Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Misschien ook bekijken wat er met de dividenden in de eurozone gebeurde in 2008 en de volgende jaren.
DPS = dividend per share; EPS = Earnings per share
Er lijkt niets magisch aan dividenden/dividendaandelen.
(ref: AXA - dividend-investing-in-eurozone-equity-markets)Given the high cyclicality of euro area dividends, macro-economic shocks remain a risk. Their sensitivity during times of crisis is double that of overall developed market equities and have failed to regain their 2008 dividend-per-share high-water mark.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 5 januari 2021, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
The Irrelevance of Dividends:B7H4long schreef: ↑5 januari 2021, 16:44 Misschien ook bekijken wat er met de dividenden in de eurozone gebeurde in 2008 en de volgende jaren.
(ref: AXA - dividend-investing-in-eurozone-equity-markets)Given the high cyclicality of euro area dividends, macro-economic shocks remain a risk. Their sensitivity during times of crisis is double that of overall developed market equities and have failed to regain their 2008 dividend-per-share high-water mark.
https://www.youtube.com/watch?v=f5j9v9d ... l=BenFelix
Denk niet dat een oplopende rente alleen slecht zou zijn voor dividendaandelen. De algehele markt gaat in elkaar donderen!
Zie eerder negatieve rentevoeten tevoorschijn komen....
Ik deel wel niet het oordeel dat koerswinst niet belangrijk is.Als belgische belegger is koerswinst het allerbelangrijkste! (fiscaal gezien)
En dus uw beste en lekkerste brokje.
Vandaar dat ik bij gemiddelde dividendrendement terug verkoop.Om vervolgens dat cyclusje te herhalen bij een ander aandeel.
AT&T is een omstreden aandeel.2kampen. Believers en non-believers.Veel over te vertellen.Ik blijf eraf
Zie eerder negatieve rentevoeten tevoorschijn komen....
Ik deel wel niet het oordeel dat koerswinst niet belangrijk is.Als belgische belegger is koerswinst het allerbelangrijkste! (fiscaal gezien)
En dus uw beste en lekkerste brokje.
Vandaar dat ik bij gemiddelde dividendrendement terug verkoop.Om vervolgens dat cyclusje te herhalen bij een ander aandeel.
AT&T is een omstreden aandeel.2kampen. Believers en non-believers.Veel over te vertellen.Ik blijf eraf
Denk dat een van de beste aandelen op de markt nu walgreen boots alliance is . Dividend geshiedenis van 45 jaar stijgingen en heeft nu een yield van 4,7% . De verwachte groei en het huidige dividendrendement heeft totaal rendement van 13,6% als het terug naar zijn fair vallue gaat . En de pay out bedraagt slechts 38%. De tegenwind dat het zal krijgen van Amazon word te veel overschat en de kostenbesparingen zal dit jaar pas zichtbaar worden .
AT&T heeft in het verleden zich al bewezen . LUMN heeft zich in het verleden ook al bewezen maar niet in de goede zin . Als je dan moet kiezen is de rekening vlug gemaakt . Maar het is geen goede tactiek om yield na te streven . Geloof meer in WBA
Walgreen boots (WBA) inderdaad veel beter dan At&t. At&t heel zwaar met schulden beladen.Alles hangt af van nieuw manegement.Gaat wel goeie richting uit maar nog lange weg te gaan......
B7H4long schreef: ↑5 januari 2021, 16:44
Misschien ook bekijken wat er met de dividenden in de eurozone gebeurde in 2008 en de volgende jaren.
Dit is een algemene grafiek voor de Eurozone, is dus van tel voor allerhande distributie etf's in de Eurozone, misschien eens overwegen om een selectie etf's dividend aristocraten in port te nemen, ik heb er zo een paar.
Eens de eerste tekenen van herstel er zijn ben je te laat om op te kopen . Kijk naar Target enkele jaren terug heb hier enorm veel geld op verdiend is maal 3 gegaan in 2 jaar tijd . Amazon was ook de zogezegde tegenwind destijds
Denk dat we hier nu ons beter houden tot een plaats waar we info uit wisselen over dividendaandelen (en wees gerust er zijn parels te vinden). En nu weer niet nog eens die eeuwige discussie gaan voeren over de relevantie van dividend en dividendbeleggen.Ik weet wat ik er aan heb en er zijn hier nog mensen die weten wat het waard is...
Inderdaad, het zijn de dividendparels die we zoeken en waar we onze basisverdiensten en onze meerwaarden mee verdienen.
Jammer dat je nergens LMT kunt kopen Ondergewaardeerd , payout van 39% en verwachte groei van 10% , heeft een totaal rendement van 14,3%
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vastgoed (winkels, kantoren), daar zie ik toch als sequel van corona in de toekomst minder fysieke kantoren en minder fysieke winkels. Of denk je dat het corona-effect binnen enkele jaren volledig weg zal zijn ?Divi schreef: ↑5 januari 2021, 13:49 Laten we het misschien wat breder trekken en eens de portfolio-opbouw bespreken en wat erop jullie kooplijst staat.
Zo kunnen we wat van elkander leren.
Ikzelf ben een pure dividendbelegger, een aandeel zonder dividend komt er niet in.Een schrapping van dividend betekent ook de verkoop van het aandeel.
Mijn portefeuille opbouw :
Aangezien ik de komende jaren heel wat inflatie verwacht,deze opbouw:
-20% vastgoed
-25% grondstoffen
-30% consumptie gerichte aandelen
-25% cash
Dit is mijn streefdoel.Op dit moment meer cash.Doe geen aankopen wacht op een correctie van de markt.
TOP 3 KOOPLIJST
-Altria (meer dan 8% dividendrendement) heb reeds halve positie,wacht tot beneden de 40 dollar om aan te kopen.
-KP Tissue (rond de 5% dividendrendement)
-ATCO Ltd (canadese olie en gas holding)
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Full Member
- Contacteer:
GSK lijkt me al een goede keuze.
In mijn persoonlijke dividendoverzicht waarin ik het netto dividend bekijk (rekening houdende met eventuele dubbele RV) en dat afzet tegen de WPA en payout, scoren de financials momenteel goed, de banken en verzekeraars. Nu, ik vind dat een lastige sector. Ik heb barclays in portefeuille, ING en Ageas. Ik koop deze momenteel niet bij, met uitzondering evt. van Ageas.
Verder scoort Bpost goed, met een netto dividendrendement van meer dan 4%, rekening houdende met een payout van 50% (bovenvork). Ook GIMV is te overwegen, dividendrendement van momenteel 3,5% netto is duurzaam (maar wordt niet snel verhoogd).
In mijn persoonlijke dividendoverzicht waarin ik het netto dividend bekijk (rekening houdende met eventuele dubbele RV) en dat afzet tegen de WPA en payout, scoren de financials momenteel goed, de banken en verzekeraars. Nu, ik vind dat een lastige sector. Ik heb barclays in portefeuille, ING en Ageas. Ik koop deze momenteel niet bij, met uitzondering evt. van Ageas.
Verder scoort Bpost goed, met een netto dividendrendement van meer dan 4%, rekening houdende met een payout van 50% (bovenvork). Ook GIMV is te overwegen, dividendrendement van momenteel 3,5% netto is duurzaam (maar wordt niet snel verhoogd).
-
- Full Member
- Contacteer:
De tijd van duurzame netto rendementen van +6% ligt achter ons.
Pikte je barclays op onder het pond, ING aan 4, Bpost aan 5, ageas aan 25, GIMV aan 40 etc. dan klikte je zeer hoge en duurzame dividend rendementen vast voor de LT. Ik deed dat ook maar door eerdere aankopen komt mijn GAK soms iets hoger uit.
Ik was vroeger geen voorstander van dividenden, maar als ik terugkjk naar het voorbije decennium en mijn rendementen objectief bekijk, komen de hoogste effectief van sterke dividendaandelen die worden opgepikt/bijgekocht op stevige koerscorrecties, waardoor je niet enkel een hoog dividendrendement vastklikt maar ook de koerswinst. En biotech
Pikte je barclays op onder het pond, ING aan 4, Bpost aan 5, ageas aan 25, GIMV aan 40 etc. dan klikte je zeer hoge en duurzame dividend rendementen vast voor de LT. Ik deed dat ook maar door eerdere aankopen komt mijn GAK soms iets hoger uit.
Ik was vroeger geen voorstander van dividenden, maar als ik terugkjk naar het voorbije decennium en mijn rendementen objectief bekijk, komen de hoogste effectief van sterke dividendaandelen die worden opgepikt/bijgekocht op stevige koerscorrecties, waardoor je niet enkel een hoog dividendrendement vastklikt maar ook de koerswinst. En biotech
Altria heb ik ook in mijn portefeuille maar koop voorlopig niet bij zit nu op 1% rendement