Argenta => conversie begunstigden naar SEPA (BIC en IBAN)
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta => conversie begunstigden naar SEPA (BIC en IBAN)
domiciliering? ik bepaal liever zelf wanneer er geld van mijn rekening gehaald wordt. alleen als het niet anders kan.. (lening huis bvb)
dan nog moet je geen 100 overschrijvingen per maand doen toch?johan d schreef: domiciliering? ik bepaal liever zelf wanneer er geld van mijn rekening gehaald wordt. alleen als het niet anders kan.. (lening huis bvb)
Om te vermijden dat er met domiciliëring onterecht geld van mijn rekening gehaald wordt, betaal ik al mijn maandelijkse facturen per bestendige opdracht.
Alleen voor Test-Aankoop heb ik een domiciliëring, omdat er geen andere manier is om mijn lidgeld te betalen.
Alleen voor Test-Aankoop heb ik een domiciliëring, omdat er geen andere manier is om mijn lidgeld te betalen.
De persoon die er 100 heeft kan mss een bedrijf zijn en verschillende leveranciers hebben?Nightwolf schreef: Ben ik de enige die niet begrijp waarom iemand in godsnaam 100 bewaarde begunstigden heeft??? Ik heb er een stuk of 5.
Je bewaart toch niet elke rekening waar je ooit eens 1 overschrijving moet naar doen? Alles wat met domiciliëring kan, betaal ik met domiciliëring en dan zijn er nog een stuk of 5 dingen die ik maandelijks moet storten zonder domiciliëring. Die bewaar ik dan. Dingen die slechts 1 keer per jaar moeten betaald worden sla ik niet op hoor...
Ik bewaar quasi alle begunstigden, komt nooit voor dat ik slechts 1x een bedrag moet overschrijven naar iemand: Telenet, Belgacom, Mobistar, Lampiris, Dexia Verzekering, Citibank Visa, Mijn broers, enkele rekeningen van mijn ouders, Prov belastingen, Diftar, TMVW, mijn eigen rekeningen bij de verschillende banken, rekening voor mijn pensioensparen, ...
Dan moet ik bij een volgende keer gewoon de rekening kiezen en overschrijven, moet ik nooit meer het nummer, naam en adres invullen
Goed punt, denk dat de meesten maar een stuk of 5 tot 10 begunstigden hebben (shortcuts naar je eigen rekeningen bij andere banken niet meegeteld ).Nightwolf schreef:Ben ik de enige die niet begrijp waarom iemand in godsnaam 100 bewaarde begunstigden heeft??? Ik heb er een stuk of 5.Bart schreef: Als eens geteld hoelang je zal bezig zijn om bvb. 100 bewaarde begunstigden opnieuw in te tikken met IBAN en BIC?
Je bewaart toch niet elke rekening waar je ooit eens 1 overschrijving moet naar doen?
Dat deed ik vroeger ook (in mijn geval voor Proximus abbo en Citibank Mastercard), tot ik bij een domiciliering van Citi eens niet genoeg account balance had (bijna alles wat ik niet onmiddellijk nodig heb staat op de spaarrekening). De datum van opvraging op hun papieren scheelt 1 tot 2 dagen met de werkelijke opvraging en bibi had te laat overgeschreven naar de zichtrekening. Gevolg: 10 EUR kosten voor geweigerde dom. op mijn MC-afrekening. Daarna al mijn domicilieringen opgezegd en nu gebruik ik mijn ouwe trouwe Rabo-rekening (zo wordt ze toch nog voor iets gebruikt) om betalingen uit te voeren - bliksemsnel en je wordt gewaarschuwd als je probeert te betalen op een feestdag o.i.d. - Citibank gebruikt héél graag vervaldata ("Betalen vóór") vlak na feestdagen en dergelijke, zeer handig dus tegen extra kosten.Nightwolf schreef: Alles wat met domiciliëring kan, betaal ik met domiciliëring en dan zijn er nog een stuk of 5 dingen die ik maandelijks moet storten zonder domiciliëring. Die bewaar ik dan. Dingen die slechts 1 keer per jaar moeten betaald worden sla ik niet op hoor...
Nu zet ik zodra ik alle facturen heb het benodigde bedrag opzij en uit het zicht bij Rabo en voer meteen alle overschrijvingen in op memodatum 1 dag voor de vervaldag. Enkel Argenta doet hier lastig in (autoverzekering), daar staat nooit een vervaldag op.. Hierdoor kun je je geld toch een 10-15 dagen langer bijhouden dan wanneer je met domiciliering betaalt. 't Is niet veel maar alle beetjes rente helpen he.
Overigens meende ik te hebben gelezen dat er (related to SEPA) voor domicilieringen ook een EU-wijd Direct Debit systeem zou komen om de eerste te vervangen. Hiervoor moeten dan ook alle domicilieringen onder het mes, maar dat is pas voor 2011-2012 als ik het goed heb.
Idem bij mij, zit zeker aan een stuk of 30 à 40, hoewel ik het meeste via domiciliering of doorlopende opdrachten betaal.BartVW schreef:De persoon die er 100 heeft kan mss een bedrijf zijn en verschillende leveranciers hebben?Nightwolf schreef: Ben ik de enige die niet begrijp waarom iemand in godsnaam 100 bewaarde begunstigden heeft??? Ik heb er een stuk of 5.
Je bewaart toch niet elke rekening waar je ooit eens 1 overschrijving moet naar doen? Alles wat met domiciliëring kan, betaal ik met domiciliëring en dan zijn er nog een stuk of 5 dingen die ik maandelijks moet storten zonder domiciliëring. Die bewaar ik dan. Dingen die slechts 1 keer per jaar moeten betaald worden sla ik niet op hoor...
Ik bewaar quasi alle begunstigden, komt nooit voor dat ik slechts 1x een bedrag moet overschrijven naar iemand: Telenet, Belgacom, Mobistar, Lampiris, Dexia Verzekering, Citibank Visa, Mijn broers, enkele rekeningen van mijn ouders, Prov belastingen, Diftar, TMVW, mijn eigen rekeningen bij de verschillende banken, rekening voor mijn pensioensparen, ...
Dan moet ik bij een volgende keer gewoon de rekening kiezen en overschrijven, moet ik nooit meer het nummer, naam en adres invullen
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
vanop hun site:BartVW schreef:De persoon die er 100 heeft kan mss een bedrijf zijn en verschillende leveranciers hebben?Nightwolf schreef: Ben ik de enige die niet begrijp waarom iemand in godsnaam 100 bewaarde begunstigden heeft??? Ik heb er een stuk of 5.
Argenta is een bank- en verzekeringsgroep, actief in België, Luxemburg en Nederland. Het richt zich op gezinnen en in bijkomende mate op zelfstandigen, niet op ondernemingen.
Dus ja, ik wil best geloven dat je, als particulier, een twintigtal begunstigden hebt waar je jaarlijks meer dan 1x moet naar overschrijven maar een hondertal lijkt me toch ietwat overdreven. Als zelfstandige een rekening, voor beroepsdoeleinden, openen bij Argenta lijkt me het toppunt van gierigheid en van praktisch ongemak.