Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Ik vind hier niet dat we de bogleheads mogen verwijten dat ze hun strategie hier nu opdringen.Nee integendeel, ze praten hier niet over.Ze brengen wel goede tegenargumenten die aantoont dat het dividendbeleggen ook zijn instinkers heeft!! Het is ook een vaardigheid dat je leert door ervaring.Om het in de bewoordingen van B7H4 te zeggen.Ik ga tussen de rode sportieve wagens op zoek naar de ferrari's.Kom ik een rode porche tegen pak ik die ook mee,laat staan een rode Lamborghini. Dividendgroei is daar zeker een belangrijke indicator in.En ja je sluit er een stuk emotie mee uit. ja ,we groeien zelfs een beetje naar elkaar toe hier.Ik heb wel de indruk dat zeezout het ook niet fijn vind,dat zijn zeezoutjes te pas en te onpas hier opgevoerd worden.
Popkwiskampioen schreef: ↑6 januari 2021, 12:53 Beste allen,
Ik lees al jaren mee. Ik vind het forum nog steeds nuttig om te volgen. Mijn persoonlijke portefeuille bestaat momenteel uit dividendaandelen (o.a. het hierboven al vermelde Altria, Unilever, JNJ, enz.). Dankzij posters als B7H4 ben ik momenteel Bogle aan het lezen en overweeg ik om over te schakelen op deze strategie. De roerende voorheffing is inderdaad een niet te onderschatten nadeel en ik stel vast dat ik voor mezelf acceptabele resultaten boek maar (mede door de roerende voorheffing) de markt niet klop.
Dat gezegd zijnde, vind ik het ook jammer dat heel wat topics, ook dit, keer op keer op dezelfde discussie uitdraaien, waarbij de sfeer snel bitsig wordt. Ik vind dit echt niet nodig en zou een apart topic over dividendgroeiers zéér interessant vinden. Daarom: een vriendelijke oproep om de kanonnen te doen zwijgen.
Tot slot nog een mogelijk alternatief voor het hogervermelde Altria: British American Tobacco. Geen bronheffing in de UK en wereldwijd actief i.t.t. enkel in de USA.
British American Tobacco geeft een dividendrendement van ongeveer 7,5 % en is dus inderdaad een goed alternatief voor Altri,
momenteel heb ik echter al een belegging in deze sector nl. Imperial Brands dat eveneens een notering in Londen heeft en nu een dividendenrendement heeft van +12%.
Noteer wel dat de tabaksector niet populair is bij beleggers.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
I know, heb imperial brands en philip morris ook en qua koersverloop voorlopig weinig plezier aan beleefd . De dividenden blijven echter mooi binnenkomen, al is dat van imperial brands wel eens verlaagd.
Lotus en Sofina zijn zonder meer goeie maar dure bedrijven, iets voor een lange termijnbelegger die zo goed als nooit verkoopt, niks voor een dynamische belegger dus.
Ik koop alles met het oogmerk van de lange termijn (vandaar mijn dividendeneis)maar verkoop zonder meer van zodra ik hoogtevrees krijg.
Ik had IMB al eerder in port maar verkocht ze met winst en kocht ze opnieuw aan juist voor de dividendenknip, slechte timing maar ik kan daar mee leven.Popkwiskampioen schreef: ↑6 januari 2021, 13:30 I know, heb imperial brands en philip morris ook en qua koersverloop voorlopig weinig plezier aan beleefd . De dividenden blijven echter mooi binnenkomen, al is dat van imperial brands wel eens verlaagd.
Inderdaad.Een draadje over dividendaandelen zonder verder geruis.
De tabaksindustrie is een high-yield dividendsegment.Een sector met weinig groei.Maar wel stevige dividendgroeiers.
Goed voor 1 tot max 2 namen in je portfolio.
Wat ik er positief aan vind,is de grote gracht die rond zo een bedrijven ligt en de bijzondere sterke merknamen.(Wie kent er Marlboro niet.
Ik heb Altria gekozen vanwege hun participatie in Anheuser-Buch bier.
De tabaksindustrie is een high-yield dividendsegment.Een sector met weinig groei.Maar wel stevige dividendgroeiers.
Wat ik er positief aan vind,is de grote gracht die rond zo een bedrijven ligt en de bijzondere sterke merknamen.(Wie kent er Marlboro niet.
Divi schreef: ↑6 januari 2021, 13:50 Inderdaad.Een draadje over dividendaandelen zonder verder geruis.
Ik probeer wel om altijd een van de tabaksaandelen in mijn port te hebben, een paar jaar geleden had ik Vector Group in port en had ik het geluk dat ze opgenomen werden in een index, onvoorzien maar hoogst lucratief voor mij. Ik had ze toen voornamelijk aangekocht omdat ze een beetje differentieerden naar real estate.
Om jullie nog een hart onder de riem te steken: weten jullie wat het best presterende aandeel in de S&P 500 is sinds de jaren 70?
Het is Altria:
https://www.fool.com/investing/general/ ... yahoo-host
Het is Altria:
https://www.fool.com/investing/general/ ... yahoo-host
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Bedankt voor het hart onder de riem Dit was mij bekend.
Vraag is of IQOS en consoorten het gaan maken of niet. Ik acht de kans groot van wel en ben daarom voor +/- 10% belegd in de sector. Als het lukt, zal deze periode een mooie instapperiode zijn geweest gezien de huidige twijfels hierover. Lukt het niet, dan zal het jammer zijn maar zouden de nog jarenlang binnenkomende dividenden in principe voor een zachte landing moeten kunnen zorgen. Traditionele sigaretten zijn de eerste jaren nog niet weg. My two cents.
Vraag is of IQOS en consoorten het gaan maken of niet. Ik acht de kans groot van wel en ben daarom voor +/- 10% belegd in de sector. Als het lukt, zal deze periode een mooie instapperiode zijn geweest gezien de huidige twijfels hierover. Lukt het niet, dan zal het jammer zijn maar zouden de nog jarenlang binnenkomende dividenden in principe voor een zachte landing moeten kunnen zorgen. Traditionele sigaretten zijn de eerste jaren nog niet weg. My two cents.
Een mooi instapmoment nu is de oliesector en aanverwanten zoals PSX is natuurlijk een risico maar kan een veel mooier instapmoment zijn dan de tabaksector . Tenzij dat morgen niemand meer met de auto rijd komt die sector er wel weer bovenop als de economie aantrekt na corona .
De tabak sector weet je dat het zal blijven achteruit boeren .
lop schreef: ↑6 januari 2021, 15:07 Een mooi instapmoment nu is de oliesector en aanverwanten zoals PSX is natuurlijk een risico maar kan een veel mooier instapmoment zijn dan de tabaksector . Tenzij dat morgen niemand meer met de auto rijd komt die sector er wel weer bovenop als de economie aantrekt na corona .
Geen olieaandelen meer voor mij want dat is te riskant door politieke bemoeienissen, zie maar wat er onlangs gebeurde toen de Saudi's en de Russen hun spieren lieten rollen, bovendien balanceren veel van die bedrijven op de rand van het bankroet.
Ja weet het maar koop wanneer er bloed vloeit is een zeer lonende strategie . Wetend dat binnen 10 jaar een grotere vraag zal zijn naar olie dan vandaag .Mattia schreef: ↑6 januari 2021, 15:18lop schreef: ↑6 januari 2021, 15:07 Een mooi instapmoment nu is de oliesector en aanverwanten zoals PSX is natuurlijk een risico maar kan een veel mooier instapmoment zijn dan de tabaksector . Tenzij dat morgen niemand meer met de auto rijd komt die sector er wel weer bovenop als de economie aantrekt na corona .
Geen olieaandelen meer voor mij want dat is te riskant door politieke bemoeienissen, zie maar wat er onlangs gebeurde toen de Saudi's en de Russen hun spieren lieten rollen, bovendien balanceren veel van die bedrijven op de rand van het bankroet.
De aandelen dat ik eerder aanbeveelde schieten verder naar omhoog Unum groep weer met ruim 7,5% omhoog , bank ozk met 6% . Walgreen ook al weer 7% gestegen sinds ik het aandeel vernoemde . Jammer maar de uitzonderlijke kansen om te investeren verminderen met de dag .
Ik zou eerder naar gasbedrijven gaan, ONIOK lijkt wel iets in zijn mars te hebben (9,5% dividend) en is goedkoop nadat het in maart naar beneden tuimelde, ik ga in elk geval de komende dagen eens uitpluizen of het de moeite is.
http://www.oneok.com
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Heeft er iemand ervaring met de ETF WQDA?
Focus op mooie dividendbetalers, spreiding over 301 bedrijven, herbeleggend, te kopen in Amsterdam en TER 0,38%.
Focus op mooie dividendbetalers, spreiding over 301 bedrijven, herbeleggend, te kopen in Amsterdam en TER 0,38%.