd te houden als ik mijn Revolut kaart meer wil gaan gebruiken.
Test herhaald met de KBC plus rekening die ook instant betalingen toestaat.
Vertrekkend van Europabank was de instant overschrijving niet mogelijk. De software van Europabank herkende het rekeningnummer in LT niet als een nummer waarop instant kon overgeschreven worden.
De overschrijving bracht het geld op mijn Revolut kaart op een Litouwse rekening binnen enkele seconden, vertrekkend van KBC en ING. Prachtig resultaat.. en zeker iets om in het achterhoofd te houden als ik mijn Revolut kaart meer wil gaan gebruiken.
Omgekeerde test : Overschrijving van Revolut rekening naar een BE zichtrekening, uitgevoerd op Kerstdag, is pas vertrokken vandaag maandag 28/12.
Is op maandagmiddag 13.00 uur wel reeds aangekomen.
Een instant overschrijving met uitgestelde uitvoering dus :-)
Overschrijving 'instant' van ING naar Beobank kredietkaart komt ook niet aan tijdens het kerstweekend. Ook niet te zien in het beschikbare saldo. Daar dus nog iets trager..
Wel zichtbaar in beschikbaar saldo op maandagmiddag maat nog niet in de rekeningstand.
Is op maandagmiddag 13.00 uur wel reeds aangekomen.
Een instant overschrijving met uitgestelde uitvoering dus :-)
Overschrijving 'instant' van ING naar Beobank kredietkaart komt ook niet aan tijdens het kerstweekend. Ook niet te zien in het beschikbare saldo. Daar dus nog iets trager..
Wel zichtbaar in beschikbaar saldo op maandagmiddag maat nog niet in de rekeningstand.
Oei.. mijn systeem is niet perfect.
Betaald van KBC naar Revolut vandaag. KBC behandelde deze keer de overschrijving niet als 'instant'.
Misschien zou ik met ING meer geluk gehad hebben. Who knows.
In ieder geval heb ik de betaling (ook) met mijn andere kredietkaart moeten doen en wacht ik tot het geld op mijn Litouwse rekening arriveert bij Revolut om het daarna terug te storten.
Edit : bedrag gearriveerd dezelfde dag na 17 uur ongeveer. Het zal 'instant met vertraging en in bulk' uitgevoerd zijn.
Betaald van KBC naar Revolut vandaag. KBC behandelde deze keer de overschrijving niet als 'instant'.
Misschien zou ik met ING meer geluk gehad hebben. Who knows.
In ieder geval heb ik de betaling (ook) met mijn andere kredietkaart moeten doen en wacht ik tot het geld op mijn Litouwse rekening arriveert bij Revolut om het daarna terug te storten.
Edit : bedrag gearriveerd dezelfde dag na 17 uur ongeveer. Het zal 'instant met vertraging en in bulk' uitgevoerd zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even getest bij kbc(geen instant)
Deze morgen rond 10u45 verstuurd en nu al aangekomen op revolut.
Deze morgen rond 10u45 verstuurd en nu al aangekomen op revolut.
Misschien een leuk truukje om te delen hier.
Met mijn KBC bancontact/maestro kaart, kan ik bij Revolut instant opladen.
Ik heb dit niet getest met andere bankkaarten.
Wanneer je voor kredietkaart/meastro kiest, vul je gewoonweg je kaartnummer in.
Wanneer er gevraagd wordt voor een CVV-code, typ je 000 in.
En dan is het een kwestie van de betaling te ondertekenen met de KBC-app of kaartlezer.
En dan is het een kwestie van de betaling te ondertekenen met de KBC-app of kaartlezer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wow dank je idd zo lukt hetMayonaise schreef: ↑17 januari 2021, 00:05 Misschien een leuk truukje om te delen hier.
Ik heb net zo'n Revolut account geopend, er van uitgaande dat alle banken in Europa ondertussen wel gecentraliseerd staan en hier niets extra voor hoeft te gebeuren.
Nu merk ik idd dat ik ook een IBAN LT-nummer heb. Maar waar moet ik dit dan juist melden? Waar vind je die formulieren?
En dat gebeurt er als je dit niet doet?
Aion bank was een andere optie, die hebben wel een BE IBAN-nummer. Maar €19 per maand??? Ze weigeren zelfs te zeggen in welke ETF's zij dan juist beleggen. Ze zijn daar heel vaag. Wat je niet gebruikt, krijg je zogezegd terug, maar je betaalt wel eerst een jaar €19 per maand.
Dezelfde meldingsplicht geldt dan ook voor andere online spelers zoals Bux (NL) N26 (GER), enz neem ik aan??
Nu merk ik idd dat ik ook een IBAN LT-nummer heb. Maar waar moet ik dit dan juist melden? Waar vind je die formulieren?
En dat gebeurt er als je dit niet doet?
Aion bank was een andere optie, die hebben wel een BE IBAN-nummer. Maar €19 per maand??? Ze weigeren zelfs te zeggen in welke ETF's zij dan juist beleggen. Ze zijn daar heel vaag. Wat je niet gebruikt, krijg je zogezegd terug, maar je betaalt wel eerst een jaar €19 per maand.
Dezelfde meldingsplicht geldt dan ook voor andere online spelers zoals Bux (NL) N26 (GER), enz neem ik aan??
Melden : zoek op Google : melden buitenlandse rekening NBB
Als het snel moet gaan, kan je beter overschrijven naar je Beobank zichtrekening en van daar naar je kredietkaart. Overboeking van ING naar Beobank zichtrekening gaat hier al een tijdje instant, ook op weekends en feestdagen (zelfde geldt voor N26 sinds recent).haelewyn schreef: ↑28 december 2020, 10:56Overschrijving 'instant' van ING naar Beobank kredietkaart komt ook niet aan tijdens het kerstweekend. Ook niet te zien in het beschikbare saldo. Daar dus nog iets trager..
Het updaten van de bewegingen op je kredietkaartrekening is een intern batchproces bij Beobank dat trager gaat, ook voor externe overschrijvingen rechtstreeks naar de kaartrekening met gestructureerde mededeling zit er dergelijke vertraging op (toch de laatste keer dat ik het geprobeerd heb nog). Als je van je interne Beobank zichtrekening overboekt rechtstreeks naar de kaart, dan wordt je beschikbare saldo op de kredietlijn wel meteen bijgewerkt, de overige gegevens worden later in batch bijgewerkt.