Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Aleee Carpe. We staan nu voor 1 keer onderaan in het lijstje en nu is het ook weer niet goed.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
We weten inderdaad wel goed uit te kiezen in welke lijstjes we bovenaan eindigen en welke onderaan ...
Je hebt blijkbaar de actualiteit niet gevolgd. Dat ieder voor zich gold niet toen men wou starten in Vlaamse rusthuizen...
De liefde komt blijkbaar van aan één kant.Maandag was al bekend geraakt dat de primeur weggelegd was voor de verzorgingsinstelling Sint-Pieter in Puurs-Sint-Amands. Dat is geen toeval. In Puurs gebeurt de productie van de Pfizer-vaccins. In de loop van dinsdag lekte uit dat vier wzc's in Vlaams-Brabant zouden volgen. Het ging om instellingen in Leuven, Rotselaar, Binkom en Wezembeek-Oppem.
Die planning stuitte op verzet in Brussel en Wallonië. Ze pikten het niet dat ze uit de boot vielen tijdens de eerste bevoorradingsronde. Het protest viel niet in dovemansoren en de oorspronkelijke plannen gingen op de schop.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ja man...
Als morgen de oogst van de patatten in Vlaanderen mislukt kan je daar ook wel een draai aan geven die zegt dat het de fout van Brussel is of van de Walen...
En dan is dat weer koren op de molen van de 'bedriegt den boer' club uit rechtse hoek.
Actualiteit is dat niet echt... Eerder een visie of een uitlichten van 1 klein feit dat in een zekere groep hun kraam past.
En uiteraard moet daar een prentje bij want dat is populair voor wie moeite heeft om te lezen.
Voor de rest : koren op mijn molen om te zeggen : l'union fait la force. Zwier die regio's en verdeelde bevoegdheden er gewoon uit !
Als morgen de oogst van de patatten in Vlaanderen mislukt kan je daar ook wel een draai aan geven die zegt dat het de fout van Brussel is of van de Walen...
En dan is dat weer koren op de molen van de 'bedriegt den boer' club uit rechtse hoek.
Actualiteit is dat niet echt... Eerder een visie of een uitlichten van 1 klein feit dat in een zekere groep hun kraam past.
En uiteraard moet daar een prentje bij want dat is populair voor wie moeite heeft om te lezen.
Voor de rest : koren op mijn molen om te zeggen : l'union fait la force. Zwier die regio's en verdeelde bevoegdheden er gewoon uit !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het is helemaal niet de schuld van Brussel of de Walen. Het is onze schuld dat wij zo'n tamzakken zijn.
En da's nu net je grote probleem. Je N-VA-fobie verhindert je van de toestanden te zien zoals ze zijn. Je vreest dat het aan de kaak stellen van al die "Belgische" toestanden gaat ten goede komen van je grote nemesis.
Wel, laat ik je iets vertellen. Mijn dikke duim zegt dat bij de volgende verkiezingen alle "traditionele" partijen een pak slaag gaan krijgen. En ja, ook je nachtmerriepartij gaat in de brokken delen. En volkomen terecht.
En nu back on topic:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Nu mijn alles behalve favoriete partij een traditionele partij is geworden ... Hoeveel schieten er nog over ? Enkel wat men uiterst rechts of uiterst links noemt.
Mr More : mogen CN en ikzelf hier verder twisten ?
Mr More : mogen CN en ikzelf hier verder twisten ?
Ah, zo wat media-aandacht kan blijkbaar wonderen doen, zelfs oppergod Vandenbroucke vraagt nu om te versnellen in de vaccinatiecampagne
https://www.hln.be/binnenland/live-geen ... ~ac6212d4/
https://www.hln.be/binnenland/live-geen ... ~ac6212d4/
Ondertussen zijn er wel al wat andere namen op het lijstje verschenen, maar hier toch een overzichtje
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/26 ... -waarvoor/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/26 ... -waarvoor/
Het is maar wat je "naadloos en snel" noemt hé, naar Belgische maatstaven zijn we alvast snel en naadloos gestartCarpeNoctem schreef: ↑5 januari 2021, 10:03 We hebben de weddenschap gewonnen! Stuur maar jullie rekeningnummer naar FVDB.
-
- Jr. Member
Zoals ik reeds schreef : de vaccinaties versnellen gaat niet! Ik begrijp niet dat jullie niet inzien dat de logistiek rond dit vaccin niet te vergelijken is met een griepvaccintje of zo. Nog enkele weken geduld totdat heel de infrastructuur op zijn poten staat, zodat de vaccinnaties in een hoog tempo kunnen uitgevoert worden. Waarom toch al die negatieve comentaren?
Jij hebt waarschijnlijk nooit in de privé gewerkt?OdetteMaes schreef: ↑5 januari 2021, 17:47 Zoals ik reeds schreef : de vaccinaties versnellen gaat niet! Ik begrijp niet dat jullie niet inzien dat de logistiek rond dit vaccin niet te vergelijken is met een griepvaccintje of zo. Nog enkele weken geduld totdat heel de infrastructuur op zijn poten staat, zodat de vaccinnaties in een hoog tempo kunnen uitgevoert worden. Waarom toch al die negatieve comentaren?
Daar wordt vandaag iets beslist en moet het gisteren uitgevoerd zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Onze postduif is dan toch in Helvetië geraakt
Absoluut:
Relatief:
Absoluut:
Relatief:
-
- Jr. Member
etiene,
noem eens iets op in de private sector dat onder een temperatuur van -70° moet vervoerd en bewaard worden?
NIKS!
noem eens iets op in de private sector dat onder een temperatuur van -70° moet vervoerd en bewaard worden?
NIKS!
Wel...OdetteMaes schreef: ↑5 januari 2021, 17:58 etiene,
NIKS!
De vaccins van Pfizer Puurs.
Bijvoorbeeld.
Maar zo zijn er wel meer pharma-producten. En die worden ook gestockeerd op -70°C. De hele logistieke keten bestaat. Speciale freezers voor Puurs, speciale koelwagens met monitoring van Essers, speciale logistiek op het Brusselse tarmac.
Het is pas naar de barrebiesjes vanaf dat de ziekenhuizen zich ermee bemoeien... semi-staatsstructuren.
-
- Jr. Member
De vaccins van pfizer...dààr had ik het over juffrouw! Noem eens iets ànders dat op die temperaturen moet gemanipuleerd worden?
Er zijn vast wel dingen... Anders waren er geen firma's die zich bezighielden met de productie van droog ijs he....
Die firma's zijn niet ontstaan door corona, die bestonden al...
Het zullen voornamelijk wetenschappelijke toepassingen zijn denk ik en high-tech misschien
Die firma's zijn niet ontstaan door corona, die bestonden al...
Het zullen voornamelijk wetenschappelijke toepassingen zijn denk ik en high-tech misschien