Holdings
TIP
Re: Holdings
Heb de afbeeldingen na mijn comment opgeslaan op de pc en dan was het duidelijker ''in-zoom-baar''.
Ik denk dat twitter je afbeelding comprimeert. Eventueel kan je het op een andere plaats opslaan (in het formaat dat je het maakt of in pdf of ...) en er dan naar linken in je bericht.
Er is mij verteld dat een donkere letter op blekere achtergrond duidelijker leesbaar zou zijn dan omgekeerd.
Ik geef nu wel kritiek maar waardeer je berichten enorm en zou het zeker zelf niet beter kunnen!
Ik denk dat twitter je afbeelding comprimeert. Eventueel kan je het op een andere plaats opslaan (in het formaat dat je het maakt of in pdf of ...) en er dan naar linken in je bericht.
Er is mij verteld dat een donkere letter op blekere achtergrond duidelijker leesbaar zou zijn dan omgekeerd.
Ik geef nu wel kritiek maar waardeer je berichten enorm en zou het zeker zelf niet beter kunnen!
https://www.firstpacific.com/wp-content ... -01-04.pdf
Er noteren dus nog aandelen met een korting van 65% ....
Er noteren dus nog aandelen met een korting van 65% ....
Floridienne is vandaag doorgestegen naar €420. Dat is een stijging van ruim 80% sinds 25 november!
Ik heb geprobeerd te kopen, maar de koers ging te hard omhoog...
Ik heb geprobeerd te kopen, maar de koers ging te hard omhoog...
Is er een website waar je gemakkelijk kan zien of een bepaalde holding verhandeld wordt voor een premium of discount?
Niet dat ik weet, al zou het mij wel interesseren. Niet zo simpel om dit goed te doen als je ook rekening moet houden met niet beursgenoteerde investeringen bij sommige holdings...
Voor de Zweedse holdings kan ik deze aanbevelen: https://ibindex.se/ibi/#/companies
Zo mijn mandje Prosus gisteren gevoelig bijgevuld. Het mag weer gaan stijgen.
Vandaag pas en niet gisteren?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
EXOR
https://www.tijd.be/ondernemen/auto/fer ... 75820.html
Vorig jaar werden maar liefst 343 'supercars' van de belangrijkste merken Ferrari, Lamborghini, Bentley en Aston Martin ingeschreven. Dat is 14 procent meer dan in 2019 en het hoogste resultaat ooit, blijkt uit de inschrijvingscijfers van de automobielfederatie Febiac. De supercars gaan daarmee in tegen de algemene trend op de Belgische automarkt, die vorig jaar 22 procent daalde als gevolg van de wekenlange sluiting van de showrooms.
https://www.tijd.be/ondernemen/auto/fer ... 75820.html
Vorig jaar werden maar liefst 343 'supercars' van de belangrijkste merken Ferrari, Lamborghini, Bentley en Aston Martin ingeschreven. Dat is 14 procent meer dan in 2019 en het hoogste resultaat ooit, blijkt uit de inschrijvingscijfers van de automobielfederatie Febiac. De supercars gaan daarmee in tegen de algemene trend op de Belgische automarkt, die vorig jaar 22 procent daalde als gevolg van de wekenlange sluiting van de showrooms.
https://www.dealstreetasia.com/stories/ ... co-222327/Phjo01 schreef: ↑19 oktober 2020, 11:04 EXOR - CNH
Naast Geely zijn er meerdere Aziatische partijen geïnteresseerd in de overname van de divisie bedrijfsvoertuigen (Iveco). Dmv dergelijke aankoop zou deze Aziatische partij onmiddellijk toegang krijgen tot de Europese markt.
Door een opsplitsing en verkoop ( met een premie) van de laagste marge business (zijnde bedrijfsvoertuigen) realiseert CNH industries ( en dus ook zijn anandeelhouder EXOR) belangrijke meerwaarde en kan op die manier een stukje zijn onderwaardering verkleinen.
Hierdoor zou de focus ook volledig op de agrarische voertuigen te komen liggen als tweede grootste in de markt na DEERE.
Ondertussen heeft Iveco de aanbesteding gewonnen voor het grootste contract voor bedrijfsvoertuigen op aardgas in Zuid-Amerika. Een recordorder voor de levering van 100 trucks ( en eraan gekoppelde onderhoudscontracten) aangedreven door aardgas (CNG) aan Argentinië, leverancier aan de olie- en gasindustrie.
https://dieselprogress.com/cng-truck-or ... eco-34702/
Wat mij betreft zijn dit positieve ontwikkelingen voor het realiseren van de strategie van EXOR!
CNHI is terug in gesprek met het Chinees staatsbedrijf FAW over de verkoop van Iveco nadat het eerder offer van FAW in september werd geweigerd als te laag. Goed nieuws want focus op agrarische activiteiten zal de rendabiliteit van CNHI ( En dus exor) ten goede komen.
Asjemenou??? Ineens monstervolume bij Bavaria Industries en mooie stijging. Wat is daar aan de hand?
Ben meer onder de indruk van MBB (ook mooie stijging vandaag). Volgens de Duitse krant Börsen Zeitung willen ze Vorwerk in de eerste helft van 2021 naar de beurs brengen, hetgeen EUR 800 miljoen moet opleveren. Dat is meer dan de gehele beurswaarde van de holding. Vandaag de all-time-high doorbroken en nog steeds aantrekkelijk gewaardeerd, gelet op andere pareltjes als DTS IT (IT-security), Aumann (e-mobility) en om en nabij de EUR 200 miljoen aan net cash op holdingniveau.
DTS IT is de volgende kandidaat voor een beursgang, branchegenoot Secunet staat nu op bijna 40x de verwachte EBITDA van 2021 genoteerd, tegen dergelijke waarderingen zou DTS IT EUR 450 à 500 miljoen waard zijn.
MBB staat aan de top van zijn stijgend trendkanaal. Geen spek voor mijn bek dus om nu in te stappen.michael25 schreef: ↑12 januari 2021, 14:58Ben meer onder de indruk van MBB (ook mooie stijging vandaag). Volgens de Duitse krant Börsen Zeitung willen ze Vorwerk in de eerste helft van 2021 naar de beurs brengen, hetgeen EUR 800 miljoen moet opleveren. Dat is meer dan de gehele beurswaarde van de holding. Vandaag de all-time-high doorbroken en nog steeds aantrekkelijk gewaardeerd, gelet op andere pareltjes als DTS IT (IT-security), Aumann (e-mobility) en om en nabij de EUR 200 miljoen aan net cash op holdingniveau.
DTS IT is de volgende kandidaat voor een beursgang, branchegenoot Secunet staat nu op bijna 40x de verwachte EBITDA van 2021 genoteerd, tegen dergelijke waarderingen zou DTS IT EUR 450 à 500 miljoen waard zijn.
Dat had je al in moeten doenlaeka schreef: ↑12 januari 2021, 15:33MBB staat aan de top van zijn stijgend trendkanaal. Geen spek voor mijn bek dus om nu in te stappen.michael25 schreef: ↑12 januari 2021, 14:58
Ben meer onder de indruk van MBB (ook mooie stijging vandaag). Volgens de Duitse krant Börsen Zeitung willen ze Vorwerk in de eerste helft van 2021 naar de beurs brengen, hetgeen EUR 800 miljoen moet opleveren. Dat is meer dan de gehele beurswaarde van de holding. Vandaag de all-time-high doorbroken en nog steeds aantrekkelijk gewaardeerd, gelet op andere pareltjes als DTS IT (IT-security), Aumann (e-mobility) en om en nabij de EUR 200 miljoen aan net cash op holdingniveau.
Bovendien doe je beleggen voor de lange termijn, niet korte ritjes, dus trendkanalen en andere kaartleestechnieken laat ik vooral aan de TomTom systemen over
Al een geluk dat niet iedereen dezelfde manier van beleggen heeft he. Heb al lange termijn holdings genoeg. De vorige keer dat men MBB in de kijker zette was in 2017 toen de koers naar een ath ging. Het ging nog veel hoger gaan zei een zekere MOJO. We weten allemaal hoe het gelopen is. Koers zakte daarna als een kaartenhuis in elkaar tot ruim onder de 50 euro.
Ben benieuwd hoe het nu zal aflopen. Kopen doe je als het goedkoop staat en niet bij toppen als de meute achter de stijgende koersen loopt.