Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Misschien ook bekijken wat er met de dividenden in de eurozone gebeurde in 2008 en de volgende jaren.
DPS = dividend per share; EPS = Earnings per share
Er lijkt niets magisch aan dividenden/dividendaandelen.
(ref: AXA - dividend-investing-in-eurozone-equity-markets)Given the high cyclicality of euro area dividends, macro-economic shocks remain a risk. Their sensitivity during times of crisis is double that of overall developed market equities and have failed to regain their 2008 dividend-per-share high-water mark.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 5 januari 2021, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
The Irrelevance of Dividends:B7H4long schreef: ↑5 januari 2021, 16:44 Misschien ook bekijken wat er met de dividenden in de eurozone gebeurde in 2008 en de volgende jaren.
(ref: AXA - dividend-investing-in-eurozone-equity-markets)Given the high cyclicality of euro area dividends, macro-economic shocks remain a risk. Their sensitivity during times of crisis is double that of overall developed market equities and have failed to regain their 2008 dividend-per-share high-water mark.
https://www.youtube.com/watch?v=f5j9v9d ... l=BenFelix
Denk niet dat een oplopende rente alleen slecht zou zijn voor dividendaandelen. De algehele markt gaat in elkaar donderen!
Zie eerder negatieve rentevoeten tevoorschijn komen....
Ik deel wel niet het oordeel dat koerswinst niet belangrijk is.Als belgische belegger is koerswinst het allerbelangrijkste! (fiscaal gezien)
En dus uw beste en lekkerste brokje.
Vandaar dat ik bij gemiddelde dividendrendement terug verkoop.Om vervolgens dat cyclusje te herhalen bij een ander aandeel.