Tak 21 afsluiten na 8 jaar en een maand
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Tak 21 afsluiten na 8 jaar en een maand
Heb een Tak 21 spaarverzekering lopen bij DVV, met als einddatum Polis: na minimaal 8 jaar en een maand of tot overlijden van de verzekerde.
Ik heb na 8 jaar en een maand het contract verlengd, voor opnieuw 8 jaar en een maand met een veel lagere intrestvoet.
Nu zijn we op deze datum en krijg de vraag om weer te verlengen voor 8 jaar en een maand voor een nog lagere rentevoet.
Ik heb beslist om niet te verlengen, de verzekering stop te zetten en het gekapitaliseerd bedrag uit te laten betalen.
Omdat ik het contract niet verleng en gekapitaliseerd bedrag opvraag, zou ik een afkoopkost moeten betalen.
Is deze kost terecht, daar het volgens mij niet gaat om afkopen, maar om het niet verlengen van het contract.
Ik heb na 8 jaar en een maand het contract verlengd, voor opnieuw 8 jaar en een maand met een veel lagere intrestvoet.
Nu zijn we op deze datum en krijg de vraag om weer te verlengen voor 8 jaar en een maand voor een nog lagere rentevoet.
Ik heb beslist om niet te verlengen, de verzekering stop te zetten en het gekapitaliseerd bedrag uit te laten betalen.
Omdat ik het contract niet verleng en gekapitaliseerd bedrag opvraag, zou ik een afkoopkost moeten betalen.
Is deze kost terecht, daar het volgens mij niet gaat om afkopen, maar om het niet verlengen van het contract.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Tak 21 afsluiten na 8 jaar en een maand
Het antwoord op uw vraag ? Lees opnieuw uw contract...
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Even het KID nalezen van je product. Ongetwijfeld zal daar in vermeld staan dat er kosten zijn bij het uitstappen.
Ik hoor dat Allianz een akkoord heeft met Monument Re Belgie (als run off )voor overname tak 21 polissen . Dus ik ga na 8 jaar alles opnemen want vaste rente op mijn polis is 0% , en dus nooit meer winstdeelname na die overname die binnenkort officieel is
Of zie ik dat fout ?
Of zie ik dat fout ?
Ben ik blij dat ik in 2012 een spaarverzekering afgesloten heb met 3% vaste rente. ^^